Nyt ei ole mitään uutta kerrottavaa, tämän kuun puolella pitäisi käydä leimaukkoa jututtamassa ja sitten ajella auto talliin odottelemaan joko kesää tai inspiraatiota.
Kuvat on kivoja, niin laitetaan nyt yksi:

Oho. Eiku:

Fenton kirjoitti:No? Ei yhtäkään hyvää vihjettä?
Nykäise moottorisahalla uusi sivuovi katokseen. Tai sitten etuovi, että pääset sitä kautta käsiksi.Fenton kirjoitti:Enkä tiedä kummasta päästä se on poikki/irti, kun ei tuossa katoksessa mahdu avaamaan edes ovea sen vertaa että mahtuisi sinne kojelaudan alle katsomaan.
Kysys Touhottajalta onko sillä mitään ideaa tuon pellin aukasemiseen.Fenton kirjoitti:No? Ei yhtäkään hyvää vihjettä?
Kai se sitten pitää viikonloppuna ruveta kehittämään jotain.
tarkotakko sitä kytkintä mikä on polokimen alla, vai lootan takapäässä olevaaFenton kirjoitti:Konepelti on auki! Vaijerin pää oli paennut kojelaudan sisään, vaan löytyi se sieltä. Ei ollut edes poikki, irronnut vain. Nyt auto käydä ronksottelee tuossa pihalla. Nätisti lähti käyntiin, kun vaan virtaa saatiin tarjolle.
Vaihteet oli hukassa, kaikki pykälät menivät päälle vasta maksimikierroksilla, kun kävin tuossa suljetulla tiellä kokeilemassa. Nelonen ei mennyt niillä nopeuksilla joita tuolla tiellä pystyy kokeilemaan.
Kick-downin katkaisija on paskiintunut, ikäänkuin päällä koko ajan. Johto irtikaikki toimii.
Voikohan tuon purkaa ja korjata vai pitääkö ostaa Touhottajalta uusvanha?
Itse itselleni vastaten: Kyllä sen voi purkaa ja korjata. Vaihdoin kuoleentuneen jousen uuteen ja rasvasin kikkulan, niin toimii taas.Fenton kirjoitti: Kick-downin katkaisija on paskiintunut, ikäänkuin päällä koko ajan. Johto irtikaikki toimii.
Voikohan tuon purkaa ja korjata vai pitääkö ostaa Touhottajalta uusvanha?
Ilimeisesti 126:n vänkärin puolen raidetangon päälle on langetettu jonkinsortin kirous, koska itsellani oli aivan samalainen episodi sitä kuulaa vaihtaessa. Lämmitystä, jäähdytystä, crc:tä, varovaisia manauksia, vääntelyä, naputtelua. Minulla homma vastusti jo kartiosta irrottaessa, mutta erinomaisen hankalaksi se osanketale äityi kierteestä ulostautuessa. Kuskin puolelle sisemmän raidepään vaihto taas hoitui kaikkine valmisteluineenkin sorapiharemonttina alle puolen tunninFenton kirjoitti:Jahas, jahas.
Perjantaina turasin pienen paikan kuskin puolen helmaan, raaputtelin tunkinreiän ympäriltä ruosteet pois, kiristin aavistuksen stondisjarrua ja urmakkaasti kurvasin Lahteen katsastukseen. Jarrujen puolesta vähän jännitti, mutta nehän oli erittäin hyvät. samoin iskarit ja jopa päästöt.
Viereisellä nosturilla oli naamankohotusmallin W126, onnettomilla jalkatiloilla, mutta muuten ihan siisti. Naapurifoorumilaisia kehui olevansa. Melkein tunti siinä jo vuoroa odotellessa kerittiin turinoida, aika meni ihan mukavasti.
Vaan joo, löysi se insin ööri huomautettavaakin. Vänkärin puoleinen raidetangon pää oli tullut aukealle polun päässäuusintareissuhan se siitä tuli.
No, matkalla reippaasti hakemaan uusi osa (8€) ja kotiin vaihtamaan, tarkoituksena vielä saman päivän aikana ehtiä uusinnalle.
En ehtinyt, vastoinkäymisiä oli toki muitakin, vanhempi tytöistä säikäytti isäparan pahemman kerran, vaan onneksi ei loppujen lopuksi käynyt kuinkaan. Eipä se kyllä lähtenyt se nuppikaan irti. Kartiostaan pomppasi niinkuin ei kiinni olisi ollutkaan, vaan eipä kiertynyt mihinkään.
Aikani siinä pihalla helteessä pakersin, sitten löin sen verran nippuun, että sain talliin montun päälle ja hylkäsin siihen.
Tänään sitten sain aikaiseksi lähteä irroittamaan sitä uudestaan ja lähtihän se, puolen kymmentä rikottua työkalua myöhemmin.
Huomenna uusinnalle
kun ostit sen uuven nivelen, olisit samalla ostanu nivelen ulosvetäjän (n.20€) olisit ehtiny uusinta näytilleFenton kirjoitti:Jahas, jahas.
Perjantaina turasin pienen paikan kuskin puolen helmaan, raaputtelin tunkinreiän ympäriltä ruosteet pois, kiristin aavistuksen stondisjarrua ja urmakkaasti kurvasin Lahteen katsastukseen. Jarrujen puolesta vähän jännitti, mutta nehän oli erittäin hyvät. samoin iskarit ja jopa päästöt.
Viereisellä nosturilla oli naamankohotusmallin W126, onnettomilla jalkatiloilla, mutta muuten ihan siisti. Naapurifoorumilaisia kehui olevansa. Melkein tunti siinä jo vuoroa odotellessa kerittiin turinoida, aika meni ihan mukavasti.
Vaan joo, löysi se insin ööri huomautettavaakin. Vänkärin puoleinen raidetangon pää oli tullut aukealle polun päässäuusintareissuhan se siitä tuli.
No, matkalla reippaasti hakemaan uusi osa (8€) ja kotiin vaihtamaan, tarkoituksena vielä saman päivän aikana ehtiä uusinnalle.
En ehtinyt, vastoinkäymisiä oli toki muitakin, vanhempi tytöistä säikäytti isäparan pahemman kerran, vaan onneksi ei loppujen lopuksi käynyt kuinkaan. Eipä se kyllä lähtenyt se nuppikaan irti. Kartiostaan pomppasi niinkuin ei kiinni olisi ollutkaan, vaan eipä kiertynyt mihinkään.
Aikani siinä pihalla helteessä pakersin, sitten löin sen verran nippuun, että sain talliin montun päälle ja hylkäsin siihen.
Tänään sitten sain aikaiseksi lähteä irroittamaan sitä uudestaan ja lähtihän se, puolen kymmentä rikottua työkalua myöhemmin.
Huomenna uusinnalle