S204 -mallin hankinta käytettynä
Ekaa kertaa tuli hylky katsastuksessa; edessä alapallonivel vasen taaempi väljä ja käsijarrun teho heikko. No, halpoja juttuja eikä mitenkään kohtuuttomia 224:tkm:ssä. Koskisen huoltomiehet saavat laitella paikat kuntoon ja uus yritys leiman saamiseksi
. Vielä olis vajaa 30 tkm tavoiteajomäärään jotta vaihtoa tuoreempaan voisi harkita. Olisko 205- korin farmaria sitten saatavilla sopivaan hintaan Saksasta. Musta 220 cdi vaihtuis samanlaiseen mutta uuteen korimalliin...
E-korimallia (212) en oikein tarvi mihinkään kun tila riittää pienemmässäkin ja 205 on modernimman tuntuinen (hyvässä ja pahassa).


E-korimallia (212) en oikein tarvi mihinkään kun tila riittää pienemmässäkin ja 205 on modernimman tuntuinen (hyvässä ja pahassa).
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Myin tämän Mersuni nopealla kaupalla ja mielestäni hyvällä hinnalla. Turvallisia kilometrejä seuraavalle omistajalle! Ostin satkun verran ajetun vuoden 2011 BMW 520d sedan automaatin Suomesta liikkeestä. Elämäni toinen BMW ja ensimmäinen ostamani auto jossa on takuu. Tykästyin tähän malliin jo ajat sitten eikä Mersulla ollut juuri minulle mieluisaa isompaa autoa tällä hetkellä ja tällä budjetilla.
BMW:n sain hyvillä ehdoilla ja sellaisella hinnalla ettei mitään järkeä lähteä ulkomailta etsimään. Suora kauppa on mukavaa. Otin mä tarjoukset VW Passat uusi rekisteröimätön varastoauto ja tehdastilaus -Mondeostakin. Kyllä vaan pitkä akseliväli ja takaveto tekee autosta letkeän ja hienon ajettavan.
BMW:n sain hyvillä ehdoilla ja sellaisella hinnalla ettei mitään järkeä lähteä ulkomailta etsimään. Suora kauppa on mukavaa. Otin mä tarjoukset VW Passat uusi rekisteröimätön varastoauto ja tehdastilaus -Mondeostakin. Kyllä vaan pitkä akseliväli ja takaveto tekee autosta letkeän ja hienon ajettavan.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Onnittelut myös täältä!
Paljonko on bemmillä ajettu ja tuossa taitaa olla myös ketjuvikaa kuten mersullakin.

-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Kiitoksia! Sillä on ajettu 105 tkm ja näissä voi kettingit venyä. Kaverilla on E60 samalla koneella ja hänellä ei ollut venynyt. Justiinsa sama ku Mersun kanssa, että toisilla venyy toisilla ei?
Huomenna menen hakemaan auton Vaasasta liikkeestä ja uudet talvirenkaat pitänee ensi viikolla ostaa. Alla on loppuun kuluneet nokialaiset joiden nastat ovat uponneet. Koeajolla huomasi kuinka liukkaat ne olivat.

Huomenna menen hakemaan auton Vaasasta liikkeestä ja uudet talvirenkaat pitänee ensi viikolla ostaa. Alla on loppuun kuluneet nokialaiset joiden nastat ovat uponneet. Koeajolla huomasi kuinka liukkaat ne olivat.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Onnittelut! Onko tämä kyseinen yksilö?
[nettiauto]9263337[/nettiauto]
[nettiauto]9263337[/nettiauto]
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Kiitos, joo tuo on mulla tallissa ison CTEKIN päässä. Akku päässyt tyhjenemään myyntirivissä ollessaan.bercedes menz kirjoitti:Onnittelut! Onko tämä kyseinen yksilö?
[nettiauto]9263337[/nettiauto]
Takuu on suorastaan pakollinen. Eivät myy ilman sitä ollenkaan kun ei ikinä tiedä, jos vaikka napsahtaa oikein kunnolla

Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Mitenkäs jos kutosen jatkeena on 4matic. Miten se kestää kasvavaa tehoa ja kuinka nopeasti etuvetarit saa särettyä?
(sillä vakio korkunenhan on tylsä
)


-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Pitäisi alkaa tekemään päätöksiä
Onko kellään kokemusta näistä uudemmista 4maticeista?

-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Harkinnassa myöskin s204 facelift malli. Ehdottomat varusteet diesel, automaatti, koukku (tehtaan taittuvasta plussaa), minimissään puolinahat ja navi. Ajokilometrejä alle 300tkm ja max hinta kaikkineen 15000€. Kotimaassakin tarjontaa näissä jonkin verran mutta aloin myös miettimään onko tuollaista järkevää enään uittaa mistään? Viro, saksa? Vai lähdetäänkö suosiolla ajelemaan ympäri suomea?
W204 ostamassa
Morjensta.
Nyt on mersukuume kasvanut sen verran, että on aika laittaa skoda octavia rs vaihtoon ja w204 C 220cdi:tä olen katsellut 2010-2012 malleja. Myöskään 320cdi ei ole poissuljettu vaihtoehto. Kovasti olen nyt lueskellut tyyppivikoja täältä ja mese.fi foorumilta
Tarkoitus käydä nyt koeajamassa useampaa kappaletta. Ja josko sitä sitten sopiva löytyisi.
OM651
- Ketjun kiristimet tyyppivika ja ketju venyy ? Kuuluu ilmeisesti kylmäkäynnistyksen yhteydessä 1-3 sekuntia rallatuksena kunnes häviää. Paljonko kustantaa ketjun ja kiristimen vaihto töinee ja osineen? Tarvitseeko koko motti irrottaa huoltoa varten. Millä kilometreilla ketju ja kiristin yleensä antautuu? onko tietyn vuosimallin jälkeen tullut parempia osia?
- jarrujen alipainepumppu vikoja tuntuu myös olevan. tätä ilmeisesti jotkut olettaa ketjusta johtuvaksi. Millä tavalla alipainepumppu oireilee?
- Suuttimet. Eli jossain vuosimallissa oli delphin piezo suuttimet, jotka meni kampanajana vaihtoon maahantuojan piikkiin. Mistään en löytänyt varmaa tietoa missä vuosimalleissa näitä piezoja on käytetty. Ilmeiesti helppo tarkastaa nostamalla moottorin suojamuovi pois ja katsomalla ohjausboxista lukeeko delphi solenoid? jos nyt olen katsomassa 2010-2012 220cdi:tä niin näihin todennäköisesti jo suutin homma tehty?
- Onko solenoidisuuttimet myös vikaherkkiä? Joissain ketjuissa viallinen suutin tehnyt mäntään reiän. Onko nämä yksittäistapauksia vai pitääkö olla huolissaan.
- Miten vialliset suuttimet oireilee?
- 5g automaatti? Huolto-ohjelma? Kuuluuko öljynvaihto huolto-ohjelmaan?
Mitä tyyppivikoja ko laatikossa on?
- 7gtronic automaatti. Ilmeisesti tarkka öljynvaihdosta ja määrästä. Eli huoltokirjasta tarkkaan tsekata, että öljyt vaihdettu 60tkm välein? Oliko näin, että 1-2 töksähtää tai 2-3 vaihdot ne ongelmalliset? sama homma alaspäin? Osaisi koeajolla tätä sitten tarkkailla.
no sitten se v6 kone om642, tätä olen katsellut vuosimallia 2007-2009
- Kestääkö näissä ketju paremmin? Onko tiedossa ongelmia?
- Suuttimet?
- 7g vaihteisto? onko samat ongelmat tässäkin?
- Öljyvuoto ilmeisesti lauhduttimen tiivisteistä on tyyppivika. kohtalaisen työläs vaihtaa? Montako työtuntia keskimäärin?
Jos tulee mieleen muita tyyppivikoja tai mitä tulisi katsoa koeajolla niin mielellään otetaan vastaan neuvoja.
tämä tuli nyt S204 ketjuun vaikka farmarista kyselenkin.
Nyt on mersukuume kasvanut sen verran, että on aika laittaa skoda octavia rs vaihtoon ja w204 C 220cdi:tä olen katsellut 2010-2012 malleja. Myöskään 320cdi ei ole poissuljettu vaihtoehto. Kovasti olen nyt lueskellut tyyppivikoja täältä ja mese.fi foorumilta
Tarkoitus käydä nyt koeajamassa useampaa kappaletta. Ja josko sitä sitten sopiva löytyisi.
OM651
- Ketjun kiristimet tyyppivika ja ketju venyy ? Kuuluu ilmeisesti kylmäkäynnistyksen yhteydessä 1-3 sekuntia rallatuksena kunnes häviää. Paljonko kustantaa ketjun ja kiristimen vaihto töinee ja osineen? Tarvitseeko koko motti irrottaa huoltoa varten. Millä kilometreilla ketju ja kiristin yleensä antautuu? onko tietyn vuosimallin jälkeen tullut parempia osia?
- jarrujen alipainepumppu vikoja tuntuu myös olevan. tätä ilmeisesti jotkut olettaa ketjusta johtuvaksi. Millä tavalla alipainepumppu oireilee?
- Suuttimet. Eli jossain vuosimallissa oli delphin piezo suuttimet, jotka meni kampanajana vaihtoon maahantuojan piikkiin. Mistään en löytänyt varmaa tietoa missä vuosimalleissa näitä piezoja on käytetty. Ilmeiesti helppo tarkastaa nostamalla moottorin suojamuovi pois ja katsomalla ohjausboxista lukeeko delphi solenoid? jos nyt olen katsomassa 2010-2012 220cdi:tä niin näihin todennäköisesti jo suutin homma tehty?
- Onko solenoidisuuttimet myös vikaherkkiä? Joissain ketjuissa viallinen suutin tehnyt mäntään reiän. Onko nämä yksittäistapauksia vai pitääkö olla huolissaan.
- Miten vialliset suuttimet oireilee?
- 5g automaatti? Huolto-ohjelma? Kuuluuko öljynvaihto huolto-ohjelmaan?
Mitä tyyppivikoja ko laatikossa on?
- 7gtronic automaatti. Ilmeisesti tarkka öljynvaihdosta ja määrästä. Eli huoltokirjasta tarkkaan tsekata, että öljyt vaihdettu 60tkm välein? Oliko näin, että 1-2 töksähtää tai 2-3 vaihdot ne ongelmalliset? sama homma alaspäin? Osaisi koeajolla tätä sitten tarkkailla.
no sitten se v6 kone om642, tätä olen katsellut vuosimallia 2007-2009
- Kestääkö näissä ketju paremmin? Onko tiedossa ongelmia?
- Suuttimet?
- 7g vaihteisto? onko samat ongelmat tässäkin?
- Öljyvuoto ilmeisesti lauhduttimen tiivisteistä on tyyppivika. kohtalaisen työläs vaihtaa? Montako työtuntia keskimäärin?
Jos tulee mieleen muita tyyppivikoja tai mitä tulisi katsoa koeajolla niin mielellään otetaan vastaan neuvoja.
tämä tuli nyt S204 ketjuun vaikka farmarista kyselenkin.
Kuuluu, 60tkm on hyvä vaihtoväli. Joissain malleissa mainittu 100tkm, mutta silti.- 5g automaatti? Huolto-ohjelma? Kuuluuko öljynvaihto huolto-ohjelmaan?
Mitä tyyppivikoja ko laatikossa on?
- 7gtronic automaatti. Ilmeisesti tarkka öljynvaihdosta ja määrästä. Eli huoltokirjasta tarkkaan tsekata, että öljyt vaihdettu 60tkm välein?
Kyllä, öljyt pitää vaihtaa säännöllisesti että pysyy kunnossa. Huoltokirja on sähköinen ja sitä ei pääse ilman apuja tarkastelemaan. Printit tallessa = sieltä toki näkee.
-
OM642 ketjunvaihto yleensä 250-300tkm kohdilla. Täällä on aiheesta juttua jonkin verran.Kestääkö näissä ketju paremmin? Onko tiedossa ongelmia?
Ei ongelmia.- Suuttimet?
Työpäivä riittää.- Öljyvuoto ilmeisesti lauhduttimen tiivisteistä on tyyppivika. kohtalaisen työläs vaihtaa? Montako työtuntia keskimäärin?
wiimax.fi
Kiitos vastauksista.
Näillä näkymin olen kallistumassa tuohon om651 220cdi:hin 2010 vuosimallia menossa katsomaan.
Näyttäisi olevan 5g automaatilla. Oireileeko tuo jotenkin tietyllä tavalla jos ongelmat alkamassa? Pitää käydä nyt kajaanissa muutamaa ajamassa tässä viikonloppuna ja sit ens viikolla lähteä ostoreissulle.
Vuotaako tässä om651 suuttimet? alkaa tsupsuttamaan jos tiiviste falskaa? Tässä 2010 näyttäisi olevan jo delphin solenoidit.
Ylivieskassa Lintosella vissiin tietotaitoa näitten korjaamiseen löytyy. Täältähän sitä kajaanista sinne ajelee sit huoltoon jos tarvii esim. ketjua tai kiristintä alkaa vaihtelemaan?
Öljynvaihto varmaan teillä 5g laatikkoon onnistuu myös? Entä muut huoltotoimenpiteet laatikkoon?
Hartikainen on marmori kajaanissa, mutta heidän huoltotaksoja pyrin välttämään
...
Näillä näkymin olen kallistumassa tuohon om651 220cdi:hin 2010 vuosimallia menossa katsomaan.
Näyttäisi olevan 5g automaatilla. Oireileeko tuo jotenkin tietyllä tavalla jos ongelmat alkamassa? Pitää käydä nyt kajaanissa muutamaa ajamassa tässä viikonloppuna ja sit ens viikolla lähteä ostoreissulle.
Vuotaako tässä om651 suuttimet? alkaa tsupsuttamaan jos tiiviste falskaa? Tässä 2010 näyttäisi olevan jo delphin solenoidit.
Ylivieskassa Lintosella vissiin tietotaitoa näitten korjaamiseen löytyy. Täältähän sitä kajaanista sinne ajelee sit huoltoon jos tarvii esim. ketjua tai kiristintä alkaa vaihtelemaan?
Öljynvaihto varmaan teillä 5g laatikkoon onnistuu myös? Entä muut huoltotoimenpiteet laatikkoon?
Hartikainen on marmori kajaanissa, mutta heidän huoltotaksoja pyrin välttämään

Eli sama kuin E61 bemarin kanssa 1-2 tonnia pitää olla yllätysten varalle
.
Noniin kävin koeajamasas 3 autoo tänään.
Eka oli C 2012 180 CDI manuaalilla ~200tkm ajettu.
Ajettavuus ja alusta huippuluokkaa. Aivan erimaailmasta kuin skoda. Kuitenkin Skoda RS 2.0 tdi jälkeen tuntui vähän tehottomalta. Ketju ei ainakaan lämpimänä juuri äännellyt. Manuaali toimi ihan ok.
Ihmetystä herätti kun otin moottorin muovisuojan pois niin suuttimien vieressä olevat reijät täynnä mustaa tavaraa? Todennäköisesti dieseliä? Vai öljyä? Eli suuttimien pohjatiivisteet jo vuotaneet jonkin aikaa? Tyhjäkäynnillä ei naputtanut. Kuitenkin kuskin puolelta moottorin kyljeltä kuului voimakas suhina. Tämä kuului kaikista muistakin 200cdi ja 250cdi eli normaalia?

yksi kuva 180cdi suuttimien juurista. joka reikä oli täynnä mustaa dieseliä? Vai onko tuo öljyä. Öljykorkin alaosa myös märkä.
Sitten oli C 200CDI 2010 vm 290tkm ajettu.
Plussaa oli amg paketti. Ajettavuus edelleen loistava. Hiveen tehokkaampi kuin 180cdi, mutta jää skodalla vielä kuitenkin. Tässäkää ei ketju ainakaan lämpimänä ääntänyt Tyhjäkäynnillä sama suhina kuin edellisessä, vissiin normaalia?
Tässä oli sama homma suuttimien kanssa. Kostealta näytti, muttei lainkaan niin paljon kuin edellisessä.



Sitten oli E 250CDI 2010 vm ajettu 205tkm Tässä oli 5g autoamaatti
Tehoa löytyi nyt hyvästi. oli ohjelmoitukin 250hv. Laatikko mielestäni vaihtoi hyvin. Tasakaasulla 70km/h pientä kierroslukumittarin heittelyä. Onko tämä nyt sitten sama ongelma kuin bemarin ZF laatikoissa kun venttiilikoneisto alkaa olemaan kaput.
Tästäkin kuului tyhjjäkäynnillä suhinaa kuskin puolelta moottorin sivusta.
Tässä oli myös 1 suutin kohtuu kostea, muut ehkä kuivia.




Onko näissä kaikissa tuota suuttimen vuotoa ja milloin pitää sitten huolestua ja vaihtaa pohjatiivisteet? vai sattuiko nyt vaan 3 huonoa yksilöä.

Noniin kävin koeajamasas 3 autoo tänään.
Eka oli C 2012 180 CDI manuaalilla ~200tkm ajettu.
Ajettavuus ja alusta huippuluokkaa. Aivan erimaailmasta kuin skoda. Kuitenkin Skoda RS 2.0 tdi jälkeen tuntui vähän tehottomalta. Ketju ei ainakaan lämpimänä juuri äännellyt. Manuaali toimi ihan ok.
Ihmetystä herätti kun otin moottorin muovisuojan pois niin suuttimien vieressä olevat reijät täynnä mustaa tavaraa? Todennäköisesti dieseliä? Vai öljyä? Eli suuttimien pohjatiivisteet jo vuotaneet jonkin aikaa? Tyhjäkäynnillä ei naputtanut. Kuitenkin kuskin puolelta moottorin kyljeltä kuului voimakas suhina. Tämä kuului kaikista muistakin 200cdi ja 250cdi eli normaalia?

yksi kuva 180cdi suuttimien juurista. joka reikä oli täynnä mustaa dieseliä? Vai onko tuo öljyä. Öljykorkin alaosa myös märkä.
Sitten oli C 200CDI 2010 vm 290tkm ajettu.
Plussaa oli amg paketti. Ajettavuus edelleen loistava. Hiveen tehokkaampi kuin 180cdi, mutta jää skodalla vielä kuitenkin. Tässäkää ei ketju ainakaan lämpimänä ääntänyt Tyhjäkäynnillä sama suhina kuin edellisessä, vissiin normaalia?
Tässä oli sama homma suuttimien kanssa. Kostealta näytti, muttei lainkaan niin paljon kuin edellisessä.



Sitten oli E 250CDI 2010 vm ajettu 205tkm Tässä oli 5g autoamaatti
Tehoa löytyi nyt hyvästi. oli ohjelmoitukin 250hv. Laatikko mielestäni vaihtoi hyvin. Tasakaasulla 70km/h pientä kierroslukumittarin heittelyä. Onko tämä nyt sitten sama ongelma kuin bemarin ZF laatikoissa kun venttiilikoneisto alkaa olemaan kaput.
Tästäkin kuului tyhjjäkäynnillä suhinaa kuskin puolelta moottorin sivusta.
Tässä oli myös 1 suutin kohtuu kostea, muut ehkä kuivia.




Onko näissä kaikissa tuota suuttimen vuotoa ja milloin pitää sitten huolestua ja vaihtaa pohjatiivisteet? vai sattuiko nyt vaan 3 huonoa yksilöä.
Pohjatiivisteitä ei noihin ole juuri vaihdettu. Usein suuttimien juurilla on 651:ssa mustaa öljyä jonkin verran.
Vaihteistojen huollot onnistuu toki, ja myös vaikkapa päivitys uusimmalla ohjelmalla, käytettävissä kun on maahantuojalta hankittu Star-testeri.
Juu, jakopäitä on laitettu näihin ja kaikenlaista muutakin tehty.Ylivieskassa Lintosella vissiin tietotaitoa näitten korjaamiseen löytyy. Täältähän sitä kajaanista sinne ajelee sit huoltoon jos tarvii esim. ketjua tai kiristintä alkaa vaihtelemaan?
Öljynvaihto varmaan teillä 5g laatikkoon onnistuu myös? Entä muut huoltotoimenpiteet laatikkoon?
Vaihteistojen huollot onnistuu toki, ja myös vaikkapa päivitys uusimmalla ohjelmalla, käytettävissä kun on maahantuojalta hankittu Star-testeri.
wiimax.fi
Okei, kiitos vastauksesta. Eli jonkin verran öljyä suuttimien juurella on normaalia Alkaako se sitten naputtaa kun vuotaa ja dieselin katku tulee? Ihmettelinkin, ettei haissu diesel ollenkaa vainka noinki märkiä oli.dealer kirjoitti:Pohjatiivisteitä ei noihin ole juuri vaihdettu. Usein suuttimien juurilla on 651:ssa mustaa öljyä jonkin verran.
Juu, jakopäitä on laitettu näihin ja kaikenlaista muutakin tehty.Ylivieskassa Lintosella vissiin tietotaitoa näitten korjaamiseen löytyy. Täältähän sitä kajaanista sinne ajelee sit huoltoon jos tarvii esim. ketjua tai kiristintä alkaa vaihtelemaan?
Öljynvaihto varmaan teillä 5g laatikkoon onnistuu myös? Entä muut huoltotoimenpiteet laatikkoon?
Vaihteistojen huollot onnistuu toki, ja myös vaikkapa päivitys uusimmalla ohjelmalla, käytettävissä kun on maahantuojalta hankittu Star-testeri.
Mites tuo suhina tyhjäkäynnillä. normaalia?
Joo ei ole juuri tarvinnu 651:sen suutinpohjia laitella. Venttiilikopan tiiviste/öljykorkkk vuotaa usein, sen takia suuttimen juuret märkänä.
Suhina on normaalia, melko lailla kaikki nämä suhisee kun kuuntelee konehuoneessa tyhjäkäynnillä.
Jakoketjuja näihin on mennyt n. 300tkm paikkeilla. Yhteen piti vaihtaa nokkapyörät kun olivat menneet pilalle (ajettu pitkään ääntävällä ketjulla). Jos jakoketjun suhteen haluaa mielenrauhaa niin mittaus ei ole kummoinen tehdä ja samalla voi laittaa uusimman mallin kiristimen paikoilleen.
Suhina on normaalia, melko lailla kaikki nämä suhisee kun kuuntelee konehuoneessa tyhjäkäynnillä.
Jakoketjuja näihin on mennyt n. 300tkm paikkeilla. Yhteen piti vaihtaa nokkapyörät kun olivat menneet pilalle (ajettu pitkään ääntävällä ketjulla). Jos jakoketjun suhteen haluaa mielenrauhaa niin mittaus ei ole kummoinen tehdä ja samalla voi laittaa uusimman mallin kiristimen paikoilleen.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Kiitos neuvoista ja vastauksista.
Eli peruskestävää tekniikkaa kuitenkin tietyistä tyyppiongelmista huolimatta. Huomaahan sen kun katsoo noita myynnissä olevia niin sielt löytyy kymmeniä reilusti yli 300tkm ajettujakin.
Eli katselee semmosen yksilön missä huollot tehty ajallaan ja vaihteistoöljytkin vaihdeltu. Kuuntelee ketjun kylmäkäynnistäessä ja muutenkin moottorin äänet ettei naputa kolise yms.
Missä vaiheessa tuosta venakopan tiivisteestä kannattaa alkaa vaihtotyötä harkitsemaan. sittenkun on jo reilusti öljyä tuossa koneen päällä?
Kaikissa noissa koeajamissani oli öljykorkin juurikin märkä eli tosiaankin voinut vuotaa siitäkin.
Eli peruskestävää tekniikkaa kuitenkin tietyistä tyyppiongelmista huolimatta. Huomaahan sen kun katsoo noita myynnissä olevia niin sielt löytyy kymmeniä reilusti yli 300tkm ajettujakin.
Eli katselee semmosen yksilön missä huollot tehty ajallaan ja vaihteistoöljytkin vaihdeltu. Kuuntelee ketjun kylmäkäynnistäessä ja muutenkin moottorin äänet ettei naputa kolise yms.
Missä vaiheessa tuosta venakopan tiivisteestä kannattaa alkaa vaihtotyötä harkitsemaan. sittenkun on jo reilusti öljyä tuossa koneen päällä?
Kaikissa noissa koeajamissani oli öljykorkin juurikin märkä eli tosiaankin voinut vuotaa siitäkin.
Noniin pitihän se sitten siirtyä mersun omistajaksi.
W204 220 cdi 2010 amg paketilla ja 5g automaatilla.
Ruotsista tuotu. 156 tkm ajettu. Mersulta löytyi täydellinen huoltokirja 2018 saakka. Viimeisin a9 huolto tehty jossain pikkupajalla ja siitä ei ollut sähköistä kirjausta järjestelmässä.
5g laatikon öljyt vaihdettu B4 huollon yhteydessä 64tkm ajettuna. Sen jälkeen ei mainintaa öljynvaihdoista laatikkoon. Laatikko kuitenkin vaihtaa nätisti ja ei oireillut kyb venakaan. Eli uskalsin laatikon osalta ostaa
. riittääkö, että vaihtaa seuraavan huollon yhteydessä laatikon ölpät huuhtelemalla ja suodattimen. Nyt siis 92000 ajettu ölpän vaihdon jälkeen ja noudatettu näköjään sitä mersun virallista ohjetta että kerran koko auton eliniän aikana..
Kylmäkäynnistyks on nätti. Ketju ei rääkäise. Laitan siitä tänne näytille pätkän.
https://youtu.be/TFDKy0L_qvU
Lämpimänä hoksasin tänään, että jonkinlainen sivuääni tulee lisäksi tuohon moottoriin. Ei tärise ei savua, voiko tuo "naputus" johtua hihnapyöristä vai onko jotain muuta katastrofaalista tulossa? Laitan pari pätkää tähän lämpimästä koneesta.
https://youtu.be/TcaQ0vlk0Qg
https://youtu.be/IBLPRhrgIGQ
jos olisi vag niin arvelisin kaksoismassavauhtipyöräksi mutta tässä tuskin semmoista on.
Suuttimien juuret oli kuivat. Öljykorkki hieman kostea, mutta ei lähellekään koeajoautojen tapaista vuotoa.
Olihan tuo ihan mahtava auto ajaa vajaa 500km eilen kotiin. Kulutus oli 5.2 ja ohituksia tuli tehtyä.
Jäähdytysneste on keltaista sen on vissiin ok tälle motille?
Onko alkavaa termostaattivikaa kun matkalla huomasin kovan kiihdytyksen jälkeen, että lämpötila putoaa yhden pykälän ja nousee takasin taas kun ajelee tasaisesti.
Tässäpä ensitunnelmia. Jos joku jaksaa noihin videoihin kommentoida niin olisin kiitollinen.
W204 220 cdi 2010 amg paketilla ja 5g automaatilla.
Ruotsista tuotu. 156 tkm ajettu. Mersulta löytyi täydellinen huoltokirja 2018 saakka. Viimeisin a9 huolto tehty jossain pikkupajalla ja siitä ei ollut sähköistä kirjausta järjestelmässä.
5g laatikon öljyt vaihdettu B4 huollon yhteydessä 64tkm ajettuna. Sen jälkeen ei mainintaa öljynvaihdoista laatikkoon. Laatikko kuitenkin vaihtaa nätisti ja ei oireillut kyb venakaan. Eli uskalsin laatikon osalta ostaa

Kylmäkäynnistyks on nätti. Ketju ei rääkäise. Laitan siitä tänne näytille pätkän.
https://youtu.be/TFDKy0L_qvU
Lämpimänä hoksasin tänään, että jonkinlainen sivuääni tulee lisäksi tuohon moottoriin. Ei tärise ei savua, voiko tuo "naputus" johtua hihnapyöristä vai onko jotain muuta katastrofaalista tulossa? Laitan pari pätkää tähän lämpimästä koneesta.
https://youtu.be/TcaQ0vlk0Qg
https://youtu.be/IBLPRhrgIGQ
jos olisi vag niin arvelisin kaksoismassavauhtipyöräksi mutta tässä tuskin semmoista on.
Suuttimien juuret oli kuivat. Öljykorkki hieman kostea, mutta ei lähellekään koeajoautojen tapaista vuotoa.
Olihan tuo ihan mahtava auto ajaa vajaa 500km eilen kotiin. Kulutus oli 5.2 ja ohituksia tuli tehtyä.
Jäähdytysneste on keltaista sen on vissiin ok tälle motille?
Onko alkavaa termostaattivikaa kun matkalla huomasin kovan kiihdytyksen jälkeen, että lämpötila putoaa yhden pykälän ja nousee takasin taas kun ajelee tasaisesti.
Tässäpä ensitunnelmia. Jos joku jaksaa noihin videoihin kommentoida niin olisin kiitollinen.
Riittää.riittääkö, että vaihtaa seuraavan huollon yhteydessä laatikon ölpät huuhtelemalla ja suodattimen
Jäähdytysnesteen väri normaali, pakkaskestävyys kannattaa toki tarkastaa / vaihtaa nesteet ellei ole merkintää aiemmasta vaihdosta.
Termariasiasta en olisi huolissani. Vaihtaa sitten jos pakkasilla jää lämmöt alas.
wiimax.fi
Kiitos nopeasta vastauksesta. Mites nuo konehuoneen äänet? Onko jotain poikkeavaa. Lämpimänä mielestäni tulee tommoinen tasainen pehmeä "naputus"dealer kirjoitti:Riittää.riittääkö, että vaihtaa seuraavan huollon yhteydessä laatikon ölpät huuhtelemalla ja suodattimen
Jäähdytysnesteen väri normaali, pakkaskestävyys kannattaa toki tarkastaa / vaihtaa nesteet ellei ole merkintää aiemmasta vaihdosta.
Termariasiasta en olisi huolissani. Vaihtaa sitten jos pakkasilla jää lämmöt alas.
Videioiden perusteella en vielä alkaisi millekään, omasta mielestä 651 ei ole niitä hiljaisimpia kävijöitä.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Kiitos vastauksista. Auto pelaa kyllä hyvin. Huonostihan tuosta videosta sitä ääntä pystyy paikallistamaan. Huomasi vain selkeän eron kylmänä jolloin ääntä ei tule lainkaan ja sitten lämpimänä kuuluu.
Tarkoitan siis semmoista hieman epätasaista koputusta vai nakutusta lie? Ei seuraa mielestäni tasaiasesti moottorin käyntiä.
https://www.youtube.com/watch?v=TcaQ0vl ... e=youtu.be
Tässä kuuluu hyvin kun lopussa nostan kameran kauemmas moottorista.
Kuuluu ehkä paremmin tuolta auton/moottorin sivulta. Suuttimien päältä ei mielestäni kuulu.
https://www.youtube.com/watch?v=IBLPRhr ... e=youtu.be
Tässä kuuluu ehkä parhaiten kun kävelen tonne kuskin ja lopussa vänkärin puolelle.
Ei ravista eikä savuta. Vedotkin tallella. Mikä lie naputus. Mielenrauhan takiahan tuota vois käydä näyttää ja kysyä mitä maksaa ketjun kiristimen/ketjun tarkistus? Vaikka kylmänä ei kyllä rääkäisekään. Se tarkistus ei itsessään vissiin iso homma ole?
Tarkoitan siis semmoista hieman epätasaista koputusta vai nakutusta lie? Ei seuraa mielestäni tasaiasesti moottorin käyntiä.
https://www.youtube.com/watch?v=TcaQ0vl ... e=youtu.be
Tässä kuuluu hyvin kun lopussa nostan kameran kauemmas moottorista.
Kuuluu ehkä paremmin tuolta auton/moottorin sivulta. Suuttimien päältä ei mielestäni kuulu.
https://www.youtube.com/watch?v=IBLPRhr ... e=youtu.be
Tässä kuuluu ehkä parhaiten kun kävelen tonne kuskin ja lopussa vänkärin puolelle.
Ei ravista eikä savuta. Vedotkin tallella. Mikä lie naputus. Mielenrauhan takiahan tuota vois käydä näyttää ja kysyä mitä maksaa ketjun kiristimen/ketjun tarkistus? Vaikka kylmänä ei kyllä rääkäisekään. Se tarkistus ei itsessään vissiin iso homma ole?
Vähän reippaan tunteroisen homma tarkastaa. Samalla uusia kiristin jos ei ole uusimman mallin kiristin paikoillaan
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Noniin tässä vähän kokemuksia parin viikon käytön jälkeen. Ilohan tuolla on ajaa. Laatikko vaihtaan nätisti ja tehoakin tuntuu olevan mukavasti. Tuikullahan tuo pitänee käyttää jossain vaiheessa.
Muutamia kysymyksiä.
Noissa videoissa kuuluva epätasainen naputus kuuluu vain hellekeleillä kun moottori on täysin lämmennyt. Esim. eilen kun oli alle 12 astella lämmintä niin kuumalla moottorilla ääntä ei kuulunut. Paikalllistin äänen tuonne jäähdytysnestesäiliön puolelle voimakkaimmin. Selkeää paikkaa en löytänyt. Voiko se kuulua ilmastointilaitteesta tai vesipumpusta ym? koska kuuluu vaan kun ulkolämpötila tarpeeksi korkea.
Dpf polton vissiin huomaa tässä vain kun auton ajaa parkkiin ja ulkona käryää sekä pakoäänet ehkä möreämmät? Kuinka usein nämä yleensä polttelee?
Käytin auton paikallisella merkkihuollolla ketjun venymän tarkistuksessa. Venymä oli 78mm eli ei tarvinnut vaihtaa. Ilmeisesti tämä on lähellä alkueräistä mittaa? Kiristin oli vanhanmallinen ja se vaihdettiin nyt uuteen ihan mielenrauhan vuoksi. Nyt ei kun kovaa ajoa vaan ja toivotaan ehjiä kilometrejä
Muutamia kysymyksiä.
Noissa videoissa kuuluva epätasainen naputus kuuluu vain hellekeleillä kun moottori on täysin lämmennyt. Esim. eilen kun oli alle 12 astella lämmintä niin kuumalla moottorilla ääntä ei kuulunut. Paikalllistin äänen tuonne jäähdytysnestesäiliön puolelle voimakkaimmin. Selkeää paikkaa en löytänyt. Voiko se kuulua ilmastointilaitteesta tai vesipumpusta ym? koska kuuluu vaan kun ulkolämpötila tarpeeksi korkea.
Dpf polton vissiin huomaa tässä vain kun auton ajaa parkkiin ja ulkona käryää sekä pakoäänet ehkä möreämmät? Kuinka usein nämä yleensä polttelee?
Käytin auton paikallisella merkkihuollolla ketjun venymän tarkistuksessa. Venymä oli 78mm eli ei tarvinnut vaihtaa. Ilmeisesti tämä on lähellä alkueräistä mittaa? Kiristin oli vanhanmallinen ja se vaihdettiin nyt uuteen ihan mielenrauhan vuoksi. Nyt ei kun kovaa ajoa vaan ja toivotaan ehjiä kilometrejä
