Kokemuksia tulupista
Kokemuksia tulupista
Lutumussukkani käy pienellä huminalla ja konepellin alta kuuluu vain pieni sihinä - hienosti käy Stuttgartin mylly. Ei jynkytä, kuten pitkäiskuiset jenkkikasit.
Entinen omistaja ei muistanut, koska oli vaihtanut tulupat. Käyn tuota pikaa ostoksilla ja tarvikeliikkeestä suosittelevat NGK:ta tai Boschia. Ennen ostosreissua päätin kysyä kokeneempien kasimiesten ja -naisten neuvoja, eli onko tulupilla väliä? Myllyn tilavuushan on 4,2 litraa.
Entinen omistaja ei muistanut, koska oli vaihtanut tulupat. Käyn tuota pikaa ostoksilla ja tarvikeliikkeestä suosittelevat NGK:ta tai Boschia. Ennen ostosreissua päätin kysyä kokeneempien kasimiesten ja -naisten neuvoja, eli onko tulupilla väliä? Myllyn tilavuushan on 4,2 litraa.
Joissain tapauksissa on väliä. Osta Berut niin sattuu kerralla, NGK on japseihin tehty tulppa. Ainakin M110 on tarkka tulpistaan, omassa 280S:ssä ei kestäneet NGK:t kuin sata kilometriä, Berut ei loppuneet koskaan ennen vaihtoväliä. Sen perään en ole NGK:ta ostanut, hinta ei kuitenkaan juuri muutu.
Beru oli ainakin tuossa ikäluokassa alkuperäistulppa.
Ainiin, 420 on täälläkin, ja tulppana tottakai se Beru.
Beru oli ainakin tuossa ikäluokassa alkuperäistulppa.
Ainiin, 420 on täälläkin, ja tulppana tottakai se Beru.
Aha, no sitten kannattanee ostaa suosiolla Denso Iridiumit. Vaihtoväli 100tkm (näinköhän kestää... ), kärkiväli 2mm. Eli tulee ainakin reilu kipinä ja pitäs mainospuheitten perusteella olla kestävät. On ne ainakin minulla M110:ssa kestänyt jotakuinkin kymppitonnin verran, eikä mitään kulumisen jälkiä ole. Kaverilla on taunuksessa samanlaiset tulpat, olisko tuo 30tkm niillä jo ajellut...HVM kirjoitti:Ainakin M110 on tarkka tulpistaan, omassa 280S:ssä ei kestäneet NGK:t kuin sata kilometriä
Halvatkin ne on, hintaa ei kerry kuin parikymppiä. kappaleelta
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Mennään ooteeksi, kun topikki on kasikoneita koskeva. Mutta koska M103 kutonen on lähes yhtä tehokas ja erityisen vaativa tulppien suhteen, kerrotaan 138.000 km kokemuksella, notta Denson kynttilät ovat olleet vallan oivallisia. Eikä mitään ihmetulppia, monikärkiä tai platinoita, vaan aivan tavalliset taulukon mukaiset tulpat. Tai sitten Denso sopii yleiskuvaan muuten vaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
M104:ssä pitäisi pärjätä vielä kuudella tulpalla. Tuplatulpat tulivat muistaakseni niihin kolmiventtiili-V6:iin (olikosenyt M112).jens kirjoitti:niinhän täällä melkein kaikki viestit jossain vaiheessa menee, kiitoksia vastauksesta, kone on 104 mallia jos oikein muistan, siinä on 2 tulppaa per sylinteri
OT:
Issellä on nyt omassa kotterossa (M102) NGK:n tulpat ja kyllähän se käy. Ei se mitenkään silkinpehmeästi pyöri vaan vähäsen tyhmäkäynnillä täristää. Johtuu tosin varmaan muusta kuin tulpista.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)