w124/300D aut.
w124/300D aut.
Tervehdys
muutamia kysymyksiä
1. kone ravistaa tyhjäkäynnillä kun ei ole vaihde päällä (Aut)
2. pakkasella lähtee hyvin käyntiin, mutta tyhjäkäynnillä "tupsauttaa"
3. talvella kuluu jäähdystys nestellä n 15 l.
2 ja 3 viittaa kanteen, mutta miten varmistaa
syöttöpumppu on huollettu n. 400 tkm ja ajettu on 515 tkm
4 tietääkö kukaan hyvää ruostekorjaajaa pirkanmaalta tai länsiuudeltamaalta
terv
ptr
muutamia kysymyksiä
1. kone ravistaa tyhjäkäynnillä kun ei ole vaihde päällä (Aut)
2. pakkasella lähtee hyvin käyntiin, mutta tyhjäkäynnillä "tupsauttaa"
3. talvella kuluu jäähdystys nestellä n 15 l.
2 ja 3 viittaa kanteen, mutta miten varmistaa
syöttöpumppu on huollettu n. 400 tkm ja ajettu on 515 tkm
4 tietääkö kukaan hyvää ruostekorjaajaa pirkanmaalta tai länsiuudeltamaalta
terv
ptr
Tervetuloa foorumille, ptr.
Harmi että sait ensimmäiseen viestiisi noin asiattoman vastauksen.
1) Suutin, ruiskutuspumppuvikaa ?
2-3) Auto korjaamolle ja painekoe niin selviää; oletko kokeillut avata paisuntasäiliön korkkia auton käydessä - jos neste alkaa kohta tulla "yli" ja kuplia näkyy seassa, kannentiiviste / kansivika on tosiasia.
Harmi että sait ensimmäiseen viestiisi noin asiattoman vastauksen.
1) Suutin, ruiskutuspumppuvikaa ?
2-3) Auto korjaamolle ja painekoe niin selviää; oletko kokeillut avata paisuntasäiliön korkkia auton käydessä - jos neste alkaa kohta tulla "yli" ja kuplia näkyy seassa, kannentiiviste / kansivika on tosiasia.
wiimax.fi
Terve
Painetta ei säiliöön tule.
Pakosarjanpäältä on märkä, mutta ei pakkanesteeltä vaikuta...
Suuttimet on katsottu 150 tkm sitten, mutta kun kone ei ravista vaihde päällä olisko moottorin tai laatikon kannatin.
kulutus n 7 litaa ja öljyä ei kuluu ylärajasta puoleenväliin / 10 000 tkm joten kone sinällään on mielestäni ok ja lisäksi lähtee -20 hyvinkäyntiin, mutta kylmänä tupsauttaa - olisko venttiileissä.
Huippunopeutta en ole aikoihin koittanut, kun on sakot tapissa - sitän jotkut pitää parhaana mittarina näissä mersun nakukoneissa.
Eikös näissä kansi ole se mitä ensin rempataan. hydrauliset ventiilin nostajat on kertaallen vaihdettu. Silloin ei ollut mitään oireita 150 tkm sitten...
Eihän noita tietysti ole paha tarkastaa, mutta kun näitä on paljon liikkeellä niin kokemuksia on veamaan kertynyt muille mb:n omistajille.
Hyvä on jollain viitseliäisyyttä tälläisen foorumin aukaisuun ja ylläpitoon.
terv
ptr
Painetta ei säiliöön tule.
Pakosarjanpäältä on märkä, mutta ei pakkanesteeltä vaikuta...
Suuttimet on katsottu 150 tkm sitten, mutta kun kone ei ravista vaihde päällä olisko moottorin tai laatikon kannatin.
kulutus n 7 litaa ja öljyä ei kuluu ylärajasta puoleenväliin / 10 000 tkm joten kone sinällään on mielestäni ok ja lisäksi lähtee -20 hyvinkäyntiin, mutta kylmänä tupsauttaa - olisko venttiileissä.
Huippunopeutta en ole aikoihin koittanut, kun on sakot tapissa - sitän jotkut pitää parhaana mittarina näissä mersun nakukoneissa.
Eikös näissä kansi ole se mitä ensin rempataan. hydrauliset ventiilin nostajat on kertaallen vaihdettu. Silloin ei ollut mitään oireita 150 tkm sitten...
Eihän noita tietysti ole paha tarkastaa, mutta kun näitä on paljon liikkeellä niin kokemuksia on veamaan kertynyt muille mb:n omistajille.
Hyvä on jollain viitseliäisyyttä tälläisen foorumin aukaisuun ja ylläpitoon.
terv
ptr
Vaikuttaa vähän pumpun oireilta. Eli sylinteri kohtaset syötöt ei olisi tasaiset. Kuluneet suuttimetki saattaa moista aiheuttaa. Paljonko koneella on ajettu? (jeps juu eli 515tkm) Muutaman mersun diisselin tiedän joihin on pitänyt venttiilien seetirenkaat vaihtaa noin 500tkm kohdalla. Ne kuluvat ja venttiili "painuu" kanteen. ---> hydraulinostajan säätövara ei riitä ja venttiili jään kantamaan. ---> vuotaa.
Painumista sallitaan oikaisemattoman kannen tiivistepinnasta venttiilin lautaseen max 1mm. Tosin jos kansi on joskus koneistettu niin tämä ei pidä paikkaansa.
Jossakin oli ylhäällä sekin mitta joka saa olla venttiilikopan tiivistepinnasta venttiilivarren päähän. Tällä voidaan suoraan mitata että riittääkö hydraulinostajan säätövarat. Ilman kannen irrotusta.
Painumista sallitaan oikaisemattoman kannen tiivistepinnasta venttiilin lautaseen max 1mm. Tosin jos kansi on joskus koneistettu niin tämä ei pidä paikkaansa.
Jossakin oli ylhäällä sekin mitta joka saa olla venttiilikopan tiivistepinnasta venttiilivarren päähän. Tällä voidaan suoraan mitata että riittääkö hydraulinostajan säätövarat. Ilman kannen irrotusta.
Viimeksi muokannut Mika.T, 10.4.2006 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No tämäpä oli hyvä tietää Itsellä olen epäillyt venttiiliongelmaa, kun välillä kopsuttaa niin voimakkaasti yksi venttiili (?)...Mika.T kirjoitti: Jossakin oli ylhäällä sekin mitta joka saa olla venttiilikopan tiivistepinnasta venttiilivarren päähän. Tällä voidaan suoraan mitata että riittääkö hydraulinostajan säätövarat. Ilman kannen irrotusta.
Tarkistapa ptr tarkasti vesipumpun ympärystä. Ettei kuitenkin vuotaisi ulospäin nesteitä? Itsellä ei ole tuota ongelmaa ollut, mutta muistelen useamman todenneen vesipumpun vuotaneen ja olleen hankala paikallistaa vuotoa Jos nyt muistan oikein
Re: w124/300D aut.
Hyvästä tiiä, mutta välttääkö tuommonen jäläki?ptr kirjoitti:Tervehdys
4 tietääkö kukaan hyvää ruostekorjaajaa pirkanmaalta tai länsiuudeltamaalta
terv
ptr
Pro HVM