No niin tätäkö tämä väyrysen omistajan arki nyt sitten on
Ongelma on seuraavanlainen, esim kaupungissa kun ajaa pitkään samalla vaihteella niin laatikko jää jumiin ko vaihteelle. Ei vaihda isompaa eikä pienempää ja keppiä heiluttamalla D pysyy taulussa. Pakki toimii ja vapaallekin menee. Ongelma poistuu kun auton sammuttaa ja kaynnistää uudelleen. Ongelmat alkoi, tai ainakaan niitä ei aikaisemmin ollut, kun laatikkoon vaihdettiin öljyt ja suodatin. Auton on siis -01 mallinen 270 T CDI.
Vaihde juuttuu päälle
Tää olikin mielenkiintoinen juttu. Huoltomies kysyi vuosimallia ja kun todettiin että 01 niin tuli pienen vihreän boxin kanssa ja alkoi etsiä liitintä kuskin jalkatilasta. No ei sellasta ollu vaan tuossa on kuulemma vanhanmallinen pyöreä liitin sulakerasiassa pellin alla. Ihmetteli ihan äänen, että noin uusi ja vanha pistoke. No ei siitä sitten mitään tullut. Liittimessä oli nastoja vaikka kuinka ja piuhojen paikkaa vaihdeltiin, mutta dataa ei ulos saatu. Nollaamaan kumminki vikalistan pystyi, mutta ei vaan tiedetä mitä nollattiin. Pitääkö tuota nyt sitten kiikuttaa Veholle roikkaan, että saa selville mitä piuhoissa liikkuu. Voiko noita vehkeitä muuten ostaa itelle? Kalliita? Ois mielenkiintoista katella mitä siellä millonkin tapahtuuLoppis kirjoitti:No täytyy kiikuttaa tuo piuhan nokkaan ja katsoa mitä vikalista kertoo. Sähkö ongelmaltahan tuo kuulostaa kun uudelleen käynnistys parantaa potilaan...
E 270 T CDI -01
Ei vm 01 diesel autosta mitään OBD II liitintä tarvitse jalkatilasta löytyä, ihme asentaja Ja se ns. vanhanmallinen 38 pinninen siellä konehuoneessa on ihan normaali Mersun huoltoliitin (Se OBD liitin jalkatilassa ei periaatteessa ole kuin päästöjä varten, noin niinkuin alkuperäiseltä ajatukseltaan)Loppis kirjoitti:Tää olikin mielenkiintoinen juttu. Huoltomies kysyi vuosimallia ja kun todettiin että 01 niin tuli pienen vihreän boxin kanssa ja alkoi etsiä liitintä kuskin jalkatilasta. No ei sellasta ollu vaan tuossa on kuulemma vanhanmallinen pyöreä liitin sulakerasiassa pellin alla. Ihmetteli ihan äänen, että noin uusi ja vanha pistoke. No ei siitä sitten mitään tullut. Liittimessä oli nastoja vaikka kuinka ja piuhojen paikkaa vaihdeltiin, mutta dataa ei ulos saatu. Nollaamaan kumminki vikalistan pystyi, mutta ei vaan tiedetä mitä nollattiin. Pitääkö tuota nyt sitten kiikuttaa Veholle roikkaan, että saa selville mitä piuhoissa liikkuu. Voiko noita vehkeitä muuten ostaa itelle? Kalliita? Ois mielenkiintoista katella mitä siellä millonkin tapahtuuLoppis kirjoitti:No täytyy kiikuttaa tuo piuhan nokkaan ja katsoa mitä vikalista kertoo. Sähkö ongelmaltahan tuo kuulostaa kun uudelleen käynnistys parantaa potilaan...
Miksi ei oo kukkaan foorumilainen kertonu loppikselle carsoftista ja sen hinnoista