Eiköhän se ylipitkä käyttöikä sen suodattimen vaan syö. Paperiahan se suodatin vaan on vaikka minkä merkkinen olisi. Pitemmällä matkalla öljyyn vaan kertyy enempi vettä, palamatonta ja osittain palanutta polttoainetta kuin lyhyemmällä matkalla, oli valmistajan suositus ja öljypurkin kyljessä oleva luokitus mikä tahansa.
Ei monikaan asia ole ennen ollut paremmin, mutta se että joku öljy pysyy joissain olosuhteissa tasalaatuisempana pitemmän aikaa kuin toinen ei tarkoita sitä että se on keskimäärin saati uutena sitä toista parempaa.
Koko Longlifetouhuhan on hiipinyt tavisautoilijain tykö raskaan liikenteen puolelta, mutta pari vertailtavaa suuretta ison auton ja pikkuauton välillä;
Ajoneuvo #1:
Moottorin iskutilavuus 12 l, moottoriöljymäärä 40 l, moottoriöljyn vaihtoväli 60tkm, vuodessa ajokilometrejä 150tkm
Ajoneuvo #2:
Moottorin iskutilavuus 2 l, moottoriöljymäärä 5l, moottoriöljyn vaihtoväli 30tkm, vuodessa ajokilometrejä 10-80tkm
Näistä luvuista ja niiden keskinäisistä suhteista saattaa päästä jyvälle miksi minua tämä LL-touhu jaksaa epäilyttää.
