Nettiä selattu läpi eikä suoraa vastausta oikein löydy aiheesta. Kyseessä mitsun 2,4 Mivec kone ja haaveissa kokeilla miten tuonne sopisi E85 polttoaine joko suoraan tai 95/98 lantrattuna?
Täällä kun moni tietää monesta muustakin niin jospa tähän löytyisi myös tietoa?
Mitsubishi Grandis ja E85
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
En mää sanomaan.
Jos letkut ja maksat ja munuaiset autossa viinaa kestäisikin, niin se ei vielä riitä. Seosta täytyy rikastaa ja sytytystä aikaistaa. Hankalaa tämän päivän moottoreissa näppitunnolla meisselin kanssa. T26:sen vaunun sai kyllä viime rähinöissä sotimaan tikkuviinalla nottei mitään, ainakaan kesällä.
Mää ajelin -89 Mikralla E85:lla+pienkoneiden jätebensalla satunnaisilla seoksilla.
Joskus kokeilin B&S 3hv paikallismoottoria eri aineilla. Kaikki meni jos käyntiin sai vaikka eetterillä. Bensa, Sinoli, lamppuöljy, nafta, sytytysneste, sekä näiden eri seokset jäteöljyyn.
Ehkä Mitsun einestä voi parilla viina-annoksella muitta mutkitta jatkaa, mutta mikä on vaivan väärti, jos se ei suoraan 85:llä käy ja ole sille tehty?
Viina on hygroskooppista, eli imee ilmasta itseensä vettä ja vielä pienentää sen pintajännitystä, eli on korrosoivaa moottorissa, eli ei niiltä osin hyvä. Brassit on kelekkonu menemään kymmenet vuodet sokeriruokopontikalla ja tämä on ainakin siinä historiassa ollut yksi merkittävä epäkohta.
Jos letkut ja maksat ja munuaiset autossa viinaa kestäisikin, niin se ei vielä riitä. Seosta täytyy rikastaa ja sytytystä aikaistaa. Hankalaa tämän päivän moottoreissa näppitunnolla meisselin kanssa. T26:sen vaunun sai kyllä viime rähinöissä sotimaan tikkuviinalla nottei mitään, ainakaan kesällä.

Mää ajelin -89 Mikralla E85:lla+pienkoneiden jätebensalla satunnaisilla seoksilla.

Joskus kokeilin B&S 3hv paikallismoottoria eri aineilla. Kaikki meni jos käyntiin sai vaikka eetterillä. Bensa, Sinoli, lamppuöljy, nafta, sytytysneste, sekä näiden eri seokset jäteöljyyn.

Ehkä Mitsun einestä voi parilla viina-annoksella muitta mutkitta jatkaa, mutta mikä on vaivan väärti, jos se ei suoraan 85:llä käy ja ole sille tehty?
Viina on hygroskooppista, eli imee ilmasta itseensä vettä ja vielä pienentää sen pintajännitystä, eli on korrosoivaa moottorissa, eli ei niiltä osin hyvä. Brassit on kelekkonu menemään kymmenet vuodet sokeriruokopontikalla ja tämä on ainakin siinä historiassa ollut yksi merkittävä epäkohta.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
ajoin mazdalla 626 2.0 gdx 12 valvella, (viimmeisiä kaasarimalleja) ainakin vuoden seoksella 50 50, re85 95, tai taisi olla 2vuotta, ja oikeastaan ylikin, sitten mitsuilla 2.0 ruisku galanttia, automaatti ja manuaali, niissä kun meni seossuhde johonkin 40 niin sytyttää check enginevikavalon ja antaa vikakoodin lampdalle, kun pysyy siinä 40 alle niin menee ihan ok. ja oikeastaan sekään ei mitään se vikavalo tee kun nollaantuu sammuttaessa tai kun ottaa akunkengän hetkeksi irti.
91 mallin ruisku manuaalilla ajelin vuoden, ja sitten puolisentoista sen jälkeen automaatila.
nyt ysiviis tai kuus mallin on tuollainen leacy boksenkoneella, sillä olen ajellut nyt puolisentoistavuotta ja jonkun 25 tonnia samalla suhteella kun mitsuillakin. kerran olen vaihtanut öljyt, toiseen mitsuun en kertaakaan, ja toiseen lisäilin jonkunverran. ajomäärät on aina sitä pariakymppiä vuodessa.
ei se liuottele autoja paskaksi-
edit joskus asiasta raportoinu. viewtopic.php?t=33887&start=0
91 mallin ruisku manuaalilla ajelin vuoden, ja sitten puolisentoista sen jälkeen automaatila.
nyt ysiviis tai kuus mallin on tuollainen leacy boksenkoneella, sillä olen ajellut nyt puolisentoistavuotta ja jonkun 25 tonnia samalla suhteella kun mitsuillakin. kerran olen vaihtanut öljyt, toiseen mitsuun en kertaakaan, ja toiseen lisäilin jonkunverran. ajomäärät on aina sitä pariakymppiä vuodessa.
ei se liuottele autoja paskaksi-
edit joskus asiasta raportoinu. viewtopic.php?t=33887&start=0
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-