Yleistä lisävaloista keskustelutopic.
Yleistä lisävaloista keskustelutopic.
Tällääsen aattelin perustaa ku selvää lisävalokeskustelua ei tahtonut löytyä haullakaan.
Eilen tälläsin kiinni satalankkuun Bosch 225 lisävalot 35w xenoneilla ja mahtavasti pelaa.
Mieleeni nousi kuitenkin heti mietintä että mistä tuommoset piste-mallin kuviolla olevat 225:set saisi noiden kaveriksi? Sergeyn keskustelusta tämmöiset tulevat ilmi vaan en viitsinyt hyvää keskustelua siellä sekoittaa.
Referenssithän ne taitaisivat mennä suoriltaan yli vaan mikäpäs täällä Suomessa laillista olisikaan.
Eilen tälläsin kiinni satalankkuun Bosch 225 lisävalot 35w xenoneilla ja mahtavasti pelaa.
Mieleeni nousi kuitenkin heti mietintä että mistä tuommoset piste-mallin kuviolla olevat 225:set saisi noiden kaveriksi? Sergeyn keskustelusta tämmöiset tulevat ilmi vaan en viitsinyt hyvää keskustelua siellä sekoittaa.
Referenssithän ne taitaisivat mennä suoriltaan yli vaan mikäpäs täällä Suomessa laillista olisikaan.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
No vähintäänkin, jollei hieman kauemmaksikin.antti86 kirjoitti:Kuuhun astikko pitäs nähä
Pääsinkin sanomasta ettei niitä löydy mistään, siskon miesystävällä tuntuu olevan, ensviikonlopulla näkee millaset on vaan ovat kuulemma H3 kannalla (xenonsarja löytyy valmiina) ja ovat Boschilaiset (jotain vanhempaa tuotantoa).
Innolla jäämme odottelemaan että millaaset referenssit ks. valoista löytyy. Onko muuten kukaan koittanut itse muokkailla nuita referenssilukuja?
E: Päivitystä pistevaloihin.
Kyseessä kuulemma melkoisen varmasti Bosch 180 Rallye Knick valot joissa ei referenssilukuja ole ollenkaan (onko nämä lailliset? [ainakin omistaja sanoi että lailliset Ruotsissa, muttei Suomessa]).
http://i134.photobucket.com/albums/q102 ... 02200b.jpg
Tuommosethan ne käsittääkseni Tatsunissa oli kiinni ja Lerssinen sanoi ettei luovu valoista mistään hinnasta, joten pitäisi ilmeisesti hyvätkin olla?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Bosch 225 ämpäreillä joissa xenonit, riittää katollakin yksi pari
Niillä näkee jo kilometrin Ja valokuvio on riittävä kaikkeen mitä tarvii nähä. Ja tämä rahtikoneen katolla. Kun tästä lisätään lamppujen määrää kaukovaloissa se on, "hifistelyä"
Siis noilla pärjää HYVIN
Lähivaloihin kaivattais parannuksia. Onneksi tuli xenonit niihinkin
Niillä näkee jo kilometrin Ja valokuvio on riittävä kaikkeen mitä tarvii nähä. Ja tämä rahtikoneen katolla. Kun tästä lisätään lamppujen määrää kaukovaloissa se on, "hifistelyä"
Siis noilla pärjää HYVIN
Lähivaloihin kaivattais parannuksia. Onneksi tuli xenonit niihinkin
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Jos lasissa on E-hyväksyntä merkki niin ovat lailliset suomessakin vaikka referenssiä ei olisi merkitty. Tuolloin se tulkitaan 20ksi.JiiTee_ kirjoitti:
Kyseessä kuulemma melkoisen varmasti Bosch 180 Rallye Knick valot joissa ei referenssilukuja ole ollenkaan (onko nämä lailliset? [ainakin omistaja sanoi että lailliset Ruotsissa, muttei Suomessa]).
Kimmo Koo: Eikös tämä autojen laittelu muutenkin oo vähän semmosta ettei tätä voi järkisyillä perustella? Pitäähän sitä nyt nuorena kaikkea kokeilla niin saa kymmenen vuoden päästä nauraa että kuinka tyhmä sitä on tullut oltuakaan?
Mika.T: Kiitos hyvästä informaatiosta, ikävä kyllä yli menee silloinkin vaan valot kiinnostavat itseä silti.
http://www.rallyanarchy.com/phorum/file ... 27_006.jpg
Ainakin tuossa kuvassa näyttäisi olevan E1-hyväksyntämerkki.
E: Kerrataampas hieman.. Olikos lain sallima referenssimäärä 100? Sisältyykö siihen pelkät lisäpitkät vai sisältääkö normipitkätkin?
Taitaapa silti 37,5 + 37,5 + 20 + 20 = 115 olla liikaa vaikka pitkät puottaisikin ajovaloista pois..?
Mika.T: Kiitos hyvästä informaatiosta, ikävä kyllä yli menee silloinkin vaan valot kiinnostavat itseä silti.
http://www.rallyanarchy.com/phorum/file ... 27_006.jpg
Ainakin tuossa kuvassa näyttäisi olevan E1-hyväksyntämerkki.
E: Kerrataampas hieman.. Olikos lain sallima referenssimäärä 100? Sisältyykö siihen pelkät lisäpitkät vai sisältääkö normipitkätkin?
Taitaapa silti 37,5 + 37,5 + 20 + 20 = 115 olla liikaa vaikka pitkät puottaisikin ajovaloista pois..?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Kaikki keulalla samanaikasesti palavat pitkät laskettaa ja max. 100. Siis referenssi.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Jiitee, joo näihän se on mutta "valoa ei ole koskaan liikaa". Mutta kuten kerroin millä valoilla pärjää. Silloin kun ei ole vastaantulijoita Tehokkaista valoista on aina se hyöty ettei vastaantulija aja liian lähelle surkeemmilla kaukovaloillaan
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Hhö..JuhoL kirjoitti:Kaikki keulalla samanaikasesti palavat pitkät laskettaa ja max. 100. Siis referenssi.
Kimmo Koo: Niinhän se menee, tarkoitus tosin olisi laittaa erillisen kytkimen kautta nuo pistevalot että ne saa näpättyä myös erikseen pois päältä mikäli ne haluaa pitkällä suoralla ensin sammuttaa ja hieman myöhemmin sitten vasta kakskaksviitoset.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Lankun nokalla karsastelee kaksi kpl "pistemäisillä" keiloilla olevaa Boschin 225sta toistaiseksi 55w halogeenituikuilla. Terminä tuo pistekaukovalo tuntuu vähän kaukaiselta asialta; Valokeila on tosissaan pitkä mutta myös leveä, ainakin kun laillisempiin ja pienikokoisempiin vaihtoehtoihi vertaa. Ilman heijastimia liikkuvat tien ylittäjät näkyvät kilometrien päästä jos vaan suoraa riittää. Xenonitkin löytyy komerosta, vaan enpä heitä vielä ole osannut kaivata.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Joo ei varmasti nuissa pistevaloissa ja tuskimpa 225:sissakaan vaan väliäkös tuolla jos referenssit paukkuu jo yli.. Sakkoa tulee kumminkin.antti86 kirjoitti:se vielä että ei taija olla bosseisa xenonihyväksyntää esim. helloisa on jos ref 17,5 nii myös xenonihyväksyntä mutta sitte ref on 37,5
Muutenkin jos ne pistevalot on hyvät niin mitäpä noita ikinä myymään, vaikka ne pelkästään jonkun auton keulalle laittaisikin.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Eipä niistä pistevaloista yksinään ole paljoa iloa, edes ksenonejen kanssa. Kantamaa 1km, muttei näe onko ojan pientareella hirvi vai ei.JiiTee_ kirjoitti:Muutenkin jos ne pistevalot on hyvät niin mitäpä noita ikinä myymään, vaikka ne pelkästään jonkun auton keulalle laittaisikin.
Kokemusta on, niin siitä hirven kohtaamisesta ks. valoilla.
siitä oppineena nykyään henkilö ja työautoissa lisäpitkiä(Bosch Navigator) on riittävästi.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Hyvä huomio! Nuo 225:set kun valaisee niin läheltä kuin kaukaa.300 D farkku kirjoitti: Eipä niistä pistevaloista yksinään ole paljoa iloa, edes ksenonejen kanssa. Kantamaa 1km, muttei näe onko ojan pientareella hirvi vai ei.
Kokemusta on, niin siitä hirven kohtaamisesta ks. valoilla.
siitä oppineena nykyään henkilö ja työautoissa lisäpitkiä(Bosch Navigator) on riittävästi.
Lisäksi hirven kanssa kohtaamisen jälkeen (mikäli itse sattuu vielä hengissä olemaan) ei luultavimmin ole pistevaloista jäljellä kuin palasia.
Tahtoo olla että nuista meikäläisen kamppeista poliisi valittaa aina jos alkavat tarkemminkin tsiikaamaan (lähinnä tummennuksista), niin laillisuus on näitten turvallisuutta parantavien tekijöiden kannalta ihan sama. Ja tosiaanki näillä valoilla ainaki omasta mielestäni on tarkoitus näyttää tietä eikä päin puun latvoja/kiusata vastaantulevia tjms. Jos tuntuu että ensviikonloppunakin vielä pimeitä öitä riittää ja jostain saan valoille telineen kehiteltyä niin voisihan nuo erillisen katkaisijan kera keulille laittaakkin.
ks. kuvan valot siis kyseessä, eipä nuo välttämättä kovin pahalta näyttäisi.. Mersun keulalla.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Huono tuo uus 100ref sääntö, vieläkään ei mee mazdan tuikut lain puitteisiin.
225:t bossit ja omat siis palaa, 115 on lukemia.
Vois kyllä noita xiinoneita kokeilla noihin...
225:t bossit ja omat siis palaa, 115 on lukemia.
Vois kyllä noita xiinoneita kokeilla noihin...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Itselläni reffi 117,5 näköjään kun alkoi laskemaan. Keulalla kaks kpl 37,5:ita ja yks pistevalo. Reunimmaiset näyttää puhtaasti penkoille, ja keskellä piste pituutta. On melko miellyttävä ajella. Paikalliset poliisitkin pitkiä katseita luovat, mutta tähän mennessä ei ole puututtu turvallisuuteen. Onneksi.
Jospa polliisit valittaisi valoistasi sen takia että vaikka ne on sinulle turvalliset niin kaikille muille ne aiheuttavat pimeänäön menettämisen joksikin aikaa. Olisiko kiva ajaa vastaan jos laittaisin keulalle 300ref+ valot? Nehän mahtuisi siihen hyvin.JiiTee_ kirjoitti:Hyvä huomio! Nuo 225:set kun valaisee niin läheltä kuin kaukaa.300 D farkku kirjoitti: Eipä niistä pistevaloista yksinään ole paljoa iloa, edes ksenonejen kanssa. Kantamaa 1km, muttei näe onko ojan pientareella hirvi vai ei.
Kokemusta on, niin siitä hirven kohtaamisesta ks. valoilla.
siitä oppineena nykyään henkilö ja työautoissa lisäpitkiä(Bosch Navigator) on riittävästi.
Lisäksi hirven kanssa kohtaamisen jälkeen (mikäli itse sattuu vielä hengissä olemaan) ei luultavimmin ole pistevaloista jäljellä kuin palasia.
Tahtoo olla että nuista meikäläisen kamppeista poliisi valittaa aina jos alkavat tarkemminkin tsiikaamaan (lähinnä tummennuksista), niin laillisuus on näitten turvallisuutta parantavien tekijöiden kannalta ihan sama. Ja tosiaanki näillä valoilla ainaki omasta mielestäni on tarkoitus näyttää tietä eikä päin puun latvoja/kiusata vastaantulevia tjms. Jos tuntuu että ensviikonloppunakin vielä pimeitä öitä riittää ja jostain saan valoille telineen kehiteltyä niin voisihan nuo erillisen katkaisijan kera keulille laittaakkin.
ks. kuvan valot siis kyseessä, eipä nuo välttämättä kovin pahalta näyttäisi.. Mersun keulalla.
Toisaalta, mikä tarve huonoilla valoilla ajavilla on vaihtaa lyhyille jo kilometrin päästä?
itellä ollu tänä talvena n.250ref lankun keulilla eikä kukaan oo vilkutellu pitkiä ku osaa sammutella niitä valoja oikein
tiilerille nii pitäs olla d-kantaset polttimot et olis lailliset, mutta ne on sentään tarvikesarjalla ees vähän jo lailliseen suuntaan
tiilerille nii pitäs olla d-kantaset polttimot et olis lailliset, mutta ne on sentään tarvikesarjalla ees vähän jo lailliseen suuntaan
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Vähän aiheen vierestä foorumi tapojen mukaisesti:
Olisi tuossa hyllyllä nyt H4-singlexenonit odottelemassa pääsyä paikalleen. Ajattelin releen kautta vetää omat reilut johdot noille, jotta ei vahingossakaan alkup. piuhat pääse kärähtämään. Toiveena olisi, että nuo lyhyet valot palaisivat yhtä aikaa, kuin pitkät. Joskus oli tästä aikaisemminkin puhetta, että pitäisi ottaa heräte valokytkimeltä valoviikselle menevästä johdosta, jolloin puolikkaat palaisivat kokoajan pitkistä huolimatta. (Mulla on siis erikseen lisäpitkät auton nokalla, joiden kaveriksi haluaisin nuo lyhyet palamaan.)
Joku muistaisi johdon väriä tms? Vai täytyykö tässä lähteä leikkimään pioneeria, että saa valot palamaan mieleisellään tavalla.
Olisi tuossa hyllyllä nyt H4-singlexenonit odottelemassa pääsyä paikalleen. Ajattelin releen kautta vetää omat reilut johdot noille, jotta ei vahingossakaan alkup. piuhat pääse kärähtämään. Toiveena olisi, että nuo lyhyet valot palaisivat yhtä aikaa, kuin pitkät. Joskus oli tästä aikaisemminkin puhetta, että pitäisi ottaa heräte valokytkimeltä valoviikselle menevästä johdosta, jolloin puolikkaat palaisivat kokoajan pitkistä huolimatta. (Mulla on siis erikseen lisäpitkät auton nokalla, joiden kaveriksi haluaisin nuo lyhyet palamaan.)
Joku muistaisi johdon väriä tms? Vai täytyykö tässä lähteä leikkimään pioneeria, että saa valot palamaan mieleisellään tavalla.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04