Toiset öljyt toimivat, toiset eivät.
Kuitenkin mieleen tuli ajatus eräästä kommentista jonka joku tuontiauton omistaja oli kirjoittanut; muutama satatuhatta ajettu kone johon omistaja halusi kunnon öljyt



Kannattaako tällaiseen koneeseen vaihtaa täyssynteettiset jos siinä ei aikaisemmin ole ollut

"Tottuuko" kone johonkin öljytyyppiin niin, ettei se tule toimeen uudempien öljyjen kanssa

Tuulilasissa oli mainos, jossa kehuttiin heidän öljynsä olevan kehitetty yli satatuhatta ajetuille koneille (Valvoline MAX life, s. 181). Voiko tämä pitää paikkaansa

Vai onko oikeaa tapaa suorittaa öljytyypin vaihtoa - esim. huolellinen forte-huuhtelu muutamaan kertaan ja sitten vasta täyssynteettiset sisään

Odotan mese.fi:n asiantuntevalta raadilta kommentteja ja OT:tä

- nimimerkillä auton moottori rupesi ravistamaan täyssynteettisiin (luullakseni, kai) vaihdon jälkeen -