MERSU vai TOYOTA - siinäpä kysymys
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
MERSU vai TOYOTA - siinäpä kysymys
oon ajellut vuodesta 1985 merusja ensimmäinen oli 124-sarjan 240 D limusiini. Ajat ja autot muuttuvat. 2014 ostin sitten vanhan farkku C Mesen alle. Mutta, mutta ei se ole niin hyvä. Ihan moitittavin on auton istuin. Sitten siinä on ollut murhetta hieman siitä ja tästä. Ok - auto on vuodesta 2000 ja on ikää , toki mittarissa on vain vajaat 240 tkm.
Törmäsin tässä lähietäisyydeltä ilmeisesti uuempaan Toyota Avnsis merkkiseen autoon, Täytyy sanoa, että se vaikutti ihan auton kokoiselta ja auton sisätilat vaikuttivat myös laadukkaalta.
Eli pohdinta on se - että on varmasti valinnanvaraa tuolla automarkkinoilla eikä välttämättä aina kalliimmasta päästä vaan myös kohtuuhintaisissa.
En ole vielä osannut päättää muuttua pois Mesestä - mutta vanha C jonkin verran ärsyttää - varsinnii se ruostekukka määrä, avaimen kaukolukitus ei tottele, välillä ebd tai ebd vaan syttyy jne. - on se nyt kuitenkin vienyt ja tuonut ja ei oo nyt moottorin takia jättänyt. Pari kertaa hinaukset jostain Savosta täytynyt järjestää, kun on mennyt vesipumppua, pyyhkijämoottori, moniurahihnaa poikki yms.
Autot maksaa Suomessa ja Saksasta ei jaksaisi hakea. Vaimo on vilkuillut VW Tiguan suuntaan tai Toyota RAV 4 :seen päin.
Kyllä siihenkin uppoaa, osti sen sieltä tai täältä kevyesti 15.000 euroa.
Paljon.
Ihan vanhaa räikkää ei ottaisis. (Paitti ite ostaisin itelleni vielä 124 coupen, mutta vaimo ei halua niitä pihassa nähhä.)
Törmäsin tässä lähietäisyydeltä ilmeisesti uuempaan Toyota Avnsis merkkiseen autoon, Täytyy sanoa, että se vaikutti ihan auton kokoiselta ja auton sisätilat vaikuttivat myös laadukkaalta.
Eli pohdinta on se - että on varmasti valinnanvaraa tuolla automarkkinoilla eikä välttämättä aina kalliimmasta päästä vaan myös kohtuuhintaisissa.
En ole vielä osannut päättää muuttua pois Mesestä - mutta vanha C jonkin verran ärsyttää - varsinnii se ruostekukka määrä, avaimen kaukolukitus ei tottele, välillä ebd tai ebd vaan syttyy jne. - on se nyt kuitenkin vienyt ja tuonut ja ei oo nyt moottorin takia jättänyt. Pari kertaa hinaukset jostain Savosta täytynyt järjestää, kun on mennyt vesipumppua, pyyhkijämoottori, moniurahihnaa poikki yms.
Autot maksaa Suomessa ja Saksasta ei jaksaisi hakea. Vaimo on vilkuillut VW Tiguan suuntaan tai Toyota RAV 4 :seen päin.
Kyllä siihenkin uppoaa, osti sen sieltä tai täältä kevyesti 15.000 euroa.
Paljon.
Ihan vanhaa räikkää ei ottaisis. (Paitti ite ostaisin itelleni vielä 124 coupen, mutta vaimo ei halua niitä pihassa nähhä.)
Jos tietynlaisesta tunteesta on vara karsia eikä tosiaan premium ole pakollista ja huolettomuus on mieluisaa niin kyllä avensis siinä tuntus pärjäävän, huollot on mun mielestä hiukka hintavia jos teettää merkkiliikkeessä ja noi ei mitään säästöpossuja ole kulutukseltaan.
Eikähän se ole mikään kokeilla kun noi tuntuu olevan helposti myitäviä jos ei satu miellyttämään
Eikähän se ole mikään kokeilla kun noi tuntuu olevan helposti myitäviä jos ei satu miellyttämään

Nykyverotuksella, kulutuksilla ja muilla jutuillla ollaan ainakin Avensiksen kanssa helposti siinä, että bensakone on halvempi kaiken kaikkiaan. Toyossa on bensalla vielä se etu, että sen osaa tehdä melkoisen luotettavaksi ja kestäväksi.
Premium on sitä ja tätä, mutta näppituntuma on, että 15 vuoden takainen premium alkaa olla huonompaa kuin 5 viiden vuoden takainen keskiluokka. Ainakin, jo ei puhuta ihan huippupremiumista, jota C ei mielestäni edustanut edes uutena.
Yllätyin itsekin, kun vertasin monesa suhteessa Mölliä ja Mondeota, joista Mondeo oli 5 vuotta tuoreempi. Monessa suhteessa eroa ei ollut aivan hirveästi. Jossain suhteessa oli, mutta niin oli hinnoissakin.
Premium on sitä ja tätä, mutta näppituntuma on, että 15 vuoden takainen premium alkaa olla huonompaa kuin 5 viiden vuoden takainen keskiluokka. Ainakin, jo ei puhuta ihan huippupremiumista, jota C ei mielestäni edustanut edes uutena.
Yllätyin itsekin, kun vertasin monesa suhteessa Mölliä ja Mondeota, joista Mondeo oli 5 vuotta tuoreempi. Monessa suhteessa eroa ei ollut aivan hirveästi. Jossain suhteessa oli, mutta niin oli hinnoissakin.
Ottamatta kantaa iänikuisiin merkkien välisiin vääntöihin, haluaisin kyseenalaistaa käytettävän rahan määrän. Miksi käyttää 15k€ täysin hengettömään arkiautoon jonka arvo laskee muutamassa vuodessa puoleen? Puolellakin tuosta rahasta saa varmatoimisen perus tuulipukukahistelijan harmaan oksennuksen hoitamaan liikehdintää. Mielummin näkisin että niihin omistamisen haluja herättäviin autoihin hassattaisiin rahaa kiinni enemmän kuin tarvisi.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Mutta kestääkö kuskiPega kirjoitti:Kyllä noissa uudemmissa riittävästi kone kestää ainakin sen 400tkmdealer kirjoitti:Dieselmoottori ei taida kaksinen tojotassa olla kestävyydeltään. Toisaalta 15000 eurolla saanee aika vähän ajetun tuollaisen auton.

Minä kävin pikaisesta istumassa Avensiksessa

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Lisään tuoreen havainnon FARKKUAuriksen takapenkiltä. Pää katossa farmariauton takapenkillä ihan kuin jossain Volvo V60:ssa. Ellei tila ole ostokriteeri ja haluaa normaalia sedania pienemmän farmariauton, niin tuossa on kaksikin vaihtoehtoa.XUX63 kirjoitti:Mutta kestääkö kuskiPega kirjoitti:Kyllä noissa uudemmissa riittävästi kone kestää ainakin sen 400tkmdealer kirjoitti:Dieselmoottori ei taida kaksinen tojotassa olla kestävyydeltään. Toisaalta 15000 eurolla saanee aika vähän ajetun tuollaisen auton.![]()
Minä kävin pikaisesta istumassa AvensiksessaHybrid Auriksella ajelinkin jopa. Järkevä vaihtoehto. Olo oli tosin vesisateessa kuin bongorummun sisällä ja urien yli ajaessa oli soundit kuin suihkuhävittäjässä. Järkevä jos nuo pienet puutteet kestää.
Alkuperäiseen kysymykseen Avensiksesta on helpompi löytää puoltoääniä, ja nimenomaan perus-bensamoottorilla manuaalivaihtein.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
Korjaus ja mietteet -
Hei kiitos huomautuksista. Huomaa miten aika kuluu. Todella kyseessä oli 123 240 D . ( En oo vähhään aikaan käsitellyt näitä malliasioita)
124:sta pidin tosi paljon. Mutta kyseessä oli Coupe.
No eilen kävin Kaivokselan Toyotalla- BMW:tä olin katsastelemassa - ei ollut sellaista kuin etin. MUtta ielläpä oli RAV4 - en ollut tunnistaa koko autoa. On nemuhkeita ja aika isoja nykyisellään.
Mutta ei ne irtoa 15 000!
Bemari kyllä.
Enkä mää Avensista varmaan ihan tältä istuimelta tule hankkimaan.
BMW on auto, joka liikkumikäytökseltään on erittäin miellyttävä.
Ja sitä varmaan tässä haeskelen. Sama pätee E-Mersuun. Mutta Väykkyä en halua, ja uuddempi on liian kaalii mulle nyt. Autoon ei riitä, kun menimme ostamaan talon Vantaalta.
Siihen on ensinnäkkii uponnut jonnin verran rempparahaa.
Senpä takia auton tulee olla mahdollsimman edullinen ja kuitenkin siisti.
Ja mieluummin tilava.
124:sta pidin tosi paljon. Mutta kyseessä oli Coupe.
No eilen kävin Kaivokselan Toyotalla- BMW:tä olin katsastelemassa - ei ollut sellaista kuin etin. MUtta ielläpä oli RAV4 - en ollut tunnistaa koko autoa. On nemuhkeita ja aika isoja nykyisellään.
Mutta ei ne irtoa 15 000!
Bemari kyllä.
Enkä mää Avensista varmaan ihan tältä istuimelta tule hankkimaan.
BMW on auto, joka liikkumikäytökseltään on erittäin miellyttävä.
Ja sitä varmaan tässä haeskelen. Sama pätee E-Mersuun. Mutta Väykkyä en halua, ja uuddempi on liian kaalii mulle nyt. Autoon ei riitä, kun menimme ostamaan talon Vantaalta.
Siihen on ensinnäkkii uponnut jonnin verran rempparahaa.
Senpä takia auton tulee olla mahdollsimman edullinen ja kuitenkin siisti.
Ja mieluummin tilava.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Eiköhän se ole huollosta ja ajotavasta kiinni koneen kestävyys. Aikanaan kun vaihtaa suuttimien pohjaprikat niin välttyy monelta harmilta...dealer kirjoitti:Dieselmoottori ei taida kaksinen tojotassa olla kestävyydeltään. Toisaalta 15000 eurolla saanee aika vähän ajetun tuollaisen auton.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...