etujousen ylälautasen asennolla väliä?
etujousen ylälautasen asennolla väliä?
mistä löytäs kyseiset madallusjouset w203 meseen? tai sit suht halvalla säädettävä alusta... laittakaas linkkejä.
Viimeksi muokannut e50amg, 03.1.2012 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w203 c240 -01
kuva auttas kyllä hahmottamaan aika paljon..jolle kirjoitti:Mulla entisessä w203 oli eibachin pro kit ja edestä tippui yllättävän paljon, ainakin se 30mm piti laskea. mitä Takaa sitten saa säädettyä kumeilla sopivaksi.
oon nyt kahden vaiheilla että tilaanko pelkät fk:n madallusjouset (130e) vai fk:n säädettävän alustan (500e)
w203 c240 -01
ei näytä löytyvän w203 matalempia jousia kun -40 joten pitää ehkä ottaa rälläkällä pätkä pois..
rupesin vaan miettimään että onnistuuko se...muistaako joku onko se jousen "ylälautanen" pyörivä vai käykö vaan yhdessä asennossa paikalleen?
sen verran muistan jousen vaihdosta että se on kalteva se jousen yläpää..
rupesin vaan miettimään että onnistuuko se...muistaako joku onko se jousen "ylälautanen" pyörivä vai käykö vaan yhdessä asennossa paikalleen?
sen verran muistan jousen vaihdosta että se on kalteva se jousen yläpää..
w203 c240 -01
ei taida mennä kun yhdessä asennossa se ylälautanen!
juurikin palasina omastani tuo etupää niin sen verran "muotoja" lautasessa että yhdessä asennossa menee
nimimerkillä etupää leveellään odottelee huomista että saa kunnon puristimet
halpis 2 sakaraisilla sai kyllä vanhan jousen pois mutta uutta aikani nysväsin ja totesin että päivä se on huomennakin ja jätin auton lämpimään "vuokra" talliin yöksi 
juurikin palasina omastani tuo etupää niin sen verran "muotoja" lautasessa että yhdessä asennossa menee

nimimerkillä etupää leveellään odottelee huomista että saa kunnon puristimet


juu eli ei onnistu rälläköimällä madaltaa yhtään.. se pitää sit rueta säädettävää tilaamaanTeinitähti kirjoitti:ei taida mennä kun yhdessä asennossa se ylälautanen!
juurikin palasina omastani tuo etupää niin sen verran "muotoja" lautasessa että yhdessä asennossa menee![]()
nimimerkillä etupää leveellään odottelee huomista että saa kunnon puristimethalpis 2 sakaraisilla sai kyllä vanhan jousen pois mutta uutta aikani nysväsin ja totesin että päivä se on huomennakin ja jätin auton lämpimään "vuokra" talliin yöksi

w203 c240 -01
Terve,
Tulikin aihe sopivaan aikaan käsittelyyn. Omasta pirssistä napsahti eilettäin kuskin puolen etujousi puolesta välistä poikki. Autohan on S203 220CDI -06
Jousta vaihdettaessa huomasin joustintuen tukilaakerissa (iskarin yläpään kumissa) näkyy olevan repeämä, tuleeko vaihtaa samalla uuteen?
kts kuvassa punaisella viivalla repeämä.
[img][img]userpix/6771_Joustintuen_tukilaakeri_1.jpg[/img][/img]
Tulikin aihe sopivaan aikaan käsittelyyn. Omasta pirssistä napsahti eilettäin kuskin puolen etujousi puolesta välistä poikki. Autohan on S203 220CDI -06
Jousta vaihdettaessa huomasin joustintuen tukilaakerissa (iskarin yläpään kumissa) näkyy olevan repeämä, tuleeko vaihtaa samalla uuteen?
kts kuvassa punaisella viivalla repeämä.
[img][img]userpix/6771_Joustintuen_tukilaakeri_1.jpg[/img][/img]
Vaihdoin tänään molemmille puolille uudet jouset ja molemmille myös yläpään tukilaakerit. Hommana aika simppeli, mutta kyllä on jämäkät noi mersun jouset, oli hommana todella haastava bilteman jousipuristimilla kasata.
Äskettäin suoritetulla koeajolla molemmille puolille jäi hieman väljää, kolisee ikävän kuuloisesti töyssyissä. Mistähän moinen johtunee. Yritin kyllä kiristellä kaikki paikat momenttii. Oisko yläpäähän jääny viel klappia.
Osat noudin kl-varaosien tiskiltä.
Äskettäin suoritetulla koeajolla molemmille puolille jäi hieman väljää, kolisee ikävän kuuloisesti töyssyissä. Mistähän moinen johtunee. Yritin kyllä kiristellä kaikki paikat momenttii. Oisko yläpäähän jääny viel klappia.
Osat noudin kl-varaosien tiskiltä.
S211 280CDI 4MATIC 2007
Kiristelin uudestaan erikoismutterit yläpäästä siihen tarkoitetulla hylsyllä ja kuskinpuolelta olikin jäänyt hieman löysälle.
Kuskin puolelta kolina asettui kiristämällä, mutta apukuskin puolelle kolina töyssyissä jäi. Täytyy ajella auto viikonvaihteessa pukille ja koitella kaikki nivelet, josko joku ottanut remontissa itteensä.
Kuskin puolelta kolina asettui kiristämällä, mutta apukuskin puolelle kolina töyssyissä jäi. Täytyy ajella auto viikonvaihteessa pukille ja koitella kaikki nivelet, josko joku ottanut remontissa itteensä.
S211 280CDI 4MATIC 2007