W212 4-matic 350 7- vaihteinen automaatti nykäisee kylmänä

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

W212 4-matic 350 7- vaihteinen automaatti nykäisee kylmänä

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

No nyt kun pakkaset ovat tulleet, mersukin sen huomasi. Ongelma on että automaatilla ajaessa 5>4, siis alaspäin vaihtaessa nykäisee aika kovasti. Sama homma vaikka vaihtaa vaihtonappuloilla.
Kun lämpenee hiukan, ominaisuus puuttuu kokonaan ja vaihtaa tosi hyvin sekä ylös että alas.
Käytin huollossa A "paikallisella veholla" Samalla sanoin viasta, nollasivat adapatiot ja oisko ollut uudellenopetus... mutta vika kuitenkin jäi. Lootassa ja moottorissa viimeisimmät softat. Öljyt on vaihdettu ohjelman mukaisesti ja vieläpä merkkiliikkeessä. Ajanko ja odottelen pakkasten loppumista vai oisko jotain jota voisi tehdä, siis muutakin kuin vaihtaa auto.

-H
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W212 4-matic 350 7- vaihteinen automaatti nykäisee kylmä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

57pannu kirjoitti:No nyt kun pakkaset ovat tulleet, mersukin sen huomasi. Ongelma on että automaatilla ajaessa 5>4, siis alaspäin vaihtaessa nykäisee aika kovasti. Sama homma vaikka vaihtaa vaihtonappuloilla.
Kun lämpenee hiukan, ominaisuus puuttuu kokonaan ja vaihtaa tosi hyvin sekä ylös että alas.
Käytin huollossa A "paikallisella veholla" Samalla sanoin viasta, nollasivat adapatiot ja oisko ollut uudellenopetus... mutta vika kuitenkin jäi. Lootassa ja moottorissa viimeisimmät softat. Öljyt on vaihdettu ohjelman mukaisesti ja vieläpä merkkiliikkeessä. Ajanko ja odottelen pakkasten loppumista vai oisko jotain jota voisi tehdä, siis muutakin kuin vaihtaa auto.

-H

Alkuun öljyn tason tarkistus,
laatikon, turbin opetus kaikilla lämpötila alueilla

Pelkällä nollauksella ei 7v laatikosta tule kuin huonompi samoin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

[/quote]
Alkuun öljyn tason tarkistus,
laatikon, turbin opetus kaikilla lämpötila alueilla

Pelkällä nollauksella ei 7v laatikosta tule kuin huonompi samoin[/quote]

No niin se tuntuikin että huonommaksi meni. Pitää alkaa kaivelemaan miten öljynpinta tarkistetaan ja mitä öljyä ja miten lisätään, jos on tarvis lisätä.
Huonosti löytyy 722.966 mittatikkua, kaikki on 5 vaihteisen tikkuja. Onko sama tikku?
Kiitos vastauksesta.

-H
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

7-vaihteiseen ainoa tikku on auton sisällä ja siitä valitaan vaihteet.

Eli öljymäärä tarkastetaan öljypohjasta oikean (olikohan 43) lämpöisenä. Tyhjennysproppu auki ja lämmöt oikeaan
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Juu ei 7 vaihteisessa oo tikkua. Voi tehä silleen että lämmittelee askin 40 asteiseksi, lisää sinne vaikka litran öljyä ja 45 asteisena valuttelee propusta niin kauan että tulee vain pieni noro enään ja sitten lyö propun kiinni. Sit on öljypintakin kunnossa. Jollei sillä tule kuntoon niin sit pitää vaihtaa se solenoidi hydrauliikkayksikköön joka vaihtaa tuon 4-5 vaihteen.

Olettaen et adaptiot on tehty ihan ajamalla.
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Jou, ilmeisesti öljynpinnan tarkistus tehdään kun moottori on käynnissä ja P asennossa?
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Juu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo voimansiirto”