Iveco50 + Kassihai + MERSU + Mersu !
Vararenkaalle ei ollu virallista paikkaa vaan se on kuulemma ollu lavalla.. Suunnittelin sitä etusermiin mutta sitten mietin että onhan tuolla nyt alustassa tilaa.. Romurautaa ristiinrastiin ja jonkunlaista aihioketta syntyikin jo..
Kuvaanpa ei osunu muutaku tyhjä paikka mutta tuonne se tullee.
Taaksepäin laskeva simppeli rauta ja rengas nousee runkoaisojen väliin eli ei muutu mikään maavara tms ja painoa on akselin takana enämpi. Joku sokkasysteemi tuohon pitää vielä kehitellä.. Kiinnitys valinnaisten ilmajousten kiinnikkeisiin kahdella pultilla kätevästi. Rengas ei karkaa mihinkään kun se on ylösnostettuna mutta laitin silti telineeseen topparit (ja huomioin myös täyspintaisen renkaan).
Se on nyt maalattu, ruiskutettu kiveniskumassalla ja maalattu taas senkin päälle joten saa kuivata viikon ainakin ennenku jatkan..
Kuvaanpa ei osunu muutaku tyhjä paikka mutta tuonne se tullee.
Taaksepäin laskeva simppeli rauta ja rengas nousee runkoaisojen väliin eli ei muutu mikään maavara tms ja painoa on akselin takana enämpi. Joku sokkasysteemi tuohon pitää vielä kehitellä.. Kiinnitys valinnaisten ilmajousten kiinnikkeisiin kahdella pultilla kätevästi. Rengas ei karkaa mihinkään kun se on ylösnostettuna mutta laitin silti telineeseen topparit (ja huomioin myös täyspintaisen renkaan).
Se on nyt maalattu, ruiskutettu kiveniskumassalla ja maalattu taas senkin päälle joten saa kuivata viikon ainakin ennenku jatkan..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Sain värkättyä tuon vararengastelineenkin valmiiksi, en hitsannut autoon mitään vaan kaikki on pulttaamalla
Eikä tartte työkaluja irroitukseen, tahtoo tällaiset olla jos ne laittaa jollakin kierre/mutterilla kiinni niin muutaman vuoden päästä purkukelvottomia ilman rälläkkää..
Eikä tartte työkaluja irroitukseen, tahtoo tällaiset olla jos ne laittaa jollakin kierre/mutterilla kiinni niin muutaman vuoden päästä purkukelvottomia ilman rälläkkää..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Muutamaa valistunutta arvausta sokan kestävyydestä myöhemmin vaihdoin kuitenkin tilalle 12 millin pultin ja mutterin. Auton kattavassa setissä on myös 19 millin avain joten pitäis saada tienpäällä auki. Pultin yläpäässä on hitsattuna tanko ettei tartte kahta avainta. Iso mutteri on vain "prikka" tiukkaamassa renkaan niin ylös ettei pääse pomppimaan.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Juuh näin on varmaan parempi. Pelkän ohuen sokan varaan jätettäväksi voi tuo kokonaisuus olla liian raskas. Mutteri pysyy toimintakuntoisena kun vaikka syys- ja keväthuollon yhteydessä käyttää irti ja muut ajat pitää jengat hyvin tervattuna.
Hyvä idea pistää tuo varafillari tuonne piiloon, oma huolensa tuosta on jos on lavalla tai muuten pöllittävissä. Kääräise vielä uusi kevytpeite ympärille ja hesusteipillä nippuun, pysyy pyörä puhtaampana ja huolella pakaten + hyvällä tuurilla pressu säilyy siinä kunnossa että tohtii joskus remontintekoalustanakin vielä käyttää.
Hyvä idea pistää tuo varafillari tuonne piiloon, oma huolensa tuosta on jos on lavalla tai muuten pöllittävissä. Kääräise vielä uusi kevytpeite ympärille ja hesusteipillä nippuun, pysyy pyörä puhtaampana ja huolella pakaten + hyvällä tuurilla pressu säilyy siinä kunnossa että tohtii joskus remontintekoalustanakin vielä käyttää.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tänään todettu iveco erittäinkin kelvolliseksi painaviin rahteihin, kärryn kuivapaino 980 kiloa ja rattorin 2400 = 3380 koukussa ja lavalla kahdet ketjusarjat ja yksi rattorin varapyörä vanteineen mutta ei ne paina pariasataa kiloa enempää.
Kyyti oikeastaan vain parani kun sai kuormaa päälle ja koukkuun, kiihtyvyydessä toki otti takkiin mutta ihan polkematta saavutti 85 marssivauhdin ja jaksoi sitä pitää, jyrkemmissä mäissä kutosella tipahti 80/75:iin mutta jos pykälsi vitoselle ja huudatti pysyi liki 85. Toki kainuunmailla niitä oikeasti jyrkkiä mäkiä juurikaan ole. Jokatapauksessa kelpo suoritus
Kulutus tuolla kuormalla 14,5, en pidä todellakaan pahana. Ajomatkaa liki 600km joten pitäisiin kohtuutarkkana lukemana..
Kyyti oikeastaan vain parani kun sai kuormaa päälle ja koukkuun, kiihtyvyydessä toki otti takkiin mutta ihan polkematta saavutti 85 marssivauhdin ja jaksoi sitä pitää, jyrkemmissä mäissä kutosella tipahti 80/75:iin mutta jos pykälsi vitoselle ja huudatti pysyi liki 85. Toki kainuunmailla niitä oikeasti jyrkkiä mäkiä juurikaan ole. Jokatapauksessa kelpo suoritus
Kulutus tuolla kuormalla 14,5, en pidä todellakaan pahana. Ajomatkaa liki 600km joten pitäisiin kohtuutarkkana lukemana..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Autonpäivä 2020, Kuvaaja Hannu Tilus ja ihan itte ratissa
https://htphoto.1g.fi/kuvat/Autotapahtu ... g?img=full
https://htphoto.1g.fi/kuvat/Autotapahtu ... g?img=full
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Ivecossa on nyt ihan aito ja oikia lohkolämmitin, tässähän oli vaan eberi (toimii kyllä) ja kun on pidetty lämpöisessä hallissa niin eivät kai ole muuta kaivanneetkaan. Minä kuitenkin haluan myös roikkamahdollisuuden..
Ja ei, konetta ei ole pesty.. Se on nuin rutikuiva ja puhdas, ruostuu pian puhki kun ei ole öljykärstässä koko kyljet... Vastus on uusi mutta johtosarjan kävin naapurista purkamassa kun sattui olemaan sopivaa tarjolla edukkaasti. Melko hulvattomia edelleen nuitten piuhasarjojen hinnat
Ja ei, konetta ei ole pesty.. Se on nuin rutikuiva ja puhdas, ruostuu pian puhki kun ei ole öljykärstässä koko kyljet... Vastus on uusi mutta johtosarjan kävin naapurista purkamassa kun sattui olemaan sopivaa tarjolla edukkaasti. Melko hulvattomia edelleen nuitten piuhasarjojen hinnat
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Ai että nätti Niva ! Harmittavan vähissä on nuo nykyään. Haapavedellä oli yksi jota näki silloin tällöin, selvästi oli käyttöautona, mutta nytpä en ole ehkä vuoteen sitäkään havainnoinut missään...
Onko paljon leimalle laittoa ? Lie kuitenkin liikuteltu säännöllisesti, vaikka noin kauan ollut katsastamatta ?
Onko paljon leimalle laittoa ? Lie kuitenkin liikuteltu säännöllisesti, vaikka noin kauan ollut katsastamatta ?
Minä sitä silloin tällöin vähän liikauttelin, hyvin pitkälti kaikki paikat muutama vuosi sitten auoin ja herkistelin, vaan niimpä on esim kytkin napsahtanut jumiin taas.dealer kirjoitti:Ai että nätti Niva ! Harmittavan vähissä on nuo nykyään. Haapavedellä oli yksi jota näki silloin tällöin, selvästi oli käyttöautona, mutta nytpä en ole ehkä vuoteen sitäkään havainnoinut missään...
Onko paljon leimalle laittoa ? Lie kuitenkin liikuteltu säännöllisesti, vaikka noin kauan ollut katsastamatta ?
Ei siinä ihan älyttömiä näin myyjän näkökulmasta pitäisi olla, mutta onhan ne jarrut ym auottava varmasti taas.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Eipä tässä hätiä mitiä, kytkin ei pelannu mutta se mahtoi olla suurimmalti osin pääsylinteristä kun se oli ruostunu jumekseen
Onneksi näissä vehkeissä kaikki on tehty korjattavaksi. Otin irti, viilalla pukkasin ruosteet putkesta pois ja santapaperilla männät kiiltäviksi ja nippuun niin johan alkoi kytkin rokkailemaan
Lataus oli vähän hukassa, korjasin jotain ammoisen sepän (ei fenttonin) viritelmiä ja nyt lataa, nimittäin 18 volttia
Laturissa ei ole säätäjää ja ladan ulkopuolinen säätäjä oli ohitettu kokonaan.. Koitin liittää sen taas peliin mukaan mutta se on totaalisen mykkä (varmaan siksi se on ohitettukkin).
http://www.mansemotors.fi/jannitteensaa ... inen-pieni
Tilasin mansemotorsilta päivitetyn uuden säätimen huimaan 9€ hintaan joten jatketaan sitten kun se saapuu kotio
Onneksi näissä vehkeissä kaikki on tehty korjattavaksi. Otin irti, viilalla pukkasin ruosteet putkesta pois ja santapaperilla männät kiiltäviksi ja nippuun niin johan alkoi kytkin rokkailemaan
Lataus oli vähän hukassa, korjasin jotain ammoisen sepän (ei fenttonin) viritelmiä ja nyt lataa, nimittäin 18 volttia
Laturissa ei ole säätäjää ja ladan ulkopuolinen säätäjä oli ohitettu kokonaan.. Koitin liittää sen taas peliin mukaan mutta se on totaalisen mykkä (varmaan siksi se on ohitettukkin).
http://www.mansemotors.fi/jannitteensaa ... inen-pieni
Tilasin mansemotorsilta päivitetyn uuden säätimen huimaan 9€ hintaan joten jatketaan sitten kun se saapuu kotio
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Se on niin pienitehoinen että valot päällä se on sen reilu 14, siksi kai se oli nuin laitettukkin Nuo "esi-ajan" elektroniset säätimet mikä tuossakin oli paikoillaan ei ole mitenkään luotettavien maineessa.. Latausvalorelettäkin oli kytkeskelty ite ettei laturinvalo syttyny edes virrat päällä, en tiiä miten sen kuuluis olla mutta nyt se palaa -> kokoajan
No, katotaan jahka se säädin tulee niin enempi.. Se laturinvalo on niin fiksu että se nimittäin pitäis osata varoittaa ali ja ylijännitteestä..
No, katotaan jahka se säädin tulee niin enempi.. Se laturinvalo on niin fiksu että se nimittäin pitäis osata varoittaa ali ja ylijännitteestä..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nyt kun pudotin laturin kokonan pois (on muuten ahdas) niin siihen oliki laitettu uudemman laapotin laturi ja ohitettu kaikki latausvalot jne.. No, uudessa laturissa on sisäinen säätäjä ja se on nyt melko varmasti sipannu joten tilasin sen (bulgariasta 15€) ja kokeillaan sillä kasata uusiksi
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Aamulla kylälle ja pakkasaamu, pistin ivecon käyntiin ja ajattelin että laitetaanpa oikeen eeperi notta lämpiää nopeammin No ei vittu laiteta
Just tämän syyn vuoksi laitatin tuohon normaalin lohkolämmittimen kun nuitten luotettavuus on melkolailla loton luokkaa. No, F20 oli tulppa ja se oli nätti vaihtaa joten toistaiseksi taas toimii
Just tämän syyn vuoksi laitatin tuohon normaalin lohkolämmittimen kun nuitten luotettavuus on melkolailla loton luokkaa. No, F20 oli tulppa ja se oli nätti vaihtaa joten toistaiseksi taas toimii
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Laturiin tuli säädin ja sillähän se lähti hienosti pelaamaan, kävin ajelemassa kymppikilsan ja toimivalta tuntui. Vaihtelin sitten vielä ladaan öljyt ja suotimet, tuli mitatuksi pakkasnesteet ja ne oli jotain -20 nurkilla..
No, eihän se ole kuin tulpasta päästää pari litraa ja vaihtaa raakaan..
Tai sitten tulppa napsahtaa irti kun katsoo tuimasti ja kaikki nesteet on hallin lattialla
No, onneksi kylällä on edelleen syyläripaja joten korjaavat alkuviikosta (maksaa kuulemma parikymppiä).. Samallahan sitä sitten siivoaa konehuoneen kun syyläri on irti Ei ees vituta, naurattaa vain kun aina joka saatanan autossa sama homma kun noihin menee koskemaan, pitäis luovuttaa suosiolla ja ottaa aina letku irti..
No, eihän se ole kuin tulpasta päästää pari litraa ja vaihtaa raakaan..
Tai sitten tulppa napsahtaa irti kun katsoo tuimasti ja kaikki nesteet on hallin lattialla
No, onneksi kylällä on edelleen syyläripaja joten korjaavat alkuviikosta (maksaa kuulemma parikymppiä).. Samallahan sitä sitten siivoaa konehuoneen kun syyläri on irti Ei ees vituta, naurattaa vain kun aina joka saatanan autossa sama homma kun noihin menee koskemaan, pitäis luovuttaa suosiolla ja ottaa aina letku irti..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Aloitin sitten tuossa joutovälissä korjaamaan nuo nivan jousien ylätuet joissa oli kenties hieman sanomista
Samalla vähän rapsuttelin ja maalailin tuota paikkaa ennen massaamista ja uusien asennusta. Hämmentävän kovapeltinen vaikka nuoki tuennat oli ihan piparia.. Jousilautasta ja ylätukea yhdistävät pultithan katkesi tottakai kummallakin puolella mutta pistin nätillä hitsisaumalla tuosta päästä ne toisiinsa
Uudet tuet oli kohteliaasti jätetty peräkonttiin odottelemaan uusien pohjaanlyöntikumien kera joten mikäpä siinä..
Vänkärin puolen kuppi olikin lähes priima
Samalla vähän rapsuttelin ja maalailin tuota paikkaa ennen massaamista ja uusien asennusta. Hämmentävän kovapeltinen vaikka nuoki tuennat oli ihan piparia.. Jousilautasta ja ylätukea yhdistävät pultithan katkesi tottakai kummallakin puolella mutta pistin nätillä hitsisaumalla tuosta päästä ne toisiinsa
Uudet tuet oli kohteliaasti jätetty peräkonttiin odottelemaan uusien pohjaanlyöntikumien kera joten mikäpä siinä..
Vänkärin puolen kuppi olikin lähes priima
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Kaikenlaista on touhuttu, vähä hitsailtu ja massailtu sekä vaihdettu jarruletkua (murteella). Nyt kasasin sisustan takaisin ja kävin vähän ajelemassa testiajon merkeissä
On tämä kyllä erikoinen vehe, toisaalta ihan hele*etin kauhea mutta silti naurattaa ajella
On tämä kyllä erikoinen vehe, toisaalta ihan hele*etin kauhea mutta silti naurattaa ajella
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Niva ja SJ ne on oikeita maastureita moneen muuhun sefllaisena pidettyyn verrattuna. Kohtuu rankasti saa isompaa japaninrautaa tai jenkkiä rakennella että uskaltaa sellaisiin paikkoihin mennä mistä Nivakin menee ihan sen kummemmin taiteilematta läpi.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Jaa...
No semmosta sitten
Ei tämä toki pelkkää ilonpäivää ole vaan on se tuo kytkin oikeasti entinen (oli siis toki tiedossa).. Nyt kun maantiellä ajeli niin sen sai luistamaan hipaisemalla poljinta tai kiihdyttämällä tupet nurin joten kävin tilaamassa uuden kytkimen asetelmineen, maksoi muuten huikeat 69 euroa...
Se että alanko vaihtamaan tuossa pihapukeilla vai pääsenkö johonkin nosturille on sitten asia erikseen, ajella tällä nyt kuitenkin voi
No semmosta sitten
Ei tämä toki pelkkää ilonpäivää ole vaan on se tuo kytkin oikeasti entinen (oli siis toki tiedossa).. Nyt kun maantiellä ajeli niin sen sai luistamaan hipaisemalla poljinta tai kiihdyttämällä tupet nurin joten kävin tilaamassa uuden kytkimen asetelmineen, maksoi muuten huikeat 69 euroa...
Se että alanko vaihtamaan tuossa pihapukeilla vai pääsenkö johonkin nosturille on sitten asia erikseen, ajella tällä nyt kuitenkin voi
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)