W 123 "lang"

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Avatar
Juhis
Viestit: 324
Liittynyt: 05.11.2005 21:24
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Juhis »

http://i34.photobucket.com/albums/d133/ ... gsislt.jpg

Katotaan nyt minkä kokoinen se oikein on tuo kuva. Voin ottaa huomenna lisää, pitää digisemmonen ladata ensin. Jos sen vielä jostain löytää :)

Just, hiirenpillun kokoinen. Menee oman koulutuksen yläpuolelle, miksi?
123 Lang koska tila-autosta ei kehtaa nousta julkisella paikalla...
Avatar
laurw123
Viestit: 96
Liittynyt: 03.5.2006 14:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja laurw123 »

Näyttääpi olevan jtn 80x60 pistettä vain tuo kuva. Jos kamerassa on sellanen valikko missä lukee "kuvan koko" tai jotain sinne päin, niin klikkaile sieltä suuremmaksi. Omissa kuvissa koko on luokkaa 640x480 kuvapistettä :)
Tänään porvaroitiin sen seitsemää eri rasvaa, maalia ja kalvoa, eli tarkoitus on ruveta taas hommiin... Tosin en vieläkään saanut aikaan jousipuristinta. Pian pitää nähtävästi turvautua Pyhään Suicidukseen :D Näyttää vahvasti siltä että tuleva syyslomaviikko asutaan tallissa :lol:
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

laurw123 kirjoitti: :D Näyttää vahvasti siltä että tuleva syyslomaviikko asutaan tallissa :lol:
Aiva oikeen. Sitä varten ne syyslomat on keksitty!
Kannattaa käydä lomaa edeltävänä viikonloppuna juomassa sikakännit niin sitte ne autohommatkin maistuu taas.
Avatar
laurw123
Viestit: 96
Liittynyt: 03.5.2006 14:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja laurw123 »

Nyt kaivataan tosi tietäjien apua! Nimittäin hätä iski käteen (ja lompsaan), kun tiedustelin tarvikeliikkeestä takaiskunvaimenninta. Ainut osa, mitä löytyi, oli ~300 maksava tasonsäätö-osa...
Eli tilanne on tämä: tasonsäätöisen auton takaiskarit "bazana", ja uudet pitäisi hankkia. Kun takapäätä "pompottaa", niin mitään vaimennusta ei ainakaan toisella puolella ole havaittavissa.
Mitä pitää ostaa? Onko se kallista? Voiko sen tehdä itse? :oops: Kiitos tiedoista!
Olisihan tämän voinut alustapuolellekin pistää, mutta... :roll:
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Pikakurssi tasonsäädöstä:

viewtopic.php?t=3572

:)
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Joo, lukaise tosiaan tuo pikakurssi läpi ja kysele, jos jotain epäselvää. Ei sieltä mahda iskarit rikki olla vaan paineakut, jos ei jousta yhtään. Jotenkin muistelen, että sulla vuoti siellä alla jostain tasonsäädöstä öljyä. Tämä on vain hämärä muistikuva, kun on niin kauan kun tuon sinun laitteen näin...
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
laurw123
Viestit: 96
Liittynyt: 03.5.2006 14:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja laurw123 »

Eikun tosiaan se tuntuisi kyllä joustavan ihan mukavasti, mutta vaimennuksesta ei ole tietoakaan. Eli siis perää pystyy itse painelemaan alas-ylös, mutta liike ei vaimene vaan jää jopa hieman "pomppimaan".
Intän nyt vielä kerran vastaan :roll:
Edit: niin ja se öljy näyttäisi tippuvan iskunvaimentimen alapäästä, mutta mahtaneeko se sitten olla sitä samaa öljyä tasonsäädön kanssa.
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

laurw123 kirjoitti:Eikun tosiaan se tuntuisi kyllä joustavan ihan mukavasti, mutta vaimennuksesta ei ole tietoakaan. Eli siis perää pystyy itse painelemaan alas-ylös, mutta liike ei vaimene vaan jää jopa hieman "pomppimaan".
Intän nyt vielä kerran vastaan :roll:
Edit: niin ja se öljy näyttäisi tippuvan iskunvaimentimen alapäästä, mutta mahtaneeko se sitten olla sitä samaa öljyä tasonsäädön kanssa.
On se sitä samaa öljyä siellä iskareissa. Voihan siinä olla se paineakulta tuleva letku löysällä iskarin päästä. Kyllä se minullakin jonkin verran jousti, kun pomppi vetokoukun päällä, mutta silti pompotti ja oli aivan kuin jäykkä perä.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
laurw123
Viestit: 96
Liittynyt: 03.5.2006 14:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja laurw123 »

Uskotaan asiantuntijoita :D
Eli todennäköisesti vaihtoon menee ainakin ne paineakut, varmaan molemmin puolin. Lisäksi se säätötankohässäkkä näyttää siltä, että voisi hommata jopa täysin uuden. Pitää tutkailla saisiko ne itse vaihdettua.
Tummensin eileen kaikki takalasit, tuli komia 8) Kuvia taas kehiin joskus.
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Noita paineakkuja, jos katselet käytettyinä niin ne käyvät myös muista malleista. Itsellä on nuo nyt paikoillaan olevat W201 kopasta. Tarkistin silloin osanumeroiden kautta, että sopiiko ja sopihan ne. Toki kannattaa tosiaan tarkistaa ennen hankkimista, että ei tule vääränlaiset.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
laurw123
Viestit: 96
Liittynyt: 03.5.2006 14:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja laurw123 »

Mutta kait sitte w123-farmarin vastaavat sopii? Ja muutenkin sen tasonsäätöosat?
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

laurw123 kirjoitti:Mutta kait sitte w123-farmarin vastaavat sopii? Ja muutenkin sen tasonsäätöosat?
Paineakut ovat samat farkussa ja langissa, mutta iskarit ovat erilaiset. Säätöventtiili mahtaa kuitenkin olla juuri sama. Iskarit ovat sedanissa ja langissa samat. Sitä en tiedä saako farkun iskareita laitettua langiin tai sedaniin. Epäilen kuitenkin että ei, kun ovat erinäköiset kuvassa. En ole koskaan nähnyt farkun tasonsäätöiskareita. Vain noita langin ja sedanin osia tullut pyöriteltyä käsissä.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
jakker
Viestit: 5
Liittynyt: 21.10.2006 0:20

v123 lang 3.0

Viesti Kirjoittaja jakker »

joo tuli sitten itekin jeseneksi liityttyä..
mulla on tollanen projekti! :shock: :roll:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=748281
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Re: v123 lang 3.0

Viesti Kirjoittaja luokyio »

jakker kirjoitti:joo tuli sitten itekin jeseneksi liityttyä..
mulla on tollanen projekti! :shock: :roll:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=748281
Kaikessa 80-lukutuuningeudessaan tuota on tullut ihailtua monesti. Hieno peli, etenkin jos vielä kunnostaa aiot. Onko tämä siis yhä täällä Savonlinnan seudulla?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
jakker
Viestit: 5
Liittynyt: 21.10.2006 0:20

Viesti Kirjoittaja jakker »

joo täällähän tämä... ongelmana vaan toi taka iskun vaimenin kun eio meinaa löytyy mistään! :oops:
Avatar
laurw123
Viestit: 96
Liittynyt: 03.5.2006 14:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja laurw123 »

Termos tuloa Meselle minunkin puolesta, jakker!
Eipä voi muuta sanoa, kuin että melkoisen härskin näköinen kaara 8) Varsinkin tuo tähti takaluukun päällä... Lisääkin kuvia voisit laittaa, meidän nuorempienkin mersu-fanaatikoiden iloksi :wink:
jakker
Viestit: 5
Liittynyt: 21.10.2006 0:20

Viesti Kirjoittaja jakker »

tervehys... joo täytyy laittaa kuvia kun saan kamera lainattua jostain... mitenkähän noita kuvia saa laitettua näille sivuille? kun ei ole oikeen tietokone ihminen :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lue tämä, jakker. :roll:
jakker
Viestit: 5
Liittynyt: 21.10.2006 0:20

Viesti Kirjoittaja jakker »

tuolta löytys nyt kuviakin.. autosta vähän enemmän :!: :shock:

http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=7219
Avatar
laurw123
Viestit: 96
Liittynyt: 03.5.2006 14:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja laurw123 »

Tervehdys taasen.
Loma oli ja tuli ja meni, sain vaihdettua eteen jarrut ja iskarit :) Toinen iskareista taisi olla ns. maanantaikappale, sillä alapään reiät olivat missä sattuu... :roll: No, paikalleen se meni. Ja eron vanhaan huomaa! Kuvia en huomannut räpsiä...
Toinen projekti, eli takaikkunan kalvotus olikin vaikeampi homma... Aluksi se meinattiin laittaa yhdestä palasta, mutta lopputulos oli niin törkeä että se revittiin pois :x Viimeksi yritin laittaa kolmesta palasta, ja lopputuloksesta tulikin sileämpi. Vituttaa vain, kun nyt ne palaset menee ~millin päällekkäin :evil: Saas nyt nähdä annanko asian olla, laitanko vielä kerran, vai annanko ammattilaisille... :? Räps
Onko arvon meseläisillä jotain hyviä vinkkejä, miten kalvon saisi laitettua sujuvasti? Ja kyllä, tein kaiken paketin ohjeiden mukaan :roll:
Ai niin, pistin myös hattuhyllyyn ja jalkatilan sivupahveihin mattoa... Onnistuu kivasti mattokaupasta saatavalla metritavaralla ja kuumaliimalla. Naps
Seuraavaksi ohjelmassa olisikin poppien laitto ja kojelaudan vaihto!
Avatar
rphx
Viestit: 43
Liittynyt: 27.8.2006 12:20
Paikkakunta: PaulAnka

Viesti Kirjoittaja rphx »

:roll: Mä irrottasin takalasin ja laittasin kalvon pöydällä, tulee vähemmän hikeä ja lopputulos on parempi, kun sullakin on noinki paljon jo purettuna niin toi takalasin irroitus ja takaisin laitto ei varmaan hommaa kaada, saahan siinä samalla kartoitettua tiivisteiden alla piilevät yllärit :wink:
Avatar
laurw123
Viestit: 96
Liittynyt: 03.5.2006 14:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja laurw123 »

rphx kirjoitti:Mä irrottasin takalasin ja laittasin kalvon pöydällä, tulee vähemmän hikeä ja lopputulos on parempi
Njoo, ittekki sitä meinasin mutta kun ei riitä tuo osaaminen :roll: Miten se takalasi irtoaa noin pähkinänkuoressa? Niinhän se tietysti helpoiten (ja varmasti parhaiten) sujuisi.

Tällästä tällä kertaa, kolmioikkunat on kiinni ja takapahvit kanssa. Hattuhyllystä tulikin loppujen lopuksi ihan hyvä :) Huono kuva vaan...
Hauskana yksityiskohtana Ensiapulaatikossa on edelleen saksalaiset siteet ja laastarit ym :wink:
Avatar
kerosiini
Viestit: 773
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

No itse irroitin varaosabiilistä takalasin niin että tungin sisäpuolelta sitä tiivisteen reunaa ulkopuolelle pikkuhiljaa, lopulta kun oli melkein kokonaan sen tunkenu ulkopuolelle niin lasi lähti näppärästi. Jos jollain parempi keino niin ei muuta kun ehdottamaan :shock:
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

kerosiini kirjoitti:No itse irroitin varaosabiilistä takalasin niin että tungin sisäpuolelta sitä tiivisteen reunaa ulkopuolelle pikkuhiljaa, lopulta kun oli melkein kokonaan sen tunkenu ulkopuolelle niin lasi lähti näppärästi. Jos jollain parempi keino niin ei muuta kun ehdottamaan :shock:
Jotenkin tuntuu tutulta tuo kerosiinin irroittama takalasi :wink: :lol: Mutta joo itsekin irrotin kesällä yhden ja meisselin sai helpoiten sinne väliin sieltä pellin kohdalta eli C-pilarien seutuvilta ja siitä sitten eteni ylöspäin ja MJF oli siinä ottamassa sitä lasia toiselta puolelta vastaan.
laurw123 kirjoitti: Tällästä tällä kertaa, kolmioikkunat on kiinni ja takapahvit kanssa. Hattuhyllystä tulikin loppujen lopuksi ihan hyvä :) Huono kuva vaan...
Hauskana yksityiskohtana Ensiapulaatikossa on edelleen saksalaiset siteet ja laastarit ym :wink:
Mutta pitäähän sinun jokatapauksessa ottaa maalausta varten tuo takalasi pois. Siellä voi olla yllätyksiä välissä eikä siitä tule oikein hyvää jos on lasi paikoillaan. Paljon siistimmän saa, kun ottaa lasin irti. Sama homma tuulilasin kanssa. Sitä vähän ihmettelen, että onko tuo tarkoitus jättää pohjamaalille, kun nyt jo kiinnität noita osia ja autoa ei ole maalattu?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
eeza
Viestit: 41
Liittynyt: 09.10.2006 13:49
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja eeza »

minkähän värinen meinaa tulla tuosta (saatanan pitkästi peltiä hitsattavana) langista :shock: ehdottaisin mustaa :!:
Avatar
laurw123
Viestit: 96
Liittynyt: 03.5.2006 14:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja laurw123 »

Heavy kirjoitti:Siellä voi olla yllätyksiä välissä eikä siitä tule oikein hyvää jos on lasi paikoillaan. Paljon siistimmän saa, kun ottaa lasin irti.
Totta, mutta kaveri joka autoa hitsaa sanoi, että lasit saisi olla täs vaihees paikoillaan. Etulasi pitää ottaa ainakin hetkeksi pois ku sielä on jtn pikku skrubua, mutta lasithan saa ammattimaalari teipattua (tai jotain) umpeen :roll:
Ja ei, autoa ei tosiaankaan jätetä pohjamaaliin :lol: Noista kuppaisista kuvista sitä ei varmaan huomaa, mutta ovenpielet ja ikkunan seutuvat on jo maalattu -> eli ne saa kuulemma heittää kiinni. Teen niinkuin viisaammat käskee... :oops:

Väri tulee pysymään samana, eli Midnight blue:na. (koodi 904)

Sitte: jos jollakin on heittää neuvoa, miten kojelaudan ilmasuuttimen putket kulkee, niin olisin kiitollinen. Eli miten tämä yhdistyy tähän? Kyseessähän on kojelaudan keskellä olevat reiät, ja taksilaudassa ne menee erilailla... Eli miten se vaihtuu "neliöstä laatikosta pyöreeseen putkeen"?
Kiitos jälleen tietäjille! :D
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

laurw123 kirjoitti:Kyseessähän on kojelaudan keskellä olevat reiät, ja taksilaudassa ne menee erilailla... Eli miten se vaihtuu "neliöstä laatikosta pyöreeseen putkeen"? Kiitos jälleen tietäjille! :D
Jos nyt muistan oikein niin sulta puuttuu semmonen kumilerputin siitä välistä. Semmoisen voit vaikka ostaa multa tai joltain muulta romuroopelta. Tai tehdä itse.
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Kipsu kirjoitti:Jos nyt muistan oikein niin sulta puuttuu semmonen kumilerputin siitä välistä. Semmoisen voit vaikka ostaa multa tai joltain muulta romuroopelta. Tai tehdä itse.
Joo, sinne tulee sellainen "kiikarien" näköinen kumiosa väliin. Kannattaa ensin laittaa ne kojelaudan päät paikalleen ja sitten, kun kojelauta on paikollaan niin se toinen pää. Eli siis se "kiikari" ensin kojelautaan kiinni.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
laurw123
Viestit: 96
Liittynyt: 03.5.2006 14:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja laurw123 »

No niin, nyt kun on taas edistystä tapahtunut niin kerrotaanpa se kaikille :D
Kiitoksia Kipsulle, kojelaudan kumilerputin on tullut ja tullaan piakkoin asentamaan paikoilleen.
Tällä välin ollaan laitettu soundipuolta, elikkä takaluukkuun on ilmestynyt sonyn 6-kanavainen vahvari peräseinään ja jbl:län 10-tuumanen subikka. Vielä ei ole piuhoitukset ihan valmiit, mutta kyllä se siitä...
Takapaneeleihin ilmestyi myöskin kaiuttimet, pioneerit merkiltään. Eli säästin takaoven pahvit ehjinä, ja luulenpa että tuollainen kolmion muotoonen pala on helpompi vaikka uusia tulevaisuudessa jos joku mobilisti niin haluaa :) Ja asennus näyttää takapenkin paikallaan ollessa huomattavasti siistimmältä... Takaoviin tullee vielä diskantit pinta-asennuksella ja eteen samanlainen kaiutin-diskantti -setti, mutta koska ovet on vielä korjauksessa niin en ole niitä laittanut.
Että tällaista tällä kertaa, mikkäs on raadin arviot? :wink:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

laurw123 kirjoitti:mikkäs on raadin arviot? :wink:
No mie en ole mikään raati mutta aikasta huolella taidat väsätä mistä pisteet kotio.Hoppuilemalla ei tule kuin sutta ja sekundaa :D Eikun jatkat samaan malliin! 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”