OM 651 Ongelmat
OM 651 Ongelmat
2009 tienoilla tulleissa 220 ja 250 cdi -koneissa (blue efficiency) ollut suutin ongelmia .. onko muita ongelmia ilmaantunut tähän mennessa?
Alkupään malleja vaivasi suutin ja jakopääongelmat. Hyvä moottorihan tuo on kaikkiaan.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
En ole ennustaja, niin en osaa sanoa mikä kestää ja missä saattaa tulla vikaa. Alkupään malleissa kun koneen päällä boksissa lukee solenoid, on siellä paremmat suuttimet. Kylmäkäynnistyksessä kun ei kuulu rallatusta, niin ketjun voisi olettaa olevan vielä kunnossa. Noihin on vaihdettu tehtaan piikkiin suuttimet ja osiin kiristäjä/ketju. Minä uskaltaisin ostaa minkä vuotisen tahansa, sillä kurahaaraan verrattuna tuo on luotettava moottori
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Varmasti pätee, mutta eiköhän tuo ongelma tule siitä kun ajellaan niillä 25 tkm huoltoväleillä. Toinen on se että moottori asennetaan sprintteriin jonka kokonaismassa suurimmillaan 5 tonnia, on siinä moottori lujilla, ja sellaiset tervat koneessa.
Mulla oli E 200cdi 450-487 tkm ja ohjelmoituna 200hp tehoille ja hyvin toimi, pirteä ja kohtuu pieniruokainen moottori. Oli yhdellä omistajalla taksina sitä ennen ja ei hirveästi oltu remonttia tehty, jakopää ja vesipumppu takuuseen ja suuttimia oli vaihdettu. Mä vaihdoin termostaatin, laturin ja jakoketjun kiristimen varuilta. Ja joku tiiviste egr jäähdyttimeen. Kaikenkaikkiaan hyvä auto, 5v automaattikin toimii näissä paljon fiksummin mitä vanhemmissa.
Mulla oli E 200cdi 450-487 tkm ja ohjelmoituna 200hp tehoille ja hyvin toimi, pirteä ja kohtuu pieniruokainen moottori. Oli yhdellä omistajalla taksina sitä ennen ja ei hirveästi oltu remonttia tehty, jakopää ja vesipumppu takuuseen ja suuttimia oli vaihdettu. Mä vaihdoin termostaatin, laturin ja jakoketjun kiristimen varuilta. Ja joku tiiviste egr jäähdyttimeen. Kaikenkaikkiaan hyvä auto, 5v automaattikin toimii näissä paljon fiksummin mitä vanhemmissa.