getrakin vaihdevivusto järjestys

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

getrakin vaihdevivusto järjestys

Viesti Kirjoittaja väpelö »

eli ois getrakin loota ja getrakin keppi muttei ihan käypäisiä vaihdevivustoja joutuu hieman lyhentelemään.190 korinen vehje kyseessä.vähän jo ihmettelinkin näitä vivustoja ja olisi hyvä jos saisi varmistuksen jos menisi varmasti oikein ekalla kertaa :lol: eli tartteis tietää etummaisen,keskimmäisen ja takimmaisen lootan vivut minne ne kuuluu?takimmainen ilmeisesti menee keppiin 4-5 vaihteelle mutta entäs nämä muut?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Muistelisin että: Takimmainen 4-5
Keskim: 2-3
etummaanen:1-R

Samaa järjestystä noidatetaan myös normi 5-vaihteisessa askissa. Tarttis kans haalia nuihin siirtäjä keppeihin niitä muutaman euron rinkuloita sinne säädettävään päähän :? Niin se getragin kepin juuri on heleppo tai ainakin halapa ehjätä uudeksi kun käyttää kepin irti ja hakee 10e/puslat sinne, voi ja ehkä kannattaa jopa tivistellä sikaliimalla ne puslat niin johan toimii hianosti :wink: taitaa tosin mennä samat puslat myös vakiokeppeihin. Tulihan taas tarinaa :oops:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

ei sinne päinkään osunu :lol: , elikkä etummainen 4-5 toka 2-3 ja viiminen 5-pakki jos kyseessä cossu mesen getrag. Jos kyseessä W123 niin etummainen 3-4 ja toka 1-2 ja viiminen 5-pakki.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Kai normi askissa ees menee tikut tuossa järjestyksessä mitä kerroin?

Missäänkohti ne tikut ei mene ristiin ainakaan. Siitä mäkin olen varma

Tuos kossuketragis on se pakki ja 1 vaihde siä kepillä ollessa samassa nurkkauksessa. Helkkari kun hankala asia selevittää,vielä kun on oikeen epävarma ittekki :oops:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Viikko sitten sunnuntaina vivut oli tuossa järjestyksessä niinkuin sanoin ainakin mun tapauksessa eli mulla etummainen 3-4, keskimmäinen 1-2 ja takimmainen 5-pakki. Mulla vaan on erilainen getrag missä on ihan normaali vaihdekaavio missä vitonen ja pakki ovat samalla linjalla oikealla niin että vitonen on ylhäällä ja pakki alhaalla oikealla. Cossun getragissa taas jos on käännetty kaavio niin että 1 on vasemmalla alhaalla ja pakki vasemmalla ylhäällä pitäisi vivut mennä niin että etummainen on 4-5 koska 5on suora, 2-3 on keskimmäinen ja 1-pakki olis takimmainen vipu. Jos nuo meneekin jotenkin muuten kuin olen asian ajatellut cossun tapauksessa niin sitten haluan kyllä nähdä ja kuulla rakenteesta lisää :shock: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Niin joo ja normi W201 ja W124 5v kepeistä ja laatikoista en tiedä mitään eli niihin en ota mitään kantaa missä järjestyksessä vivut on laatikon kyljessä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

aika vahvasti itsekkin tuota terhon ehdottamaa järjestystä oisin veikannut kun niitä vipuja tutkin ja pähkäilin miten ne VOISI mennä :lol:

enpäs ole niin tarkkaan vielä tutkinu sitä keppi hässäkkää että kumman laidan vipua se liikuttaa kun esim 1-R vaihdetta kepistä laittaa pykälään,jos se toimii päinvastoin kuin kuvittelin niin sitten tuo jarin veikkaus voi pitää kutinsa :D en tiedä ottiko kukaan tästä sepostuksesta mtään selvää :oops:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”