millä avaimella aukeaa vetarin pään mutteri?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

millä avaimella aukeaa vetarin pään mutteri?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

124 etupään ja takanakin näytti olevan samanlainen. näyttää oudolta ja korjaus kirja käski avata erikois työkalulla :D

eli tarviiko siihen oikeesti erikois työkalun vai aukeeko esim 12 kulmaisella hylsyllä?
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

30mm monikanttinenhylsy on se erikoistyökalu :wink:
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

jiipee kirjoitti:30mm monikanttinenhylsy on se erikoistyökalu :wink:
näin arvelin :D saman tapaista "erikois" työkalua tarvii vauhtipyörän pulteissakin :lol:
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Juu, jonkin verran noita monikanttisia hylsyjä tarvii roplaillessa, uudemmissa tulee Torxeja yms.. vielä lisää.
Avatar
jantunen
Viestit: 7
Liittynyt: 20.9.2011 17:25

Viesti Kirjoittaja jantunen »

Tääläkin tarvittiin 30mm 12kantasta hylsyä :lol:

Kannattaa panostaa laatuun. Ainakin takapyörän napamutteri oli hieman lujassa. 2 hylsyä sain halki ennen kun mutteri päätti luovuttaa :lol: Saakohan noita hylsyjä jostain mallia "voimahylsy" sais pyssyllä ampua hyvillä mielen auki noita?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Eikait ne napamutterit tiukassa ole olleet, kyllä ne on (paino)voiman edessä antautuneet :D Toinen hakkaa lekalla avainta kohti napaa ja toinen vääntää kunnon jatkolla. Aukeaa yllättävän kevyesti nuin.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jos on paskat hylsyt niin antaa vähän lämpöä mutterille etukäteen, sitten ne jo aukeaakin sormilla :wink:

Tosiaan 90 luvun lopun mersuilijat joutuu ostamaan torx sarjoja ja muuta homoa.
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Mulla on staalvillen hylsy tohon hommaan, se on kyllä kestäny. Meinaa vaan nuo vääntimet mennä mutkalle, jos on tiukassa ja ei pillejä käytössä :evil:

Noita monikanttisia hylsyjä joutuu jokunen olemaan, ku OM60X koneita aukoo ja kasaa. Äkkiseltään tullee mieleen 9, 10 ja 13 milliset.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minulla stahlwille halkesi. Tilalle ostin gedoren hylsyn joka on kestänyt hyvin.
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Kannenpulttien aukasuun käytetty Stahlwillen hylsy mulla antautu, mutta sain takuuseen uuden :D Kymmenisen vuottahan tuo kestikin.
jmo2204
Viestit: 196
Liittynyt: 24.6.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

tai jos vehkeet ei kestä tuota irroittelu niin ajaa vingulla parilta kantilta rikki mutterin ja vääntä kiinni niin avot sitten se antautuu helposti ja ei tarvii turata iltaa sen kanssa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”