Ei ole lähellekkää AMG tasoa. tarkistin tänään useammasta eri yksilöstä... ne on vain vähän kantattu, eli on yli 90 asteta (100?) mutta ei 180. Eli rullaamalla saa helposti 1cm tilaa.aaltojarvi kirjoitti:202:ses on kantit käännetty jo tehtaalla .
Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Elikkä mulla on sitten vähän enemmän tilaa kaarissa. Ei taida mennä ilman rullausta nuo 10x18et25 alle.Sergey kirjoitti:Ei ole lähellekkää AMG tasoa. tarkistin tänään useammasta eri yksilöstä... ne on vain vähän kantattu, eli on yli 90 asteta (100?) mutta ei 180. Eli rullaamalla saa helposti 1cm tilaa.aaltojarvi kirjoitti:202:ses on kantit käännetty jo tehtaalla .
Nykyinen
S203 C30cdi Amg
Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
S203 C30cdi Amg
Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
kyllä, AMG:ssä on enemmän tilaa valmiiks eli ei mene modaamatta, tai jos menee, se on kyllä vaarallinen renkaan kyljelle, toi pokkaus mikä siinä on, voi helposti leikata renkaan kyljen auki kokonaan. Mulla o kerran niin käyny ja olipa nasta juttu!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
W202 AMG:ssa on tehdaskoodina shell modification.Sergey kirjoitti:kyllä, AMG:ssä on enemmän tilaa valmiiks eli ei mene modaamatta, tai jos menee, se on kyllä vaarallinen renkaan kyljelle, toi pokkaus mikä siinä on, voi helposti leikata renkaan kyljen auki kokonaan. Mulla o kerran niin käyny ja olipa nasta juttu!
mun S202 oli tehtaalla asennettu AMG korisarja niin lokasuojinen kantit oli mankeloitu.
Nykyisessäkin oli mankeloitu mutta ei ihan kokonaan, vaan joutu itse hieman naputteleen ja dremelöimään että mahtu 18x8,5 ET30 vanteet alle.
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Onko tämä aiva hölmön näkönen näin:
Tiedetään, vanteet on aiva pa*kaset, maalit irtoilee...
Tiedetään, vanteet on aiva pa*kaset, maalit irtoilee...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Secci otettu ajoon eilissäpäivänä Kevään neitsytajelulle lähtiessä, muutaman kymmenen metrin jälkeen muistin, että vanteiden keskilätkien ruuvit oli pyöritetty vain sormin kiinni Toisesta takavanteesta lätkä oli pyörähtänyt sojottamaan mihin sattuu, noh lätkä kiinni kunnolla ja kojolle. Olipa gutaa
(Oven paneeli ei ole kuvissa vielä kiinni )
(Oven paneeli ei ole kuvissa vielä kiinni )
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Niin onSamuli H kirjoitti:Borbetit on munakkaat Nyt vaan auton korkeus paistaa silmään. Mitkä on rengaskoot? Porkkanavilkut toisi keulaan kontrastia, nyt on jotenkin väritön.
Keula tipahtaa tässä päivien sisällä, kuhan hajen sinne ykkösen kumit. Perää en tuosta todennäköisesti laske. Tulee muuten liian lintta.
Edessä vanteet 8x17 ja renkulat 215/40. Takana 10x17 ja 245/40. Porkkanat tulee ja nuo kalapeet lähtee
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Tarkotushan oli siis laittaa vanteet alle, sanoin kun vahvaria asensin että tämä menee niin hyvin että renkaita vaihtaessa sitten ei mene enää niin hyvin... Noo kolme ekaa rengasta meni hyvin, pultit ei ottanu toisella puolella kiinni jarruhiluihin ja näin. Neljännen renkaan kohdalla sitten tunkki lasahti, auto tuli vauhdilla alas, onneksi ei ollut rengas vielä irti. Noo sain tuon sitten vaihdettua kun tuin auton kunnolla pukeilla.
Kliimaksi tulee sitten tässä: Aloin siirtämään autoa, niin kuului semmonen napse kuin pultin pää ottaisi kiinni jouseen kyllähän te tiedätte? Meinas alkaa jo päässä savuamaan että mikä perkeleen ääni tuo on, kun ei toiselta puolen ottanut kiinni ja nyt sitten toiselta puolen ottaakin Riittää kun löysyttää pultteja n. puoli kierrosta. Sitten ei enää ääntä kuulu.
Kysympä siis että miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista? Molemmilla puolin tismalleen samanlaiset vanteet ja pultit. Pultit on millilleen saman mittaisia.
Kliimaksi tulee sitten tässä: Aloin siirtämään autoa, niin kuului semmonen napse kuin pultin pää ottaisi kiinni jouseen kyllähän te tiedätte? Meinas alkaa jo päässä savuamaan että mikä perkeleen ääni tuo on, kun ei toiselta puolen ottanut kiinni ja nyt sitten toiselta puolen ottaakin Riittää kun löysyttää pultteja n. puoli kierrosta. Sitten ei enää ääntä kuulu.
Kysympä siis että miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista? Molemmilla puolin tismalleen samanlaiset vanteet ja pultit. Pultit on millilleen saman mittaisia.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Siittä esimerkiksi:Haikara kirjoitti:Onko Monoblockeihin muuten saatavilla kromattuja keskikuppeja mistään? Muovia on huono kiillottaa kiiltäväksi
http://cgi.ebay.de/Original-Mercedes-Fe ... 51989bf639
Nykyinen
S203 C30cdi Amg
Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
S203 C30cdi Amg
Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Multa meni takaa laakeri niin alkoi hipsiin jousiin pultit. Alkuperäiset vanteet ja pultit oli paikoillaan. Ei ääntänyt, mutta oli hivenen väljääMultiviri kirjoitti: Kysympä siis että miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista? Molemmilla puolin tismalleen samanlaiset vanteet ja pultit. Pultit on millilleen saman mittaisia.
mutterikoneel pari kertaa liian tiukalle ni alkaa ottaa pultit kii jarruihi
ja muovisen voi teipata alumiiniteipil ja kiillottaa se. Ei sit erotu materiaali vanteest. Mul o sillee tehty ku kromatuis o eri sävy.Haikara kirjoitti:Onko Monoblockeihin muuten saatavilla kromattuja keskikuppeja mistään? Muovia on huono kiillottaa kiiltäväksi
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Liekköhän sitte entinen omistaja käyttäny pulttikonetta, ittellä oli käytössä ainoastaan rengasavain ja omat kädet Pitää huomenna vianorilta käydä kysymässä pultteja
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Loistava idea Niinhän olitkin tehnyt jossain topicissa, mutta empä taas muistanutkaanSergey kirjoitti:mutterikoneel pari kertaa liian tiukalle ni alkaa ottaa pultit kii jarruihija muovisen voi teipata alumiiniteipil ja kiillottaa se. Ei sit erotu materiaali vanteest. Mul o sillee tehty ku kromatuis o eri sävy.Haikara kirjoitti:Onko Monoblockeihin muuten saatavilla kromattuja keskikuppeja mistään? Muovia on huono kiillottaa kiiltäväksi
Huomenna alkaa ensimmäisen vanteen kiillloitus. Tänää kaapaisin Nitromorsilla maalit pois.
Yllättävän hyvin muuten lähti. Neljä kerrosta Nitromorsia, välissä "kaavinta" ja lopuksi painepesu.
Päivitys:
Tajuton homma tuo kokokiilloitus
Aamukahdeksasta turattu ja yksi vanne alkaa olla jotenkuten kiillossa. Miksiköhän viimeisin kiilloitusvaha meinaa jankkiutua tervaksi vanteen pintaan?
On kyllä sitten ihan varmasti viimeinen kiilloitusprojekti mulla, sen verran tylsää/yksitoikkoista/pitkäveteistä
Mersuforumilla Karra myy 30 eurolla noita mistä tein...Haikara kirjoitti:Onko Monoblockeihin muuten saatavilla kromattuja keskikuppeja mistään? Muovia on huono kiillottaa kiiltäväksi
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=102746
tossapa muute kuva siitä teippausmenetelmästä
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
No niin....sain vihdoin ja viimein päätettyä vanteet ässään, mutta jouduin tyytymään kakkos vaihtoehtoon Kolmea eri mallia oon pyöritellyt päissäni kohta vuoden (Brabus Monoblock VI, AMG Vesuvio ja MAE Crown Jewel) ja brabuksien osoittautuessa "hieman" suolaisen hintaiseksi 19" koossa, päädyin AMG malliin.....ja tämmönen siitä sitten tuli!
Vanteet on siis 19" ET32, edessä 8.5" ja takana 9.5" (kumit 245/40 ja 275/35)
Mutta....mitä sanoo arvon raati. Kuuluu varmaan sinne asti, kun auto huutaa madallusta...eikö, eikö? Varsinkin keulasta!
Vanteet on siis 19" ET32, edessä 8.5" ja takana 9.5" (kumit 245/40 ja 275/35)
Mutta....mitä sanoo arvon raati. Kuuluu varmaan sinne asti, kun auto huutaa madallusta...eikö, eikö? Varsinkin keulasta!
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Hyvältähän tuo näyttää, vaikkakin itse olisin ehkä laittanut tuumaa pienemmät vanteet alle. Makuasioita....piippu kirjoitti:Mutta....mitä sanoo arvon raati. Kuuluu varmaan sinne asti, kun auto huutaa madallusta...eikö, eikö? Varsinkin keulasta!
Pikkuusen sitä tietysti voisi tiputtaa lähemmäs maata.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Vanne ja rengas tietäjille kysymys..
Mulla ois tommoset AMG III vanteet ylimääräisenä koossa 19" , 8.5" ja 9.5" leveinä ja niillä rengastus 235/35/19 ja takana 265/30/19.
Haluaisin laittaa ne tohon emännän 4-matic s211 mersuun, mut vehon mukaan ei suositella eripari rengastusta tuon kehän ja korkeus eron vuoksi, joka noissa on 17mm kehällä ja korkeudessa 6mm.
Kukaan ei osaa sanoa paljon noissa sais olla eroa?
Mites jos laitan joka nurkkaan vaikka 245/35/19 renkaat niin onko kehä erilainen noitten 8.5 ja 9.5 vanteen välilla? jää vaan aika uudet renkaat ylimääräiseksi sitten
Vai hautaanko toiveet noitten vanteitten suhteen...
Mulla ois tommoset AMG III vanteet ylimääräisenä koossa 19" , 8.5" ja 9.5" leveinä ja niillä rengastus 235/35/19 ja takana 265/30/19.
Haluaisin laittaa ne tohon emännän 4-matic s211 mersuun, mut vehon mukaan ei suositella eripari rengastusta tuon kehän ja korkeus eron vuoksi, joka noissa on 17mm kehällä ja korkeudessa 6mm.
Kukaan ei osaa sanoa paljon noissa sais olla eroa?
Mites jos laitan joka nurkkaan vaikka 245/35/19 renkaat niin onko kehä erilainen noitten 8.5 ja 9.5 vanteen välilla? jää vaan aika uudet renkaat ylimääräiseksi sitten
Vai hautaanko toiveet noitten vanteitten suhteen...
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
erot on niin pieniä että se o iha sama. EN usko että 6mm ero halkasijassa vaikuttaa mihinkään kun jo samankokoistenkin renkaiden kokoero voi olla noin iso, ts. esim. edessä uudet ja takana kuluneet = halkaisijaero voi tälleen olla jopa 16mm ja silti renkaat olisi lailliset ja normien mukaiset. Ihme sepitystä taas veholta. Myyhän ne itsekin autoja ihan tehtaalta eriparirenkailla!?!?!
tietysti samankokoiset joka nurkkaan niin ei ole ainakaan mitään eroa. ja leveydellä ei ole vaikutusta renkaan halkaisijaan. EI se teräskudos siitä mihinkään muutu
tietysti samankokoiset joka nurkkaan niin ei ole ainakaan mitään eroa. ja leveydellä ei ole vaikutusta renkaan halkaisijaan. EI se teräskudos siitä mihinkään muutu
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ainakin tossa CLK:ssa on niin herkkä vakionopeussäädin, että ei pysynyt päällä kun oli edessä 225/40/18 ja takana 245/40/18...teerola kirjoitti:Kuinka tarkka ESP on eroista?
Tuntuu että on ollut ongelmia sen kanssa, koska käytetty eripari renkaita.
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
tosiaan nelimatic. nooh jos ei elektroniikka osaa erotaa 6mm eroa niin minun suppea mielipide on se, ett' kyseessä on huonoa tekniikkaa ELi joka kulmaan samat kumit ja nuo vanteet on ok.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kaverilla aikoinaan neliveto corollasta hajosi jakolaatikko ku oli eri sarjaa takarattaat ja eturattaat... En nyt tähän hätään muista minkä kokoset ne oli mut ei niissä isoo eroo ollu ja seurauksena oli jakolaatikon sisällä aika monta ratasta sileenä...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Elikkä onko ainoa oikea ratkaisu laitttaa eteen ja taakse 245/35/19 renkaat, jos noitten vanteitten leveydellä ei niin väliä.dealer kirjoitti:Nelivetoautoon eteen ja taakse kehältään erikokoiset renkaat ?
Itselläni ei kyllä tulisi mieleenkään edes kokeilla joten en tiedä mitä hajoaa ajan myötä
Nuo 245 taitaa viel istua ihan hienosti noille 8.5 ja 9.5" vanteelle..
Vai onko tolla vanteella merkitystä tohon 4-maticciin.. Autohan S211 320cdi 4-matic vm.07, jos sillä jotain merkitystä on..
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
kyl se on paras nelimatikissa kun laitat nuo renkaat ni ei ala auto kakomaan. Ne on sopivat noille kummallekin vanteelle mutta tulee eri näköset renkaat eteen ja taakse. Jos nyt ihan tosissaan mennään ohjeen mukaan niin ei se kait saisi sitten olla vanteen leveyskään eri. mut siinä mä en näe mitään järkisyytä kun ei se renkaan halkasija miksikään muutu.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.