Taitaa kyseinen kampe olla meijän pihalla tuossa. Ei mitään muuta vikaa ole vielä ainakaan koneen puolesta ollut muutako se että huohotinputki on kerran jäätynyt umpeen jonka jälkeen vaihdettu "suomi" oloihin, ja käsittääkseni kiertokangilla ja huohotinputkella on pieni ero.Xena kirjoitti:Kertokaapas te joilla on kokemusta ko. autosta. Se on ollu haaveena, mutta "kaikki" tuppaavat varoittelemaan. Tiedän, kaikki osat kalliita, vakuutukset, huollot jne. Mikä siinä moottorissa mättää? Ja sähkövioissakin löytyy? Onko noissa alle v. 97 vielä se nelivaihteinen laatikko, missä se vaihtuu? Ettei tarvis Siekkiselle heti lähettää..
Tyttöystäväni osti viime keväänä ko. mallin, ja ei ainakaan vielä ole valittamista löytynyt. Kateeksi käy, ainakin vielä.
Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 26.3.2006 22:22
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat
maalla, merelllä, ilmassa
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 26.3.2006 22:22
- Paikkakunta: Kokkola
Juu määkin eksyin hehe... tänne, niin juu tosiaan onhan se hieno kampe. Viime viikon perjantaina sain kortin ja koko viikonlopun ajelin ja sen jälkeen ku joutu hypätä kylmiltään ranskalaisen rattiin niin meinas järki lähtiä, ei tuommosella kamppeella voi ajaa jos ei semmosta itellä oo ku tottuu niin hyvään että ei mitään rotia!!!! ja terveiset menee perille!!:D
maalla, merelllä, ilmassa
w 140 350 TD
Mulla ollut tollanen jo pari vuotta mittarissa tosin vasta 216tkm mutta ilman ongelmia (siis 350 TD -93)....Moni kysellyt kans että paljon vie öljyä...ihmettelen kyllä että miksi...? Varmenpaa vehjettä ei olekaan, uskon että tosta on tehty joku mersu miesten riesaksi puhuttu juttu......
Erittäin todennäköisesti käy koska 2.9 on viisi kuudesosaa 3.5:sta. Sylinterimitat samat. Tosin jos suoraruikkarissa on iso kuoppa männässä niin tappi voi olla alempana eli kiertokanki lyhyempi?Mika.T kirjoitti:Käykö tuohon 350seen OM603:seen väyrysen ja sprintterin keulalta löytyvän OM602 2.9:n suoraruiskun veivit? Ne on aika järeää tekoa
OM603:han on vielä esikammio kone.
EDIT: Viton ei-cdi 2.3-litrainen turbodiesel on kammiokone samoilla sylinterimitoilla. Siinä pitäisi olla varmasti sopiva kanki.
I drive an Opel. What's your excuse?
Toinen on sitten sylinterinseinämän vahvuus - se on TOSI ohkanen. Minä seuraisin remontin eteentullessa Rehtijiin esimerkkiä ja vaihtaisin OM606TBO:n keulalle Ja sitten jäis vielä stroukki-osat joilla tekaista OM603:sta 3,3 litranen
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
ei ne sassanmaalla kovin häijyn hintasia ole - alle tonttuun parhaimmillaan Muttako ainakaan itellä ei oo haluja, koskien muita ST-kustannuksia mitä välttämättä tulee olemaan. Ne on 603.een kaikkien osien osalta radikaalisti halvempiaMika.T kirjoitti:Kysyy vain melkoisen nivaskan pelimerkkejä että saa ostettua ehjän om606sen.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tosin jos suoraruikkarissa on iso kuoppa männässä niin tappi voi olla alempana eli kiertokanki lyhyempi?
Sorry mä ny häiritten teidän keskustelua .....On niisä aika isot kuopat ja sprintterin/väykyn kangen pituus on noin 145mm(mitta männäntapin keskeltä kiertokangen laakerikaulan keskipisteeseen (huom rullamitta).
Sorry mä ny häiritten teidän keskustelua .....On niisä aika isot kuopat ja sprintterin/väykyn kangen pituus on noin 145mm(mitta männäntapin keskeltä kiertokangen laakerikaulan keskipisteeseen (huom rullamitta).
Mistähän vuosimallista?
Kanget pitäisi vaihtua -94 jareämpiin. Tarkkaa moottorinumeroa en tiä.
Toisaalta vääntyyhän se jämeräkin kanki jos männän päällä on jotain sinne kuulumatonta.
S350TD
S300TD ja nyt S600
Kanget pitäisi vaihtua -94 jareämpiin. Tarkkaa moottorinumeroa en tiä.
Toisaalta vääntyyhän se jämeräkin kanki jos männän päällä on jotain sinne kuulumatonta.
No olihan se.Mika.T kirjoitti: Jahaaa... Oisko seuraava auto möhkö?
Saksanmaalla ois muutamia hienoja 350siä.
S350TD
S300TD ja nyt S600
Kyllä viimeistään tuossa 600tkm hujakoilla saa varautua jo monivenan kansiremonttiin.
Venttiilien seetirenkaat ja itse venttiilit kuluu ja venttiilit "painuu" kanteen.
+monivenan hydraulinostimien pieni säätövara niin saattaa käydä ykskaks näin.
Eli venttiilit alkaa kantamaan ja vuotaa puristuspaineen harakoille.
Toki kuluu ne kapeakantisetkin mutta niissä ei tule tuollaista venttiilien kantamista ihan helpolla eteen kun niissä on hydr,nostajissa pidempi säätövara.
Venttiilien seetirenkaat ja itse venttiilit kuluu ja venttiilit "painuu" kanteen.
+monivenan hydraulinostimien pieni säätövara niin saattaa käydä ykskaks näin.
Eli venttiilit alkaa kantamaan ja vuotaa puristuspaineen harakoille.
Toki kuluu ne kapeakantisetkin mutta niissä ei tule tuollaista venttiilien kantamista ihan helpolla eteen kun niissä on hydr,nostajissa pidempi säätövara.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat
Kunnon avain (nivelletty räikkälenkki)ja teleskooppimakkaratikku sekä nipistin ni onnistuhan se lomalla minultakin. Ja rättejä tukkeex, ettei tipahda alas.
Vaihtoehtona purkaa imusarja pois päältä. Aika minimaalinen oli liikevara tästäkin ainoasta mahd, mutta naksahtipahan auki.
30 asteen helteillä pitkän ajon jälkeen päällystystyömaan jonossa tyhjäkäynnillä seistessä tipahti neula tunnottomax, ja muutamia kertoja sen jälkeen pelannut ihan oikeinkin, ei viimepäivinä enää.
Vahinko vaan kun vika ei vaihdolla korjaantunutkaan. Ehkä vika itse mittaritaulun näytössä, kuten aikoinaan 200D:ssä. Siinä hypähteli ja humpaili hervottomasti. Ässässä pysyy 95% neula tunnottomana alhaalla. Johdot taas konehuoneessa niin kovasti paketoitu, että hankala seurata niitä mahd. vikaa etsien.
Opetellu kyllä aikoinaan jo koppaamaan tarvittaessa mittariston syliin, mutta se tarkempi tutkimus Eekkosellako mittaristo Kuopioon viemään
Vaihtoehtona purkaa imusarja pois päältä. Aika minimaalinen oli liikevara tästäkin ainoasta mahd, mutta naksahtipahan auki.
30 asteen helteillä pitkän ajon jälkeen päällystystyömaan jonossa tyhjäkäynnillä seistessä tipahti neula tunnottomax, ja muutamia kertoja sen jälkeen pelannut ihan oikeinkin, ei viimepäivinä enää.
Vahinko vaan kun vika ei vaihdolla korjaantunutkaan. Ehkä vika itse mittaritaulun näytössä, kuten aikoinaan 200D:ssä. Siinä hypähteli ja humpaili hervottomasti. Ässässä pysyy 95% neula tunnottomana alhaalla. Johdot taas konehuoneessa niin kovasti paketoitu, että hankala seurata niitä mahd. vikaa etsien.
Opetellu kyllä aikoinaan jo koppaamaan tarvittaessa mittariston syliin, mutta se tarkempi tutkimus Eekkosellako mittaristo Kuopioon viemään
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat
Jatketaanpas vähän kun yhteydetkin taas pelaa.
Mittarissahan se vika. Taulun nykäsen aina ratille, ja naplaan liitintä, ni sitten taas pelaa jonkun aikaa. Pitää viedä tinailtavax ja mahd. komponenttien vaihtoon.
Mutta mutta...…..
Mites on mahdollista, että kun heikkovirta mittaristolla (yx päivä jo kierrosluvutkin pimeenä), niin tyhjäkäynti ja käynnistys kovin heikkoa, jopa sammuukin ellei kirnua kaasupoljinta. Ihan kuin ei sais löböä, ja pikkusuodattimelta lähtee ilmakupla kulkemaan starttauksessa.
Tarviiko siis tollanenkin vanhus virtasta johonkin polttoainepuolelle (No onhan se Ässä aina ollut Merssujen edistyksellinen esikuva vähintään 70-luvulta lähtien )
Vai ihanko vaan sattumaa, en kyllä oikeen usko
Pitänee mittauttaa suuttimien toiminta mikäli jatkuu.
On se muuten nyt tosi hellettä (yli 30 varjossa), kun vuosia vanha reunakivivalukin turpoo päällysteestä irti/kaarelle, mustassapinnassa tietysti lämpöä vielä paljon enämpi.
Montakohan erää jaksetaan lentistä kohta
Mittarissahan se vika. Taulun nykäsen aina ratille, ja naplaan liitintä, ni sitten taas pelaa jonkun aikaa. Pitää viedä tinailtavax ja mahd. komponenttien vaihtoon.
Mutta mutta...…..
Mites on mahdollista, että kun heikkovirta mittaristolla (yx päivä jo kierrosluvutkin pimeenä), niin tyhjäkäynti ja käynnistys kovin heikkoa, jopa sammuukin ellei kirnua kaasupoljinta. Ihan kuin ei sais löböä, ja pikkusuodattimelta lähtee ilmakupla kulkemaan starttauksessa.
Tarviiko siis tollanenkin vanhus virtasta johonkin polttoainepuolelle (No onhan se Ässä aina ollut Merssujen edistyksellinen esikuva vähintään 70-luvulta lähtien )
Vai ihanko vaan sattumaa, en kyllä oikeen usko
Pitänee mittauttaa suuttimien toiminta mikäli jatkuu.
On se muuten nyt tosi hellettä (yli 30 varjossa), kun vuosia vanha reunakivivalukin turpoo päällysteestä irti/kaarelle, mustassapinnassa tietysti lämpöä vielä paljon enämpi.
Montakohan erää jaksetaan lentistä kohta
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Re: Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat
Eikö siinä ole ajoneston mukana sulkuventtiili polttoaineputkessa pumpun vieressä.
wiimax.fi
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat
Se ajonestohan minun piti purkaa pois tuossa ABC:n pihassa jo 4-5 vuotta sitten ku jumittui siihen, ja seuraavana aamuna oli pikkupoitsujen kanssa lähtö Härmään.
Voisko sieltä aiheutua ?? vai mix kysyit sulkuventtiilistä.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Re: Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat
Ylijännitesuojarele koirii tuossa aivan kuten w124ssa konsanaan.
W140:ssä nimetty "base moduliksi"
Ja kun tuo koirii niin koneen tyhjäkäynnin säätö ELR ei toimi ja kone käy vähän niin ja näin, aivan kuten w124.
Löytyy möhkössä konehuoneesta, pelkääjänpuolelta sieltä muovilaatikosta. Muistaakseni neljä sulaketta päällä.
Avaa se ja käy juotokset läpi.
Mulla oli aikanaan parissakin möhkössä siellä vika kun oli satunnaisia käyntihäiriöitä/käynnistys vaikeuksia.
W140:ssä nimetty "base moduliksi"
Ja kun tuo koirii niin koneen tyhjäkäynnin säätö ELR ei toimi ja kone käy vähän niin ja näin, aivan kuten w124.
Löytyy möhkössä konehuoneesta, pelkääjänpuolelta sieltä muovilaatikosta. Muistaakseni neljä sulaketta päällä.
Avaa se ja käy juotokset läpi.
Mulla oli aikanaan parissakin möhkössä siellä vika kun oli satunnaisia käyntihäiriöitä/käynnistys vaikeuksia.
Re: Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat
Siksi kysyin, kun oli epäilys ettei saa polttoainetta jostain sähköistä johtuvasta syystä, mutta eipä mitään.
wiimax.fi
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat
ELR:n paikalla tuossa mallissa tyhjä paikka (joissakin kuskin puolen pellissä, katoin netistä)
Ei vaan löytynyt oik puolen laatikosta sitä kaivattua vakkariboxiakaan numerosarjojen perusteella.
Kunhan ennätän pienentämään kuvia, lisään em. tänne, josko joku kuitenkin noista monista vaikuttais siihenkin.
Käynti korjaantui (toivottavasti kokonaan) kun uusin osan ja kiristelin kaikki polttoaineputkiliittymät, hapetti varmaan löpöä jostakin saumasta.
Mittari tarkoitus viedä tinattavax, epäiltynä 4 kondensaattoria ja kisko.
Moottorin lämpömittari pelaa aina jonkun aikaa kun puristaa liitintä mittarin takaa.
Nyt temputtelee jo ajoittain ulkolämpömittarikin.
Ei vaan löytynyt oik puolen laatikosta sitä kaivattua vakkariboxiakaan numerosarjojen perusteella.
Kunhan ennätän pienentämään kuvia, lisään em. tänne, josko joku kuitenkin noista monista vaikuttais siihenkin.
Käynti korjaantui (toivottavasti kokonaan) kun uusin osan ja kiristelin kaikki polttoaineputkiliittymät, hapetti varmaan löpöä jostakin saumasta.
Mittari tarkoitus viedä tinattavax, epäiltynä 4 kondensaattoria ja kisko.
Moottorin lämpömittari pelaa aina jonkun aikaa kun puristaa liitintä mittarin takaa.
Nyt temputtelee jo ajoittain ulkolämpömittarikin.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05