Vaihde juuttuu päälle

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Loppis
Viestit: 48
Liittynyt: 17.3.2008 15:57
Paikkakunta: Vihti

Vaihde juuttuu päälle

Viesti Kirjoittaja Loppis »

No niin tätäkö tämä väyrysen omistajan arki nyt sitten on :D

Ongelma on seuraavanlainen, esim kaupungissa kun ajaa pitkään samalla vaihteella niin laatikko jää jumiin ko vaihteelle. Ei vaihda isompaa eikä pienempää ja keppiä heiluttamalla D pysyy taulussa. Pakki toimii ja vapaallekin menee. Ongelma poistuu kun auton sammuttaa ja kaynnistää uudelleen. Ongelmat alkoi, tai ainakaan niitä ei aikaisemmin ollut, kun laatikkoon vaihdettiin öljyt ja suodatin. Auton on siis -01 mallinen 270 T CDI.
Avatar
Mänskä
Viestit: 144
Liittynyt: 13.8.2006 13:03
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Mänskä »

Vel miehellä oli samanlaisessa autossa ongelmana että satunnaisesti ei vaihtanut muistaakseni 2:sta isompaa eikä pienempää. Pakki ja vapaa pelas. Kuittaantui aina uudelleen käynnistyksellä. Syynä tuohon oli akun alhainen jännite, joka oli pukannu vikamuistiin kaikkea skeidaa.
210 -03
Loppis
Viestit: 48
Liittynyt: 17.3.2008 15:57
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Loppis »

No täytyy kiikuttaa tuo piuhan nokkaan ja katsoa mitä vikalista kertoo. Sähkö ongelmaltahan tuo kuulostaa kun uudelleen käynnistys parantaa potilaan...
E 270 T CDI -01
Loppis
Viestit: 48
Liittynyt: 17.3.2008 15:57
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Loppis »

No niin, ongelma toivottavasti ratkesi. Tai ainakaan ongelma ei ole toistunut ja selkeä vikakin siis löytyi. Laatikossa oli reilusti liikaa öljyä. En tiedä mitä huollossa on tapahtunut, mutta poies otettiin ylimääräiset. Ja nyt muuten vaihtaakin hienommin.
E 270 T CDI -01
Loppis
Viestit: 48
Liittynyt: 17.3.2008 15:57
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Loppis »

Loppis kirjoitti:No täytyy kiikuttaa tuo piuhan nokkaan ja katsoa mitä vikalista kertoo. Sähkö ongelmaltahan tuo kuulostaa kun uudelleen käynnistys parantaa potilaan...
Tää olikin mielenkiintoinen juttu. Huoltomies kysyi vuosimallia ja kun todettiin että 01 niin tuli pienen vihreän boxin kanssa ja alkoi etsiä liitintä kuskin jalkatilasta. No ei sellasta ollu vaan tuossa on kuulemma vanhanmallinen pyöreä liitin sulakerasiassa pellin alla. Ihmetteli ihan äänen, että noin uusi ja vanha pistoke. No ei siitä sitten mitään tullut. Liittimessä oli nastoja vaikka kuinka ja piuhojen paikkaa vaihdeltiin, mutta dataa ei ulos saatu. Nollaamaan kumminki vikalistan pystyi, mutta ei vaan tiedetä mitä nollattiin. Pitääkö tuota nyt sitten kiikuttaa Veholle roikkaan, että saa selville mitä piuhoissa liikkuu. Voiko noita vehkeitä muuten ostaa itelle? Kalliita? Ois mielenkiintoista katella mitä siellä millonkin tapahtuu :)
E 270 T CDI -01
Loppis
Viestit: 48
Liittynyt: 17.3.2008 15:57
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Loppis »

Eipäs tää vika poistunukkaan. Meni tosin aika pitkään ennen kuin toistui taas. Täytynee vissiin Veholla käyttää ja kattoo mitä data näyttää. Tai sitten se on vaan sattumaa... :?:
E 270 T CDI -01
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Loppis kirjoitti:
Loppis kirjoitti:No täytyy kiikuttaa tuo piuhan nokkaan ja katsoa mitä vikalista kertoo. Sähkö ongelmaltahan tuo kuulostaa kun uudelleen käynnistys parantaa potilaan...
Tää olikin mielenkiintoinen juttu. Huoltomies kysyi vuosimallia ja kun todettiin että 01 niin tuli pienen vihreän boxin kanssa ja alkoi etsiä liitintä kuskin jalkatilasta. No ei sellasta ollu vaan tuossa on kuulemma vanhanmallinen pyöreä liitin sulakerasiassa pellin alla. Ihmetteli ihan äänen, että noin uusi ja vanha pistoke. No ei siitä sitten mitään tullut. Liittimessä oli nastoja vaikka kuinka ja piuhojen paikkaa vaihdeltiin, mutta dataa ei ulos saatu. Nollaamaan kumminki vikalistan pystyi, mutta ei vaan tiedetä mitä nollattiin. Pitääkö tuota nyt sitten kiikuttaa Veholle roikkaan, että saa selville mitä piuhoissa liikkuu. Voiko noita vehkeitä muuten ostaa itelle? Kalliita? Ois mielenkiintoista katella mitä siellä millonkin tapahtuu :)
Ei vm 01 diesel autosta mitään OBD II liitintä tarvitse jalkatilasta löytyä, ihme asentaja :roll: Ja se ns. vanhanmallinen 38 pinninen siellä konehuoneessa on ihan normaali Mersun huoltoliitin (Se OBD liitin jalkatilassa ei periaatteessa ole kuin päästöjä varten, noin niinkuin alkuperäiseltä ajatukseltaan)

:idea: Miksi ei oo kukkaan foorumilainen kertonu loppikselle carsoftista ja sen hinnoista :?:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”