Mausin perä"remppa", kyllä oli halpaa

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Mausin perä"remppa", kyllä oli halpaa

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Sain aamusella möhkylän pois korjaamolta. Vaivahan oli vielä orastavalla asteella oleva oikean vetarin stefan vuotaminen, mutta samaan vetoon laitettiin myös vasen puoli sekä kardaanin rinkula myös.

Olin henkisesti varautunut melko kirvelevään, lähes gonorreamaiseen laskuun. Yllätys rätinkin saadessani oli iloinen, jos rahanmeno sitä koskaan on.
Vein auton sulamaan pajalle jo toissa iltana, josta kyyti kotiin järjestyi korjaamon puolesta. Osat tulivat KL:sta postissa kotiin - ne korjaamon kaveri kävi hakemassa eilen aamulla. Tänä aamuna tuli soitto, että pirssi on valmis, voiko tulla hakemaan - siis minua. No pukaisin päälle ja köröteltiin pajalle.

KL:n osapaketti maksoi pyöreät 66 eerikkiä, siinä oli kolme stefaa, kolme pakarin kannatinkumia ja peräöljy. Yksi pakarikumi vain tarvittiin.

Perä oli tietty otettava pöydälle mokomien rinkuloiden vaihtoa varten.

Loppulasku oli veroineen 315 ekkua + osat. En osaa pitää työhön ja palvelukokonaisuuteen nähden kovin pahana.
Tosin en ole koskaan otattanut murikkaa irti aikaisemmin, joten näppituntumaa hintaan ei ole.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Aina jos mersun remontista selviää alle tonnin, pitää olla tyytyväinen! :wink: :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sinäpä et saanu Väykkyyn ees tonnia uppoomaan :hihihi:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

On menny usko itse tekemisen mielekkyyteen kokonaan, kun saa hyvästä työstä kohtuullisesti maksaa. Ei ollenkaan paha rasti tuo veli Kaaponkaan kokemus. :cool:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3048
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Riippuu tietysti siitä, miten oman työnsä hinnoittelee. Kyllä tuossa vielä itse tehden pääsee tuntipalkoille.

Toisin ajatellen, jos nyt pitäisi repiä 300 autoremonttiin,niin jäisipä tekemättä.
Koen siis itse tekemisen jatkossakin mielekkääksi
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

hmm, eikö kukaan veholla huolla enää? . Siellä vain reilu 100e tunti...

kyl perus duunari miettii kaks kertaa varmaan jos käteen jää joku 10e tunti itelle niin kehtaako missä huollattaa :shock:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Tätä tapausta on hieman vaikea käyttää referenssinä. Jos asiakas viedään ja haetaan pajalle, niin silloin ollaan VIP-osastolla. Tietysti niinhän ässämiehet aina on sillä osastolla ja Kaapo on vielä SS-mies. Vai olisiko nyt mennyt G-miehen hinnoittelulla :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Mulla on nuo möhkön huoltojen keskihonnat aina menneet yli sen 400e joten halvalla pääsit. :shock:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

jusamb kirjoitti:Tätä tapausta on hieman vaikea käyttää referenssinä. Jos asiakas viedään ja haetaan pajalle, niin silloin ollaan VIP-osastolla. Tietysti niinhän ässämiehet aina on sillä osastolla ja Kaapo on vielä SS-mies. Vai olisiko nyt mennyt G-miehen hinnoittelulla :wink:
Hahahaa, kiitos vapauttavasta per(s) illan naurusta. SS-mies G-hintojen pauloissa eli suunta on kuivana kakkoseen :x :roll: Saako käsite VIP-osasto tai -aitio aivan uuden sisällön? Onko taustalla Hjallis, kun ei tule naisten kera toimeen kuin hetken :twisted:

JuMun kommenttia komppaan siinä mielessä, että JOS olisi lämmin paikka (siis tehdä omin käsin :shock: ), JA vehkeet (katsotaan alas) niin hyvissä oloissa omakin työ on jopa kivaa. Semminkin, kun se osaajalla teetettynä tulee edullisemmaksi seurannaisvaikutusten puuttumisen ansiosta :shock: .

Fenton on em. kohtaan peilaten oikeassa. Toisaalta: jos em. parametrit olisivatkin kunnossa, on tavallaan turvallista jättää savotta osaajalle, itseltä avautumatta jääneine rystysineen ja homman harjoitteluineen. Kaapo ei olekuunaan perää avannut.... :roll:

Tärviön nykyisessä hovipajassa hoidetaan rekkoja, metsäkoneita, rakkoreita, kaivureita, ja keveältä puolelta pakuja, takseja, siviilihenkilöstöautojakin. Maus kuuluu raskaan kaluston korjaamolle :lol: :lol:

Ja loppuklausuuli 128 km tyäreissu/koeajon jälkeen. Kartaanialeksi ei jurraa millään vauhdilla tai pakkovaihteella. Tarkoittanee, että osien istutus on kohdallaan (käskin varmuudeksi merkitä kohdat).

Joskus olen kuullut sivu- tai kateenkorvalla, että karkaanin irrotus olisi tuottanut jopa 123:een jytinää, jos kanki ei ole entisissä urissaan tasan boorilleen :? Ja vikaa on etsitty milloin renkaista, ohjauskulmista/ - vaihteesta, itse pykälälootasta, alustan kumeista, takalasin tiivisteistä :lol: jne....

Onhan asiaa kolmesta stefasta :shock: :shock: :shock: :lol:

PS. Nuo 140:n stefanukset olivat ainakin KL:n lähetyslistan mukaan 123:n varaosanumerolla - onko kyse ylimaailmallisesta kestävyydestä vai muinaismuistosta :roll:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

jusamb kirjoitti:Tätä tapausta on hieman vaikea käyttää referenssinä. Jos asiakas viedään ja haetaan pajalle, niin silloin ollaan VIP-osastolla. Tietysti niinhän ässämiehet aina on sillä osastolla ja Kaapo on vielä SS-mies. Vai olisiko nyt mennyt G-miehen hinnoittelulla :wink:
Hahahaa, kiitos vapauttavasta per(s) illan naurusta. SS-mies G-hintojen pauloissa eli suunta on kuivana kakkoseen :x :roll: Saako käsite VIP-osasto tai -aitio aivan uuden sisällön? Onko taustalla Hjallis, kun ei tule naisten kera toimeen kuin hetken :twisted:

JuMun kommenttia komppaan siinä mielessä, että JOS olisi lämmin paikka (siis tehdä omin käsin :shock: ), JA vehkeet (katsotaan alas) niin hyvissä oloissa omakin työ on jopa kivaa. Semminkin, kun se osaajalla teetettynä tulee edullisemmaksi seurannaisvaikutusten puuttumisen ansiosta :shock: .

Fenton on em. kohtaan peilaten oikeassa. Toisaalta: jos em. parametrit olisivatkin kunnossa, on tavallaan turvallista jättää savotta osaajalle, itseltä avautumatta jääneine rystysineen ja homman harjoitteluineen. Kaapo ei olekuunaan perää avannut.... :roll:

Tärviön nykyisessä hovipajassa hoidetaan rekkoja, metsäkoneita, rakkoreita, kaivureita, ja keveältä puolelta pakuja, takseja, siviilihenkilöstöautojakin. Maus kuuluu raskaan kaluston korjaamolle :lol: :lol:

Ja loppuklausuuli 128 km tyäreissu/koeajon jälkeen. Kartaanialeksi ei jurraa millään vauhdilla tai pakkovaihteella. Tarkoittanee, että osien istutus on kohdallaan (käskin varmuudeksi merkitä kohdat).

Joskus olen kuullut sivu- tai kateenkorvalla, että karkaanin irrotus olisi tuottanut jopa 123:een jytinää, jos kanki ei ole entisissä urissaan tasan boorilleen :? Ja vikaa on etsitty milloin renkaista, ohjauskulmista/ - vaihteesta, itse pykälälootasta, alustan kumeista, takalasin tiivisteistä :lol: jne....

Onhan asiaa kolmesta stefasta :shock: :shock: :shock: :lol:

PS. Nuo 140:n stefanukset olivat ainakin KL:n lähetyslistan mukaan 123:n varaosanumerolla - onko kyse ylimaailmallisesta kestävyydestä vai muinaismuistosta :roll:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 Voimansiirto”