BMW 316
BMW 316
"Terve"taas...Mulle kun nuo bemarit on ihan tuntematon käsite,niin laittakaa mulle tumpelolle vähän tietoo,tyyppivikaa,kulutus,suorituskyky ja sen semmosta.Eli kyseessä olis 316,318 ja 320 sarjan bemut,vanhalla kopalla vm.85-90... Oisko mittään kannatusta moiselle,2:kos aatoks?
e30 on todella huono (surkea) ajettava
Vanhempien kaasari 316:sten kaasari ei toimi huonostikkaan, ellei ole vaihdettu korvaus weberiin.
Uudemmissa kai jäänyt pari hylsyä venttiilikoppaan käyntiäänestä päätellen, eli kuten jo mainittiin niin nokka ja keinu-vikoja (Ja lähes kaikissa).
Kuutoskoneet syö h**vetisti bensaa, ei väännä huonostikkaan.
Niissäkin samoja vikoja kuin uudemmissa ruisku 316:ssa.
Ja sen lisäksi vieläpä kannet yhtä kestäviä kuin 220väyrysen syöttöpumput
Jos bemaria haluat niin e36 korimallin 6-sylinteriset m50 moottorit ovatkin sitten jo ihan erimaata, samoin kuin e36 korimalli yleensäkkin.
E36 on mielestäni Todella hyvä auto. Se on hiljainen. Erittäin hyvä ajaa, Käyntiäänen juuri kuulee (paitsi jos uudempi kuin -93 ja vanos pa*kana). Kaikin puolin on vain hyvää sanottavaa e36 bemarista autona...
Ja nämä jutut ei ole essonbaari juttuja vaan kantapään ja hel*etinmoisen rahasumman kautta vuosien varrella opittua
Vanhempien kaasari 316:sten kaasari ei toimi huonostikkaan, ellei ole vaihdettu korvaus weberiin.
Uudemmissa kai jäänyt pari hylsyä venttiilikoppaan käyntiäänestä päätellen, eli kuten jo mainittiin niin nokka ja keinu-vikoja (Ja lähes kaikissa).
Kuutoskoneet syö h**vetisti bensaa, ei väännä huonostikkaan.
Niissäkin samoja vikoja kuin uudemmissa ruisku 316:ssa.
Ja sen lisäksi vieläpä kannet yhtä kestäviä kuin 220väyrysen syöttöpumput
Jos bemaria haluat niin e36 korimallin 6-sylinteriset m50 moottorit ovatkin sitten jo ihan erimaata, samoin kuin e36 korimalli yleensäkkin.
E36 on mielestäni Todella hyvä auto. Se on hiljainen. Erittäin hyvä ajaa, Käyntiäänen juuri kuulee (paitsi jos uudempi kuin -93 ja vanos pa*kana). Kaikin puolin on vain hyvää sanottavaa e36 bemarista autona...
Ja nämä jutut ei ole essonbaari juttuja vaan kantapään ja hel*etinmoisen rahasumman kautta vuosien varrella opittua
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
EI OLEdaerok kirjoitti:eikös siinä oo mittään hyvvää,eikä sen tarvis olla hääppönen,tulis eukolle häh,häh..
Epäilempä, että tuo aiheuttaa lähinnä parisuhde ongelmia tai pahimmassa tapauksessa jopa pesäeron jos eukolle tuollaista suunittelet
Osta ennemmin ihan oikeasti se ruiskucorolla. Samalla rahalla saat ja idioottivarma ja pikkuruokainen laite
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Joo talvella on todella hikinen ajaa kun lähtee äkkinäisiin luistoihin...mutta kesällä sillä on hyvä ajaa...sora tiet on unelmaa kun ajelee vauhdikkaasti.Pysyin sedän gt corillankin perässä mutkissa,mutta suorilla jäi...bensan kulutus helvetillistä ainakin kuutosis.Ennemmin laittaa vähän lisää ja ostaa MERSUN....
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
E30 Pemputtimissa on kyllä todella kevyt perä. Isommalla koneella lähtee helposti perä alta talvikeleillä. Ei voi suositella ekaksi takavetoautoksi kokemattomalle. Hiekkasäkeillähän tuo korjaantuu jos välttämättä haluaa sellaisen. E30 jakaa mielipiteitä, sen ominaisuuksia joko rakastaa tai vihaa. Venttiilinnostimet on niissä yksi heikko lenkki (materiaalimurtuma --> katkeaminen).
Ja dieselinä et muuten tasan varmasti osta sellaista. Ovat Bemarin ensimmäisiä dieseleitä ja täynnä lastentauteja. Kaveri kerkes -04 ajaa peräti päivän ostamallaan E30 (170tkm) dieselillä. Siinä tais esikammio pudota palotilaan tai jotain muuta hooceetä.
Jos pikkujapsit ei pelota niin hanki joku ennen -92 Micra (viivottimella piirretty) tai jälkeen -92 (pullamalli). Halpoja ovat ja tekniikka on helppoa. Ruosteet pitää näistä kuitenkin tarkistaa, kulahtavat helposti ilman hoitoa.
Ja dieselinä et muuten tasan varmasti osta sellaista. Ovat Bemarin ensimmäisiä dieseleitä ja täynnä lastentauteja. Kaveri kerkes -04 ajaa peräti päivän ostamallaan E30 (170tkm) dieselillä. Siinä tais esikammio pudota palotilaan tai jotain muuta hooceetä.
Jos pikkujapsit ei pelota niin hanki joku ennen -92 Micra (viivottimella piirretty) tai jälkeen -92 (pullamalli). Halpoja ovat ja tekniikka on helppoa. Ruosteet pitää näistä kuitenkin tarkistaa, kulahtavat helposti ilman hoitoa.
Enolla oli 87-mallinen 316i muistaakseni 89-94 vuosina. Autossa oli jatkuvasti joku paikka hajalla vaikkei autolla ollut ajettukaan edes paljoa. Nelivaihteinen laatikko piti huolen että meteli oli maantiellä mukava. Ja ei ollut yksi kerta kun isäukko sai olla hinaamassa sitä autoa penkasta pois kun ei tahtonut talvella pysyä tiellä. Ja hinata sai pari kertaa muutenkin kun ei lähtenyt käyntiin.
® Mesen Porkkana-klubi
Niin ja suurimpaan osaan noista vioista on syynä että ne vaan on yleensä loppuun amiskäytössä poljettuja paskoja.
Jos BMW on pakko saada niin osta samanikäinen e28 viitossarja.
http://www.m535i.org/gallery/e28pics2/e28-hartge-2.jpg
Noilla on yleensä vähän keveämpi omistushistoria takanaan ("Pappabmw"). Talvella käytös myös paljon rauhallisempaa pidemmän akselivälin takia.
PS: Dunkelblau, BMW:n ensimmäinen diesel oli tuossa e28 viitosessa, alkaen vm. 83. Hienosti kesti ainakin 250 -> 450tkm äiteen ex-kauppakassissa.
Jos BMW on pakko saada niin osta samanikäinen e28 viitossarja.
http://www.m535i.org/gallery/e28pics2/e28-hartge-2.jpg
Noilla on yleensä vähän keveämpi omistushistoria takanaan ("Pappabmw"). Talvella käytös myös paljon rauhallisempaa pidemmän akselivälin takia.
PS: Dunkelblau, BMW:n ensimmäinen diesel oli tuossa e28 viitosessa, alkaen vm. 83. Hienosti kesti ainakin 250 -> 450tkm äiteen ex-kauppakassissa.
I drive an Opel. What's your excuse?
Taikka E23 seiskasarja, siinä tosin ylläpito on melko kallista, mutta leuhka peli silti. Ei tosin pärjää S-sarjalle mukavuudessa.Melitos kirjoitti:Jos BMW on pakko saada niin osta samanikäinen e28 viitossarja.
http://www.m535i.org/gallery/e28pics2/e28-hartge-2.jpg
® Mesen Porkkana-klubi
- Mika.U
- Tolokun mies
- Viestit: 167
- Liittynyt: 03.10.2005 14:16
- Paikkakunta: Riihimäki, tuo radanvarren helmi
- Viesti:
niinno, kaikki riippuu siitä mistä tykkää, mie tykkään pikkubemareista.
Iteasiassa vaihoin bemarista mersuun sen takia kun alko olemaan bensansyönti tossa duunimatkoilla aikas reipasta.
kutoskoneisissa mulla ei oo ollunna mitään vikaa, venttiilinsäätöä ja hihnan sekä öljynvaihtoa. kyllä se kone itseensä ottaa ilman huoltoa mersussakin, paitti kakssatasessa tiisselissä
kevytperäinenhä toi on mutta kyllä se hanskassa pysyy jos sen tietää.
muutamia vikoja lisää mitä tulee mieleen vois olla esim että penkit ei kestä, ne o paskoja, ruostuu vähä mistä sattuu, takakelkan tukikumit väljiä jolloin ajamisesta tulee nykivää ja ääntää ikävästi. Perät ja laatikot ujeltaa aika monessa.
corolla muijalle ja se on tyytyväinen
Iteasiassa vaihoin bemarista mersuun sen takia kun alko olemaan bensansyönti tossa duunimatkoilla aikas reipasta.
kutoskoneisissa mulla ei oo ollunna mitään vikaa, venttiilinsäätöä ja hihnan sekä öljynvaihtoa. kyllä se kone itseensä ottaa ilman huoltoa mersussakin, paitti kakssatasessa tiisselissä
kevytperäinenhä toi on mutta kyllä se hanskassa pysyy jos sen tietää.
muutamia vikoja lisää mitä tulee mieleen vois olla esim että penkit ei kestä, ne o paskoja, ruostuu vähä mistä sattuu, takakelkan tukikumit väljiä jolloin ajamisesta tulee nykivää ja ääntää ikävästi. Perät ja laatikot ujeltaa aika monessa.
corolla muijalle ja se on tyytyväinen
turha supistella kun on jo paskat housussa
c202 250tdt elegance
Jeep XJ, tuleva safarilaite
c202 250tdt elegance
Jeep XJ, tuleva safarilaite
mulla oli -93-96 316i vm.89, tuona aikana tuli ajettua reilu 100000km, ostettaessa 95000km,autossa ei mitään vikaa koko aikana, kahdesti vaihdettiin jakohihna(m40 ), toisella kerralla vesipumppu.
Heti auton ostettuani hommasi iskareiksi 325 konin sportit(paksumpi versio) etutolpat piti vaihtaa, jousiksi tuli gm 35mm madaltavat, 15" aluvanteet 205/50 renkailla, samoin etuvakaaja tuli 325 pemusta.
Omasta mielestäni oli hemmetin hyvä ajettava, eikä peräkään ollut mielestäni levoton talvella.
Hyvä peli kaikin puolin
Työkaverilla oli -89 318i ja siitä katkes jakohihna tyhjäkäynnillä, 90-luvun alkupuolella saivat maahantuojan piikkiin korjauksen.
Heti auton ostettuani hommasi iskareiksi 325 konin sportit(paksumpi versio) etutolpat piti vaihtaa, jousiksi tuli gm 35mm madaltavat, 15" aluvanteet 205/50 renkailla, samoin etuvakaaja tuli 325 pemusta.
Omasta mielestäni oli hemmetin hyvä ajettava, eikä peräkään ollut mielestäni levoton talvella.
Hyvä peli kaikin puolin
Työkaverilla oli -89 318i ja siitä katkes jakohihna tyhjäkäynnillä, 90-luvun alkupuolella saivat maahantuojan piikkiin korjauksen.
V8
tarkoitat varmaan keinuvipujaDunkelblau123 kirjoitti: Venttiilinnostimet on niissä yksi heikko lenkki (materiaalimurtuma --> katkeaminen).
normaalissa käytössä ei mulla ollut missään pemussa tätä "ongelmaa" ja pemuja tuli harrasteltua useampi vuosi.
kisäkäytössä ahdetussa m10 motissa keinuja meni paljon
V8
Koska juuri kortin saaneena semmonen oli pakko saada, eikä ollu paljoa mihin verrata ajo-ominaisuuksiaJuhaE kirjoitti:miksi muuten olette ostaneet e30 pemun jos se on "järkyttävä" ajaa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Juuri näin....ja persaukisella ei ollu mersua varaa hankkia, tosin ei olis vieläkään mutta se iskee kun tautiJube kirjoitti:Koska juuri kortin saaneena semmonen oli pakko saada, eikä ollu paljoa mihin verrata ajo-ominaisuuksiaJuhaE kirjoitti:miksi muuten olette ostaneet e30 pemun jos se on "järkyttävä" ajaa
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Ja muutenkin se kolomekasviitonen iski vähä enemmän siinä iässä ku 200dööBoss kirjoitti:Juuri näin....ja persaukisella ei ollu mersua varaa hankkia, tosin ei olis vieläkään mutta se iskee kun tautiJube kirjoitti:Koska juuri kortin saaneena semmonen oli pakko saada, eikä ollu paljoa mihin verrata ajo-ominaisuuksiaJuhaE kirjoitti:miksi muuten olette ostaneet e30 pemun jos se on "järkyttävä" ajaa
Teknisesti mulla pelas tuo 325 tosi hyvin , lukuunottamatta näitä perus-huoltoja:
- Laatikko ei kestä edes huonosti ku antaa ronttosta. (laukes 2kpl)
- Kansi samaten. (No niitä ei ikävä kyllä mennyt kuin yksi)
- Kardaanin niveliä ja vetareita ehkä repullinen
- Mutta se lukkoperä, se kesti, kesti, kesti ja kesti, ja kestää kuulemma edelleen. Se on luja se
- Lisäksi nyt tietenki meni kaikkea asiaan kuuluvaa pikkusälää kuten ruiskuboksi, kampuran asennontunnistin (2kertaa), syyläri, mittaristo hajos, bensapumppu, ilmamäärämittarin kumiputkia (kerran vuodessa) jne...
Tokihan tuo autoraukka sai varmasti leipää vähintäänkin tarpeeksi ja hauskaa oli
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kevyt on myös w201, mutta 10x helpompi ajaa kuin e30.daerok kirjoitti: Niin tuosta "kevytperäisyydestä" vielä eikös W201 ole suhteellisen keponen tuon perän suhteen,elkää arvoisat "pikkumersun" omistajat/haltijat nyt suuttuko mutta olen kuullu,että W201 olis vähä kimurantti ajaa talvikelissä :
Eli suomennettuna ei tee likikään yhtä arvaamattomia ja nopeita liikkeitä...
Niin ja w201 renkaat kääntyy ~90astetta Sopii hyvin myös driftailuun
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
varmaankin on niille jotka eivät osaa ajaadaerok kirjoitti: Niin tuosta "kevytperäisyydestä" vielä eikös W201 ole suhteellisen keponen tuon perän suhteen,elkää arvoisat "pikkumersun" omistajat/haltijat nyt suuttuko mutta olen kuullu,että W201 olis vähä kimurantti ajaa talvikelissä :
tuo jupen lista kuulostaa ihan mersun perushuollolta
V8
Ei mersujen kannet ja laatikon noin bullshittia ole...JuhaE kirjoitti: tuo jupen lista kuulostaa ihan mersun perushuollolta
Dealer: Mulla oli vissiin sitte hyvä yksilö se perä, meinaan ku kaikki muu paitsi se hajos
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
pari kappaletta 325:een periä oon vaihtanu ja ei kummaskaan ollu lukkoa...ja kummassakin oli leikannu pikkurattaat akseliin kiinni ja toinen heikompi lenkki murtui...kauan se toinen kesti lukkoperänäkin...Melitos kirjoitti:Se lukoTON perä niistä hajoaa kun tekee yhden renkaan kuminpolttoyrityksiä. Tasauspyörästön pikkurattaat leikkaa kiinni. Sitten onkin hetken aikaa LUKKOperä.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
90-luvun lopulla etsittiin kaverin kilpuriin lukkoperää, moni tarjosi 325 vakiota lukotonta lukollisena, eräs riihimäkeläinen purkaamokin lähetti semmosen -> bumerangina takasin, sitten löyty eräältä kilvanajajalta m3 lukkoperä välitys n. 1:4,2 , tämän lukkoa kiristettiin muistaakseni 75 prosenttiseksi, perä kesti kolmisen vuotta, pinioni hajos.
V8