kannatinlaakeri...
kannatinlaakeri...
..menee vaihtoon. ikäni etuvetona outu juttu, mitä muuta kannattais samalla vaihtaa kun sen avaa?
Laakeri on kumin sisällä. Jos kumi on huono, niin ilman muuta vaihtoon. Itse vaihdoin molemma kerralla, eivät ole kalliita.
Kun sitä kardaania rassaa, niin tietysti samalla katsotaan rättinivelten kunto. Ne ovat jo vähän kalliimpia, mutta kannattaa vaihtaa jos väsymisen merkkejä on.
Kun kardaanin takaosan ottaa irti, niin pitää huomioida kohdistusmerkit etu- ja takaosan välisessä liitoksessa, niin että osaa laittaa etu- ja takaosan oikeaan asentoon toisiinsa nähden. Näin kardaanin tasapainotus tulee kohdalleen.
Kun sitä kardaania rassaa, niin tietysti samalla katsotaan rättinivelten kunto. Ne ovat jo vähän kalliimpia, mutta kannattaa vaihtaa jos väsymisen merkkejä on.
Kun kardaanin takaosan ottaa irti, niin pitää huomioida kohdistusmerkit etu- ja takaosan välisessä liitoksessa, niin että osaa laittaa etu- ja takaosan oikeaan asentoon toisiinsa nähden. Näin kardaanin tasapainotus tulee kohdalleen.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
[quote="Perttu K"]Käsittääkseni mersussa ei pahemmin ristiniveliä kulu, kardaani kun on aina suorassa.
millä perusteella se kardaani on suorassa . mulla ainakin vääntää murikka alaspäin. missä vika??? rättikin meni hiljan vaihtoon..ja nyt on sit vaihdettu koko perän tukikumitkin.ja vieläkin perä suuntaa alaspäin??
millä perusteella se kardaani on suorassa . mulla ainakin vääntää murikka alaspäin. missä vika??? rättikin meni hiljan vaihtoon..ja nyt on sit vaihdettu koko perän tukikumitkin.ja vieläkin perä suuntaa alaspäin??
Terve,
Voiko tuota kardaanin laakerin kuntoa mitenkään tutkia vai pitääkö diagnosointia varten purkaa puoli autoa ja kun osa on kerran käsissä, niin vaihtaa se joka tapauksessa.
XUX tuossa männä viikonloppuna tarkalla ahterillaan tunnusteli, että lotja pitää vähän samanlaista tärinää, kuin hänen lossinsa, kun oli laakeri menossa. Joskus olen ollut kuulevinani pientä ulinaa jossain vauhdissa.
Pitääkö vaan kävellä reteästi varaosaliikkeeseen, tilata laakeri sekä kumi ja kaivaa kuvetta?
t.
Risto
Voiko tuota kardaanin laakerin kuntoa mitenkään tutkia vai pitääkö diagnosointia varten purkaa puoli autoa ja kun osa on kerran käsissä, niin vaihtaa se joka tapauksessa.
XUX tuossa männä viikonloppuna tarkalla ahterillaan tunnusteli, että lotja pitää vähän samanlaista tärinää, kuin hänen lossinsa, kun oli laakeri menossa. Joskus olen ollut kuulevinani pientä ulinaa jossain vauhdissa.
Pitääkö vaan kävellä reteästi varaosaliikkeeseen, tilata laakeri sekä kumi ja kaivaa kuvetta?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Eikös se ole sitten jo diagnosoitu Ja eikun kassan kautta vaihtamaan..Roisto kirjoitti:Terve,
XUX tuossa männä viikonloppuna tarkalla ahterillaan tunnusteli, että lotja pitää vähän samanlaista tärinää, kuin hänen lossinsa, kun oli laakeri menossa. Joskus olen ollut kuulevinani pientä ulinaa jossain vauhdissa.
Pitääkö vaan kävellä reteästi varaosaliikkeeseen, tilata laakeri sekä kumi ja kaivaa kuvetta?
t.
Risto
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Kyllä sen takaaapäin näkee(nosturilla siis) kun kurkkailee pakoputken suojalevyn ja korin väliin. Taino, ihan sama irroittaa se suojalevy siinä samalla niin näkee paremminRoisto kirjoitti:Terve,
Voiko tuota kardaanin laakerin kuntoa mitenkään tutkia vai pitääkö diagnosointia varten purkaa puoli autoa ja kun osa on kerran käsissä, niin vaihtaa se joka tapauksessa.
XUX tuossa männä viikonloppuna tarkalla ahterillaan tunnusteli, että lotja pitää vähän samanlaista tärinää, kuin hänen lossinsa, kun oli laakeri menossa. Joskus olen ollut kuulevinani pientä ulinaa jossain vauhdissa.
Pitääkö vaan kävellä reteästi varaosaliikkeeseen, tilata laakeri sekä kumi ja kaivaa kuvetta?
t.
Risto
miten sitä sitten tuktia ?
Emmäätiiä, kattoo onko se kumi hieman repaleinen ja että kuinka "keskella" sitä kumia se laakeri sijaitsee, sehän painuu ajan saatossa pikkasen alaspäin.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Joo. Tuollalailla hoksittiin edellisestä risa kannatinkumi. Laakerin kuntoa ei taida sieltä asti nähdä.Malm kirjoitti:Kyllä sen takaaapäin näkee(nosturilla siis) kun kurkkailee pakoputken suojalevyn ja korin väliin. Taino, ihan sama irroittaa se suojalevy siinä samalla niin näkee paremmin
miten sitä sitten tuktia ?
Emmäätiiä, kattoo onko se kumi hieman repaleinen ja että kuinka "keskella" sitä kumia se laakeri sijaitsee, sehän painuu ajan saatossa pikkasen alaspäin.
Pitääpä soitella jossain välissä pajalle ja kysäistä aikatauluja.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Osviittaa tukilaakerin kuntoon antaa taskulampulla valaisu, jos vähänkin laakeri on "kuivan" näköinen (ruosteessa ym...), vaihtoon vaan.
mennä viikolla vaihdettiin laakeri+kumi, ei vaikea homma
mennä viikolla vaihdettiin laakeri+kumi, ei vaikea homma
Tusbyn Teräs & Tuning
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Tere,
Aattelin ite vaihtaa huomenna tuon laakerin, minkäkokonen se keskimutteri olikaan ja se lovi siine kartaanissa johon toisen avaimen saa ? Tietää piltemasta hakia oikeankokoiset avaimet kun viimeksi minulla oli IISO jakari ja putkipihdit kun sitä aukoin(En ollut laakeria vaihtamassa).
Pitääkö kartaani irrottaa myös perästä ? Eikö onnistu siinä paikoillaan äheltäessä ? Miten se laakeri lähtee helpointen irti ?
On pitänyt pientä kihnutusta hiljaisissa vauhdeissa niin kauan kuin muistan ja nyt motarilla kuuluu jaksottaista "älinää"..Kaippa se tuo laakeri sitten ääntää
-Risto
Aattelin ite vaihtaa huomenna tuon laakerin, minkäkokonen se keskimutteri olikaan ja se lovi siine kartaanissa johon toisen avaimen saa ? Tietää piltemasta hakia oikeankokoiset avaimet kun viimeksi minulla oli IISO jakari ja putkipihdit kun sitä aukoin(En ollut laakeria vaihtamassa).
Pitääkö kartaani irrottaa myös perästä ? Eikö onnistu siinä paikoillaan äheltäessä ? Miten se laakeri lähtee helpointen irti ?
On pitänyt pientä kihnutusta hiljaisissa vauhdeissa niin kauan kuin muistan ja nyt motarilla kuuluu jaksottaista "älinää"..Kaippa se tuo laakeri sitten ääntää
-Risto
Viimeksi muokannut Malm, 28.5.2008 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
en oo ikää avaimilla aukonu,pari kunnon putkipihtiä riittää,ja perästä irti vaan koko jordaani,o helepompi hajottaa se vanaha laakeri joka lujemmas ,kui paska junttilan tuvan seinäs.Malm kirjoitti:Tere,
Aattelin ite vaihtaa huomenna tuon laakerin, minkäkokonen se keskimutteri olikaan ja se lovi siine kartaanissa johon toisen avaimen saa ? Tietää piltemasta hakia oikeankokoiset avaimet kun viimeksi minulla oli IISO jakari ja putkipihdit kun sitä aukoin(En ollut laakeria vaihtamassa).
Pitääkö kartaani irrottaa myös perästä ? Eikö onnistu siinä paikoillaan äheltäessä ? Miten se laakeri lähtee helpointen irti ?
On pitänyt pientä kihnutusta hiljaisissa vauhdeissa niin kauan kuin muistan ja nyt motarilla kuuluu jaksottaista "älinää"..Kaippa se tuo laakeri sitten ääntää
-Risto
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
ne ohjuri tapitPeku124 kirjoitti:Tänään vaihdoin kumin ja laakerin. Teetti töitä kun ei meinannut millään irrota perästä se kartaani, mikä lie siellä jumitti. Jurisee ja papattaa edelleen 80-90 taitaa ny joku muu paikka ääntää ku ei tuo auttanut, rattiin asti tuntuu väpätys?
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Se papatus ja jurina/kumina korjaantu kartaanin tasapainoituksella...
Ei vaiskaan pakoputken lämpösuoja hakkas pakariin vauhdissa
Olipahan pienestä taas kiinni ja tuhansia kilometrejä ajelin korvat soiden, nolottaa. Lohtua toki tuo se että vikaa sinänsä ei edes ollut missään ja korjaus 0€ senkun vaan pikkuisen käsin väänsi sen suojan oikeaan asentoonsa
Ei vaiskaan pakoputken lämpösuoja hakkas pakariin vauhdissa
Olipahan pienestä taas kiinni ja tuhansia kilometrejä ajelin korvat soiden, nolottaa. Lohtua toki tuo se että vikaa sinänsä ei edes ollut missään ja korjaus 0€ senkun vaan pikkuisen käsin väänsi sen suojan oikeaan asentoonsa