Mittariston moninapaliittimen kasaaminen? E300D turbo-92

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Mittariston moninapaliittimen kasaaminen? E300D turbo-92

Viesti Kirjoittaja Köster »

No kävipä näin onnellisesti, se mittariston takana vasemmassa alanurkkassa sijaitseva pyöreän mallinen isohko liitin sitten ns. levisi käsiin. Tuleepi melkoinen määrä liittimiä/johtoja niihin muovisen liittimen kolosiin/napoihin ympyrän muotoon (pyöreitä "miniapikoita" )ja numerotkin näkyy mittarinpuolella olevan, mutta mistä se kaavio jossa ne värit niihin numeroihin löytyy? Vai kuinkas tästäkin hölmöilystä nyt selviää?

Sattuisko täällä olemaan kellään tietoa/neuvoja/ehdotuksia? :oops:
Viimeksi muokannut Köster, 08.9.2011 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Kuva
Jos katsot mittariston kuvaan. Piirrät kuvitteellisen vaakaviivan puolikuun suoran reunan mukaisesti. Tulevat nastat 11 ja 3 viivalle, nasta 11 vasemmalle puolelle ja nasta 3 oikealle.
Laske nastat 11,12,13,14 ja 15 vasemmalta ala kautta oikealle
Sitten olet nastassa yksi, johtonipun maa, (ruskea johto) naaras pitäisi löytyä. Mittarillakin on aika helppo selvittää, missä on jatkuva maa.
ja loput nastat oli sitten 2 ja 3

Kuvassa näkyy johtonipun liittimessä on jokin merkki puolikuun ala ja ylpuolella.
Lisäksi (mutu) siinä 1 ja 2 nostan välissä liittimessä on kolo.

Ja virallisesti esitettynä :arrow: kohta B http://www.w124performance.com/service/ ... 4-6015.pdf

eri kohdistuksella :roll: http://www.mb-w115.de/w124/tips_tricks/ ... kombi.html
autodidakti
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Aivan loistavat ohjeet :D !

Nöyrimmät kiitokset felmit, pelastit viikonloppuni ja monta muutakin murhetta>varsinkin noita johtojen värejä yhdistettynä oikeisiin nastoihin
ehdinkin jo alfamerin kaavion kanssa tuskailla>ei täsmänneet, oli kaiketi eri auto
kyseessä :shock: .
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

8)
autodidakti
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Jep, oli 300TD Turbo. mitä katselin luultavasti... nooh oppia ikä kaikki :lol: .

Anyway,nyt on piuhat paketissa oikein, vielä selvittämättä tuo latauksen,öljynpaineen ja kaukovalojen merkkivalon palamattomuus>ei syty käynnissä tai virta päällä asennossa startatessa>eivät siis ollenkaan ja laturikin
lopetti lataamisen>hiilipakkaa ehdotettu vaihtoon vaikka uusi olikin... toivotaan jotta niin "vähällä" tokenis >minä, kun kuvittelin sen merkkivalon silloin vasta loistavankin koko ajan jos säädin rikki?
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Tahtoo olla harvinaisempaa mersussa se oikean latausvalon syttyminen.
Paljon yleisemmin käy kuten sinulla.
Laturissa se vika on. Tai herätejohto irti/poikki jostain
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Jep, kiitän jälleen pistetään ne uusitut hiilipaketit,diodisillat ym. härpäkkeet
syyniin>(omtuinen varoitusvalo ku sammuu kokonaan jos ei lataa :D .)

Ei se valon palaminen tai palamattomuus minua haittaa. Pääasia ,jotta jännite lähempänä 14V ku 11V auton käydessä.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Tjooh, useimmissa autoissa se latausvalo ei tiedä lataamattomuudesta mitään, se syttyy, jos laturi ei pyöri, tahi hiilissä on kehno kontakti.

Vaan laturikaan ei lataa, jos lamppu ei toimi ollenkaan, eli entäs jos vika onkin siellä mittariston päässä, varoitusvaloissa ja sen takia ei laturi heitä volttia?

Edith Piaf: Tuolla toisessa topikissa lukikin, että valot palaa, jos herätepiuhan lyö laturin persiistä maihin, eli unohdetaanpa tämä.

Voiskos sen herätteen kulussa olla jotain ongelmia, johto poikki jostain?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Fenton kirjoitti:Tjooh, useimmissa autoissa se latausvalo ei tiedä lataamattomuudesta mitään, se syttyy, jos laturi ei pyöri, tahi hiilissä on kehno kontakti.

Vaan laturikaan ei lataa, jos lamppu ei toimi ollenkaan, eli entäs jos vika onkin siellä mittariston päässä, varoitusvaloissa ja sen takia ei laturi heitä volttia?

Edith Piaf: Tuolla toisessa topikissa lukikin, että valot palaa, jos herätepiuhan lyö laturin persiistä maihin, eli unohdetaanpa tämä.

Voiskos sen herätteen kulussa olla jotain ongelmia, johto poikki jostain?
No niin, se laturi meni vaihtoon ja nyt pelittää , eka tonnin meni jo hyvällä jännitteellä :D .

Mukava, että on vielä apua saatavilla ilman suuria seteleitäkin.

Kiitokset suuret teille kaikille,jotka jaksoitte olla avuksi!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”