Sergeyn Ambul... Paket... Matk... K-A Sprinter 2010
Ahaa. Eli jonkinmoisella vaihteensiirtokötöstyksellä tuon voisi korvata jopa manuaali-6:lla?
Piti oikein EPC:stä vakoilla. Tuohan oli tosiaan 211-koodilla. Vaihteensiirtohässäkkä näytti tosiaan erilaiselta Sprinterin omassa manuaalissa. Siinä ne vaijerit tulee vissiin sinne takapäähän yläsivulle, kun se siinä tekoälylaatikossa on aikalailla niin kuin on muutenkin 6-vaihteisessa.
Intresanttia, intresanttia.
t.
Risto
Piti oikein EPC:stä vakoilla. Tuohan oli tosiaan 211-koodilla. Vaihteensiirtohässäkkä näytti tosiaan erilaiselta Sprinterin omassa manuaalissa. Siinä ne vaijerit tulee vissiin sinne takapäähän yläsivulle, kun se siinä tekoälylaatikossa on aikalailla niin kuin on muutenkin 6-vaihteisessa.
Intresanttia, intresanttia.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
nonni, kytkimen putki paikoillaan, spaceri kardaanissa. Tapio fiksas jarrupolkimesta jonku jutun ja sit jotai se tiezikallaki näpelöi. Ja sitten eiku ajoa kylläpä liikkuu, o se vaa sprintshift aikamoinen keksintö.
EDIT:
Loppujenlopuksi hommahan oli hyvin suoraviivainen, suorastaan helppo, vaikka pitikin askarrella. Tarvin vain rohkaisua homman tekoon ja tapio potki mua ja sano että teeppä se ja se juttu seuraavaksi. Hyvin oppii mersujen salat kun sentää joku tietää mitä pitää tehä.
EDIT:
Loppujenlopuksi hommahan oli hyvin suoraviivainen, suorastaan helppo, vaikka pitikin askarrella. Tarvin vain rohkaisua homman tekoon ja tapio potki mua ja sano että teeppä se ja se juttu seuraavaksi. Hyvin oppii mersujen salat kun sentää joku tietää mitä pitää tehä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Eilen Tapio teki tähän saman tempun pumppuun mitä väyryseen 4v sitten. Eli KP-pumppu oikutteli niin että ei pakkasilla auto tahtonut käynnistyä. Joten vaihettiin kansien alle uudet tiivisteet ja takaiskuventiilit. Nyt osaan homman tehä ittekki Lisäksi asensin tänää sisätilan pistokkeen lämppärille, ei tarvi enää aamul hytistä kylmäs kopis.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Olipaha pakari poikki tästä autosta, pakoputken mallihan oli se mikä päättyy takapyörän eteen. Ambulanssista nykäsin 30cm pidemmän vaimentimen, ja ompaha ny hiljanen auto. Ei helise, ei pörise. Ja yllätykseksi kaikki pakoputken liitokset lähti irti ilman kiroilua.
Etujarrupalatkin oli loppu. Kummallakin puolella oli männän puoleinen pala loppu ja vastakappaleessa 5mm jälellä. Tapit ja muut pinnat oli melko kuivat joten vetäsin niihin ny sitten rasvaa. josko se ny tasasemmi ottais.
Mahtuumahtuu!
Peruutuskamerankin asensin. Mutku ei oo pakkivaloja, ni pitää napilla sitä ohjastaa Asennussarjassa oli kaksi kameraa, niin toisen laitoin kuvaamaan takakontin sisältöä, voi tarkistaa onko ovet auki/valot päällä
Etujarrupalatkin oli loppu. Kummallakin puolella oli männän puoleinen pala loppu ja vastakappaleessa 5mm jälellä. Tapit ja muut pinnat oli melko kuivat joten vetäsin niihin ny sitten rasvaa. josko se ny tasasemmi ottais.
Mahtuumahtuu!
Peruutuskamerankin asensin. Mutku ei oo pakkivaloja, ni pitää napilla sitä ohjastaa Asennussarjassa oli kaksi kameraa, niin toisen laitoin kuvaamaan takakontin sisältöä, voi tarkistaa onko ovet auki/valot päällä
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
tapio89 kirjoitti:Tänään taas hinailtiin keltaisella sinistä.
Tosin nyt ei ollut autossa muuta vikaa kuin käyttäjän aiheuttamat tuhot. Sergey yritti muuttaa apuvirralla sprintterin sähköjärjestelmään entisajan brittityyliseksi.
Ja diodithan siellä oli antaneet valomerkin.
Aattona vasta saa ilotulittaa !!
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
humpsahti myyntiin tää auto ku ei ookkaa enää tarvetta
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=54197&highlight=
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=54197&highlight=
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Itselle on tulossa lievästi projektoitava 316 sprintteri joka sattumoisin on sprintshift laatikolla. Mielessä käynyt jos vaihtaisi perinteisen 6v manuaalin tilalle. Tarviiko tässä projektissa sähköhommia tehdä ? Eräs mersuasentaja tuumasi että ei tule koskaan liikkumaan ilman sprintshiftiäSergey kirjoitti:nonni, kytkimen putki paikoillaan, spaceri kardaanissa. Tapio fiksas jarrupolkimesta jonku jutun ja sit jotai se tiezikallaki näpelöi. Ja sitten eiku ajoa kylläpä liikkuu, o se vaa sprintshift aikamoinen keksintö.
EDIT:
Loppujenlopuksi hommahan oli hyvin suoraviivainen, suorastaan helppo, vaikka pitikin askarrella. Tarvin vain rohkaisua homman tekoon ja tapio potki mua ja sano että teeppä se ja se juttu seuraavaksi. Hyvin oppii mersujen salat kun sentää joku tietää mitä pitää tehä.
Älä usko sitä mersumiestä. Mul o nyt tää W906 jossa ollu automaatti, ja nyt o C-manuaali. Tässä sai kardaania vaihtamalla oikean osan. Mutta spacerilla se oli ensin, joku 70mm pitkä. AVK:lla kun oli töissä ja oli kartaaneja mistä valita niin kokosin oikean mittaisen. MB OEM 3h takapenkki ja väliseinä yms.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Koska perhetilanne sen vaatii, niin otin 1+1 penkkijärjestelmän pois edestä ja laitoin tilalle 1+2. Takakontissahan on 3 hengen penkit MB OEM isofix liitoksilla. Otan ne pois kesäksi ja käytämme autoa matkailuautona.
Lisäksi aloin pykäämään pöytätasoa tuohon heti seinän taakse. KS. harmaa mööpeli on auton Ilmastointi ja lämmitys sekä sähköinen 2kw lämppäri.
Lisäksi aloin pykäämään pöytätasoa tuohon heti seinän taakse. KS. harmaa mööpeli on auton Ilmastointi ja lämmitys sekä sähköinen 2kw lämppäri.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mattoa ja mustaa suihkittu lisää.
Ja tuli 100W panelikin katolle. Päivällä näytti 5A olevan latausvirta ja jääkaappi kuluttelee tasaiseen 0.3A päällä ollessaan. J'ääkaappiin saa 5c ja pakastelokeroon -14c
Ja pitihän se feikkitakkakin testaa
Ja tuli 100W panelikin katolle. Päivällä näytti 5A olevan latausvirta ja jääkaappi kuluttelee tasaiseen 0.3A päällä ollessaan. J'ääkaappiin saa 5c ja pakastelokeroon -14c
Ja pitihän se feikkitakkakin testaa
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ikea Lönset-sänkypohjat meni ku nakutettu tuonne. kuskinpuoleinen on 70cm täysin muokkaamaton ja oikeanpuoleinen on 80cm joka kavennettu 4cm ja yhtä rungon päätä muokattu.
https://www.ikea.com/fi/fi/p/loenset-sa ... -70278344/
Sängyn toisen osan saa myös selkänojaksi. Pitää vielä kehitellä miten sen saisi pysymään nätisti...
Humpsis ekat 2 yötä nukuttu autossa. Ebaystä tilattu muistivaahtomuovi oli aivan älyttömän hyvä materiaali nukkua. ja makso 80e kotiin toimitettuna 180x200 koossa.
https://www.ikea.com/fi/fi/p/loenset-sa ... -70278344/
Sängyn toisen osan saa myös selkänojaksi. Pitää vielä kehitellä miten sen saisi pysymään nätisti...
Humpsis ekat 2 yötä nukuttu autossa. Ebaystä tilattu muistivaahtomuovi oli aivan älyttömän hyvä materiaali nukkua. ja makso 80e kotiin toimitettuna 180x200 koossa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vuosi menty ja 15000km. Tämä sisältää vajaa 7000km lomamatkailua (2019 itä ja eteläsuomi. 2020 länsisuomi, viro, latvia) ja autossa vuosia ollut tärinä yltyi reissussa kolinaksi ja kilinäksi. Sehä oli kartaanin takimainen ristikko antautunut ja pukkasi jo menomatkalla neulalaakerit pihalle jossai kankaanpäässä. mutta nii vaa kesti 45000km silti ajaa.
Reissun saldoksi tuli siis kardaanin nivel, 10cm häränsilmä tuulilasiin ja kuskinpuolen xsenon ballasti. Merteilistä tuli uusi 14 euron ristikko ja vaihoin sen itte.
Muutoin auto toiminut mainiosti. Kyytiin mahtuu kevyesti 60 lootaa kaliaa. Mutta toin vain 28. Asentelin autoon Fiamman reilu 3m pitkän pussimarkiisin myös, se pitää heittää katolle jos mielii liukuovea käyttää kun rullattuna ylös. Avonaisena aukee ovi juuri ja juuri.
Reissun saldoksi tuli siis kardaanin nivel, 10cm häränsilmä tuulilasiin ja kuskinpuolen xsenon ballasti. Merteilistä tuli uusi 14 euron ristikko ja vaihoin sen itte.
Muutoin auto toiminut mainiosti. Kyytiin mahtuu kevyesti 60 lootaa kaliaa. Mutta toin vain 28. Asentelin autoon Fiamman reilu 3m pitkän pussimarkiisin myös, se pitää heittää katolle jos mielii liukuovea käyttää kun rullattuna ylös. Avonaisena aukee ovi juuri ja juuri.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.