Kone ei käy kunnolla!
Kone ei käy kunnolla!
Eli vaihdoin tulpat Bosch HR7DC+, tulpanjohdot Biltema, virranjakajan kannen ja pyörijän Motonet. Ja nyt tuli sellanen ongelma että kone röpeltää. Ja kylmänä sammu pari kertaa, mutta kun kaasua paino sai pysymään käynnissä. Lämpimänä pysyy käynnissä, mutta pakoputken päästä kun kuuntelee niin selvästi röpeltää?? Mikä nyt avuksi?!? Sytytys ei selvästi ole ihan kohdallaan!
No Motonettia meinasin, on muutama epäonnistunut käteiskauppa takana. Ostan nykyään -vapaana miehenä- muualta, pienemmiltä toimittajilta (paikallinen varaosa tai muutama foorumi-kaveri) saa varmasti laatua ja oikean osan.lowmans kirjoitti:no niin nyt tuo magicword ihan selkokielellä että osaa muutki varoa!!HVM kirjoitti: Sanoit taikasanan *********, ihan sillä tuli mieleen...
Tässä välissä lie hyvä kiittää Dealeria ja Lucky Dogia. Käytetyn tavaran myyjiä en pysty muistin puutteen takia kiittämään, mutta paskaa minulle ei ole myynyt kukaan. Eikä ole kukaan k*settanutkaan.
Vaan jospa palattaisiin päiväjärjestykseen, eli tähän käymishäiriöön?
Otetaanko kertauksen vuoksi auton tiedot? Mikä kone? Kaasarikone? Virranjakajassa alipainesäätö, eli sytkä säätyy jakajasta? Vaiko alipainesäätö sytkäboksissa?
Kone M102, 2.3 bensa, ruisku! Tosta alipaine jutusta en kyllä tiedä? Täytynee varmaan testata samanlaisilla champpionin tulpilla mitkä sielä oli. Ja tätyy nyt sanoa että auto käy kaikilla neljällä pytyllä, muttakun pakoputken päästä kuuntelee niin kuuluu semmonen röpötys ja kun kaasua painaa niin tulee semmonen "racing" äänet. Eli pientä "pauketta".
Täytyy tosiaan koittaa häiriösuojattomilla tulpilla. Mittailin noi bilteman kaapelit. Lyhin näytti 0,98 k ohmia, kaksi oli saman pituista näytti 1,3k ohmia ja pisin 1,4 k ohmia. Johtoja mainostettiin häiriösuojattuina. Joten eikö juuri tämän takia tulpat pidä olla häiriösuojattomat? Mersun omissa johdoissa kai on myös 1 k ohmin vastus!