Kerro miten elo alkaa sujumaan uuden kulkineen kanssa.
Turvallisia kilometrejä.
Pitääkö japsinkin mielistellä kiinalaisia öky nokkamaskilla nykymuodin mukaan? Muutenhan tuo on ihan auton näköinen.
Joo, nämä ovat olleet Predator-keulaisia jo pidemmän aikaa. Jakaa kovasti mielipiteitä, ite olen tykänny. Veikkaan, että keulan muotoilun tarkoitus on miellyttää amerikkalaisia, jossa merkki on isoimmin edustettuna. Lisäksi muotoilun on ollut tarkoitus vedota nuorempaan ostajakuntaan, koska tunnetusti merkin omistajat ovat keskimääräistä iäkkäämpiä.tähtikuljettaja kirjoitti: ↑01.8.2023 18:50Pitääkö japsinkin mielistellä kiinalaisia öky nokkamaskilla nykymuodin mukaan? Muutenhan tuo on ihan auton näköinen.
Menikö tarkemmat speksit minulta ohi, lexus sivuilta luin että portaaton vaihteisto? Onko se sellainen "työntävä ketju" variaattorissa vai mikä tekninen ratkaisu nykyisin? Hybridissä ei varmaan ongelmaa liikkeelle lähdössä tai esim. ylämäkeen talliin hivuttatuessa kun sähkömoottori osaa hilata autoa siististi. Meneekö muissa kytkintä luistattamalla, ei kai momentinmuunninta käytetä portaattomassa?
Sähkörangesta sitten raporttia kun kokemusta kertyy.
Joo, Broman oli matkalla veljensä luo Örebrohon, sitä minäkin matkalla muistelin hymysuin.
Ihmiskoe tuli päätökseen, kun kilometrejä oli reilut 102tkm eli mikään järkiseikka ei puoltanut autonvaihtoa. Ei siis mikään. Sillä ahtamattomalla 2,5-litraisella olisi mennyt maailman tappiin asti. Nyt vaan kävi näin...kilander kirjoitti: ↑01.8.2023 21:46 No niin, siinäpä Bercedes antoi oppitunnin informaatiovaikuttamisesta.
Kyllä tuo huollon kritisointi oli niin uskottavaa tällaiselle lyhyen matematiikan käyneelle takarivin rivijäsenelle, että luotto merkin vaihtumiseen oli kova.
Mutta eipä siinä muuta kuin onnea tuleville huoltokäynneille, autohan ei tuurilla seilaa. Hyvän ja luotettavan maineessa nämä tuntuu olevan.
Btw, meni ohi kilometrimäärä missä luovuit ihmiskokeesta entisen kanssa?
Tämmöstä sanovat uudesta RX:stäkilander kirjoitti: ↑02.8.2023 14:23 Jaa vai on Lexus seurannut Toyotaa noissa hienoissa ominaisuuksissa-vai kumpi teki ensin, tiiä sitä..
Mutta kyllä verenpainetta nostaa jo ajatus että jos et katso suoraan eteenpäin niin auto kuvittelee kuskin kuolleen.
Ja uuden Tojotan sähkövatkaimen testeissä moittivat jotain piipityksiä mille ei mitään syytä/ja tieten ei sitten saa poiskaan.
Alkaa olla jo turvallisuusajattelu tasolla että jalankulkijakin tarvitsee kypärää yms.asiaankuuluvia suojia.
Olisko uudehkoissa Saksalaisissa nuo asiat paremmalla tolalla, eipä sillä toki itselle väliä ole.. Vaikka joskus meinannut eksyä nettiautoon ja katselemaan Porchen Taycaneita.
Mutta kun ei siinä ole mitään järkeä, kauhean kalliiksikin se tulisi jos autokuume sattuisi iskemään![]()
Kommenttien ja eri testien perusteella (eri puolilta maailmaa) tuo on yliherkkä. Videoitakin löytyy aiheesta.tähtikuljettaja kirjoitti: ↑02.8.2023 17:25 Ei kai ole Lexuksen vika jos pitää varoittaa risteävästä liikenteestä vai onko auto "yliherkkä"? Mersu antaa varoituksen silloin kun varoitus on paikallaan, riittävän ajoissa jos kuski ei oikeasti huomaa vaaraa, ei muuten. Tietenkin tuossakin jää alue jossa kuskin on vaaran huomannut juuri ja juuri ajoissa mutta se on harvinainen tilanne ja vältettävissäkin.
Sama parkkitutkien kanssa, pitäähän niiden piipata sillä herkkyydellä jonka kuski on asettanut. Kuskin vika jos silti piippailevat yhtenään.
Milloin tuo EU-vaatimus on tullut voimaan? 2022 mallinen mersu (tyyppihyväksytty varmaan 2020 tai 2021) piippaa ylinopeudesta kuskin asettamalla marginaalilla (yli 10 km/h ei saa säädettyä). En muista omaa asetusarvoa mutta ei yhtään häiritse. Plugari muuten jarruttelee jouhevasti ilman vakkaria jos tulee alemmalle rajoitukselle tai alamäessä vauhti kiihtyy. Sallii 5 km/h ylinopeuden ja siihenkin jarruttaa rekuperaatiolla siististi. Vakkarilla väistämättä agressiivisempi.
Onkohan tuo valitusten lista joltakin TM-testaajalta joka tottunut omaan vanhaan ooppeliin (en kehtaa sanoa satalankkuun).
Mun mielestä tää järjestelmä oli ensimmäisenä Toyotan sähköautossa. Silloin jo sitä moitittiin ja asiakkaat olivat hermoromahduksen partaalla, koska herkkyys oli jotain aivan älytöntä. Munkin edellinen ja nykyinen Lexus molemmat varoittaa risteävästä liikenteestä, joskus hiukan turhaan, mutta se näyttää sen nuolella kameroissa ja tarvittaessa piippaa, mut yliherkäksi sitä ei voi sanoa. Lisäksi jarruttelee autoa tarvittaessa yms. mutta hermot eivät niihin ole menneet. Aina kun auton käynnistää, niin se kertoo, että pitää olla varovainen jne. sen saa kuitattua painamalla "jatka" tai sitten se menee muutamassa sekunnissa itsestään pois. Hyvin huomaamattomia verrattuna siihen uusimpaan turvallisuusversioon, mikä on uudemmassa mallissa.kilander kirjoitti: ↑02.8.2023 18:40 Mutta ei kai laki vielä vaadi 100% eteenpäin katsomista, käsitin vähän noista testeistä että Toyotan kehitelmä, voipi tuo toki kohta olla.
Ja sittenhän auton on pakko varoittaa risteävästä liikenteestä jne.
Tuo tietosuoja-asetusten jatkuva kuittailu alkaa olla jo hulluutta pahimmasta päästä.
En tiedä mikä lie hetkellinen häiriö mutta reiluun vuoteen Tesla vaati kirjautumaan spotifyyn kerran uudelleen ja silloin oli jo hermoromahdus lähellä.
Oletettua vähemmällä ylimääräisellä säädöllä selvinnyt patteriauton kanssa, mutta tuohan onkin vanha.
Ymmärrän hyvin, tarina päättyi dinosauruksia polttavaan vanhanaikaiseen yksilöön, eikä nykyaikaiseen vegaanisella sisustalla olevaan menopeliin. Vika on minussa, en ole valmis sähköilyyn...ei ole käynyt edes mielessä. En tiedä mikä siinä on, mutta pakkasella puolittuva range saa aikaan hyperventilaatiokohtauksen, koska työn puolesta autolla pitää päästä ajamaan aina ja usein pitkään. Reitti saattaa olla Pirkanmaalta Kuopioon ja sieltä Ouluun. Lomien jälkeen on taas tulossa "petussiirtymä" eli yhtenä päivänä Pirkanmaalta Espooseen ja siitä Kokkolaan, pysähdyn tarvittaessa bensa-asemalle 5minuutiksi ja jatkan matkaa. En halua miettiä, että mistä saa polttoainetta, joutuuko jonottamaan, kauanko tankkaus kestää jne.RH kirjoitti: ↑04.8.2023 9:34 Oikein mukava autokuumestoori luettavaksi ja sen hoitamiseen vaadittavien lääkkeiden esittely jälleen kerran.
Mutta...
Pikkuisen olin kuitenkin pettynyt lopputulemaan, kun 75 vee sukulaismieskin jo tilasi itselleen tuplaturbotetun bensamersun tilalle ison ilmajousitetun ja tehokkaan sähköauton. Vähän kuitenkin odotin jo tällekin Lexus-tarinalle duracell-päätöstä![]()
.
Tyylistä en osaa sanoa, kun itse olen tyylitaidoton moukka. Mutta tuttu ja turvallinen on kyllä tuntuu tutulta.Pappi kirjoitti: ↑08.8.2023 12:59 Voisiko listaan lisätä ”siirtyminen paikasta a paikkaan b tutulla ja turvallisella tekniikalla, tyylistä tinkimättä”.
Itselle olen perustellut avensiksen ihan sillä, että auto on minulle pakollinen välttämättömyys, jolla käydään töissä. Kaikki autoiluun liittyvä on pakollista. Nytkin vapailla ollessa olen ajanut polkupyörällä, veneellä ja ehkä myös moottoripyörällä jos keli ei tästä huonone.
Lexus on kyllä hieno auto. Camrykin kelpais itselle. Työmatka menisi kyllä uudehkolla Yariksellakin.![]()
Joo. Vallan ymmärrettävää. Varsinkin, jos lataamisesta leijonan kokoinen määrä pitäisi suorittaa tien päällä. Siinä sitä kärsii kyllä, vaikka patteriautoilla ajankin, niin sekä matkanteon huolettomuus että erityisesti edullisuus. Kaiken maailman ellit kyllä ovat auttaneet ihmisiä kustannusten hallinnassa halvempina lataussoppareina, mutta ne ajat meni jo, ja lähemmäs 200kW keskitehoihin kykenevällä autolla kokonaisteholtaan saman tehoisella latauskentällä kolmen muun yhtäaikaisen lataajan kanssa tehoa jakamassa kohtuuhintaan ei ehkä ole paljon ajavalle pitkämatkalaiselle kuitenkaan se mukavin matkantekoa tukeva mielikuva asiasta. Se toinen vaihtoehto on sitten käyttää tehokkaampaa latauspaikkaa/-pistettä, mutta maksaa siitä sitten vaikka se ~70c/kwh. Vähänkään isommalla autolla ihan oikeaa jalkaa normitetusti oikoen suoritettu matkamarssi nostaa keskikulutuksen sähkölläkin noissa jo siihen luokkaan, että ellei hommassa silmäkulmassa ole poikkeuksellista vihersokeutta, niin esim. isot dieselmersut nielee tietä jo selvästi edullisemmin, tai vähintään samalla hinnalla, vaikka se naftan hinta nousisi takaisin kahden euron tuntumaankin.bercedes menz kirjoitti: ↑08.8.2023 10:56Ymmärrän hyvin, tarina päättyi dinosauruksia polttavaan vanhanaikaiseen yksilöön, eikä nykyaikaiseen vegaanisella sisustalla olevaan menopeliin. Vika on minussa, en ole valmis sähköilyyn...ei ole käynyt edes mielessä. En tiedä mikä siinä on, mutta pakkasella puolittuva range saa aikaan hyperventilaatiokohtauksen, koska työn puolesta autolla pitää päästä ajamaan aina ja usein pitkään. Reitti saattaa olla Pirkanmaalta Kuopioon ja sieltä Ouluun. Lomien jälkeen on taas tulossa "petussiirtymä" eli yhtenä päivänä Pirkanmaalta Espooseen ja siitä Kokkolaan, pysähdyn tarvittaessa bensa-asemalle 5minuutiksi ja jatkan matkaa. En halua miettiä, että mistä saa polttoainetta, joutuuko jonottamaan, kauanko tankkaus kestää jne.RH kirjoitti: ↑04.8.2023 9:34 Oikein mukava autokuumestoori luettavaksi ja sen hoitamiseen vaadittavien lääkkeiden esittely jälleen kerran.
Mutta...
Pikkuisen olin kuitenkin pettynyt lopputulemaan, kun 75 vee sukulaismieskin jo tilasi itselleen tuplaturbotetun bensamersun tilalle ison ilmajousitetun ja tehokkaan sähköauton. Vähän kuitenkin odotin jo tällekin Lexus-tarinalle duracell-päätöstä![]()
.
Sitä mukaa, kun sähkärit lisääntyy, niin lisääntyy myös jonot latureilla ja hinnat nousee myös. Mainitsinkohan jo, että Göteborg Lexuksen myyjä kertoi, että sillä alueella on pitkiä jonoja latureihin ja hinnat saattaa olla €/kwh.
Kavereilla on Tesloja, Polestareja, Skodan ja VW:n sähkökippoja sekä Kian ja Hyundain vastaavia. Kyseiset vehkeet eivät aiheuta minkäänlaista intohimoa tai omistamisenhalua, muovisia tuntuvat olevan. Kannattaa muuten käydä katsomassa Ideaparkin lähellä olevan Tesla-huollon pihassa millainen jono siellä on (alun kolmattakymmenettä Teslaa odottaa, että pääsevät korjaukseen, siitä voi päätellä jonotusajan). Sitä Mersun CLS:än näköistä sähköautoa en ole sisältä nähnyt, mutta Mersun viimeaikaiset näytöt eivät herätä omistamisen halua. En toki ole edes katsonut hintoja, joten en tiedä onko lompakossa pitoakaan. Eli seli seli...
Koska mukavuus ja luotettavuus oli kriteereitä, joten tuntui siltä, ettei ollut kuin yksi vaihtoehto. Saattoi toki olla, että kyse oli mielikuvituksen puutteesta ja ei vaan tullut mieleen muuta.
Mitkä Continentalit sulla on ollu käytössä?bercedes menz kirjoitti: ↑25.11.2023 23:57 Talvikeleissä ajellessa ei mitään yllättävää, ehkä Michelinin kitkat ei ole niin pitävät kuin Continentalin vastaavat, mutta ajellaan noi sileäksi ja sitten ensi talveksi uudet gummit Continentalilta..