Vakkari ei toimi 5 ja 6 vaihteella W203
Vakkari ei toimi 5 ja 6 vaihteella W203
Tosiaankin sellainen ongelma tuossa W203 c220cdi manuaali mersussa, että vakionopeudensäädin ei toimi vaihteilla viisi ja kuusi. Muilla vaihteilla ei ole mitään ongelmaa. Jostain luin, että kulmiensäätö ja väärä rengastus voi aiheuttaa ongelmia vakkarin kanssa. Kulmien säätö ei kuitenkaan poistanut vikaa ja eikä renkaidenkaan vaihto auttanut. Onko jollakin ollut samanlaista vikaa? Mistähän vikaa pitäisi lähteä etsimään?
Mun S210 vm 2000 oli samantyyppistä, ei tuskin koksaan jaksanut kutosella pitää vakkaria päällä, vitosella vaihteli ja muilla baihteilla ei ongelmaa. En jaksanut perehtyä sen kummemmin ropleemaan.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kiitoksia vastauksista Vakkari pysyy nelosella päällä nii pitkälle ku uskaltaa huudattaa. Vaikka jos ajaa nelosella 90 ja pistää vitosen niin vakkari tippuu pois eikä mene päälle enää vitosvaihteella. Vaihdoin taakse uudet renkaat kun aattelin aluks että johtuu siitä, ei ollu vaikutusta. Sitten vaihoin eturenkaat taakse ja ei vaikutusta. Talvirenkaat on yhtä kuluneet joka kulmasta eikä niilläkään toimi. Mikähä hitto tässä on ei järki vaan sanoMHe kirjoitti:no tippuuko se pois jos vinguttaa nelosella punarajalle (nopeusriippuvainen)? Jos joo niin pyörimisnopeuserosta se johtuu... 'uudet renkaat' tarkoittaako joka kulmassa saman kokoiset?
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
Oon koittanu ettiä, jos olis laakerivikaa etupäässä mutta omasta mielestä ihan kunnossa. Laakerivian kanssa varmaan toimisi vitosella ja nelosella edes joskus, kun nyt ei toimi ollenkaan.Petri Rintala kirjoitti:Moi
Meillä joskus 211 vakkari hyppi pois päältä ja tuli kuntoon kun etupyörän napa uusittiin.
pete
Tuo voisi olla tosiaankin vian syy, jos aina kadottaa noilla kahella vaihteella tiedon mikä vaihde on silmässä ja vakkari ei sen takia toimi. Pitääpä alkaa googlaamaan onko tuossa jotakin vaihteen asentotunnistinta vaihekepissäMika.T kirjoitti:Onko tuossa mitään tunnistusta että vaihde on päällä. Todennäköisesti se ei tunnista 5-6 vaihteita eikä siksi kytke vakkaria päälle. (luulee että vaihde on vapaalla)
ei tarvi googlata asentotunnistinta sillä moottorin ojain kyllä tietää mikä vaihde on päällä ihan kierroksista/nopeudestajakezu kirjoitti:Tuo voisi olla tosiaankin vian syy, jos aina kadottaa noilla kahella vaihteella tiedon mikä vaihde on silmässä ja vakkari ei sen takia toimi. Pitääpä alkaa googlaamaan onko tuossa jotakin vaihteen asentotunnistinta vaihekepissäMika.T kirjoitti:Onko tuossa mitään tunnistusta että vaihde on päällä. Todennäköisesti se ei tunnista 5-6 vaihteita eikä siksi kytke vakkaria päälle. (luulee että vaihde on vapaalla)
Audi A8
Saman huomasin työpaikan autolla. Vehke näyttää, mikä vaihde on päällä. Vaihdeilmoitus häviää, kun kytkimen painaa pohjaan – ei tiedä, mikä vaihde on silmässä, kun nopeudet ei vastaa toisiaan. Kun kytkimen nostaa ylös, niin vaihdetieto tulee taas ruutuun.xr kirjoitti:ei tarvi googlata asentotunnistinta sillä moottorin ojain kyllä tietää mikä vaihde on päällä ihan kierroksista/nopeudesta
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Onko autossa siis väärä perävälitys jolloin suurimmilla vaihteilla kierrosnopeudet heittää asetetuista liikaa?xr kirjoitti:ei tarvi googlata asentotunnistinta sillä moottorin ojain kyllä tietää mikä vaihde on päällä ihan kierroksista/nopeudestajakezu kirjoitti:Tuo voisi olla tosiaankin vian syy, jos aina kadottaa noilla kahella vaihteella tiedon mikä vaihde on silmässä ja vakkari ei sen takia toimi. Pitääpä alkaa googlaamaan onko tuossa jotakin vaihteen asentotunnistinta vaihekepissäMika.T kirjoitti:Onko tuossa mitään tunnistusta että vaihde on päällä. Todennäköisesti se ei tunnista 5-6 vaihteita eikä siksi kytke vakkaria päälle. (luulee että vaihde on vapaalla)
Mika.T kirjoitti:Onko autossa siis väärä perävälitys jolloin suurimmilla vaihteilla kierrosnopeudet heittää asetetuista liikaa?xr kirjoitti:ei tarvi googlata asentotunnistinta sillä moottorin ojain kyllä tietää mikä vaihde on päällä ihan kierroksista/nopeudestajakezu kirjoitti: Tuo voisi olla tosiaankin vian syy, jos aina kadottaa noilla kahella vaihteella tiedon mikä vaihde on silmässä ja vakkari ei sen takia toimi. Pitääpä alkaa googlaamaan onko tuossa jotakin vaihteen asentotunnistinta vaihekepissä
Just samaa ajattelin, mutta rengaskoon kautta, eli onko koko alkup ???
Ja, tai onko vaihteisto auton alkuperäinen ? Oliko näissä 6 vaihteisissa eroja niin, että toisissa 4 on suora ja vitonen ja kutonen ylivaihteita, ja toisissa 5 suora ja vain kutonen yli
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Mistähän saisi tietää mikä perävälitys tuossa kuuluisi olla?Lukeeko perässä jossakin sen välitys? Taitaa perä kyllä vähän ääntää, että voisiko vika johtua siitä? Niin ja pekkovee, talvirenkaissa on alkuperäinen koko ja ei toimi niilläkään.Mika.T kirjoitti:Onko autossa siis väärä perävälitys jolloin suurimmilla vaihteilla kierrosnopeudet heittää asetetuista liikaa?xr kirjoitti:ei tarvi googlata asentotunnistinta sillä moottorin ojain kyllä tietää mikä vaihde on päällä ihan kierroksista/nopeudestajakezu kirjoitti: Tuo voisi olla tosiaankin vian syy, jos aina kadottaa noilla kahella vaihteella tiedon mikä vaihde on silmässä ja vakkari ei sen takia toimi. Pitääpä alkaa googlaamaan onko tuossa jotakin vaihteen asentotunnistinta vaihekepissä