Roten taloustähti ja yleistä löpinää Subaruista

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Roten taloustähti ja yleistä löpinää Subaruista

Viesti Kirjoittaja rotte »

Elikkäs, tuli siis tammikuussa haettua vanhan taloustähtösen tilalle uusi jäsen perheeseen.

Ensin hieman auton vikahistoriaa:

Uutuuden viehätykseen tuli miltei heti alta 2tkm ajettuna ensimmäinen särö, jolloin alkoi seisontajarru pottuilemaan. Ei aina kytkeytynyt päälle, jäi vain valo vilkkumaan mittaristoon vikatilan merkiksi. Laakkoselta aikani selvittelin asiaa, ensimmäinen heidän kommentti oli liika seisontajarrun käyttö lyhyen ajan sisällä. Tämä teoria mureni Pyhätunturilta kotiin palatessa, jolloin 700km ajon jälkeen kytkin seisontajarrun ja vikatilaanhan se meni. Lopputuloksena autoon kolmen kuukauden tappelemisen jälkeen vaihdettiin kokonaan uusi seisontajarrun ohjausyksikkö.

Hetken sai taas autolla ajella, kunnes rakkauteen tuli uusi särö. Joku veti ostoskärryllä auton oikeaan kylkeen komeat naarmut kyljen matkalle. Ne onneksi lähtivät myllyttämällä pois. Tämän jälkeen alkoikin sitten taas tekniset murheet. Erään kerran lähdin kakkosvaihteella kiihdyttämään sieltä 1500rpm tuntumasta, jolloin auto heräsi aivan normaalisti ja lähti reippaasti kiihtymään. Kun kiekkamittarin viisari saavutti lukeman 2500rpm, yhtäkkiä meno tyssäsi kuin seinään ja samantien rävähti kaikki tehot takaisin. Tätä jatkui viikon verran joka kiihdytyksessä. Laakkoselle jälleen-> totesivat, ei autossa mitään vikaa ole, auto käyttäytyy normaalisti. Kun ehdotin heille ahtimen siipien jumittamista liian jyrkkään kulmaan, jolloin ECU katkaisee naftansyötön pudottaakseen ahtopainetta, he sanoivat, että ei noin uudessa autossa voi olla tuollaista vikaa. Oireet hävisivät ajan kanssa ja muuttuivat sitten nykyisiksi, eli jos lähtee kiihdyttämään 2000rpm tuntumasta, meno on kuin 200d mersulla. Auto lähtee kunnolla kiihtymään sitten vasta kun kierroksia on koneessa yli 3500rpm.

Huoltoon viedessäni tuon em. vian takia alkoi auton hiukkassuodattimen merkkivalo vilkkua vimmatusti. Noh, auto tien sivuun ja ohjekirja esiin -> sieltä luin, jotta vie auto lähimmälle valtuutetulle korjaamolle. Toimitin auton sinne, olinhan sinne muutenkin viemässä autoa huoltoon. Huollossa totesivat öljyjen laimentuneen niin paljon, jotta ne tulisi vaihtaa, jolloin valokin lakkaa vilkkumasta, tällöin mittarissa hieman yli 10tkm. Vaihdatin öljyt ja matka jatkui iloisesti välillä puutuillen seuraavat 8tkm, jolloin syttyi uudelleen hiukkassuodattimen merkkivalo vilkkumaan. Auto jälleen kerran pajalle -> Tällä kertaa öljyt olivat lisääntyneet arvioiden mukaan litralla, ja ne haisivat naftalle. Laakkosen mukaan aivan normaalia. Tämän jälkeen nostin järkyttävän äläkän pystyyn asiasta, varsinkin siinä vaiheessa, kun väittivät tuon valon vilkkumisen johtuvan siitä, että öljylaskuria ei ole nollattu juuri heidän tietokoneellaan, joka on ainoa, jolla sen voi nollata. Tässä vaiheessa totesin, että lopetetaan valehtelu ja keskitytään asiaan. Ohjekirjasta löytyy ohje, kuinka se laskuri nollataan itse. Huoltoneuvoja väitti, jotta minä valehtelen hänelle. Näytin kohdan ohjekirjasta, jonka jälkeen hän tuhahti ja lähti sanaakaan sanomatta pois paikalta, yritin häneltä vielä jotain kysyä, mutta ei hän vastannut siihen lainkaan. Koeajolla ottivat sitten lisäksi vielä kiven tuulilasiin, onneksi sellaiseen kohtaan, jossa se iskemä ei ole näkökentässä. Eivätkä kehottaneet vaihtamaan öljyjä, joten näillä laimentuneilla litkuilla mennään vieläkin, nyt mittarissa se 21tkm ja koneen kilahtamista odotellen. Uusin "vika" tuli perjantaina. Joku veti komian naarmun vasempaan kylkeen alkaen kuskin oven puolestavälin ja päättyen takarenkaan kohdalle, tämä tapahtui paikallisen citymarketin parkkipaikalla.

Sitten kokemuksia:

Auto on edeltäjäänsä paljon parempi ajaa, huomattavasti isompi, jonka kyllä ilokseen huomaa maantiellä ajaessa, mutta harmikseen ahtailla parkkipaikoilla. Auto ei kaarreajossa kallistele huomattavasti, huomioiden sen, että kyseessä on korotettu farmariauto. Melkein voisin väittää myös että on luokkansa hiljaisimpia autoja ajaa. Vakiovarustelu on hintaansa nähden hyvä: 6CD:n vaihtaja, bluetooth, xenonvalot, neliveto, vakionopeudensäädin, audiosäätimet ratissa, automaattinen kaksialueilmastointi, 17" vanteet. Nämä tärkeimpinä. Itsellä tuohon lisäksi on metalliväri, tummennetut takalasit, vetokoukku ja nahkaverhoilu, joka tuo mukanaan myös muistipaikat kuskin sähköpenkin säädöille, sekä hieman paremman äänieristyksen ja toiset xenonvalot. Edeltäjäänsä verrattuna auto alkaa jo pikkuhiljaa viimeistelyn tasoltaan muistuttaa eurooppalaisia merkkejä, tosin muovia käytetään paljon verrattuna saman hintaluokan Eurooppalaisiin autoihin.

Olen nyt tuolla nykyisellä ajanut kahdeksan kuukauden aikana 21tkm, ja kaikenkaikkiaan olen ollut tyytyväinen hankintaan, paljon parempi kuin edeltäjämalli monilla osa-alueilla. Eräässä asiassa on kuitenkin otettu takapakkia reilusti, nimittäin valoissa. Ovat paljon huonommat kuin edellismallissa.

Edellinen auto oli Subaru Legacy 2.0R farkku manuaalilla vuodelta 2007:

Kuva

Nykyinen siis Subaru Outback 2.0TD farkku manuaalilla tältä vuodelta. Tietenkin sininen ja nahkoilla.

Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

No eipä vaikuta raposelta tuo laatu noissakaan :shock:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Mahtas olla huolettomampaa ajelua kun huollattas jossain muualla ku Laakkosella, mulle ainakin ko pulju on kirosana monestakin syystä :evil:
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

Lähimmät muut merkkihuollot, jotka voi tehdä takuuhommia ovat Kuopiossa, Väänäsen Auto, Tampereella Metroauto. Eli matkaa niihin alkaisi tulla tuollaisten juttujen takia hieman liikaa. Tosin aina kun on mahdollisuus käytän tuota Väänäsellä Kuopiossa. Laakkosellehan en veisi vapaaehtoisesti edes leluautoa korjattavaksi. :lol:
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Noniin, Rotte sai topikin laitettua :D

Ompas ollut aika paljon pikkuvaivaa tuossa uudessa kulkineessa. Hieman itsekin yllätyin. Voisiko olla sitten niin, että Subaru on kuiteskin aika pieni valmistaja ja aika rajalliset testaamismahdollisuudet? Toki taitaa olla niinkin, että helposti kenttätestataan autot sitten loppukäyttäjällä ja säädetään takuuaikojen puitteissa auto iskuun. Hieno peli kuitenkin ja kun vioista pääset eroon, niin mukavahan tuolla on matkaa taittaa.

Itsekin olen kuullut tuosta Laakkosen touhusta aika hurjia juttuja. Ihme hommaa!
petri.n
Viestit: 164
Liittynyt: 25.11.2006 14:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Täällä myös eilisestä lähtien ajeltu saparon outbackilla. Joka kyllä on edellistä mallia. Vuosimalliltaan on -08 ja ajettu oli 80000 kilometriä. Väriltään metalli grafitinharmaa.
ML meni vaihdossa, josta täytyy todeta, että oli hyvä auto minkä meillä oli 3 vuotta ja 130000 kilometriä.
Uusi saparo kummitteli mielessä, mutta monelta taholta kuullut noista uuden mallin hiukkassuodatin ongelmista. Uskon kuitenkin, että saparo selvittää ne, kun kyseiselle automerkin valmistajalle on kunnia-asia, että autot palvelee luotettavasti asiakkaita.
Avatar
jerrij
"Laa-neiti"
Viestit: 1463
Liittynyt: 19.10.2010 23:07
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrij »

petri.n kirjoitti:Täällä myös eilisestä lähtien ajeltu saparon outbackilla. Joka kyllä on edellistä mallia. Vuosimalliltaan on -08 ja ajettu oli 80000 kilometriä. Väriltään metalli grafitinharmaa.
ML meni vaihdossa, josta täytyy todeta, että oli hyvä auto minkä meillä oli 3 vuotta ja 130000 kilometriä.
Uusi saparo kummitteli mielessä, mutta monelta taholta kuullut noista uuden mallin hiukkassuodatin ongelmista. Uskon kuitenkin, että saparo selvittää ne, kun kyseiselle automerkin valmistajalle on kunnia-asia, että autot palvelee luotettavasti asiakkaita.
Jyväskylän laakkonen On ihan Persiistä
opel astma 1.6i 8v -96

Ex autoja ollu iso määrä pari w124 diesel mersuakin ollu

[miitit]0000000000000111000000[/miitit]
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

jerrij kirjoitti:
petri.n kirjoitti:Täällä myös eilisestä lähtien ajeltu saparon outbackilla. Joka kyllä on edellistä mallia. Vuosimalliltaan on -08 ja ajettu oli 80000 kilometriä. Väriltään metalli grafitinharmaa.
ML meni vaihdossa, josta täytyy todeta, että oli hyvä auto minkä meillä oli 3 vuotta ja 130000 kilometriä.
Uusi saparo kummitteli mielessä, mutta monelta taholta kuullut noista uuden mallin hiukkassuodatin ongelmista. Uskon kuitenkin, että saparo selvittää ne, kun kyseiselle automerkin valmistajalle on kunnia-asia, että autot palvelee luotettavasti asiakkaita.
Jyväskylän laakkonen On ihan Persiistä
Jyskälässä taitaa merkkiliikkeissä ole yhteinen vika: Henkilöstö johtajineen :idea: Volvolla samaa ongelmaa mutta eritavoin ilmenneenäja kuultuna muiltakin.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

Noniin, perjantaina päättyi vikatilaton taival autolla. Alkoi taas vilkuttamaan hiukkassuodattimen merkkivaloa iloisesti. Pajalla käynti tuotti varatun ajan tämän viikon perjantaille.

Eilen sitten auton mittariin tuli täydet 21tkm. Tänään mittarilukeman ollessa 21038km sitten tapahtui. Liikennevaloihin hidastaessa syttyi mittaristoon moottorinohjauksen, ESP:n ja seisontajarrun vikavalot. Tämän lisäksi siellä vilkkui vielä se hiukkassuotimen merkkivalo. Lopputuloksena oli, että auto vietiin pajalle lavetilla, ja hirveän sähläämisen jälkeen sain kuin sainkin itselleni kolmeksi päivää sijaisauton veloituksetta.
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

rotte kirjoitti:Noniin, perjantaina päättyi vikatilaton taival autolla. Alkoi taas vilkuttamaan hiukkassuodattimen merkkivaloa iloisesti. Pajalla käynti tuotti varatun ajan tämän viikon perjantaille.

Eilen sitten auton mittariin tuli täydet 21tkm. Tänään mittarilukeman ollessa 21038km sitten tapahtui. Liikennevaloihin hidastaessa syttyi mittaristoon moottorinohjauksen, ESP:n ja seisontajarrun vikavalot. Tämän lisäksi siellä vilkkui vielä se hiukkassuotimen merkkivalo. Lopputuloksena oli, että auto vietiin pajalle lavetilla, ja hirveän sähläämisen jälkeen sain kuin sainkin itselleni kolmeksi päivää sijaisauton veloituksetta.
:shock: kylläpä osaa vastustaa. Menikö auto vielä kuuluisalle Laakkoselle?
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

haju kirjoitti:
rotte kirjoitti:Noniin, perjantaina päättyi vikatilaton taival autolla. Alkoi taas vilkuttamaan hiukkassuodattimen merkkivaloa iloisesti. Pajalla käynti tuotti varatun ajan tämän viikon perjantaille.

Eilen sitten auton mittariin tuli täydet 21tkm. Tänään mittarilukeman ollessa 21038km sitten tapahtui. Liikennevaloihin hidastaessa syttyi mittaristoon moottorinohjauksen, ESP:n ja seisontajarrun vikavalot. Tämän lisäksi siellä vilkkui vielä se hiukkassuotimen merkkivalo. Lopputuloksena oli, että auto vietiin pajalle lavetilla, ja hirveän sähläämisen jälkeen sain kuin sainkin itselleni kolmeksi päivää sijaisauton veloituksetta.
:shock: kylläpä osaa vastustaa. Menikö auto vielä kuuluisalle Laakkoselle?
No, minnepä muuallekaan? :ttu: No, yllättävää oli se, että huoltoneuvoja ei tälläkertaa ilmeisesti uskaltanut alkaa keljuilemaan, kun lavetilla tuotiin auto sinne ja saatoin hieman olla vihaisen näköinen... :lol:
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Re: Roten taloustähti ja yleistä löpinää Subaruista

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

rotte kirjoitti:.... liika seisontajarrun käyttö lyhyen ajan sisällä..... uusi seisontajarrun ohjausyksikkö....
Ihan komee auto mutta voi eläimen käsi näitä nykyvehkeitä :help:
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

Torstaina pääsin sitten eroon pösöstä ja sain takaisin Subarun. Auto oli pajalla kolme päivää, sinä aikana selvittivät vian, joka oli ylitäyttynyt hiukkassuodatin, tekivät sille pakkopolton, nollasivat vikakoodit sekä vaihtoivat öljyt. Koko hommasta ei onneksi koitunut minulle senttiäkään maksettavaa, öljynvaihdonkin Laakkonen maksoi omasta pussistaan. :shock: Perjantaina sitten piti käydä vielä puoli tuntia pajalla auton kanssa, kun eivät olleet ehtineet ottamaan dataa kiihdytystilanteesta maahantuojalle analysoitavaksi edellisen pajakäynnin aikana. Nyt sitten jännitetään ja seurataan, kauanko auto pysyy pajalta poissa. Itse veikkaan kolmea viikkoa. :lol:
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

kauanko auto pysyy pajalta poissa
Koska se takuu loppuukaan? Pitäskö tuolle jo alkaa etsimään uutta omistajaa, joka hakee huoletonta japsiautoa pikkukilsoilla :fu:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

cmeli kirjoitti:
kauanko auto pysyy pajalta poissa
Koska se takuu loppuukaan? Pitäskö tuolle jo alkaa etsimään uutta omistajaa, joka hakee huoletonta japsiautoa pikkukilsoilla :fu:
Takuuta on onneksi jäljellä vielä kaksi ja puoli vuotta. On tässä jo mietitty vakavastikin autonvaihtoa. Ei vaan meinaa löytää vastaavilla ominaisuuksilla olevaa autoa noin 40ke hintaluokassa millään. Audi A4 avant olisi kyllä vahva ehdokas
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Mitä tekee vastaavilla ominaisuuksilla jos auto seisoo kokoajan huollossa...? En toki koita viisastella, mietimpä vaan. :roll:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Jos jättäis arvoitukseksi sen miten aikaa menee seuraavaan "yllätykseen" :roll: Meet ja vaihat mahdollisuuksien mukaan liikkeessä seuraavaan kulkupeliin joka on nyt toimiva :idea:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

rotte kirjoitti:On tässä jo mietitty vakavastikin autonvaihtoa. Ei vaan meinaa löytää vastaavilla ominaisuuksilla olevaa autoa noin 40ke hintaluokassa millään. Audi A4 avant olisi kyllä vahva ehdokas
Äkkivilkaisulla sivusta katsottuna takavetoinen A4 ei häviä Lekalle/Outbackille kuin tiloissa?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

740 GLE kirjoitti:
rotte kirjoitti:On tässä jo mietitty vakavastikin autonvaihtoa. Ei vaan meinaa löytää vastaavilla ominaisuuksilla olevaa autoa noin 40ke hintaluokassa millään. Audi A4 avant olisi kyllä vahva ehdokas
Äkkivilkaisulla sivusta katsottuna takavetoinen A4 ei häviä Lekalle/Outbackille kuin tiloissa?
Sehän siinä onkin. Jos vaihtaisi A4 farkkuun, niin takakontti olisi tiloiltaan lähinnä luokkaa naurettava.

JiiTee_: Sehän tässä tempun tekeekin, kun pitäisi löytää pirssi, jossa on nuo hyvät ominaisuudet, mutta jonka ei tarvitsisi kokoajan seistä pajalla korjattavana... :lol: Eli, iso maavara, neliveto (ei mitään haldexkäkkärää), leveä takakontti, taksiluokan takatilat, edes jonkinlainen ajettavuus, kohtalainen vakiovarustelu (mm. xenonit, ilmastointi, radio...), dieselkone jne...
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Mieten ois hmmm....Mersu? Esim. edellisen mallin ML:ää saa jo varsin halvalla.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Osta kaksi autoa.

Toinen Mersun gee ja toinen Mersun äs.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
petri.n
Viestit: 164
Liittynyt: 25.11.2006 14:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Vaihda edellisen mallin Outbacki. Samanlainen, kuin aikaisenpi sulla oli.
Toinen mahdollisuus sitten, että heittää tuolla pakoputkessa olevalla vessanpöntöllä vesilintua.
Lisäksi ei taida yhdelläkään auton valmistajalla nuo pöntöt toimia, jos ei ole urealla toimivat.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Lisäksi ei taida yhdelläkään auton valmistajalla nuo pöntöt toimia, jos ei ole urealla toimivat.
paitsi Mersulla :ope:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

No, eipä siinä ihan kahta viikkoa mennyt. :lol: Eilen syttyi mittaristoon palamaan merkkivalo sille, että hiukkassuodatin on täynnä ja se pitäisi ajaa tyhjäksi. 160km oli huollosta tuossa vaiheessa ajettuna. Tuo pönikkä lähtee kyllä viimeistään takuuajan loputtua jorpakkoon, jolloin pitäisi samalla laittaa hiukan isompaa mutkaa pakosarjaan sekä säädättää, yms pikkukivaa. :twisted:
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Olekko antanu kunnolla rampaa autolle. Bemarissa oli tuota samaa vikaa, ei tosin mennyt vikatilaan, mutta alko rykimään aivan saatanasti (vaikka ei ollut edes syksy :lol:). Se kuitenkin aina selvis ku lämätti kunnolla menenemään. Kone lämpimäksi ja sitten pienillä vaihteilla urheilullista menoa.
Nuo hiukkassuodatin ongelmat on kaikki suunnittelumokia, joista valmistajan pitäs vastata.
Tuossa minun -04, w203:ssa on myös tuo pönttö ja voi sanoa että ei ole ollut mitään ongelmia ja mitä taksimiehiä kuunnellut niin ei tulekkaan. Ainut ero pöntöttömään on kait on se, että pitää olla tuhkattomat öljyt ja se että pelastan maailman ikäviltä saasteilta :bates: :rollin:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

Kyllä on saapasta annettu välillä isollakin kengällä tuolle laitokselle. :lol:
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

Parisen viikkoa meni BMW:llä ajellessa, kun Subaru oli veturihommissa isäukolla. Sen ajan auto pelasi kuin unelma, eikä mitään vikavaloja syttynyt tuona aikana palamaan. Eikä muuten vieläkään ole syttynyt minunkaan ajossa. :shock: Kyllä oli mukava päästä sunnuntaina taas oman pirssin ratin taakse ja ai että sitä tehon tunnetta, kun oli parisen viikkoa kituutellut tuolla 115hv diselbemarilla menemään. Tästä on hyvä jatkaa taivalta Subarun kanssa ja odotella huonoja aikoja ja tulevaa korjaamokäyntien kierrettä. :lol:
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

noniin, jospa se tuosta iloksi muuttuisi
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

Lieköhän tuo pirssi nyt kunnossa. Pitkään ollaan ajettu ilman mitään ongelmia, ainoat "vikavalot" mittaristossa ovat kielineet vähästä polttoaineesta ja sutivista renkaista. Yksi "vika" tuossa tietenkin alkaa näin talven korvilla esiintyä. Auto ei meinaa soralla oikein millään mennä suoraan vaan tahtoo kokoajan kulkea kylki edellä. :lol: No, kohta tuleepi talvi...

Tänään tuli VIP-kutsu huoltoon. Takaisinkutsu tuulilasin pyyhkijän moottorin vaihtoon. Ei ole iso homma, osa on nyt tilauksessa ja soittoa pukkaa, jahka osa on liikkeessä, siellä kävisi jossain vaiheessa sitten tunnin pyörähtämässä ja homma olisi siinä.
petri.n
Viestit: 164
Liittynyt: 25.11.2006 14:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Subaru laittoi tänne myös kutsun huoltoon. Ilmaiseen öljynvaihtoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”