Koeajossa kymppitonnin väykky.
Koeajossa kymppitonnin väykky.
Olin "asiantuntijana" mukana kokeilemassa erästä autoa.
Myynti-ilmoituksesta:
MB 220 E DSL AUTOMATIC VM-96 H.11600€
MUSTA, 450 TKM. WEBASTO, ILMAST, VAKIONOP.S. SÄHKÖVAR.
ERITTÄIN SIISTI SUOMIAUTO.
Autoliikkeessä myytävänä, suoramyyntihinta lienee 10000 euron paikkeilla.
Puhelimessa saatuja vastauksia, täsmäkysymyksiin:
- Erittäin hyvä kori, ei ruostetta
- Ei ruostetta ovitiivisteiden väleissä.
- Kaikki toimii
- Huoltokirja
- Ilmastointilaitetta korjattu 1500 eurolla viime kesänä
- Pumppuremontti tehty
- Kaikin puolin siisti auto.
Auto saapui iltamyöhällä valaistulle parkkipaikalle, kauppias jätti sen käyntiin.
Kierrän auton, näyttää suht kolhuttomalta ja siistiltä.
Aika matala, ei ole Classicin vakiojouset.
Istun autoon, sammutan ja laitan virran päälle; ei syty SRS merkkivalo, eipä tietenkään. Jotenkin arvasin.
Kysyn "onko airbagissa isokin vika ?"
Vastaus on suunnilleen "Täh?"
Ratti on kuulemma vaihdettu vasta, liekö siinä jäänyt valo palamaan ja otettu polttimo pois. Tai spiraali poikki. Tai lastenistuintunnistin rikki. Tai jotain, eipä ole testeriä mukana.
Kysyn huoltokirjasta ja korjauskuiteista; no se edellinen omistaja on ite vihkoon laittanu ylös mitä on tehty, kuitteja ei oo...
Nousenkin samantien autosta, otan pikku taskulampun ja alan väännellä oventiivisteitä.
Ruoste oikein pöllyää joka välistä, mainitsen asiasta ihme kyllä rauhallisesti , myyjä pysyy täh-linjalla.
Kaikki ovet vaihtokunnossa.
Katson takaluukkua, sentin levyinen ruosterengas lukon ympärillä. Tavallinen tapaus...
Istun autoon ja, jaahas, manuaali ?
Ihan niinkuin oltaisiin lähdetty katsomaan automaattilaatikolla olevaa ?
"Jooei, ei ole ilmotuksessa väitettykään automaatiksi"
(kotona tarkistan; isoilla kirjaimilla lukee "AUTOMATIC" )
No, ajan pikku lenkin, voimaa on 220 D:ksi reilusti, selvästi enemmän kuin normaalisti.
Vakkari toimii mutta piiitkällä viiveellä.
Ei kolahtele, kulkee suoraan mutta eturenkaat lienevät harituksella; vähän levotonta.
ABS ja ETS toimivat.
Valot ovat surkeat.
Ajan takaisin parkkipaikalle ja nostan konepellin, pakkasnesteen haju leyhähtää nenään. Syyläri, vesipumppu, mikälie vuotaa.
Kaasuttelen, moottori ottaa kierrokset oikein ärjähtämällä , jotain tälle on tehty. Pumppu ei näytä vuotavan.
Vakkarin vaijeri on tosi löysällä, siitä viive.
Kokeilen ilmastoinnin flektiä; lähes umpijumissa on - ja remmi poikki.
Pelti kiinni ja kotia kohti.
Taas yksi automyyjä joka e halua tajuta kun puhelimessa sanotaan että katsomaan tulee kaveri joka tietää mersuista jotain kun ammatikseen touhuilee näiden romujen kanssa, kerro heti puhelimessa rehellisesti autosta niin ei mene kummankaan aikaa hukkaan.
Myynti-ilmoituksesta:
MB 220 E DSL AUTOMATIC VM-96 H.11600€
MUSTA, 450 TKM. WEBASTO, ILMAST, VAKIONOP.S. SÄHKÖVAR.
ERITTÄIN SIISTI SUOMIAUTO.
Autoliikkeessä myytävänä, suoramyyntihinta lienee 10000 euron paikkeilla.
Puhelimessa saatuja vastauksia, täsmäkysymyksiin:
- Erittäin hyvä kori, ei ruostetta
- Ei ruostetta ovitiivisteiden väleissä.
- Kaikki toimii
- Huoltokirja
- Ilmastointilaitetta korjattu 1500 eurolla viime kesänä
- Pumppuremontti tehty
- Kaikin puolin siisti auto.
Auto saapui iltamyöhällä valaistulle parkkipaikalle, kauppias jätti sen käyntiin.
Kierrän auton, näyttää suht kolhuttomalta ja siistiltä.
Aika matala, ei ole Classicin vakiojouset.
Istun autoon, sammutan ja laitan virran päälle; ei syty SRS merkkivalo, eipä tietenkään. Jotenkin arvasin.
Kysyn "onko airbagissa isokin vika ?"
Vastaus on suunnilleen "Täh?"
Ratti on kuulemma vaihdettu vasta, liekö siinä jäänyt valo palamaan ja otettu polttimo pois. Tai spiraali poikki. Tai lastenistuintunnistin rikki. Tai jotain, eipä ole testeriä mukana.
Kysyn huoltokirjasta ja korjauskuiteista; no se edellinen omistaja on ite vihkoon laittanu ylös mitä on tehty, kuitteja ei oo...
Nousenkin samantien autosta, otan pikku taskulampun ja alan väännellä oventiivisteitä.
Ruoste oikein pöllyää joka välistä, mainitsen asiasta ihme kyllä rauhallisesti , myyjä pysyy täh-linjalla.
Kaikki ovet vaihtokunnossa.
Katson takaluukkua, sentin levyinen ruosterengas lukon ympärillä. Tavallinen tapaus...
Istun autoon ja, jaahas, manuaali ?
Ihan niinkuin oltaisiin lähdetty katsomaan automaattilaatikolla olevaa ?
"Jooei, ei ole ilmotuksessa väitettykään automaatiksi"
(kotona tarkistan; isoilla kirjaimilla lukee "AUTOMATIC" )
No, ajan pikku lenkin, voimaa on 220 D:ksi reilusti, selvästi enemmän kuin normaalisti.
Vakkari toimii mutta piiitkällä viiveellä.
Ei kolahtele, kulkee suoraan mutta eturenkaat lienevät harituksella; vähän levotonta.
ABS ja ETS toimivat.
Valot ovat surkeat.
Ajan takaisin parkkipaikalle ja nostan konepellin, pakkasnesteen haju leyhähtää nenään. Syyläri, vesipumppu, mikälie vuotaa.
Kaasuttelen, moottori ottaa kierrokset oikein ärjähtämällä , jotain tälle on tehty. Pumppu ei näytä vuotavan.
Vakkarin vaijeri on tosi löysällä, siitä viive.
Kokeilen ilmastoinnin flektiä; lähes umpijumissa on - ja remmi poikki.
Pelti kiinni ja kotia kohti.
Taas yksi automyyjä joka e halua tajuta kun puhelimessa sanotaan että katsomaan tulee kaveri joka tietää mersuista jotain kun ammatikseen touhuilee näiden romujen kanssa, kerro heti puhelimessa rehellisesti autosta niin ei mene kummankaan aikaa hukkaan.
wiimax.fi
Tuosta tulee mieleen eräs tapaus, josta luin muistaakseni mersufoorumilta. Kauppias kauppasi ehjää ja sisäpuolelta hieman pintaruosteessa olevaa konepeltiä. Heppu oli ajanut Suomen toisesta päästä hakemaan peltiä, ja läpiruosteinen paska odotti vastassa.
Sen nyt jotenkin ymmärtää jos postimyynnissä kusettaa ihmisiä (en tietenkään hyväksy sitä), voi myydä vaikka kasan tiiliskiviä tietokoneena... Mutta kun tietää että tavara tullaan hakemaan ja tarkastetaan ennen ostoa, niin mitä järkeä on puhelimessa kusettaa...
Sen nyt jotenkin ymmärtää jos postimyynnissä kusettaa ihmisiä (en tietenkään hyväksy sitä), voi myydä vaikka kasan tiiliskiviä tietokoneena... Mutta kun tietää että tavara tullaan hakemaan ja tarkastetaan ennen ostoa, niin mitä järkeä on puhelimessa kusettaa...
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Ei mitään, mutta näin vain on ihmisillä tapana toimia...Sivonen kirjoitti:Mutta kun tietää että tavara tullaan hakemaan ja tarkastetaan ennen ostoa, niin mitä järkeä on puhelimessa kusettaa...
Ja eteenki pk-seudulla!
Kyllä se vähä saattaa kiehahtaa ku 1000km ajelee sontatunkioa katselemaan...
Onneksi ei ole moista itselle sattunut
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Kun vuosi sitten katselin itsekin autoa, niin kyllä järkiään kaikki autot olivat puhelimessa virheettömiä. Parhaimmillaan näissä virheettömissä yksilöissä oli jouset poikki, ruostetta ympäriinsä ja jopa takaikkuna palasina. Parinsadan kilometrin ajon jälkeen kyllä korpesi.
Kun sitten yritti sitä hintaa suhteuttaa myytävän tavaran kuntoon, sai haukut päälle, kun ilmaiseksi yritti saada kunnon kampetta.
Kun sitten yritti sitä hintaa suhteuttaa myytävän tavaran kuntoon, sai haukut päälle, kun ilmaiseksi yritti saada kunnon kampetta.
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Etkös sinä Jube oo nimenomaan keränny kaikki Suomen sontatunkiotJube kirjoitti:Ei mitään, mutta näin vain on ihmisillä tapana toimia...Sivonen kirjoitti:Mutta kun tietää että tavara tullaan hakemaan ja tarkastetaan ennen ostoa, niin mitä järkeä on puhelimessa kusettaa...
Ja eteenki pk-seudulla!
Kyllä se vähä saattaa kiehahtaa ku 1000km ajelee sontatunkioa katselemaan...
Onneksi ei ole moista itselle sattunut
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Olen, mutta ne on ostettu sontatunkioina, sontatunkion hinnalla...XUX63 kirjoitti:Etkös sinä Jube oo nimenomaan keränny kaikki Suomen sontatunkiotJube kirjoitti:Ei mitään, mutta näin vain on ihmisillä tapana toimia...Sivonen kirjoitti:Mutta kun tietää että tavara tullaan hakemaan ja tarkastetaan ennen ostoa, niin mitä järkeä on puhelimessa kusettaa...
Ja eteenki pk-seudulla!
Kyllä se vähä saattaa kiehahtaa ku 1000km ajelee sontatunkioa katselemaan...
Onneksi ei ole moista itselle sattunut
Ehjät osat on myyty/käytetty jo loput viety kaatikselle...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tarkoitti, ettei ole sattunut sellaista, että olisi kehuttu loistopeliksi ja sitten katsomaan mennessä vastassa olisi ollu "purkuauto"XUX63 kirjoitti:Niinpä - repesin vaan tuostaJube kirjoitti:Onneksi ei ole moista itselle sattunut
Sillon ois saattanunna tulla kilipajuoksu
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Nykyistä mersuani kun lähdin katsomaan, niin puhelin keskustelu auton kunnosta meni jotenkin näin.
minä: Onko kori missä kunnossa?
jobbari: no jos lähdetään siitä että se ympärimaalattava niin et pahasti pety.
minä: jaa. Se on niin ruosteinen.
jobbari: tule katsomaan, sittempä näät.
Kävin katsomassa ja oli keskimääräistä huomattavasti parempi. Ainoastaan etulokasuojissa oli märää kuskin oveta löytyi pini kupla. Olin muuten todella myönteisesti yllättynyt. Auto oli kuitenkin varsin asiallisen näköinen ja kuntoinen.
Seuraavalle soittajalle, joka oli soittanut sen jälkeen kun näyttö oli sovittu, oli oikein kehunut auton olevat täysi paska, joka on umpiruosteessa. Onhan se huomattavasti hauskempaa hoitaa asia noin.
Oli muuten ensimmäinen auton välittäjä joka oikein haukkuu autojaan puhelimessa ja antaa ostajan tehdä lopuksi ihan itse omat päätelmänsä auton kunnosta. Eikä tästä autosta juuri ikäviä yllätyksiä löytynyt jälkeenkään päin.
minä: Onko kori missä kunnossa?
jobbari: no jos lähdetään siitä että se ympärimaalattava niin et pahasti pety.
minä: jaa. Se on niin ruosteinen.
jobbari: tule katsomaan, sittempä näät.
Kävin katsomassa ja oli keskimääräistä huomattavasti parempi. Ainoastaan etulokasuojissa oli märää kuskin oveta löytyi pini kupla. Olin muuten todella myönteisesti yllättynyt. Auto oli kuitenkin varsin asiallisen näköinen ja kuntoinen.
Seuraavalle soittajalle, joka oli soittanut sen jälkeen kun näyttö oli sovittu, oli oikein kehunut auton olevat täysi paska, joka on umpiruosteessa. Onhan se huomattavasti hauskempaa hoitaa asia noin.
Oli muuten ensimmäinen auton välittäjä joka oikein haukkuu autojaan puhelimessa ja antaa ostajan tehdä lopuksi ihan itse omat päätelmänsä auton kunnosta. Eikä tästä autosta juuri ikäviä yllätyksiä löytynyt jälkeenkään päin.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
On se kyllä jännä kun noihin autoilmoituksiin tuntuu porukka runoilevan mitä sattuu. Lupaillaan vaikka mitä mutta totuus on toinen. Sama kuin AMG-, M tai GTI -tarrojen liimailu perusvehkeen persuksiin. All show - no go.
Laatisivat sen myyntitekstin sellaiseksi, että kehtaa sen saman tekstin sanoa ostajalle naamatusten kauppatavaran seistessä vieressä.
Paras on tietysti ym. tilanne että tavara on parempi mitä luvattiin.
Laatisivat sen myyntitekstin sellaiseksi, että kehtaa sen saman tekstin sanoa ostajalle naamatusten kauppatavaran seistessä vieressä.
Paras on tietysti ym. tilanne että tavara on parempi mitä luvattiin.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Saman asian kanssa painitaan, ei tahdo viitsiä edes lähteä katsomaan autoja joita myyjä kehuu vaahto suupielessäjösse kirjoitti:Kun vuosi sitten katselin itsekin autoa, niin kyllä järkiään kaikki autot olivat puhelimessa virheettömiä. Parhaimmillaan näissä virheettömissä yksilöissä oli jouset poikki, ruostetta ympäriinsä ja jopa takaikkuna palasina. Parinsadan kilometrin ajon jälkeen kyllä korpesi.
Kun sitten yritti sitä hintaa suhteuttaa myytävän tavaran kuntoon, sai haukut päälle, kun ilmaiseksi yritti saada kunnon kampetta.
Tämän http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... 30920&PN[0] väykyn myyjä kertoili autosta asiallisesti, luetteli vikojakin
pitäs kehittää aikaa lähteä kuopioon.
Länsi-Suomen lääninhäirikkö
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Jotenkin tuntuu että jos on myymässä Mersua tai Jenkkiä niin puhelimessa saa sanoa ihan mitä vaan auton kunnosta.
Musta on ainakin alkanut tuntua tältä. V**uttaa se p*rkeleen kehuminen ja suoranainen valehtelu, onneksi on ne autot ite jo löytänyt ettei tarvi enempää etsiskellä.
Vähän ot:n puolelle taas menee, mutta... Muutama kevät sitten kun tuli siistiä räpeltämätöntä jenkki(piilo)farmaria etsiskeltyä niin alkoi murenemaan kuva suomalaisesta ihmisestä. Samoin kävi kun 124-koppaista reilu vuosi takaperin tositarkoituksella aloin katsella.
Yhdestäkin esimerkkiautosta (saksantuonti 250D noin vm 90?) tuli puhelimessa kyseltyä. Auton ilmoituksessa jotensakin että:
"250D, erittäin siisti, 2 hyvät renkaat aluilla, vakionop.säädin, sähkökattoluukku". Pyyntiä taisi olla noin 5000 euroa.
Autoa myynyt kaveri ajaneensa autolla paljon pitkiä matkoja, vastaili asiantuntevan kuuloisesti kysymyksiin, ja antoi ymmärtää että hän on näitä autoja itsekin enemmän harrastanut ja monien tarjokkaiden joukosta juuri tämän helmen itselleen ostanut.
No kun sitten ajo-ohjeen perusteella kaverin pihaan kurvasin tätä "yksilöä" katsomaan, niin hohhoijaa.
Pihalla oli noita 124-koppaisia pari muutakin ja joku irtokorikin pilkisti nurkan takaa. Sitä siistiä autoa vaan ei pihalla näkynyt, ja kun kaveri sai puhuttua suu vaahdossa muutaman minuutin niitä näitä alkoi auton esittely.
Väri oli valkoinen, puhelinkeskustelun perusteella auton piti olla vaalean harmaa. Kattoluukku oli etureunastaan siististi teipattu. Takakaarissa ja konepellissä oli hiukan eri sävy kuin muussa autossa. Toinen umpio oli selvästi toista kirkkaampi.
Nopea vilkaisu sisälle; kuskin penkki siitä vasemmasta reunuksesta hiukan revennyt. Jaa että tää olikin automaatti? Tempomatin viiksi näytti olean paikallaan.
Alla oli uudenkarheat alession vanteet ehkä talven ajetuilla nastagummeilla. Ne toiset vanteet hyvine renkaineen olivat just sillä hetkellä kaverilla lainassa.
Keskeytin kaverin puheet ehkä hiukan tylystikin, ja sanoin jokseenkin että "Missä se siisti 250D on, jota minulle myit? Tämä mätä paska se ei ole."
Johon kaveri sitten, että tämä on Suomen siisteimpiä, ja hän olisi jo tämänkin myynyt muuta lupasi sen MINUA varten pitää kun kerran tulin katsomaankin. Ja lisäsi että "Etkaisä nyt mee puihin?"
Enempää en tälle jampalle puhunut vaan poistuin tontilta. Tunnin verran kotiin ajellessa sitä mietti että kuulostanko jotenkin helposti kusetettavalta, vai kuvitteleeko toi dorka että joku ostaa tuon auton puhelinkeskustelun perusteella.
Musta on ainakin alkanut tuntua tältä. V**uttaa se p*rkeleen kehuminen ja suoranainen valehtelu, onneksi on ne autot ite jo löytänyt ettei tarvi enempää etsiskellä.
Vähän ot:n puolelle taas menee, mutta... Muutama kevät sitten kun tuli siistiä räpeltämätöntä jenkki(piilo)farmaria etsiskeltyä niin alkoi murenemaan kuva suomalaisesta ihmisestä. Samoin kävi kun 124-koppaista reilu vuosi takaperin tositarkoituksella aloin katsella.
Yhdestäkin esimerkkiautosta (saksantuonti 250D noin vm 90?) tuli puhelimessa kyseltyä. Auton ilmoituksessa jotensakin että:
"250D, erittäin siisti, 2 hyvät renkaat aluilla, vakionop.säädin, sähkökattoluukku". Pyyntiä taisi olla noin 5000 euroa.
Autoa myynyt kaveri ajaneensa autolla paljon pitkiä matkoja, vastaili asiantuntevan kuuloisesti kysymyksiin, ja antoi ymmärtää että hän on näitä autoja itsekin enemmän harrastanut ja monien tarjokkaiden joukosta juuri tämän helmen itselleen ostanut.
No kun sitten ajo-ohjeen perusteella kaverin pihaan kurvasin tätä "yksilöä" katsomaan, niin hohhoijaa.
Pihalla oli noita 124-koppaisia pari muutakin ja joku irtokorikin pilkisti nurkan takaa. Sitä siistiä autoa vaan ei pihalla näkynyt, ja kun kaveri sai puhuttua suu vaahdossa muutaman minuutin niitä näitä alkoi auton esittely.
Väri oli valkoinen, puhelinkeskustelun perusteella auton piti olla vaalean harmaa. Kattoluukku oli etureunastaan siististi teipattu. Takakaarissa ja konepellissä oli hiukan eri sävy kuin muussa autossa. Toinen umpio oli selvästi toista kirkkaampi.
Nopea vilkaisu sisälle; kuskin penkki siitä vasemmasta reunuksesta hiukan revennyt. Jaa että tää olikin automaatti? Tempomatin viiksi näytti olean paikallaan.
Alla oli uudenkarheat alession vanteet ehkä talven ajetuilla nastagummeilla. Ne toiset vanteet hyvine renkaineen olivat just sillä hetkellä kaverilla lainassa.
Keskeytin kaverin puheet ehkä hiukan tylystikin, ja sanoin jokseenkin että "Missä se siisti 250D on, jota minulle myit? Tämä mätä paska se ei ole."
Johon kaveri sitten, että tämä on Suomen siisteimpiä, ja hän olisi jo tämänkin myynyt muuta lupasi sen MINUA varten pitää kun kerran tulin katsomaankin. Ja lisäsi että "Etkaisä nyt mee puihin?"
Enempää en tälle jampalle puhunut vaan poistuin tontilta. Tunnin verran kotiin ajellessa sitä mietti että kuulostanko jotenkin helposti kusetettavalta, vai kuvitteleeko toi dorka että joku ostaa tuon auton puhelinkeskustelun perusteella.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
edelläni ajoi väykkä tänään.. huomasin heti takaluukun lukon kohdalla oikeen nappulan ympäri 3 cm ruostunut.. aattelin toihan on ihan järkyttävää..
pidän vaykkää kummiskin vielä uutena tohon omaan verrattuna..
huh huh
pidän vaykkää kummiskin vielä uutena tohon omaan verrattuna..
huh huh
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Eihän se ikä mitään teekään Väyrysen tapauksessa, kun tuo on niitä tyyppivikoja mun tietääksenidollarihymy kirjoitti:edelläni ajoi väykkä tänään.. huomasin heti takaluukun lukon kohdalla oikeen nappulan ympäri 3 cm ruostunut.. aattelin toihan on ihan järkyttävää..
pidän vaykkää kummiskin vielä uutena tohon omaan verrattuna..
huh huh
Mulla on kaks vuotta kohta ollut toi 124. Ostaessa oli jo katon reunassa pienet ruostepisteet, kun väärillä kattotelineillä kolhittu maali puhki. Tänäpänä edelleen ne samat pienet ruostepisteet.. Väykyssä olisi jo katto ruostunut irtipoikki tuollaisesta vahingosta
Niinpä.veppe kirjoitti:Eihän se ikä mitään teekään Väyrysen tapauksessa, kun tuo on niitä tyyppivikoja mun tietääkseni
Mulla on kaks vuotta kohta ollut toi 124. Ostaessa oli jo katon reunassa pienet ruostepisteet, kun väärillä kattotelineillä kolhittu maali puhki. Tänäpänä edelleen ne samat pienet ruostepisteet.. Väykyssä olisi jo katto ruostunut irtipoikki tuollaisesta vahingosta
Mutta kyllä noita Väyrysiäkin taitaa olla aika moneen junaan. Esim. isäukolla on -95 W210, jossa ei taas ole jälkeäkään näistä tyypillisistä ruostevioista.
Ainakaan vielä.
-jukka
W202 C180 automaatti -94
W202 C180 automaatti -94
Se onkin halpa kopio. Aidot väykyt ruostuu ja hajoaa.quizzkid kirjoitti:Mutta kyllä noita Väyrysiäkin taitaa olla aika moneen junaan. Esim. isäukolla on -95 W210, jossa ei taas ole jälkeäkään näistä tyypillisistä ruostevioista.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Jusamb:ltä löytyy aina vastaus!
Meillä isännällä on S210 -96. Ajettu 570 tonnia. Sille autolle ei ole tehty yhtään mitään poikkeavaa. Mistään se ei ole ruostunut eikä mitään fataalia ole rikki mennyt. Öljyt on vaihdettu silloin kun muistettu. Muuten vaan ajettu.
Isoimmat viat on ollut kun ilmamäärätunnistin laukesi, painekellot takapään tasonsäätöön ja joku putki meni helki ja se ruikki naftat mäjelle. Jarrut on jouduttu tekemään kun ne kulu loppuun, etulyhdyt vaihdettiin katsastussedän kitinän vuoksi, tuulilasi on vaihdettu muutamaan otteesee samasta syystä, renkaita kuluu, dieseliä tankataan. Niin ja yksi hehku on mennyt rikki. Se on vielä vaihtamatta.
Luja auto se on. En tiedä mitä myöhemmille saman mallisarjan autoille tapahtui kun ne sellaisia vikapesiä on.
Meillä isännällä on S210 -96. Ajettu 570 tonnia. Sille autolle ei ole tehty yhtään mitään poikkeavaa. Mistään se ei ole ruostunut eikä mitään fataalia ole rikki mennyt. Öljyt on vaihdettu silloin kun muistettu. Muuten vaan ajettu.
Isoimmat viat on ollut kun ilmamäärätunnistin laukesi, painekellot takapään tasonsäätöön ja joku putki meni helki ja se ruikki naftat mäjelle. Jarrut on jouduttu tekemään kun ne kulu loppuun, etulyhdyt vaihdettiin katsastussedän kitinän vuoksi, tuulilasi on vaihdettu muutamaan otteesee samasta syystä, renkaita kuluu, dieseliä tankataan. Niin ja yksi hehku on mennyt rikki. Se on vielä vaihtamatta.
Luja auto se on. En tiedä mitä myöhemmille saman mallisarjan autoille tapahtui kun ne sellaisia vikapesiä on.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Tuotteen elinkaaren alkupäässä tulee usein esille suunnittelussa ja tuotannossa tapahtuneita virheitä ns. "lastentauteja", jotka valmistaja korjaa myöhemmässä tuotannossaan. Alkupään väyrysten lastentaudit, joita on mm. ruosteettomuus ja vähävikaisuus on saatu korjattua ainakin vuoden 2000 malleihin, jotka ruostuvat ja hajoavat kuten kunnon väykkyjen kuuluukin.Generig kirjoitti:Luja auto se on. En tiedä mitä myöhemmille saman mallisarjan autoille tapahtui kun ne sellaisia vikapesiä on.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Koeajossa tuhannenseitsemänsadan euron väykky
Myynti-ilmoituksesta:
MB 220 E DSL AUTOMATIC VM-96 H.2000€
570 TKM., ILMAST, VAKIONOP.S.
Yksityisellä myytävänä, suoramyyntihinta 1700 euron paikkeilla.
Lucas vuotaa ja on kerrottu ilmoituksessa.
Puhelimessa myyjä vastailee erittäin asiallisesti.
Toisella soitolla kertoo että auto on ollut valkoinen ja maalattu vuosi sitten nykyiseen väriin.
Kolmannella soitolla kun kysyn että "missäs se talo tässä olikaan" muistaa kertoa SRS valon palavan koko ajan.
Likainen auto päältäpäin mutta ei ihan kurjassa kunnossa.
Sisältä piti olla ehjä ja siisti sekä ilmoituksen että puhelimessa saadun vastauksen mukaan, penkin kulma on hajalla.
Sumuvalot puuttuvat puskurista ja ilmoituksen kuvat oli tietysti otettu niin ettei se niistä selviä.
No, ajovalotkin ovat mustanharmaanruskeat että samapa tuo
Auto lähtee hyvin pakkasesta käyntiin, tai yskiihän se vähän mutta ei ihmetytä.
Koeajolla hämmästelen kun mikään ei kolise, pauku tai ulvo.
Oikeasti tuntuu alustalleen ja jarruilleen hyvältä yksilöltä parin kilometrin koeajon perusteella.
Mihinkään tämä ei kiihdy, sekään ei ole yllätys.
Automaatti pelaa ihan asiallisesti.
Takaisin pihaan.
Sammutan moottorin että ryskis vaan on tainnut pumppuvuoto pikkuisen pehmittää moottorin tyynyn
Pelti auki ja kiiiitossss
Keulasta puuttuu kaikki ilmastoinnin kennon etupuolella ollut, mm. ilmastoinnin flektit.
Kenno on mutkalla kuin meidän perheen paistinpannujen pohjat
(siis aivan rupellilla )
ja alapäästä ehkä 10 senttiä taaempana kuin pitäisi.
Tuulitunneli on harsittu pellillä ja popniiteillä kasaan ja niin onnistuneesti ettei moniurahihnan pyörittämä flektin siipi taatusti pyöri vaikka lämmöt nousisi minne, sen verran reilusti siivikko ottaa tunnelin alaosaan kiinni.
Eipä silti, en minä myyjää tuomitse epärehelliseksi ja autokin saattoi olla hintansa arvoinen.
Ei vaan kuitenkaan minua sytyttänyt, tulipahan koeajettua.
MB 220 E DSL AUTOMATIC VM-96 H.2000€
570 TKM., ILMAST, VAKIONOP.S.
Yksityisellä myytävänä, suoramyyntihinta 1700 euron paikkeilla.
Lucas vuotaa ja on kerrottu ilmoituksessa.
Puhelimessa myyjä vastailee erittäin asiallisesti.
Toisella soitolla kertoo että auto on ollut valkoinen ja maalattu vuosi sitten nykyiseen väriin.
Kolmannella soitolla kun kysyn että "missäs se talo tässä olikaan" muistaa kertoa SRS valon palavan koko ajan.
Likainen auto päältäpäin mutta ei ihan kurjassa kunnossa.
Sisältä piti olla ehjä ja siisti sekä ilmoituksen että puhelimessa saadun vastauksen mukaan, penkin kulma on hajalla.
Sumuvalot puuttuvat puskurista ja ilmoituksen kuvat oli tietysti otettu niin ettei se niistä selviä.
No, ajovalotkin ovat mustanharmaanruskeat että samapa tuo
Auto lähtee hyvin pakkasesta käyntiin, tai yskiihän se vähän mutta ei ihmetytä.
Koeajolla hämmästelen kun mikään ei kolise, pauku tai ulvo.
Oikeasti tuntuu alustalleen ja jarruilleen hyvältä yksilöltä parin kilometrin koeajon perusteella.
Mihinkään tämä ei kiihdy, sekään ei ole yllätys.
Automaatti pelaa ihan asiallisesti.
Takaisin pihaan.
Sammutan moottorin että ryskis vaan on tainnut pumppuvuoto pikkuisen pehmittää moottorin tyynyn
Pelti auki ja kiiiitossss
Keulasta puuttuu kaikki ilmastoinnin kennon etupuolella ollut, mm. ilmastoinnin flektit.
Kenno on mutkalla kuin meidän perheen paistinpannujen pohjat
(siis aivan rupellilla )
ja alapäästä ehkä 10 senttiä taaempana kuin pitäisi.
Tuulitunneli on harsittu pellillä ja popniiteillä kasaan ja niin onnistuneesti ettei moniurahihnan pyörittämä flektin siipi taatusti pyöri vaikka lämmöt nousisi minne, sen verran reilusti siivikko ottaa tunnelin alaosaan kiinni.
Eipä silti, en minä myyjää tuomitse epärehelliseksi ja autokin saattoi olla hintansa arvoinen.
Ei vaan kuitenkaan minua sytyttänyt, tulipahan koeajettua.
Voisiko tästä myös päätellä, että Väykän arvo on pudonnut neljässä vuodessa yhteen kuudes osaan neljänvuoden takaisesta arvostaan?
Ymmärrän siis että autot eivät ole samoja, mutta eikö kummatkin ole (olleet) aikalailla hinnaston halvimpia aikanaan.
Aika dramaattinen pudotus jos vielä laskee korjauskuluihin mahdollisesti reilunkin summan... No ehkä sillä lankulla pääsee aika halpoihin kilometreihin.
Ymmärrän siis että autot eivät ole samoja, mutta eikö kummatkin ole (olleet) aikalailla hinnaston halvimpia aikanaan.
Aika dramaattinen pudotus jos vielä laskee korjauskuluihin mahdollisesti reilunkin summan... No ehkä sillä lankulla pääsee aika halpoihin kilometreihin.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Merkki kuin merkki niin kymppitonnin auto puottaa arvonsa äkkiä viiteen tonniin. Sitä kun meet sitten vaihattamaan tuoreempaan niin hyvitys on kolme tonnia... Mukavoo kun sattuu olemaan "vekselivetoinen" auto alla. Maksa ensin jäännösvelat pois, jos on rahkeita tai kokkeile saada vanha veleka uuteen rahoitukseen mukaan. Tässä tapauksessa vaihtoauto menee melkein ilmaiseksi kun laskee uudelle velalle korot ja kulut. Näitähän nuo autokaupat tyrkyttää. Joskus tuntuu, että enemmän panostetaan rahoituksen myyntiin kuin autokauppaan.
Parempi kun malttaisi ajella semmosilla mihin oikeesti "yltää kynnet"
Liittykö tämä aiheeseen... hmmm. no, menköön.
Parempi kun malttaisi ajella semmosilla mihin oikeesti "yltää kynnet"
Liittykö tämä aiheeseen... hmmm. no, menköön.