Lämmityslaitteen puhallin ei pysähdy
Lämmityslaitteen puhallin ei pysähdy
Mikäköhän S204 -09:ssä voisi olla vikana, kun lämmityslaitteen puhallin jää päälle? Puhaltaa vaikka avaimet ottaa pois.
Todennäköisesti tyhjentäisi koko akun, mikäli ei kenkää ota akusta irti.
Kaikki relet on yksitellen jo kokeeksi sulakerasioista (edestä ja takaa) irroteltu ilman toivottua tulosta. Sulakekartta ei anna vinkkiä mikä sulake voisi tähän liittyä.
Kerrottakoon vielä, että ongelma alkoi akun tsippaamisen myötä. Eli pakkasilla akku tuli tiensä päähän ja kaikkea muutakin mielenkiintoista virhettä syntyi samalla, mutta akunvaihdolla kaikki muu hävisi. Vain tämä yli-innokkaaksi äitynyt puhallin jäi.
Mitä kannattaa seuraavaksi kokeilla?
Todennäköisesti tyhjentäisi koko akun, mikäli ei kenkää ota akusta irti.
Kaikki relet on yksitellen jo kokeeksi sulakerasioista (edestä ja takaa) irroteltu ilman toivottua tulosta. Sulakekartta ei anna vinkkiä mikä sulake voisi tähän liittyä.
Kerrottakoon vielä, että ongelma alkoi akun tsippaamisen myötä. Eli pakkasilla akku tuli tiensä päähän ja kaikkea muutakin mielenkiintoista virhettä syntyi samalla, mutta akunvaihdolla kaikki muu hävisi. Vain tämä yli-innokkaaksi äitynyt puhallin jäi.
Mitä kannattaa seuraavaksi kokeilla?
Ei sammu säätimestä. Ei mistään napista. Aivan sama onko AC päällä vai poissa. Off-napista painamalla kuulee ilmavirtauksesta, että kanavien läpät menevät kiinni. Silti puhallin jää päälle.dealer kirjoitti:Sammuuko kuitenkin säätimestä ? Toimiiko nyt myös esim. penkinlämmittimet ilman virta-avainta ? Ettei olisi akkukin kyykännyt koska jää virrankulutusta päälle.
Eli tosiaankin ainut keino saada puhallin pysähtymään on ottaa akunkenkä irti. Akku on tänään uuteen vaihdettu.
Vuosimallin 2000 CLK:ssa samaisen vian aiheutti viallinen puhaltimen regulaattori sielä puh.moottorin alla. Vähän ehkä oli kaukaa haettu koska autoilla miltei 10v eroa ja muutenkin täysin erilaisia, mutta tulipa vaan mieleen.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Kyllähän se 2000 mallissa voi jo hyvinkin pitkälle samalla tekniikalla olla järjestetty, joten kiitollisna otetaan kaikki vinkit vastaan.Mou kirjoitti:Vuosimallin 2000 CLK:ssa samaisen vian aiheutti viallinen puhaltimen regulaattori sielä puh.moottorin alla. Vähän ehkä oli kaukaa haettu koska autoilla miltei 10v eroa ja muutenkin täysin erilaisia, mutta tulipa vaan mieleen.
Tuohon kun ei tuntunut löytyvän ratkaisua edes nyppimällä sulakkeita irti.
Onko webastoa?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Sittenpä ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin paneeli/esivastus
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-98 ceessä samanlainen oire kun meni vettä samin ja relepohjan väliseen kytkentäspaghettihelvetinkoneeseen.
Lopetti kun kyseisen kutkentäpalikan vaihtoi ja NOLLASI vikakoodit.
Ensin auto testeriin ja koodit katsomaan ja nollaamaan ja sitten korjaamaan jos on tarvetta.
Lopetti kun kyseisen kutkentäpalikan vaihtoi ja NOLLASI vikakoodit.
Ensin auto testeriin ja koodit katsomaan ja nollaamaan ja sitten korjaamaan jos on tarvetta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Testeriä ei nyt tähän hätään ole käytettävissä, mutta WISin mukaan säädin maadottaa moottorin ja mittaus osoittaa vastuksen olevan säätimen läpi kovin pieni.AK47 kirjoitti:Ensin auto testeriin ja koodit katsomaan ja nollaamaan ja sitten korjaamaan jos on tarvetta.
Eli siinä se vika taitaa olla. Behrin/Boshin säädin näköjään ja kyljessä lukee 5HL 008 941-30.
Pyytelevät Motonetissä reilusti yli 200 euroa. Vehosta en edes kysynyt. Maailmalla myyvät Sprinterin säädintä, joka on ilmeisestikin fyysisesti sama. Hinta vajaa viidesosa ja jos oikein olen ymmärtänyt, kovin suurta eroa ei ole sähköisestikään.
Onko kukaan testannut toimiiko? Uuden saisi alle alkuperäisen käytetyn hinnan.
Säädin
Uusi säädin saapui kaukaa vetten takaa (UK) ja nuoret miehet ehtivät sen jo asentaakin. Väittivät toimivan, eli puhallin sekä pyörii että myös sammuu odotetusti. Itse en ole päässyt testaamaan, mutta kyllä nuo nuoremmat toki ovat paljon luotettavampia.
Säädin on mallia Sprinter. Notulit päällä sanovat, jotta 5HL 351 321-321. Maksoi n. 35 euroa, kun tähän ropposeen varsinaisesti kuuluvasta näyttävät pyytävän oikein reilusti enemmän monellakin eri myyjällä. Fyysisesti tämä säädin on ihan sama, eli menee paikalleen ns. heittämällä.
Tässä vielä suora linkki ostamaani, mikäli joku sitä sattuu kaipaamaan:
https://www.ebay.de/itm/Hella-AIR-CONDI ... 2749.l2649
Säädin on mallia Sprinter. Notulit päällä sanovat, jotta 5HL 351 321-321. Maksoi n. 35 euroa, kun tähän ropposeen varsinaisesti kuuluvasta näyttävät pyytävän oikein reilusti enemmän monellakin eri myyjällä. Fyysisesti tämä säädin on ihan sama, eli menee paikalleen ns. heittämällä.
Tässä vielä suora linkki ostamaani, mikäli joku sitä sattuu kaipaamaan:
https://www.ebay.de/itm/Hella-AIR-CONDI ... 2749.l2649
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi