clk ja avain/käynnistyksen esto kettuilee.
clk ja avain/käynnistyksen esto kettuilee.
Onkelma: autossa (vm 98 clk) ei toimi keskuslukko eikä myöskään ilmeisesti tunnista avainta koska ei saa avainta käännettyä virtalukossa (ei vaupauta kääntymään). Paikallisella sähkösepolla tarkistutettu avaimen juotokset (mikroskoopilla)? Ja lähimerkki myyjän huollossa ( ovensuun hartikainen)avaimelle tehty kameratesti (eli jotain lähettää)... nyt myös kontin lukko herjennyt toimimasta( sähköinen) eli en pääse konttiin... auto ollu viimeviikon lämpimässä tallissa ja sunnuntaina käytin autoa pihalla 10min aikeissa lähteä sillä etenemään mutta ajoin sen kuitenkin vielä talliin selvittääkseni miksi mankka sammuilee. Selvityksessä en kuitenkaan edennyt vaan päätin lähteä kuitenkin etenemään mutta auto ei annakaan kääntää avainta eikä lukot toimi. Epäilyjä on esitetty akun kunnosta mutta autossa palaa valot näytössä ja katossa kun oven avaa...
Kokemuksia ajatuksia ehdotuksia? Olen pari päivää lueksinut kuukkelia ja tätä fooromia mutta tuloksetta. Lähden kohta murtautumaan konttiin että saan akun irti.
Apuva apuva apuuuuva....
Kokemuksia ajatuksia ehdotuksia? Olen pari päivää lueksinut kuukkelia ja tätä fooromia mutta tuloksetta. Lähden kohta murtautumaan konttiin että saan akun irti.
Apuva apuva apuuuuva....
Tekeekö siis kaikki avaimet samaa?
Paksinlukko pitäisi aueta rauta-avaimella ihan mekaanisesti, mutta yleensä lukkopesä jumahtaa käyttämättömyyttään. Rasvaamalla ja avainta nitkuttamalla pitäis siintä herkistyä. Kuskinpuolella konehuoneessa on kylläkin sellaisen mustan kannen alla täpit, mistä saa esim. ladattua akkua, jos virta ei riitä paksin sähköiseen avaamiseen
Paksinlukko pitäisi aueta rauta-avaimella ihan mekaanisesti, mutta yleensä lukkopesä jumahtaa käyttämättömyyttään. Rasvaamalla ja avainta nitkuttamalla pitäis siintä herkistyä. Kuskinpuolella konehuoneessa on kylläkin sellaisen mustan kannen alla täpit, mistä saa esim. ladattua akkua, jos virta ei riitä paksin sähköiseen avaamiseen
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Celkkuun ei ole kun yksi avain ja kontinlukko täynnä paskaa. Tarkennatko täppien sijaintia?sonikki kirjoitti:Tekeekö siis kaikki avaimet samaa?
Paksinlukko pitäisi aueta rauta-avaimella ihan mekaanisesti, mutta yleensä lukkopesä jumahtaa käyttämättömyyttään. Rasvaamalla ja avainta nitkuttamalla pitäis siintä herkistyä. Kuskinpuolella konehuoneessa on kylläkin sellaisen mustan kannen alla täpit, mistä saa esim. ladattua akkua, jos virta ei riitä paksin sähköiseen avaamiseen
Kontti auki ja akku irti ja laturissa. (Avautui sisätilan avausnamiskaa rämppäämällä) lisätarkennusta että valot meni päälle pitkiä myöten ennen kontin avautumista ja ilman hälyääntä oven ollessa auki. Kaikki sulakkeet käyty läpi ei rikkinäisiä. Saa yön olla laturissa kun kerran virtaa vastaanottaa ja huomenna uusi yritys. Jos vika virtalukossa tai ajonestossa eikös kaukolukon pitäisi toimia?laapottij kirjoitti:Celkkuun ei ole kun yksi avain ja kontinlukko täynnä paskaa. Tarkennatko täppien sijaintia?sonikki kirjoitti:Tekeekö siis kaikki avaimet samaa?
Paksinlukko pitäisi aueta rauta-avaimella ihan mekaanisesti, mutta yleensä lukkopesä jumahtaa käyttämättömyyttään. Rasvaamalla ja avainta nitkuttamalla pitäis siintä herkistyä. Kuskinpuolella konehuoneessa on kylläkin sellaisen mustan kannen alla täpit, mistä saa esim. ladattua akkua, jos virta ei riitä paksin sähköiseen avaamiseen
laapottij kirjoitti:Kontti auki ja akku irti ja laturissa. (Avautui sisätilan avausnamiskaa rämppäämällä) lisätarkennusta että valot meni päälle pitkiä myöten ennen kontin avautumista ja ilman hälyääntä oven ollessa auki. Kaikki sulakkeet käyty läpi ei rikkinäisiä. Saa yön olla laturissa kun kerran virtaa vastaanottaa ja huomenna uusi yritys. Jos vika virtalukossa tai ajonestossa eikös kaukolukon pitäisi toimia?laapottij kirjoitti:Celkkuun ei ole kun yksi avain ja kontinlukko täynnä paskaa. Tarkennatko täppien sijaintia?sonikki kirjoitti:Tekeekö siis kaikki avaimet samaa?
Paksinlukko pitäisi aueta rauta-avaimella ihan mekaanisesti, mutta yleensä lukkopesä jumahtaa käyttämättömyyttään. Rasvaamalla ja avainta nitkuttamalla pitäis siintä herkistyä. Kuskinpuolella konehuoneessa on kylläkin sellaisen mustan kannen alla täpit, mistä saa esim. ladattua akkua, jos virta ei riitä paksin sähköiseen avaamiseen
Ei mittään ei kerrassaan mittään. Nyt on akuun virtanen paikalleen hankittu mutta edelleen ei mittään ei toimi lukot eikä käänny avain. Onko jollakulla ajatuksia? Alkaa palaa päre. Ei kai se auta kun ottaa virtalukko irti ja avaiminern päivineen laittaa eee alkuseen firmaan tutkittavaksi.
Täysin samaa mieltä. Ja toinen avain lähtee hankintaan mikäli auto meille jää. Toinen marsu pitää laittaa maailmalle. Laitoin virtalukon ja avaimen elehuoltoon. Epäilen vahvasti avainta edelleen.sonikki kirjoitti:Helpottaisi kovasti jos autossa olisi oikea määrä avaimia, niin saisi poissuljettua avaimen/virtalukon, mutta toki starilla näkisi myös mitä siellä tapahtuu ja mitä ei.
Mulla vikaantunut avain käyttäytyi samalla tavalla...
Oliko minkä mallinen avain? Oliko kokonaan musta, musta kultaisella tähdellä vai krominen kuori?
Ensimmäisessä avaimessa ollut jonkun verta vikoja, varsinkin avaimen päässä olevassa kelassa, mutta jälkimmäisiä ei noi luonnehtia mitenkään erityisen vikaherkiksi.
Mulla tosiaan kyykähti mk1 avain itselläni joskus CLK:ssa samoilla oireilla ja jos avainta menet tilaamaan, niin tuon ikäisessä paritus auton kanssa on onnistuu itsekkin, vaikka kovasti yrittävät auton saada yleensä merkkiliikkeeseen, että voivat veloittaa tunnin työt siintä että kääntävät avainta 2 kertaa virtalukossa
Ensimmäisessä avaimessa ollut jonkun verta vikoja, varsinkin avaimen päässä olevassa kelassa, mutta jälkimmäisiä ei noi luonnehtia mitenkään erityisen vikaherkiksi.
Mulla tosiaan kyykähti mk1 avain itselläni joskus CLK:ssa samoilla oireilla ja jos avainta menet tilaamaan, niin tuon ikäisessä paritus auton kanssa on onnistuu itsekkin, vaikka kovasti yrittävät auton saada yleensä merkkiliikkeeseen, että voivat veloittaa tunnin työt siintä että kääntävät avainta 2 kertaa virtalukossa
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Avaa varovasti se avain ja tarkista että kaikki osat on kiinnilaapottij kirjoitti:Kokomusta avainhan siinä. Joo ne on kovia myymään ja tuo ovensuun hartikainenkin on noiden tuntien kanssa niin ja näin. ML kävi monitoimiviiksen vaihdossa vuosia sitten ja saivat aiheeseen kulumaan laskun mukaan 3h. Ja mitä nyt itse myöhemmin olen vaihtanut väykkään niin ei ole menny tuntiakaan.
(kuvia laittanut yleisistä vikapaikoista jonnekin tänne)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
sonikki kirjoitti:Oliko minkä mallinen avain? Oliko kokonaan musta, musta kultaisella tähdellä vai krominen kuori?
Ensimmäisessä avaimessa ollut jonkun verta vikoja, varsinkin avaimen päässä olevassa kelassa, mutta jälkimmäisiä ei noi luonnehtia mitenkään erityisen vikaherkiksi.
Mulla tosiaan kyykähti mk1 avain itselläni joskus CLK:ssa samoilla oireilla ja jos avainta menet tilaamaan, niin tuon ikäisessä paritus auton kanssa on onnistuu itsekkin, vaikka kovasti yrittävät auton saada yleensä merkkiliikkeeseen, että voivat veloittaa tunnin työt siintä että kääntävät avainta 2 kertaa virtalukossa
- 99 CLK kyseessä, mites se uuden avaimen paritus menee. Täysin musta avain ja uusi koodaamaton.
Haulla löytynyt ei.
Mulla saman ikäisessä meni niin, että avain laitettiin virtalukkoon ja odoteltiin 10-20min että avaimeen syttyi valo, minkä jälkeen avainta pystyi kääntämään pykälän verta ja sitten taas odoteltiin valoa ja käännettiin avainta. En nyt enää tarkkaa muista, että pitikö sitä valoa odotella myös sytytysvirta-asennossa, kun avainta on jo käännetty tuo 2 kertaa.ruoska kirjoitti: - 99 CLK kyseessä, mites se uuden avaimen paritus menee. Täysin musta avain ja uusi koodaamaton.
Haulla löytynyt ei.
Mistä tuo sun koodaamaton avain on peräisin? Varaosamyyjän puheiden mukaan avaimet oli kuitenkin jotenkin esikoodattuja autoon, sillä tilasivat vahingossa mulle toisen avaimen 2-nappisena, mutta koska suostuin toisen avaimen kanssa tinkimään paksinaukaisunappulasta, sain tuon 2-nappisen puoli-ilmaiseksi, koska se ei olisi käynnyt toiseen autoon.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mistä tuo sun koodaamaton avain on peräisin? tuo on ratkaisevan tärkeä tietosonikki kirjoitti:Mulla saman ikäisessä meni niin, että avain laitettiin virtalukkoon ja odoteltiin 10-20min että avaimeen syttyi valo, minkä jälkeen avainta pystyi kääntämään pykälän verta ja sitten taas odoteltiin valoa ja käännettiin avainta. En nyt enää tarkkaa muista, että pitikö sitä valoa odotella myös sytytysvirta-asennossa, kun avainta on jo käännetty tuo 2 kertaa.ruoska kirjoitti: - 99 CLK kyseessä, mites se uuden avaimen paritus menee. Täysin musta avain ja uusi koodaamaton.
Haulla löytynyt ei.
Mistä tuo sun koodaamaton avain on peräisin? Varaosamyyjän puheiden mukaan avaimet oli kuitenkin jotenkin esikoodattuja autoon, sillä tilasivat vahingossa mulle toisen avaimen 2-nappisena, mutta koska suostuin toisen avaimen kanssa tinkimään paksinaukaisunappulasta, sain tuon 2-nappisen puoli-ilmaiseksi, koska se ei olisi käynnyt toiseen autoon.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
EDiT: naapuriforumilla asia käsitelty. Ei olekaan mikään hokkuspokkus temppu.CDI203 kirjoitti:Mistä tuo sun koodaamaton avain on peräisin? tuo on ratkaisevan tärkeä tietosonikki kirjoitti:Mulla saman ikäisessä meni niin, että avain laitettiin virtalukkoon ja odoteltiin 10-20min että avaimeen syttyi valo, minkä jälkeen avainta pystyi kääntämään pykälän verta ja sitten taas odoteltiin valoa ja käännettiin avainta. En nyt enää tarkkaa muista, että pitikö sitä valoa odotella myös sytytysvirta-asennossa, kun avainta on jo käännetty tuo 2 kertaa.ruoska kirjoitti: - 99 CLK kyseessä, mites se uuden avaimen paritus menee. Täysin musta avain ja uusi koodaamaton.
Haulla löytynyt ei.
Mistä tuo sun koodaamaton avain on peräisin? Varaosamyyjän puheiden mukaan avaimet oli kuitenkin jotenkin esikoodattuja autoon, sillä tilasivat vahingossa mulle toisen avaimen 2-nappisena, mutta koska suostuin toisen avaimen kanssa tinkimään paksinaukaisunappulasta, sain tuon 2-nappisen puoli-ilmaiseksi, koska se ei olisi käynnyt toiseen autoon.
CDI203 taitaa olla ainoita Suomessa, joka avain hommat(kin) täysin osaa.