Alipainepumpun korjaus/vaihto 300D turbo-92
Alipainepumpun korjaus/vaihto 300D turbo-92
Eli kuulostais korvaan ,jotta tuttu läk,läk,... pumpulta ja venttiilin nostimilta ylittää korvakuulon
sietorajaa pikkuhiljaa? (1500rpm komeimmillaan ja 2000 jälkeen nostimet ok.)
En osannut etsiä moisesta tältä sivustolta>joten kuinkas olette tuon projektin toteuttaneet?
Onko pumppu paljonkin erilainen kuin 200D-88 johon joskus vaihtelin>200:seen kohtalaisen helppo projekti (paitsi jos ne kuulat menee sinne öljypohjaan homman karatessa pitkäksi) >otaksun olisko 300D turbiinilla hiukan työläämpi toimenpide?
Vinkkejä/linkkejä kuinkas kannattaa lähteä etenemään pumpunmetsästyksessä vaiko mahdollisesti pystyis jopa korjaamaan?
Nuo nostimethan tietenkin uusiksi menee>hyvähän niistäkin olisi ostovinkkejä saada. Vai jokohan olis aika laittaa koko kansi? vajaa 500 000 mittarissa.
sietorajaa pikkuhiljaa? (1500rpm komeimmillaan ja 2000 jälkeen nostimet ok.)
En osannut etsiä moisesta tältä sivustolta>joten kuinkas olette tuon projektin toteuttaneet?
Onko pumppu paljonkin erilainen kuin 200D-88 johon joskus vaihtelin>200:seen kohtalaisen helppo projekti (paitsi jos ne kuulat menee sinne öljypohjaan homman karatessa pitkäksi) >otaksun olisko 300D turbiinilla hiukan työläämpi toimenpide?
Vinkkejä/linkkejä kuinkas kannattaa lähteä etenemään pumpunmetsästyksessä vaiko mahdollisesti pystyis jopa korjaamaan?
Nuo nostimethan tietenkin uusiksi menee>hyvähän niistäkin olisi ostovinkkejä saada. Vai jokohan olis aika laittaa koko kansi? vajaa 500 000 mittarissa.
No, voi toki sekin olla vaan eipä tuo sormeen ottanut niinkuin joskus ennen vanhaan rivipumpuissahotari kirjoitti:ettei ois suutin
kun "viallisesta suutinputkesta piteli niin juminen suutin paukutti näpeille"? >ja äänikin oli minun korvaan jo senverta "pauketta" ,jotta laitoin koneen suosiolla seis tuon suuttimen jumittaessa?
>niin ei kai se nyt tartte aina jumittaa,mutta koeponnistetaan jahka ehtii...
>ihan kun olis mäntää vasaralla mätetty oli ääni silloin.
>tuo nykyinen ääni on huomattavasti
hennompaa, ehkäpä venttiileistäkin tai miksipä ei molemmista?>jokatapauksessa
kierroslukuun reagoi?>öljynpaineen noustessa kierrosten myötä nostimissa rupeaa kulunutkin nostin taas pelittämään oli tuo ajatukseni?>tosin normaalikäytössä joutokäynnillä paineet siinä 2 pinnassa.
Ja ,kiitos vinkistä empä tullut moista ajatelleeksikaan.
Löytyiskö jostain tällä sivustolla rohkaisevaa tietoa/kuvasarjaa tuohon alipainepumpun vaihto/korjaus työhön tässä mallissa?
Näyttää oleva kylki märkä ja jälki vie tuohon pumpulle>ja pumppu ääntää vaikka vielä toimiikin>tehostin pelaa jne..??
Toisaalta voisinhan tuohon yrittää kuvasarjan tehdä itsekkin jahka se inspiraatio iskee>kuvien siirto tänne foorumille vielä opiskelematta ,ei vahvin alue minulle,mutta jos oikein tsemppaa voisin onnistuakkin sinne pari komeeta lohta kalakansioista kuvaksi sen alipainepumpun rempan sijaan...ja 3000 muuta perhesalaisuutta
.
Näyttää oleva kylki märkä ja jälki vie tuohon pumpulle>ja pumppu ääntää vaikka vielä toimiikin>tehostin pelaa jne..??
Toisaalta voisinhan tuohon yrittää kuvasarjan tehdä itsekkin jahka se inspiraatio iskee>kuvien siirto tänne foorumille vielä opiskelematta ,ei vahvin alue minulle,mutta jos oikein tsemppaa voisin onnistuakkin sinne pari komeeta lohta kalakansioista kuvaksi sen alipainepumpun rempan sijaan...ja 3000 muuta perhesalaisuutta

Alipainepumppu on samanlainen kuin 200 d:ssä.
Vaihtotyö on myös samanlainen mutta pitempi moottori aiheuttaa ahtautta...
Tuulitunnelihan lähtee näppärästi irti; päällä olevan letkun pidike on lukkona, se pois reiästään, sitten pyöräyttää tuulitunnelin takimmaisen osan irralleen ja siirtää siivikon päälle, sitten kaksi kiinnikettä tuulitunnelin toisen osan ylälaidasta irti ja vetää tunnelin pois paikaltaan, kuten myös sen ensin irrotetun toisen osan.
Seuraavaksi visko, sen keskellä on 8 mm kuusiokoloruuvi ja sen irrottaminen on hankalin vaihe remontissa, pieneen rakoon kun joutuu vääntämään.
Vaihtotyö on myös samanlainen mutta pitempi moottori aiheuttaa ahtautta...
Tuulitunnelihan lähtee näppärästi irti; päällä olevan letkun pidike on lukkona, se pois reiästään, sitten pyöräyttää tuulitunnelin takimmaisen osan irralleen ja siirtää siivikon päälle, sitten kaksi kiinnikettä tuulitunnelin toisen osan ylälaidasta irti ja vetää tunnelin pois paikaltaan, kuten myös sen ensin irrotetun toisen osan.
Seuraavaksi visko, sen keskellä on 8 mm kuusiokoloruuvi ja sen irrottaminen on hankalin vaihe remontissa, pieneen rakoon kun joutuu vääntämään.
Eli käykö siis 200D pumppu tuohon 300D malliinkin?
Jos näin onnellinen tilanne, niin helpottuishan osan etsiminen huomattavasti
?
Kuulostaa sen verta tutulta ,jotta taitas parkkipaikallakin onnistua tuo projekti
>>>>>>
jahka räntää alkaa satamaan>liian helppoo tuolla vesisateessa vääntää, vaikka kerrankin olis ollut päivällä mahdollista uppoutua harrastukseen...
Jos näin onnellinen tilanne, niin helpottuishan osan etsiminen huomattavasti

Kuulostaa sen verta tutulta ,jotta taitas parkkipaikallakin onnistua tuo projekti
>>>>>>
jahka räntää alkaa satamaan>liian helppoo tuolla vesisateessa vääntää, vaikka kerrankin olis ollut päivällä mahdollista uppoutua harrastukseen...
Äähhh.... Elekee ny koko moottoria purkako alipainepumpun vaihon takiadealer kirjoitti:Alipainepumppu on samanlainen kuin 200 d:ssä.
Vaihtotyö on myös samanlainen mutta pitempi moottori aiheuttaa ahtautta...
Tuulitunnelihan lähtee näppärästi irti; päällä olevan letkun pidike on lukkona, se pois reiästään, sitten pyöräyttää tuulitunnelin takimmaisen osan irralleen ja siirtää siivikon päälle, sitten kaksi kiinnikettä tuulitunnelin toisen osan ylälaidasta irti ja vetää tunnelin pois paikaltaan, kuten myös sen ensin irrotetun toisen osan.
Seuraavaksi visko, sen keskellä on 8 mm kuusiokoloruuvi ja sen irrottaminen on hankalin vaihe remontissa, pieneen rakoon kun joutuu vääntämään.

Tartte ko ylävesiletku pois eestä ja remmi löyhäle, siinä son ettei alipainepumppuki jo tipaha laattialle

No Merc at the moment
Re: Alipainepumpun korjaus/vaihto 300D turbo-92
Pumppua on ainakin kahta eri kehitysversiota. Uudemmassa mallissa on kuulalaakeri korvattu liukulaakerilla, joten kuulia ei katoa öljypohjaan. Katso, että ostamassasi pumpussa on liukulaakerit.Köster kirjoitti:Onko pumppu paljonkin erilainen kuin 200D-88 johon joskus vaihtelin>200:seen kohtalaisen helppo projekti (paitsi jos ne kuulat menee sinne öljypohjaan homman karatessa pitkäksi) >otaksun olisko 300D turbiinilla hiukan työläämpi toimenpide?
Re: Alipainepumpun korjaus/vaihto 300D turbo-92
Ja ovat siis vaihtokelpoisia keskenään.kardaani kirjoitti:
Pumppua on ainakin kahta eri kehitysversiota. Uudemmassa mallissa on kuulalaakeri korvattu liukulaakerilla, joten kuulia ei katoa öljypohjaan. Katso, että ostamassasi pumpussa on liukulaakerit.
Tarkista myös se syöttöpumpun ketjupyörässä oleva "vuoristorata" ettei siinä ole pinnassa rosoja. Uusiksi jos on vähänkään pinta rikki.
Toivottavasti tuo nykyinen on mallia liukulaakeri, ja tammikuussa ei tartte kenenkään valittaa jos ottaa lämmikettä siellä jäisellä parkkipaikalla ruuvia lumesta hakien ja mersun alla maaten
.
Pitäs vaan saada inspiraatio voimaan>ei tuu ihan heti, mut sitten kun tuo volga saatu maailmalle voi masennus asteittain poistua harrastepuoleltakin
.
Nyt masennus helpottuu kuuntelemalla kutosta työmatkalla>kasiin>10>12 ei vieläkään ehtinyt vaurastumaan.....
Täällähän on leppoisa meininki ja tietokin kulkee, joten kiitän jälleen nöyrimmästi tietäjiä!

Pitäs vaan saada inspiraatio voimaan>ei tuu ihan heti, mut sitten kun tuo volga saatu maailmalle voi masennus asteittain poistua harrastepuoleltakin

Nyt masennus helpottuu kuuntelemalla kutosta työmatkalla>kasiin>10>12 ei vieläkään ehtinyt vaurastumaan.....
Täällähän on leppoisa meininki ja tietokin kulkee, joten kiitän jälleen nöyrimmästi tietäjiä!