w210 perä vatkaa/seilaa

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
sry
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2010 20:08

w210 perä vatkaa/seilaa

Viesti Kirjoittaja sry »

Missähän lie mahtais vikaa olla? Rupes viikonloppuna yhtäkkiä tuntumaan kaupunkinopeuksissa. Koko peräpää autosta vatkaa himpunverran. Toisella foorumilla sanoivat että vika ois renkaissa joista kudokset menny, mutta jotenkin en usko tähän!

Voiko jonkun tangon tai puslan pettäminen peräpäästä aiheuttaa tälläistä

Auto 200cdi vm-00 ajettu 220 tkm
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Renkaan pultit kiriällä? Painoja pudonnut vanteesta? Vanteessa lisäpainoa? (lunta/jäätä/paskaa)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Mulla oli joskus vähän samanlaista oiretta kun oli kardaanin kannatinkumi loppu :roll:
® Mesen V8 Klubi
sry
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2010 20:08

Viesti Kirjoittaja sry »

Mulla paukahtaakin jos ei varovasti nosta kytkintä ylös. Sehän voisi viitata siihen kannatinkumiin?
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Ehkä, tai sitten on väljää jossain :wink:
® Mesen V8 Klubi
sry
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2010 20:08

Viesti Kirjoittaja sry »

takakelkan etummaiset puslat varmaankin väljät.
Avatar
Moska
Viestit: 411
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Aikoinaan oli yhdesta etuvetoisesta takakumen (nokia) vyö poikki ja se vatkasi kaupunkinopeuksissa, työkaverilta meni takakumesta (nokia) vyö poikki ja sama homma. Tunkilla ilmaan ja pyörittämään ratasta...
sry
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2010 20:08

Viesti Kirjoittaja sry »

Juu no muutenkin ajattelin nuo puslat vaihtaa. Renkaissa ei mitään näkyvää ulospäin. Onhan tuohon jo huoltokirjan mukaan vaihdettu ne takimmaiset puslat siitä kelkasta joten sama vaihtaa ne etummaisetkin. Hermothan siinä varmasti menee mutta menköönsä.
sry
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2010 20:08

Viesti Kirjoittaja sry »

takakelkan etummaiset puslat vaihdettu. Loppu kolinat siihen. MUTTA vatkaaminen ei. vasempi takarengas heittää ulkoreunasta noin 3 mm ja sisäreunasta noin 5 mm. Eli kai siitä ne perkeleen kudokset sitten menny on!!! :D

Ei ollu ees puslaremontti paha homma, vähän hiki vaan meinas tulla ku motonetistä oli paineilmataltat loppu niin joutu vasara ja talttahommina tekemään.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

sry kirjoitti:takakelkan etummaiset puslat vaihdettu. Loppu kolinat siihen. MUTTA vatkaaminen ei. vasempi takarengas heittää ulkoreunasta noin 3 mm ja sisäreunasta noin 5 mm. Eli kai siitä ne perkeleen kudokset sitten menny on!!! :D

Ei ollu ees puslaremontti paha homma, vähän hiki vaan meinas tulla ku motonetistä oli paineilmataltat loppu niin joutu vasara ja talttahommina tekemään.
Tai vanne väärä
sry
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2010 20:08

Viesti Kirjoittaja sry »

Ei ole vanne väärä. Ellei se mene sitten suoralla tiellä ajosta.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ettei jolle ois tarkottanu että vanteet ois ollu erilaiset? Eri et-luku/ leveys tms.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
sry
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2010 20:08

Viesti Kirjoittaja sry »

En tiedä mitä jolle tarkottanu mutta en usko että kukaan osaa liikkuvasta autosta varastaa vannetta ja laittaa toista tilalle.

Tämä VATKAAMINEN alkoi YHTÄKKIÄ kaupunkiajossa. Tasaisella tiellä, ei kuoppia,ei kantteja, ei mitään mihin vanne olisi voinut osua.
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Vähän tätä varastaen, itellä ei niinkään vatkaa mutta vitosella jos ajaa ja nostaa jalan kaasulta vaikka ihan pintakaasua painaen tuntuu kuin joku ajaisi perään. Sama homma kun pistää vedon päälle, klonk klonk.

Eilen montulla pikaisesti katoin kardaanin ja kannatinkumit, mutta näytti ihan uusilta (ehjiltä). Pieni tyhjä alue on kun kääntelee kardaania ennen kuin voima siirtyy pyörille, kaiketi normaalia? Pitäs varmaan noita puslia alkaa tutkia, mutta hyviä ehdotuksia muilta?
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
sry
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2010 20:08

Viesti Kirjoittaja sry »

Veikkaan että ne on noi taka-akselin etummaiset kumit. Helppo vaihtaa. Ite vaihdoin ja loppu kolinat siihen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”