M103 Co oli liian korkea,nyt ok

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

M103 Co oli liian korkea,nyt ok

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Mistäs vois moinen johtua, co oli yli 7 katsastuksessa ja ajokielto räpsähti..
Ilmansuodattimen ja tulpat oon viimevuosina vaihtanut, pyörijän ja jakajankannen samoin, tosin Bremit, kilsoja ei tuu kun jotain 1tuhat/vuosi.

Sinistä tuo pölläyttää kickdown-kiihdytyksessä eli jotain häikkää venttiilinkumeissa tai jossain muussa, voiko tuo vaikuttaa co-päästöihin?


:ttu:
Viimeksi muokannut puuhapena, 27.9.2012 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: M103 Co liian korkea

Viesti Kirjoittaja AK47 »

puuhapena kirjoitti:Mistäs vois moinen johtua, co oli yli 7 katsastuksessa ja ajokielto räpsähti..
Ilmansuodattimen ja tulpat oon viimevuosina vaihtanut, pyörijän ja jakajankannen samoin, tosin Bremit, kilsoja ei tuu kun jotain 1tuhat/vuosi.

Sinistä tuo pölläyttää kickdown-kiihdytyksessä eli jotain häikkää venttiilinkumeissa tai jossain muussa, voiko tuo vaikuttaa co-päästöihin?


:ttu:
M104:sta oon kuullu että taviseisokin aikana on sattunu semmoista venttiilin sulkupintojen vauriota, kaiketi korroosiota joka aiheuttaa vuotoa kun lyödään taas tulille. Siis pienillä ajoilla ja pitkillä seisokeilla. Tämä siis essonpaarin kassajonossa kuultua ja netissä luettua ;)

Mutta että co ois tuon verran... Viimevuosina? Auto tykkää että sitä käytetään. Mercedes ei ole tässä poikkeus.
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Jeps, ei mahotonta ollenkaan, karstaa epäili naapuri,ex-mekaanikkokin.. Aika harvakseltaan tuolla tulee ajeltua, kerran viikossa tai kahdessa.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Tarkistin ilmansuodattimen, aika puhtaan näköinen, toki vois olla hyvä vaihtaa. Tulpat oli kaikki vaaleita ja siistejä, ei yhtään nokisia, paitsi reunalta hiukan kuten tulpat yleensäkin..
Lambda-anturi vaihdettu 30tkm sitten.. Voisko olla silti tuo lambda syyllinen, muut arvot oli käsittääkseni ok,
HC-pitoisuus 375, sallittu 600
CO2-pitoisuus 10,30
O2-pitoisuus 0,63 sallittu 5,00

Ainoa tuo Co joutokäynnillä liian iso.
Käy nätisti, kiihtyy ja kulkee normaalisti.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Seos säädetty ja auto katsastettu! 8)
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
kari v
Viestit: 48
Liittynyt: 19.1.2012 11:28
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja kari v »

Juu, kyllä noi M103/104 koneet tarttee kenkää ennen päästömittausta vaikkei mitään ns. vikaa missään oliskaan...,
Nyky kulkimet:
- W 140 / 300 SE, vm.-91
- W 211 / E 500, Air Matic, 7-G, vm.-04
- W 124 / 230 TE, vm. -91
ex.
- W 210 / E 320 vm.-98
- W 210 / E 240 vm.-98
- W 210 / E 430 4-matic vm.-01
- 260 E vm.- 89
The best or nothing...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Selvisikö myös syy? Ei yhdellä katsastusvälillä pitäisi tulla säädettävää nuin paljoa, ellei joku rikuneeraa. Peräti mahollista etei sähköpuoli ole mukana, vaan mennään mekaanisella seoksenmuodostuksella. Oliko pelekkä letku perässä säätö, vai tutkittiinko mitään mittailemalla tms?
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Kuulemma ihan säätämällä sai kohdalleen, en ollut seuraamassa tapahtumaa.
Masinolia syötin purkillisen ja annoin kunnolla runtua ennen säätöä, oli kuulemma lähtöarvot hiukan pienemmät kuin katsastuksessa.
Auto kuitenkin käy ja toimii ihan normaalisti.

Autosähkökorjaamolla tuo oli säädettävänä ja annoin valtuudet tehä tarvittavat toimenpiteet.. Kai nuo olis mahdollisen vian bonganneet..

Katsastusvälissä ei kilometrejä tullut kuin korkeintaan 1 tuhat.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kuulostaa vain hassulta että menisi vain säätö mettään nuin pahasti, ilman että olisi tullut oikeata vikaakin.
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Easy Rider kirjoitti:Kuulostaa vain hassulta että menisi vain säätö mettään nuin pahasti, ilman että olisi tullut oikeata vikaakin.
Niihän tuo tekee, mutta.. Hyvin tuo on kuitenkin toiminut säädön jälkeen.
Kai se olis muissakin päästöarvoissa näkynyt jos sähköpuoli ei pelais?
Emmäätiärä, mää vaan arvailen.. :ei_tajuu:
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

oliko luotettava paja, mistä otit laput?
ettei olis käyny niin, että olisivat ottaneet päästöt vilunki keinoin :x

joskus tullu semmoisia vastaan....
® Mesen linttaklubi
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

potox kirjoitti:oliko luotettava paja, mistä otit laput?
ettei olis käyny niin, että olisivat ottaneet päästöt vilunki keinoin :x

joskus tullu semmoisia vastaan....
On tuo hyvämaineinen paja, ei katsurikaan kattonu päästöjä uudestaan vaan katsoi lapun ja antoi hyväksynnän.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”