Sopivuus. 603----->606 kanget

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Maza300tdt
Viestit: 72
Liittynyt: 16.4.2007 15:04
Paikkakunta: Pori

Sopivuus. 603----->606 kanget

Viesti Kirjoittaja Maza300tdt »

Sopineeko 603 myllyyn 606 kanget, olen ymmärtänyt että nämä ovat vankempi rakenteiset, onko kukaan vaihtanut???
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Nehän tais sopia kyllä. Kestää ajaa 2,5bar höngällä....
Pro HVM
Maza300tdt
Viestit: 72
Liittynyt: 16.4.2007 15:04
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maza300tdt »

Sitten kun on kansipahvi ja kanget päivitetty 606 koneesta niin mitähän siitä seuraavaksi hajoaa. Tarkoitus ei kyllä ole ihan noita 2,5 barin ahtoja pistää, vähän maltillillisemmat=) Mutta siis kanget varmaan tulee hankintalistalle.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jep, kuten Rässi mainitsikin niin sopii suoraan ja on tukevampaa tekoa selkeesti. Ei näistä mikään hajoa ihan helpolla mutta kaikenhan saa rikki. Ajelin minäkin keskim. 2,2 ahdoilla ja kilsoja tuli sentään 150tkm kunnes huohotus alkoi olla sillä mallilla että parempi aukoa.

Kestää nuo OM603:n vakiokangetkin hetkellisiä jopa noin 3 kilon paineita - on testattu useempaan otteeseen. Tai paljonko 2,5 teollisuusmittarin pitää pyörähtää yli että se herkee näyttämästä :roll: En tiiä :roll:

Tosiasiassa voimansiirtohan se alkaa porsimaan. Ja alusta pitää laittaa joka kesälle uusiksi.

Ei oo Günther-Nahkapöksy osannut laskee alustaa samalla toleranssilla kuin moottorin osia :evil:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Maza300tdt
Viestit: 72
Liittynyt: 16.4.2007 15:04
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maza300tdt »

Jep. Tarkoitus on sitä alustaa ja laatikkoa päivitellä, jo ennen kun ton myllyn saan kuntoon. Pitää katsoa sellaset kanget jostain sopuhintaan=)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Maza300tdt kirjoitti:Pitää katsoa sellaset kanget jostain sopuhintaan=)
Toivottavasti löydät - ei niitä taida enään kauheesti olla arrowien tilalta vapaaksi jääneitä :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

Ajelin minäkin keskim. 2,2 ahdoilla ja kilsoja tuli sentään 150tkm kunnes huohotus alkoi olla sillä mallilla että parempi aukoa.
oliko siis ihan 603:n vakio kanget paikoillaan?
:shock: pyöriikö se kipuraja vakio 603 kangissa siinä 2bar minkä ne kestää pitkässä juoksussa :roll:

mitenkäs tuo vakiokansipahvi?joillain ei taida kestää pitemmässä käytössä edes vajaata 2bar kun kärvähtää?aika monenlaisia kokemuksia asiasta kuullu.itse meinasin kokeilla 1.8bar kuinka kauan kestää :roll:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

väpelö kirjoitti:
Ajelin minäkin keskim. 2,2 ahdoilla ja kilsoja tuli sentään 150tkm kunnes huohotus alkoi olla sillä mallilla että parempi aukoa.
oliko siis ihan 603:n vakio kanget paikoillaan?
:shock: pyöriikö se kipuraja vakio 603 kangissa siinä 2bar minkä ne kestää pitkässä juoksussa :roll:

mitenkäs tuo vakiokansipahvi?joillain ei taida kestää pitemmässä käytössä edes vajaata 2bar kun kärvähtää?aika monenlaisia kokemuksia asiasta kuullu.itse meinasin kokeilla 1.8bar kuinka kauan kestää :roll:
Vakiokangilla, vakiopahvilla joka oli tosin loctitella "tuettu" ja 2,2 kilon ahdoilla. Kansipahvi poksahtaa 2,5 kilon kohdalla - kanget ei 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

XUX63 kirjoitti:
Kestää nuo OM603:n vakiokangetkin hetkellisiä jopa noin 3 kilon paineita - on testattu useempaan otteeseen. Tai paljonko 2,5 teollisuusmittarin pitää pyörähtää yli että se herkee näyttämästä :roll: En tiiä :roll:
kiinnostaisi tietää millä ahtimella tuo sun lavetti on, kun itsellä on tuossa tekeillä om603 turbokone pikkumersuun. oli kans tarkoitus laittaa nuo om606 kanget mutta kun ei mistään löytynyt niin pitää kai näillä vakioilla pärjätä. ja olis tarkoitus kans koittaa ens suvena käydä vähän ajamassa varttimailia yli kahden kilon paineilla ja turboksi tulee luultavasti hx40super :) hajookahan samantien kun super hx:ä lähtee kuulemma aika paljon alhaisemmilla kierroksilla mukaan mitä normaali hx40.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Viime talvena laitoin 606:sen kanget 603:seen. Menee suoraan " heittämällä " mutta muistaakseen oli köykäisimmän ja painavimman paino ero 8g :shock: Oisko se väykyn laatu näkynyt jo kangeissakin :lol:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

190dee kirjoitti:kiinnostaisi tietää millä ahtimella tuo sun lavetti on
Ihan normi HX40. En uskaltanut laittaa superia OM603:n kangilla. Voihan ne kestää tai sitten ei :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”