M110 kipinä hukassa

Vastaa Viestiin
Grapetree
Viestit: 22
Liittynyt: 02.11.2007 9:16
Paikkakunta: Äänekoski

M110 kipinä hukassa

Viesti Kirjoittaja Grapetree »

Ongelmana on että 280 twincamissä ei tule kipinää kuin 1 ja 6 sylinteriin.Auto ei alun alkaen lähtenyt käyntiin, mutta puolan ja sytytyksen ohjainlaitteen uusimisella auto käynnistyi ja toimi kierroksilla hyvin mutta tyhjäkäynnillä sammui.Kun moottorin käytti lämpimäksi niin tippui ensiksi pari pyttyä pois ja sen jälkeen ei kipinää tullut kuin 1 ja 6 sylinteriin.Puolan mittasin ja on kunnossa, ensiövirta tulee ja kansi ja pyörijä ok.Osaako joku neuvoa miten tuon induktiivi anturin voi mitata?Vai voiko vika olla taas ohjainlaitteessa?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Oskilloskoopilla näkee mitä induktioanturi antaa.. Tasaista siniaaltoa pitäisi tulla.
Ei nyt ihan just siniä, mutta sinnepäin... Näkee siitä jos joku alto on pienempi kuin muut tai puuttuu kokonaan...

Huonoilla tulpilla M110 ei toimi, kai ne on uudet?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Grapetree
Viestit: 22
Liittynyt: 02.11.2007 9:16
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Grapetree »

Tulpat on uudet.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mites onko tulpan johdot kunnossa :?: mites sytkä poksi (vasemmassa lokasuojassa)ison tupakkiaskin kokonen alumiini mötikkä :idea:
katoppa jakajan kansi tarkkaan,kärjet ei saa olla palaneet ja onko pyörijä varmasti ehjä,itellä oli pyörijä halki selvis vasta suurennus lasilla :shock:
Avatar
Hamis
Viestit: 402
Liittynyt: 02.8.2007 9:01
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Hamis »

touhottaja: lukkee tuola että sytkä poksi jo vaihettu :D
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Nyt tuli mieleen kun ite tappelin oman 280:n käynnistyksen kanssa, aloin oikein miettimään mikä siinä oli vikana.

Tarkistin kaikki mahdolliset vikakohteet; vaihdoin tulpanjohdot, puolan, pyörijän, jakajan kannen ja ties mitä. Ei auttanut.

Sitten vaihdoin tulpat (joilla oli käytetty konetta ehkä puoli tuntia), niin alkoi pelaamaan. :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Grapetree
Viestit: 22
Liittynyt: 02.11.2007 9:16
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Grapetree »

Putsasin tulpat, niin nyt tuntuu että tuli pari pyttyä lisää, mutta ei vieläkään käy kaikilla.Täytyy vaihdella vielä uudet tulpat niin katsoa josko sitten toimis.Onko tuo sytytyksen ohjain sellainen että jos rikkoutuu niin rikkoutuu kerralla, ettei jätä välillä katkomatta?
Grapetree
Viestit: 22
Liittynyt: 02.11.2007 9:16
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Grapetree »

Vielä kun noita johtoja mittailin niin uusissa johdoissa resistanssi oli lyhyimmässäkin 20 kilo-ohmin luokaa, kun taas vanhoissa ei pisimmässäkään ollu yli 5 kilo-ohmia.Mistähän tämä voi johtua?
Avatar
Hamis
Viestit: 402
Liittynyt: 02.8.2007 9:01
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Hamis »

Oiskos uusissa johdoissa jotain häiriö suojia tms.

Kannattaa kokeilla vielä niillä vanhoillaki johdoilla. Siis jos niissä ei ole katkoksia.

Tuntuu kyllä aikas isolle tuo resistanssi nuissa. :?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Grapetree kirjoitti:Putsasin tulpat, niin nyt tuntuu että tuli pari pyttyä lisää, mutta ei vieläkään käy kaikilla.Täytyy vaihdella vielä uudet tulpat niin katsoa josko sitten toimis.Onko tuo sytytyksen ohjain sellainen että jos rikkoutuu niin rikkoutuu kerralla, ettei jätä välillä katkomatta?
harvemminhan se ohjain yksikkö varottelee,yleensä se on laakista vainaa
onkohan siellä jakajassa joku hal-anturi jos se on rikki,anturista en tiijä onko siellä sellasta tässä vähän kuvaa.

Kuva

koita saaha selvää :oops:
Daymare
Viestit: 54
Liittynyt: 08.1.2007 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Daymare »

Minulla oli vastaava kone SLC:ssä ja se teki sellaista että hyytyi lämpimänä. Puutui ja puutui. Sitten kun käytti virtoja pois ja päälle niin heräsi kaikilla käyntiin taas muutamaks minuutiks. Auto oli seissyt pari vuotta ennen kuin ostin sen. Kylmänä lähti käyntiin hyvin, mutta 10 km ajon jälkeen hyytyi aina. Ei meinannut selvitä millään. Välillä tuntui että se on kipinästä ja välillä bensa puolella. Ostin ruiskusiittimien putsausaineen ja kaadoin sen tankkiin. Sen tankillisen jälkeen ei ollut koskaan enää suuria ongelmia. Pientä käyntihäiriötä oli vielä silloin, mutta se korjautui uusilla tulpan johdoilla. Katso pimeässä iskeekö ne läpi kanteen kipinää.

Summa summarum. Kokeileppa pistää jotain myrkkyä bensan sekaan. Ei se ainakaan pahaa tee.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

touhottaja kirjoitti:onkohan siellä jakajassa joku hal-anturi
Ei hall, vaan inkkari (l. induktiivinen anturi). Se on tuo kaheksansakarainen juttu kuvan vas. yläreunassa. Kutoskoneessa tietysti kuusisakarainen.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
cmb
Viestit: 66
Liittynyt: 11.6.2006 11:55

Viesti Kirjoittaja cmb »

Itellä tuli tuollaseen m110 sellanen vika että yhtäkkiä hyyty kesken ajon ja just ja just pysty ajaan tallille, pelkästään kaasulla pysy jotenkin käynnissä.. Ensin vikaa ei meinannu löytyä mistään mutta loppupeleissä selvis että juuri tuo kuus sakarainen oli päässyt pyörähtämään virranjakajan akselilla väärään kohtaan?, eli kipinä tuli ihan millon sattuu. Tuossa laitteessa oli tosin crane camsin jälkiasennus sytkä..
Grapetree
Viestit: 22
Liittynyt: 02.11.2007 9:16
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Grapetree »

Kyllä omassa oli se sakaralevy pysyny akselilla paikallaan.Täytyy nyt kokeilla kun saa uudet tulpat asennettua ja öljyt koneeseen.
Grapetree
Viestit: 22
Liittynyt: 02.11.2007 9:16
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Grapetree »

Nyt on tulpat vaihdettu ja toimii kaikilla.Joutokäyntiä ei käy vieläkään.Lisäilma venttiili ei aukea ollenkaan, kuitenkin aukeaa kun ohittaa solenoidin.Solenoidille ei tullut joutokäynnillä kuin 2,7 volttia,johdot releelle on ehjät.Osaako joku neuvoa et mikä tuota solenoidia ohjaa?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mitä solenoidia :?: lisäilma venttiilihän toimii moottorin veden lämpötilan mukaan,kone lämmin ja venttiili on kiinni ja kylmänä venttiili on auki :shock: jos tarkotat sitä solenoidia mikä on kuskin puolen sisä lokasuojan yläreunassa niin se on jotenkin tekemisissä huohotuksen kanssa :?:
Grapetree
Viestit: 22
Liittynyt: 02.11.2007 9:16
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Grapetree »

Puhutaan varmaan samasta asiasta, mulla taitaa olla osat sitten vähän hukassa. :) Siihen solenoidiin tulee alipaineputki imusarjasta ja solenoidista lähtee alipaineputki mustaan venttiiliin.Se venttiili taas on ilmanpuhdistinkotelon ja imusarjan välissä.Eli tuo venttiili aukeaa kun solenoidi päästää alipaineen läpi.Mikähän se venttiili on jos ei lisäilmaventtiili ole?Sijaitseeko se lisäilmaventtiili imusarjan alla piilossa?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Grapetree kirjoitti:Puhutaan varmaan samasta asiasta, mulla taitaa olla osat sitten vähän hukassa. :) Siihen solenoidiin tulee alipaineputki imusarjasta ja solenoidista lähtee alipaineputki mustaan venttiiliin.Se venttiili taas on ilmanpuhdistinkotelon ja imusarjan välissä.Eli tuo venttiili aukeaa kun solenoidi päästää alipaineen läpi.Mikähän se venttiili on jos ei lisäilmaventtiili ole?Sijaitseeko se lisäilmaventtiili imusarjan alla piilossa?
lisäilma venttiili on imusarjan alla semmosen letkuhässäkän keskellä :lol:
tuolla se pilikistää :D
Kuva
se on tuo pyöree ton pienemmän letkun takana :)
Kuva
tämä venttiili toimii moottori jarrutuksen aikana ettei kone puhalla hönkiä imusarjaan :roll:
ja tämä solenoidi käyttää sitä vähän huono kuva
Kuva
Grapetree
Viestit: 22
Liittynyt: 02.11.2007 9:16
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Grapetree »

Kiitos touhottajalle hyvistä kuvista, täytyy tarkistaa tuo lisäilmaventtiili vielä.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Grapetree kirjoitti:Kiitos touhottajalle hyvistä kuvista, täytyy tarkistaa tuo lisäilmaventtiili vielä.
jos sulla on ilma ruuvi kokonaan kiinni niin lisäilmaventtiili on jumittunut auki asentoon :shock: se venttiili on aikas kelju ottaa pois,myös nesteet on laskettava ensin pois :idea: venttiili on kahdella 8mm ruuvilla (kantit) kiinni,sitten vielä letkulemmarit irrotettava :shock: iteltä otin imusarjan ensin pois niin sitten oli helppo homma raplata loput,tarkista myös imuletkut onko murtumia mutkissa ja haara kohdissa :roll:
katoppas ottaako sun kaasu vipu kiinni mikro kytkimeen tyhjäkäynnillä se ohjaa sitä solenoidia :idea:
Grapetree
Viestit: 22
Liittynyt: 02.11.2007 9:16
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Grapetree »

Nyt toimii moottori oikein, ei ollu muuta vikaa kuin seos oli liian rikas.Asettui tyhjäkäynti kun ruuvaili vähän aikaa.Kiitokset neuvoista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”