Jopas tuli eksyttyä tähänkin topicciin...
Ajelin aikoinani samanlaisella vehkeellä, väriä myöten, muutama tuhat kilometriä. Auto oli appivanhempieni omistama ja jäänyt jouten (family leasing).
Mieleeni noilta ajoilta on jäänyt mielenkiintoinen kaasupedaalin sijoitus ja kierroslukumittari.
Kaasupedaali sijaitsee pari senttiä jarrupoljinta ylempänä lepotilassaan. Minulle tuli aina sellainen 'potkaise tyhjää' tuntu jarruttaessa. Parin sadan ajokilometrin jälkeen sahasin kaasupedaalin varren poikki ja istutin siihen alumiinisen lätkän parhaimpaan abarth-henkeen
Sen jälkeen ajo oli yhtä juhl... rallia.
Kierroslukumittarista taasen jäi mieleeni sen vaimennus tai oikeastaan sen puute. Kun kaasupedaalia taputteli kengän kärjellä kevyesti, sai mittarin neulan seilaamaan tapista tappiin. Kokeilkaapa... siis vaihde vapaalla.
Tunnelmallista matkan tekoa vain kaikille viestiin osallistuville!