MB C 200/220 CDI Moniurahihnan vaihto
MB C 200/220 CDI Moniurahihnan vaihto
Tietääkö kukaan miten hihnankiristin löysätään ja mitä muuta pitäisi huomioida ?
Re: MB C 200/220 CDI Moniurahihnan vaihto
Sehän on semmonen alun toista minuutin homma kun remmin vaihtaaJoonas kirjoitti:Tietääkö kukaan miten hihnankiristin löysätään ja mitä muuta pitäisi huomioida ?
Kiristinpyörän alla on 12-kanttisen 17Mm piippuavaimen paikka jolla väännetään kiristintä löysälle. Kiristimessä on paikka vaikka naulalle joka lukitsee kiristimen löysälle ja sitten voi rauhassa vaihtaa sen remmin.
Muistikuva ei ole ihan väärä. Huoltokirjasta tarkistin viimeksi vaihdettu 271tkm ja nyt mittarissa 291tkm.
Välissä tyhjäkäynnillä esim valoissa ollessa auto on täristänyt/resonoinut kohtuulisen paljon. Tämäkin ollut hyvin epäsäänöllistä. Voiko vapaakytkin toimia välissä ja välissä ei? Pitääkö vapaakytkimen vaihtoon olla jokin erikoistyökalu.
Välissä tyhjäkäynnillä esim valoissa ollessa auto on täristänyt/resonoinut kohtuulisen paljon. Tämäkin ollut hyvin epäsäänöllistä. Voiko vapaakytkin toimia välissä ja välissä ei? Pitääkö vapaakytkimen vaihtoon olla jokin erikoistyökalu.
Re: MB C 200/220 CDI Moniurahihnan vaihto
Mulla on V6 saman tyyppinen kiristäjä. Sen jousi vaan oli gates merkkisessä tarvike kiristäjässä todella tiukka jotta meinas usko loppua. No ei se usko sitten kumminkaan loppunu vaan lisävoima ja lenkkiavain myljäsi sen 12 kanttisen kannan siitä kiristäjän rungosta pilalle. Vanhan jouduin laittamaan takasin. Onko tuollaista sattunu muille. Haaveilen että seuravassa vaihdossa käytän täysin suoraa 17 mm 12 kulmaista lenkkiavainta. Semmosia kuin tässä kuvassa.Aki P kirjoitti:Sehän on semmonen alun toista minuutin homma kun remmin vaihtaaJoonas kirjoitti:Tietääkö kukaan miten hihnankiristin löysätään ja mitä muuta pitäisi huomioida ?
Kiristinpyörän alla on 12-kanttisen 17Mm piippuavaimen paikka jolla väännetään kiristintä löysälle. Kiristimessä on paikka vaikka naulalle joka lukitsee kiristimen löysälle ja sitten voi rauhassa vaihtaa sen remmin.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06