Tässä RH/Artec:in käyttämä, perinteinen ja täysin laillinen tapa. Se yleisin eli pultattava adapteri.TRAFI kirjoitti:Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. Vanteiden vaihdon seurauksena auton akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm ellei auton valmistaja muuta ilmoita.

Joillakin vannevalmistajilla on vanteessa erikoisempi toteutus, eli 1-6kpl m6 kierteet jossa spacer pysyy uppokantaruuvin avulla vanteessa tai navassa kiinni, ja paksuudeksi saadaan jopa alle 5mm. Nämä on myös näitä lain kirjaimen täyttäviä adaptereita, vaikka rakenne onkin spacer.
Tässä kuvassa VOLVO OEM factory Spacer Kit Part # 8360083, ja koska se on Volvo orginaali varaosa, niin se tekee siitä myös laillisen, pultataan napaan kiinni yhdellä M6 ruuvilla. Niiden kanssa on siis lain tarkan kirjaimen mukaan käytettävä VOLVO OEM extended wheel bolts Part # 8360085, mutta tuskin kukaan alkaa pultteja erikseen tarkistelemaan


ja tässä Varmuuden välttämiseksi kuva ja nimet


Lyhyesti: Adapteri on laillinen (ehdoin) ja Spacer ei ole laillinen.