MB 190e käynistymis ja sammumisongelma.KIrresti APUA
MB 190e käynistymis ja sammumisongelma.KIrresti APUA
No niin olisi kysessä vuosimallia 88 tenava tähti.. tekniikka on 2.0i ajettu n.340tkm
eli ongelma on seuraavan lainen.. mese teki pari viikkoa sitten totaalisen tenän
ei käytin kirvelläkään vaikka edelis illalla toimi kun unelma.. noh ongelmaksi ilmeni että bensa pumppu oli pimeänä. noh tulin päätöksin että se on paskana...kuitenkin en tilannut uutta vaan kokeilin että tuleeko sinne virtaa ensinkään.. noh auton alla aikani pyöriessä totesin että pumpulle ei tule virtaa ja pumpulle antaessa ulkopuolisesta lähteestä virtaa niin se toimi..
aikani huoltamoita kiertäessäni kuulin että vika voisi olla b-p releessä... noh otin releen irti ja tutkiskelin että pinnat ok puhtaat.. noh löin se takasi paikallen ja kokeilin startata niin ei mitään.. siinä appi ukon kans aikani pohtiessa mitä jos releessä on kosketus häiriö.. noh kokeilimme että jos kopauttaa samalla relettää kun starttaa.. ja johan pätkähti käyntiin! auto kävi
ihan normaalisti jota kuinkin kymmenisen minuuttia.. noh lähdin sitten ajamaan mb.. ja noin parin kilo metrin ajon jälkeen auto sammui ja taas sama homma ei käynisty millään.. aikani tuumiskelin ja soitin yhdelle huolto miehelle että mikä releessä on vikana kun se noin tekee.. vein releen korjaamolle seuraavan päivänä ja avattiin releen kuoret ja terveeltä näytti.. kuitenkin sitten puhdistettiin releen kosketus pinnat..
päästyä hallille laitoin releen paikalleen ja kappas vaan auto käynnistyi eka yrittämällä... ja kävikö kello ja samalla korjaantui tyhjäkäynin korkella oleminen lämpimänä.. auto toimi pari päivää ihan moitteettomasti
ja sain hommattua purkaamoilta 2 vastaan laisia 8napaisia releitä..
toinen oli pääsyt ottamaan kosteutta itsensä ja todettiin resuksi.. toinen tuli jostain kauempaa korjaamon välittämänä joka oli aukaistu ja todettu ehjäksi ja liimattu todella tiukasti kasaan. jolla auto toimi täysin moitteettomasti aika välillä vapun aatosta seuraavan maanantaihin. jolloin se jäi sit emännältä kaupan pihaan.. kilometrejä oli kerennyt tuolla välillä jonkin verran vajaa 1000km.. auton hinattuani takasi hallille ja tutkiskelun jälkeen totesin että vika oli täsmälleen sama kun aikaisemmin. vaihdoin takaisin vanhan releen ja starttasin auto käynnistyi.. en nyt sitten oli pariin päivään autolla ajellut koska alkuperäisellä releellä tenava ei välttämättä joka kerta käynnisty tai sitten se sammuu ajosta.. missä siis vika?? joki anturi hajalla??
Tenavaan tähän mennessä vaihdettu...
-Osto vaiheessa laturin hiilet ja jännitteen säädin
-takajouset
-kesällä 2006 tehty X2 kansi remppa.. (toinen kerta sen seurauksena kun nokassa oli valu virhe ja katkesi parin päivän ajon jälkeen n.2500r/min kierros lukemista )
kyseisen remontin jälkeen n.pari kuukautta, oli lämpö ongelmia ja lämpimänä ei lähtenyt käytiin.. vaihdoin termostatin ja flektin lämpö releen ja sen lämpö anturin vai mikä se nyt siinä vieressä onkaan(tietääkseni joku ohjausboksin lämpöanturi) ok auto pelitti joulukuuhun 2007 isompia murheita..
- pakoputken perimmäinen pätkä
-polttoaine suodatin
-kesä renkaat
-etu pään puslia satunainen määrä..
-jarrun osia.
-ja jotain pieniä juttuja mitä nyt ei muista ilman huolto kirjaan katsomatta..
Apua kaivataan kiireesti!! kiitokset jo etu käteen taloudessa 2 autoilevaa henkilöä ja auto liikkuu jomman kumman toimesta koko ajan..
(PS Shellin huoltamolta sanottiin että ton ikäistä autoa kannata edes korjata) x(
eli ongelma on seuraavan lainen.. mese teki pari viikkoa sitten totaalisen tenän
ei käytin kirvelläkään vaikka edelis illalla toimi kun unelma.. noh ongelmaksi ilmeni että bensa pumppu oli pimeänä. noh tulin päätöksin että se on paskana...kuitenkin en tilannut uutta vaan kokeilin että tuleeko sinne virtaa ensinkään.. noh auton alla aikani pyöriessä totesin että pumpulle ei tule virtaa ja pumpulle antaessa ulkopuolisesta lähteestä virtaa niin se toimi..
aikani huoltamoita kiertäessäni kuulin että vika voisi olla b-p releessä... noh otin releen irti ja tutkiskelin että pinnat ok puhtaat.. noh löin se takasi paikallen ja kokeilin startata niin ei mitään.. siinä appi ukon kans aikani pohtiessa mitä jos releessä on kosketus häiriö.. noh kokeilimme että jos kopauttaa samalla relettää kun starttaa.. ja johan pätkähti käyntiin! auto kävi
ihan normaalisti jota kuinkin kymmenisen minuuttia.. noh lähdin sitten ajamaan mb.. ja noin parin kilo metrin ajon jälkeen auto sammui ja taas sama homma ei käynisty millään.. aikani tuumiskelin ja soitin yhdelle huolto miehelle että mikä releessä on vikana kun se noin tekee.. vein releen korjaamolle seuraavan päivänä ja avattiin releen kuoret ja terveeltä näytti.. kuitenkin sitten puhdistettiin releen kosketus pinnat..
päästyä hallille laitoin releen paikalleen ja kappas vaan auto käynnistyi eka yrittämällä... ja kävikö kello ja samalla korjaantui tyhjäkäynin korkella oleminen lämpimänä.. auto toimi pari päivää ihan moitteettomasti
ja sain hommattua purkaamoilta 2 vastaan laisia 8napaisia releitä..
toinen oli pääsyt ottamaan kosteutta itsensä ja todettiin resuksi.. toinen tuli jostain kauempaa korjaamon välittämänä joka oli aukaistu ja todettu ehjäksi ja liimattu todella tiukasti kasaan. jolla auto toimi täysin moitteettomasti aika välillä vapun aatosta seuraavan maanantaihin. jolloin se jäi sit emännältä kaupan pihaan.. kilometrejä oli kerennyt tuolla välillä jonkin verran vajaa 1000km.. auton hinattuani takasi hallille ja tutkiskelun jälkeen totesin että vika oli täsmälleen sama kun aikaisemmin. vaihdoin takaisin vanhan releen ja starttasin auto käynnistyi.. en nyt sitten oli pariin päivään autolla ajellut koska alkuperäisellä releellä tenava ei välttämättä joka kerta käynnisty tai sitten se sammuu ajosta.. missä siis vika?? joki anturi hajalla??
Tenavaan tähän mennessä vaihdettu...
-Osto vaiheessa laturin hiilet ja jännitteen säädin
-takajouset
-kesällä 2006 tehty X2 kansi remppa.. (toinen kerta sen seurauksena kun nokassa oli valu virhe ja katkesi parin päivän ajon jälkeen n.2500r/min kierros lukemista )
kyseisen remontin jälkeen n.pari kuukautta, oli lämpö ongelmia ja lämpimänä ei lähtenyt käytiin.. vaihdoin termostatin ja flektin lämpö releen ja sen lämpö anturin vai mikä se nyt siinä vieressä onkaan(tietääkseni joku ohjausboksin lämpöanturi) ok auto pelitti joulukuuhun 2007 isompia murheita..
- pakoputken perimmäinen pätkä
-polttoaine suodatin
-kesä renkaat
-etu pään puslia satunainen määrä..
-jarrun osia.
-ja jotain pieniä juttuja mitä nyt ei muista ilman huolto kirjaan katsomatta..
Apua kaivataan kiireesti!! kiitokset jo etu käteen taloudessa 2 autoilevaa henkilöä ja auto liikkuu jomman kumman toimesta koko ajan..
(PS Shellin huoltamolta sanottiin että ton ikäistä autoa kannata edes korjata) x(
Releen juotoksissa olevia vikoja ei paljaalla silmällä välttämättä näe ollenkaan.
Tämän takia käytetyn releen ostaminen on sattumankauppaa.
Viat ovat nimenomaan juotoksissa. Kaikkien juotosten uudelleensulatus yleensä korjaa ongelman.
Jos et itse ole alan osaaja, toimita rele lähimpään rtv-huoltoon, ja pyydä että tekevät homman.
Tämän takia käytetyn releen ostaminen on sattumankauppaa.
Viat ovat nimenomaan juotoksissa. Kaikkien juotosten uudelleensulatus yleensä korjaa ongelman.
Jos et itse ole alan osaaja, toimita rele lähimpään rtv-huoltoon, ja pyydä että tekevät homman.
Viestin aihe: MB 190e käynistymis ja sammumisongelma.KIrrest
kiitokset vinkistä todellista mutta totta.. Noh pitänee siis yrittää katsoa jonkin näköisillä kiikareilla niitä juotoksia jos niissä olis murtumia ja kipittää rauta kauppaan hakemaan tinan kuumenninta..
mutta miten on sellaisen asian laita että kuulin sellaista juttua että ton ikä luokan autoissa ohjausboksi on kulunut ja sen seurauksena vaatisi enemmän
virtaa mitä ennen ja jonka seurauksena se ei toimi oikein..(epäilen kyllä vahvasti jonkin sortin tornihuhuksi )
mutta miten on sellaisen asian laita että kuulin sellaista juttua että ton ikä luokan autoissa ohjausboksi on kulunut ja sen seurauksena vaatisi enemmän
virtaa mitä ennen ja jonka seurauksena se ei toimi oikein..(epäilen kyllä vahvasti jonkin sortin tornihuhuksi )
Öh. Tornarilta kuulostaa ja en usko että vie sen enempää virtaa Ei siellä mitään akkuja ole, muutamia kondensaattoreita kylläkin, mutta en havainnut mitään erikoista tuossa 17v boksissani jonka purin yksi kaunis päivä (juotoksetkin pirun hyvässä kunnossa)
BP releessä kulkee jo jonkin verran virtaa joten juotokset on syytä juotella uusiksi. Kylmäjuotokset ei välttämättä näy aina silmällä. Jos sulla on elektroniikka tai sähköalan tuttuja ni kannattaa pyytää juottamaan, luokkasauma on tässäkin hommassa tärkeää
Myös releen sisällä olevan releen kontaktipinnat kannattaa putsata, vesihiomapaperi tai pikku viila on hyvä siihen.
Sen releen pystyy hätätapauksessa korvata hyppylangalla, eli jos jäät tien varteen ni relepohjaan kahden pinnin välille laitettu langanpätkä pakkokäyttää bensapumppua.. kun muistas vaan mitkä oli ne kaks pinniä jotka piti oikosulkea
BP releessä kulkee jo jonkin verran virtaa joten juotokset on syytä juotella uusiksi. Kylmäjuotokset ei välttämättä näy aina silmällä. Jos sulla on elektroniikka tai sähköalan tuttuja ni kannattaa pyytää juottamaan, luokkasauma on tässäkin hommassa tärkeää
Myös releen sisällä olevan releen kontaktipinnat kannattaa putsata, vesihiomapaperi tai pikku viila on hyvä siihen.
Sen releen pystyy hätätapauksessa korvata hyppylangalla, eli jos jäät tien varteen ni relepohjaan kahden pinnin välille laitettu langanpätkä pakkokäyttää bensapumppua.. kun muistas vaan mitkä oli ne kaks pinniä jotka piti oikosulkea
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Noh niihän ne ovat:D joo pitää tsekata tosiaan noi liitokset. joo silloin huoltamolla puhdistimme noi releiden kosketus pinnat..
ei aivan identtinen oman releeni kanssa mut aika lailla samat komponentit.(Pitänee tarkistaa kun saan releen hyppysiin)
voishan tota noilta bitti hirmuilta kyseillä jos ne tinailis ton, mut ei tossa aivan mahdottomia pintoja tossa ole tinattava ettei Ammatti kolun opeilla saa tinattua:)
ei aivan identtinen oman releeni kanssa mut aika lailla samat komponentit.(Pitänee tarkistaa kun saan releen hyppysiin)
voishan tota noilta bitti hirmuilta kyseillä jos ne tinailis ton, mut ei tossa aivan mahdottomia pintoja tossa ole tinattava ettei Ammatti kolun opeilla saa tinattua:)
no niin. nostellaas tätäkin.
elikkä bprelehän on se akun takana oleva, missä on 2 sulaketta päällä?
omassa tismalleen sama vaiva. eilen pelitti, tänään ei. pumppu ei pyöri.
täytyy koittaa toisesta rotiskosta relettä, tai sitten kokonaan uusi.
naapuri on kyllä elektroniikka-asentaja, niin voisi häneltä kysästä kanssa.
eihän näissaä mitään tappokytkimiä ole, kuten esim. dohc sierroissa?
kiitos ja kiire
-mamu
elikkä bprelehän on se akun takana oleva, missä on 2 sulaketta päällä?
omassa tismalleen sama vaiva. eilen pelitti, tänään ei. pumppu ei pyöri.
täytyy koittaa toisesta rotiskosta relettä, tai sitten kokonaan uusi.
naapuri on kyllä elektroniikka-asentaja, niin voisi häneltä kysästä kanssa.
eihän näissaä mitään tappokytkimiä ole, kuten esim. dohc sierroissa?
kiitos ja kiire
-mamu
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
Se missä on kaksi sulaketta, on YliJännitesuoja-rele, Bensapumpun rele on sellanen röökiaskin kokonen musta laatikkomamu kirjoitti:no niin. nostellaas tätäkin.
elikkä bprelehän on se akun takana oleva, missä on 2 sulaketta päällä?
omassa tismalleen sama vaiva. eilen pelitti, tänään ei. pumppu ei pyöri.
täytyy koittaa toisesta rotiskosta relettä, tai sitten kokonaan uusi.
naapuri on kyllä elektroniikka-asentaja, niin voisi häneltä kysästä kanssa.
eihän näissaä mitään tappokytkimiä ole, kuten esim. dohc sierroissa?
kiitos ja kiire
-mamu
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Noh tuota se missä on sulakkeet päällä on YJ-rele... Sen lähistöllä on toinen maxituopakkiaskin kokonen rele jossa joku kierrosluku ja sylinterimäärä... Ja se ns.tappokytkin on siinä samassa releessä... Multa muuten löytyis yks nelisylinterisen toimiva bp-rele jos tarviit...mamu kirjoitti:no niin. nostellaas tätäkin.
elikkä bprelehän on se akun takana oleva, missä on 2 sulaketta päällä?
omassa tismalleen sama vaiva. eilen pelitti, tänään ei. pumppu ei pyöri.
täytyy koittaa toisesta rotiskosta relettä, tai sitten kokonaan uusi.
naapuri on kyllä elektroniikka-asentaja, niin voisi häneltä kysästä kanssa.
eihän näissaä mitään tappokytkimiä ole, kuten esim. dohc sierroissa?
kiitos ja kiire
-mamu
EDIT: Teppo kerkes, mut mulla on kuva...
Elikkäs ton näkönen se...
Viimeksi muokannut RoopeK, 15.11.2010 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Niin se on siinä YJ-releen vasemmalla puolella? Lukee saksaa ja mun 2.0E tenavassa jtn 4 zyl. yms?teppo21 kirjoitti:Se missä on kaksi sulaketta, on YliJännitesuoja-rele, Bensapumpun rele on sellanen röökiaskin kokonen musta laatikko
Mitäs tämä YJ-rele ohjaa?
YJ-releen veikkasin oikein, mutta kaveri väitti toista. Tämän kysyin sitten varmuudeksi?
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
Juurikin se.
YJ-releen kautta menee sähkö kaikkialle missä ylisuuresta jännitteestä voisi olla haittaa, eli lähes kaikkialle moottorinohjauksesta kierroslukumittariin
YJ-releen kautta menee sähkö kaikkialle missä ylisuuresta jännitteestä voisi olla haittaa, eli lähes kaikkialle moottorinohjauksesta kierroslukumittariin
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
KL-varaosat, Merteil... Löytyy tarvikemallina mut seki on sen 100-150€... Veholta kerran kysyin huvikseen nii olikohan se 289€..? Ja tarvikeliikkeestä Boschilainen 250€...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91