Etutukivarsien uusiminen
Etutukivarsien uusiminen
Kävi tuossa pohojosen reissulla pari päivää. Vaihtokuski oli huonotapainen ja käytti vasennta jalkaa jarrutukseen, eikä oppi oikeasta mallista tahtonut mennä perille. Arvatkaa mitä W203 tekee kun painaa jarrua vasemmalla nostamatta kaasua? Se aktivoi BAS:n ja auto pysähtyy uusilla renkailla vanhalla kuivalla asfaltilla kuin seinään, josta seurasi muutamia hiukset nostattavia hetkiä. Vanhat tukivarret eivät luultavasti kestäneet tätä rallikuskia ja jotain ilmeisesti repesi, koska alustasta kuuluu nyt rahiseva ääni.. Olen menossa nosturille ensi viikolla diagnoosia varten. Ennakoiva kysykys kuitenkin. Mitä suurinpiirtein kustantaa etutukivarsien uusinta, osat ja työ?
Ei kommentteja. Ymmärrän, että hinta/laatu kysymykset ovat kaikessa kaupallisuudessaan haastavia. Ebayssa on koko etupään varsisatsia vähän yli sataseen, tarvikehinnat lienevät satasen per varsi ja alkuperäisten hintaa on tiedä. Torstaina käy tunnin veholla saatteella listatkaa vaihtoon menevät osat. Samalla vaihtaa kaikki sen tarpeessa olevat.
Kaikkien keulan tukivarsien vaihto n.2.5 tuntia jos ei tule yllätyksiä. Tietty suuntaus päälle
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Hesassa Veholla oli ainakin vielä pari vuotta sitten etupään tukivarsien vaihto kohtuu arvokasta puuhaa eli n 400,- € /tukivarsi (299,- - 430,-). Esim. Merteilin myymät Lemförderin palikat ovat yleensä kunnollisia ja hinta reilu satku/varsi ja muutaman tunnin työt päälle. Suuntaus oli veholla myös luokkaa 400,-€. Hinta/laatu - en ota kantaa.
Ihan halvinta tuubaa en kyllä laittaisi kyseiseen autoon osiksi vaikka saisin ilmaiseksi, työ maksaa aina jotain vaikka itse tekisi ja ajettavuus ja siten sekä turvallisuus että mukavuus kärsivät heti kun on väljää jossain.
Ihan halvinta tuubaa en kyllä laittaisi kyseiseen autoon osiksi vaikka saisin ilmaiseksi, työ maksaa aina jotain vaikka itse tekisi ja ajettavuus ja siten sekä turvallisuus että mukavuus kärsivät heti kun on väljää jossain.
Jep, en aio Veholla edetä pidemmälle. Ebayssa sakemanniharakirit myyvät bilsteinia, Lemförderiä ja Meyle-nimistä. Viimeksimainittu helvempaa tavaraa. Sitten jotakin melkein ilmaista, joka on tietekin epäilyttävää. Lemförder ja Bilstein suurinpiirtein saman hintaisia.reikäpää kirjoitti:Hesassa Veholla oli ainakin vielä pari vuotta sitten etupään tukivarsien vaihto kohtuu arvokasta puuhaa eli n 400,- € /tukivarsi (299,- - 430,-). Esim. Merteilin myymät Lemförderin palikat ovat yleensä kunnollisia ja hinta reilu satku/varsi ja muutaman tunnin työt päälle. Suuntaus oli veholla myös luokkaa 400,-€. Hinta/laatu - en ota kantaa.
Ihan halvinta tuubaa en kyllä laittaisi kyseiseen autoon osiksi vaikka saisin ilmaiseksi, työ maksaa aina jotain vaikka itse tekisi ja ajettavuus ja siten sekä turvallisuus että mukavuus kärsivät heti kun on väljää jossain.
Ja sitten TRW, joka lienee sama kuin Lemförder.
Ainakin vielä saattaa tulla eri tehtaalta tullutta. Vasta tilatussa 211:n reaktiotangossa ei ole paljon minkään laisia merkintöjä. Pallukan taustalevyssä taisi olla stanssattuna TRW. Lemförderin kepeissä on vaikka ja mitä valmistustietoa. Tieten tuohan voi olla vanhaa varastoa mutta joka tapauksessa. TRW:n osia löytyi kyllä edellisen 124:n alustasta tähtileimoillakin.sipi kirjoitti:Ja sitten TRW, joka lienee sama kuin Lemförder.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Auto Veholla nosturin päässä ja saan listan tukivarsivioista. Mutta rahinan syyksi paljastui kardaanin laakeri, hinta töineen Veholla 300. Ei ole vielä tilattu, käyn hakeen kärryn pois, kun pitää päästä rahinoista huolimatta jussiliikenteeseen. Siinä käyn neuvottelut. Jos osien, oletus ei pelkkä paljas laakeri, hinta on satku, niin suattaa olla kohtuuhinta tuo kakssatkua työstä. Ero yksikössä stadin pajoihin lienee muutama kymppi.
Pyysin Vehoa tarkastamaan kaikki tukivarret ja merkkasivat vain narinahelat vaihtokelpoisiksi. Koko homma, alustan tarkastus ja kardanin nivelen vaihto osineen 300. Ei paha, kun kyseessä on marmoritiski. Optimidiili huoltotöihin pk-seudulla olisi Vehon asentaja ja omat helat. Nämä yrittäjät kun ovat täällä turhan markkinavetoisia.
Ei aktivoi BAS:ia, ei tapahdu yhtään mitään erikoista.sipi kirjoitti:Arvatkaa mitä W203 tekee kun painaa jarrua vasemmalla nostamatta kaasua? Se aktivoi BAS:n ja auto pysähtyy uusilla renkailla vanhalla kuivalla asfaltilla kuin seinään
Jos noin on käynyt normaalissa jarrutuksessa autossa on vikaa.
Kunnollisten varsien hinta liikkuu satasen nurkilla kappale, halvimpia saa tosiaan koko sarjan satasen pintaan. Heikoimmillaan nivelet eivät kestä kolmeakymmentätuhatta kilometriä.sipi kirjoitti:Mitä suurinpiirtein kustantaa etutukivarsien uusinta, osat ja työ?
Alatukivarsien vaihto on alle puolen tunnin työ, jos osien laatu on OK ei tarvitse auraustakaan säätää. Tarkistaa pitää kyllä.
Reaktiotankojen vaihto on työläämpää; vakaaja pitää irrottaa runkokiinnikkeistä ja pultit saattavat olla hapettuneet jumiin, iskarin kiinnityksen joutuu löysäämään alapäästä.
wiimax.fi
Mersun teknisten tietojen mukaann toimii oikein; Bas aktivoituu muiden parametrien ohella mm. jalan kaasulta jarrulle siirtoajan perusteella, eli kuinka nopeasti kaasu vapautuu ja jarrutus alkaa. Siis oikean jalan käytöllä. Jos jarruttaa vasemmalla, niin tämä reaktioaika on hyvin lyhyt. Saman sanoivat Veholla. Lisäksi BAS kuulemma oppii käyttäjän normaalin jarrututavan. Se normi olen minä.dealer kirjoitti:Ei aktivoi BAS:ia, ei tapahdu yhtään mitään erikoista.sipi kirjoitti:Arvatkaa mitä W203 tekee kun painaa jarrua vasemmalla nostamatta kaasua? Se aktivoi BAS:n ja auto pysähtyy uusilla renkailla vanhalla kuivalla asfaltilla kuin seinään
Jos noin on käynyt normaalissa jarrutuksessa autossa on vikaa.
Kiitos, nyt pitää miettiä mikä on tilanne, kun katsastus, korjaamo A, korjaamo B ja Veho, kukin antavat nosturin alta erilaista diagnoosia alustan kunnosta. Ajossa ei ole vikaa, ei narise ja kulkee urat suoraan.Kunnollisten varsien hinta liikkuu satasen nurkilla kappale, halvimpia saa tosiaan koko sarjan satasen pintaan. Heikoimmillaan nivelet eivät kestä kolmeakymmentätuhatta kilometriä.sipi kirjoitti:Mitä suurinpiirtein kustantaa etutukivarsien uusinta, osat ja työ?
Alatukivarsien vaihto on alle puolen tunnin työ, jos osien laatu on OK ei tarvitse auraustakaan säätää. Tarkistaa pitää kyllä.
Reaktiotankojen vaihto on työläämpää; vakaaja pitää irrottaa runkokiinnikkeistä ja pultit saattavat olla hapettuneet jumiin, iskarin kiinnityksen joutuu löysäämään alapäästä.
Aloitusviestistä sai sen käsityksen että BAS aktivoituu jos painaa jarrua nostamatta toista jalkaa kaasulta, ja sehän ei pidä paikkaansa jos auto on kunnossa ja jarrutetaan normaalisti.Mersun teknisten tietojen mukaann toimii oikein; Bas aktivoituu muiden parametrien ohella mm. jalan kaasulta jarrulle siirtoajan perusteella, eli kuinka nopeasti kaasu vapautuu ja jarrutus alkaa. Siis oikean jalan käytöllä. Jos jarruttaa vasemmalla, niin tämä reaktioaika on hyvin lyhyt. Saman sanoivat Veholla.
No joo, on vaikea sanoa toisen henkilön jalasta. Tarkoitin, että oikea jalka on kaasutallan alueella, eli ei siirry jarrun suuntaan kuten minulla ajaessani.dealer kirjoitti:Aloitusviestistä sai sen käsityksen että BAS aktivoituu jos painaa jarrua nostamatta toista jalkaa kaasulta, ja sehän ei pidä paikkaansa jos auto on kunnossa ja jarrutetaan normaalisti.Mersun teknisten tietojen mukaann toimii oikein; Bas aktivoituu muiden parametrien ohella mm. jalan kaasulta jarrulle siirtoajan perusteella, eli kuinka nopeasti kaasu vapautuu ja jarrutus alkaa. Siis oikean jalan käytöllä. Jos jarruttaa vasemmalla, niin tämä reaktioaika on hyvin lyhyt. Saman sanoivat Veholla.
Muuta en tiedä, mutta jos yli 20km/h nopeudessa painaa jarrua ja kaasua yhtä aikaa, niin kolmen sekunnin kuluttua polttoaineen syöttö lopetetaan.dealer kirjoitti:Aloitusviestistä sai sen käsityksen että BAS aktivoituu jos painaa jarrua nostamatta toista jalkaa kaasulta, ja sehän ei pidä paikkaansa jos auto on kunnossa ja jarrutetaan normaalisti.Mersun teknisten tietojen mukaann toimii oikein; Bas aktivoituu muiden parametrien ohella mm. jalan kaasulta jarrulle siirtoajan perusteella, eli kuinka nopeasti kaasu vapautuu ja jarrutus alkaa. Siis oikean jalan käytöllä. Jos jarruttaa vasemmalla, niin tämä reaktioaika on hyvin lyhyt. Saman sanoivat Veholla.
Syötön palautuminen kestää myös kolmisen sekuntia.
W203.007-2003
Pitää paikkansa. Ei voi kumia poltella lennosta.RiKo kirjoitti:Muuta en tiedä, mutta jos yli 20km/h nopeudessa painaa jarrua ja kaasua yhtä aikaa, niin kolmen sekunnin kuluttua polttoaineen syöttö lopetetaan.dealer kirjoitti:Aloitusviestistä sai sen käsityksen että BAS aktivoituu jos painaa jarrua nostamatta toista jalkaa kaasulta, ja sehän ei pidä paikkaansa jos auto on kunnossa ja jarrutetaan normaalisti.Mersun teknisten tietojen mukaann toimii oikein; Bas aktivoituu muiden parametrien ohella mm. jalan kaasulta jarrulle siirtoajan perusteella, eli kuinka nopeasti kaasu vapautuu ja jarrutus alkaa. Siis oikean jalan käytöllä. Jos jarruttaa vasemmalla, niin tämä reaktioaika on hyvin lyhyt. Saman sanoivat Veholla.
Syötön palautuminen kestää myös kolmisen sekuntia.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Hain auron Veholta ja testailin tuota jarrumysteeriä. Jos jarrua painaa vasemmalla jalalla nostamatta oikeaa jalkaa kaasulta, niin jarruttaa normaalisti, mutta jos samalla kun painaa jarrua vasemmalla nostaa oikean samanaikaisesti kaasulta, niin tekee hätäjarrutuksen.
Vikatyö oli siis kardaanin laakerin vaihto, jossa meni uutta laakeri ja "kumilaakeri". Lisäksi alustan tarkastus arviona narinanivelten uusimistarve, ei muuta,, yhteensä 300 euroa. Tässä sen verran historiaa viime syksyltä, Talvella ajomäärä jäi 3000 kilometriin.
- katsastus ei löytänyt vikaa, mutta antoi suusanallisen arvion oikeasta takaiskarista. Teho heikompi kuin vasemmalla. Jarrut dynossa loistavat. Käsijarrylla jotain eroa, käyttöjarrujen ero prosentin parin sisällä.
- öljynvaihto paikallisessa ketjuliikkeessä. Pyysin arviota alustastaa ja vasraus oli, että kaikki jarrulevyt pitää uusia. Kun pyysin mittaamaan ne, niin peruuttivat asiassa. (tein itse öljynvaihdon kuukausi myöhemmin uusiksi, siitä oli juttua öljynmäärän tiimoilta).
- käytin toisessa ketjuliikkeessä, koska joskus laiskana en viitsinyt vaihtaa itse lamppuja ja vaihdatin eteen Philipsin tehokkaimmat halogeenit (edulliset Motonetissa). Pyysin tarkistamaan alustan. Ei mitään huomautettavaa.
- keväällä toinen huolto, jossa tehtiin muita pidemmän aikavälin huoltoja. Pyysin taas arvioimaan alustan ja todettiin kaikkien etupään tukivarsien olevan vaihdon tarpeessa, lisäksi takajarrulevyjen olevan ruosteessa ja vaihdettavien listalla.
- Veholle pohojosen reissulla tulleen rahinan vuoksi (kardaanin laakeri) ja esitin saman pyynnön kuin muidenkin huoltojen yhteydessä ja totesivat tuon narinahelojen vaihtotarpeen. Ei muuta.
Että sillee. Tulisinko siihen tulokseen ettei autolla kannata tehdä öljyjen vaihdon ja ilmastointihuollon lisäksi mitään, jos se toimii. Haluan tietenkin auton olevan hyvässä kunnossa, mutta kunnon arviointi tuntuu olevan vaikeaa.
lisäys
tarkoitus ei ole epäillä huoltojen osaamista tai yleensä vertailla huoltoja/korjaamoja. Tarkoitus on havainnollistaa asiakkaan asemaa. Mese-sivuston jäsenet yleensä tietävät mikä on oman auton tarve korjaukselle ja huollolle. On kuitenkin myös asiakkaita, jotka eivät ymmärrä auton tekniikasta juuri mitään.
Vikatyö oli siis kardaanin laakerin vaihto, jossa meni uutta laakeri ja "kumilaakeri". Lisäksi alustan tarkastus arviona narinanivelten uusimistarve, ei muuta,, yhteensä 300 euroa. Tässä sen verran historiaa viime syksyltä, Talvella ajomäärä jäi 3000 kilometriin.
- katsastus ei löytänyt vikaa, mutta antoi suusanallisen arvion oikeasta takaiskarista. Teho heikompi kuin vasemmalla. Jarrut dynossa loistavat. Käsijarrylla jotain eroa, käyttöjarrujen ero prosentin parin sisällä.
- öljynvaihto paikallisessa ketjuliikkeessä. Pyysin arviota alustastaa ja vasraus oli, että kaikki jarrulevyt pitää uusia. Kun pyysin mittaamaan ne, niin peruuttivat asiassa. (tein itse öljynvaihdon kuukausi myöhemmin uusiksi, siitä oli juttua öljynmäärän tiimoilta).
- käytin toisessa ketjuliikkeessä, koska joskus laiskana en viitsinyt vaihtaa itse lamppuja ja vaihdatin eteen Philipsin tehokkaimmat halogeenit (edulliset Motonetissa). Pyysin tarkistamaan alustan. Ei mitään huomautettavaa.
- keväällä toinen huolto, jossa tehtiin muita pidemmän aikavälin huoltoja. Pyysin taas arvioimaan alustan ja todettiin kaikkien etupään tukivarsien olevan vaihdon tarpeessa, lisäksi takajarrulevyjen olevan ruosteessa ja vaihdettavien listalla.
- Veholle pohojosen reissulla tulleen rahinan vuoksi (kardaanin laakeri) ja esitin saman pyynnön kuin muidenkin huoltojen yhteydessä ja totesivat tuon narinahelojen vaihtotarpeen. Ei muuta.
Että sillee. Tulisinko siihen tulokseen ettei autolla kannata tehdä öljyjen vaihdon ja ilmastointihuollon lisäksi mitään, jos se toimii. Haluan tietenkin auton olevan hyvässä kunnossa, mutta kunnon arviointi tuntuu olevan vaikeaa.
lisäys
tarkoitus ei ole epäillä huoltojen osaamista tai yleensä vertailla huoltoja/korjaamoja. Tarkoitus on havainnollistaa asiakkaan asemaa. Mese-sivuston jäsenet yleensä tietävät mikä on oman auton tarve korjaukselle ja huollolle. On kuitenkin myös asiakkaita, jotka eivät ymmärrä auton tekniikasta juuri mitään.