cdi "jumittaa"

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

cdi "jumittaa"

Viesti Kirjoittaja tasty »

Eli viime aikoina 320cdiA (S210 vm 2000, aj alle 200tkm) on silloin tällöin saanut jonkin "kohtauksen", jolloin se on "jäänyt jumiin" eikä ole suostunut ylittämään n.2000 - 2200rpm... Kiihtyvyys on silloin suurinpiirtein Hiace-luokkaa :evil: ja fiilis on nollassa... hetken ajon jälkeen ilmiö häviää ja tätä voi tulla koska vain, eli heti lähdöstä tai sitten hetken ajon jälkeen... Harmittaa, kun ei aina tiedä pääseekö seuraavan traktorin ohi kunnolla vai ei :twisted: :twisted: :evil:
En ole koneella nyt muutamaan päivään, mutta lueskelen ideoitanne niin pian kun voin! Missä Vaasan lähistöllä tuollaista kannattaa mennä huoltamaan?
Viimeksi muokannut tasty, 17.10.2007 15:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Oiskohan se kuuluisa MAF-anturi nyt kypsä? Huoltopaikaksi suosittelen Autokorjaamo Koskista Nurmossa. Eikös se oo Vaasan lähellä? :shock:
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja tasty »

HVM kirjoitti:kuuluisa MAF-anturi
:?: En löytänyt tietoa tuosta kuuluisuudesta... oon ehkä huono etsimään :oops: ... mitähän tuo MAF tekee työkseen ja missä?

Niin... onhan tuo Nurmooo periaatteessa lähellä... :lol:
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29380
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Moottorinohjaus menee jostain syystä vikatilaan jolloin auto kiihtyy huonommin kuin vanha 200D. :D

Mahdollisia vikapaikkoja on monta, mainittu MAF eli ilmamassamittari olisi helpoin ja kenties yleisimmästä päästä.
Se on ilmanpuhdistimelta lähtevässä putkessa, kahdella Torx-ruuvilla kiinni - ja sellainen osa joka varmasti hajoaa jossain vaiheessa, vähilläkin kilometreillä ellei ilmansuodatinta muisteta vaihtaa tarpeeksi tiheään.

Käytä autoa testerissä tai kokeile summamutikassa vaihtaa ilmamassamittari + ilmansuodatin.
rex
Viestit: 20
Liittynyt: 25.8.2007 21:36

Sama vika aikanaan...

Viesti Kirjoittaja rex »

Eli, mulla on samanlainen moottori autossani. Teki kans sitä, mutta nyt ei enää. Syytä on vaikia sanoa, mutta lakkas automaatti-öljyjen vaihdon myötä. Vehon asentaja sano, että sen aiheuttavia syitä voi olla useita. Ilmamassa mittari, ruiskutuspainevika jne... Jopa jarruvalokytkimen vika? :shock:
En tiedä, mutta mulla ainaki autto vissiin se, että loppuun palaneet automaatti-öljyt vaihdettiin. Muuta ei tehty ja vika häippäs.
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

Re: Sama vika aikanaan...

Viesti Kirjoittaja tasty »

rex kirjoitti:loppuun palaneet automaatti-öljyt vaihdettiin.
Paljonko noilla vanhoilla öljyillä oli ajettu? Onko tietoa/arvausta? Ja kuinka usein nuo "pitäisi" vaihtaa? Sanoo kuka?
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
rex
Viestit: 20
Liittynyt: 25.8.2007 21:36

jumi?

Viesti Kirjoittaja rex »

En tiedä, mutta paljon! Ehkä tollaset 150 tkm. Ei ollut merkitty huoltokirjaan...
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Lainahevosella on kiva ratsastaa ja toisten aloittamiin ketjuihin on hyvä jatkaa.

Minulla on -99 vuotinen CDI- Mese. S202, mutta samapa tuolle. Viime kesänä se teki tätä temppua että turbo pelistä pois ja kierrokset rajoittui 3000 rpm eikä enempää kierrä. Sammuttaminen auttoi joskus, joskus ei.

Autoon vaihdettiin tuolloin ilmamassamittari, imuilman lämpötunnistin ja ahtopaineenmuunnin. Vika löytyi ILMEISESTI EGR:n sähköliittimestä joka kiristettiin ja kosketus parani. Ongelma poistui liki puoleksi vuodeksi.

Nyt auto on temppuillut taas pari päivää saman asian kanssa. Lähtee aina käyntiin ja vie perille mutta ei ole takeita onko käytössä 220 CDI:n tehot vai 200D:n.

Mitä tässä arvaisi tehä? Vaihteistohan on manuaali. Ajettu 225tkm. EGR:ää en ole tulpannut, ainakaan vielä mutta voiko siitä olla vastaavaa hyötyä? Vai mennäkö vain merkkiliikkeen tiskille itkemään? Lukeeko kukaan vikakoodeja Merssuista Rovaniemellä?? :ää:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Yhdellä tutulla oli juuri nuo oireet ja syyksi paljastui tukkeutunut pakoputken katalysaattori.
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Tänään peli oli tunnin hallissa kun piti asioilla käydä ja siellä sulaneena pelasi taas kotimatkan normaalisti. Kun lämmöt oli noussu 80:n pintaan, annoin 30km kaasua sille ihan reilusti, yli 3000rpm koko ajan että hörsteet palaa pois jos näin on ollakseen. Kattia en ole kattonu, imusarja katottiin syksyllä eikä ollu kovinkaa likainen. Se näissä ruukaa kuulemma kerätä likaa.

Jos imusarja on puhdas, voiko katti silti olla likainen? :oops:
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

Nonnii!!

Itelläki alko tuo prkl hajoamaan.. eli kierrokset ei nouse yli 3000

Aluksi vika oli sillon tällön mut ny se o kokoajan.. joskus se toimii oikein.

Mitähän anturia sitä ny kannattas lekalla paukutella?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

skibe kirjoitti:Nonnii!!

Itelläki alko tuo prkl hajoamaan.. eli kierrokset ei nouse yli 3000

Aluksi vika oli sillon tällön mut ny se o kokoajan.. joskus se toimii oikein.

Mitähän anturia sitä ny kannattas lekalla paukutella?
Testeriä kannattaa paukutella nyt ihan ekaksi niin ei tartte vaihtaa turhia osia koska vika mahdollisuuksia löytyy :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”