Saabismiko sairautta? Varo tartuntaa!!!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1340
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

Saabismi on pysyvä sairaus.....ja sairastan mielellään,ei niin hyvää autoa vielä ollu kuin viimeinen 9-5-04 saab oli.....ja uutta katsellaan kun saan ton datsunin mailmalle :wink:
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Itse puolestani paranin jo. :lol: Ihan jännä pelihän se oli, mutta tehoja lukuunottamatta eipä tuossa mitään ollut, mitä ei muut merkit tarjoa samaan hintaan...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Minustakin tuli saabisti...

Nimittäin ostin tollasen 900 turbo saapikkaan...
Ja on vielä vähän ajettu...

Kuva

Kuva
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Kuva
Avatar
saapismi
Viestit: 410
Liittynyt: 10.12.2012 21:38

Viesti Kirjoittaja saapismi »

multa löytys muutama ralliratti saappiin :!: tai ainakin kaks
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Nyt on toinenkin tonnari talossa, vielä kun saa tuohon sumarit, niin näyttää paremmalta.

Kuva
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Huh mitä juttua Fiatin koneen hiukkasloukusta. Toivottavasti ei ikinä tule ostettua DPF systeemillä olevaa autoa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=133834
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

et kirjoitti:Huh mitä juttua Fiatin koneen hiukkasloukusta. Toivottavasti ei ikinä tule ostettua DPF systeemillä olevaa autoa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=133834
Fiatin ?

:pidu: :beerhug: :jook:

.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

todellauupunut kirjoitti:
et kirjoitti:Huh mitä juttua Fiatin koneen hiukkasloukusta. Toivottavasti ei ikinä tule ostettua DPF systeemillä olevaa autoa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=133834
Fiatin ?

:pidu: :beerhug: :jook:

.

Moottorit

Pienitehoisinta 1,8-litraista bensiinimoottoria lukuunottamatta kaikki moottorit ovat turboahdettuja. 1,9-litraiset dieselmoottorit ovat Fiat-peräisiä ja 2,2-litrainen on Isuzun. V6-moottori perustuu GM High Feature -moottoriin.

http://www.autowiki.fi/index.php/Saab_9-3_mk2

Parempaakaan tietoa äkkiseltään löytäny.

Voitte vaan arvailla oisko meijän perheellä diisseli saappi jos sienne mahtuis toisen valmistajan kone ja sais sen vielä leimattuaki. :wink:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Melkein oikein mutta tarkennetaan hieman kun google löysi heti diesel saapeista:

2.2l opelin (ketjulla) (man ja aut)
3.0l Isuzun (hihnalla) (pelkkä man.)
1.9l Fiatin (hihnalla) (man ja aut)

Tuo Isuzun kone olis herkku mutta kaiketi sylinteriputket vajoaa. Aika hyviä tehoja ottavat tuosta fiiatin koneestakin kaiketi. Taitaa olla Vaasalaista alkuperää ohjelma siihenkin?

Pitääpä alata seuraamaan löytyykö mersu foorumeiltakin noita kauhutarinoita DPF suhteen.

E: Näyttää olevan Pupettikin Vaasasta...
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

et kirjoitti:Melkein oikein mutta tarkennetaan hieman kun google löysi heti diesel saapeista:

2.2l opelin (ketjulla) (man ja aut)
3.0l Isuzun (hihnalla) (pelkkä man.)
1.9l Fiatin (hihnalla) (man ja aut)

Tuo Isuzun kone olis herkku mutta kaiketi sylinteriputket vajoaa. Aika hyviä tehoja ottavat tuosta fiiatin koneestakin kaiketi. Taitaa olla Vaasalaista alkuperää ohjelma siihenkin?

Pitääpä alata seuraamaan löytyykö mersu foorumeiltakin noita kauhutarinoita DPF suhteen.

E: Näyttää olevan Pupettikin Vaasasta...
Oho, en olisi uskonut. :shock: .
Fiattien 1.9 tdi koneista olen kuullut otetun reippaasti yli 200hv...vääntöä ei ilmeisesti pysty lisäämään kauhiasti kytkinten takia. Tuo yli 200 käsittääkseni vaatii jo ahtimen vaihdon. Jostain 1.4 bensaturbostakin kuulin jossa +250hv :shock: .

Luulin kyllä että et kitjootteli kännissä... :D :wink:
Mersufoorumillahan noita DBFfiä on rikki kokoajan....vaurioista en muista lukeneeni.

.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

todellauupunut kirjoitti: Oho, en olisi uskonut. :shock: .
Fiattien 1.9 tdi koneista olen kuullut otetun reippaasti yli 200hv...vääntöä ei ilmeisesti pysty lisäämään kauhiasti kytkinten takia. Tuo yli 200 käsittääkseni vaatii jo ahtimen vaihdon. Jostain 1.4 bensaturbostakin kuulin jossa +250hv :shock: .

Luulin kyllä että et kitjootteli kännissä... :D :wink:
Mersufoorumillahan noita DBFfiä on rikki kokoajan....vaurioista en muista lukeneeni.

.
En ollu eilen kännis vaikka mieli teki kun tiesi että LU aloittaa viikonlopun aina torstaina.

Eihän noihin etuvetoihin voi liikaa potkua laittaa jos haluaa että paikat pysyy kasas. Siinähän se ohjelmoijan taidot punnitaankin että laittaa vain niin vähän tehoa lisää ettei tule itelle hankaluuksia.

Missä Fiiateissa noita vastaavia koneita käytetään? Croma, Punto vai Uno?
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Tonnarin konepellis oli moottorin korjausvalo katkaisijana sellainen pieni putkisulakkeen kokoinen lasimokkula missä sisällä oli varmaan Gato Negroa. Konepellin kun nosti niin se viina siellä sisällä johti jännitteen. Saako tuollaisia mistään varaosaliikkeestä? Huomattavasti parempi kuin joku kytkin.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

et kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti: Oho, en olisi uskonut. :shock: .
Fiattien 1.9 tdi koneista olen kuullut otetun reippaasti yli 200hv...vääntöä ei ilmeisesti pysty lisäämään kauhiasti kytkinten takia. Tuo yli 200 käsittääkseni vaatii jo ahtimen vaihdon. Jostain 1.4 bensaturbostakin kuulin jossa +250hv :shock: .

Luulin kyllä että et kitjootteli kännissä... :D :wink:
Mersufoorumillahan noita DBFfiä on rikki kokoajan....vaurioista en muista lukeneeni.

.
En ollu eilen kännis vaikka mieli teki kun tiesi että LU aloittaa viikonlopun aina torstaina.

Eihän noihin etuvetoihin voi liikaa potkua laittaa jos haluaa että paikat pysyy kasas. Siinähän se ohjelmoijan taidot punnitaankin että laittaa vain niin vähän tehoa lisää ettei tule itelle hankaluuksia.

Missä Fiiateissa noita vastaavia koneita käytetään? Croma, Punto vai Uno?
No oli netissä joku fiatin turbo 20v missä tehoa 650hv/500nm tms. Sutii kuulemma 200kmh vauhdissa vielä :D

Joo nyt ei alkanu to kun ollaan mummia ja ukkia...on tommonen 1,5v tyttö hoidossa...sillon ei juoda, mulla on sellanen periaate ollu josta olen pitänyt kiinni, mun lapset eikä lapsenlapset näe mua ikinä kännissä...kun toukat oli pieniä en edes saunakaljoja juonu ikinä...siks kai toisesta pojasta tuli narkkari? :roll: .

.
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Laitan muutaman kuvan nykyisistä tontuista, hieman on valkoinen päässyt nokeentumaan tallissa.

Kuva[im
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kuva
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kuva
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Onko 9000 parempi kuin 900?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Kone kirjoitti:Onko 9000 parempi kuin 900?
On. Alusta yksinkertaista ja luotettavaa kuin printteris vaikkei ole lehtijousia :lol:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Okei tonnari jossa on täys karvalakkivarustus ja kaikki kunnossa. Sillon jää satku tai ysikymppi kakkoseksi. Edelleen on talvella 90 paras etenijä. 160km/h motarilla tuiskussa keskivallin yli ohitukseen ja menee ku juna.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tuohon onko tonttu vai satku parempi, riippuu siitä mitä arvostaa ja hakee autolta.
Itsekin olen tehnyt valinnan näiden kahden välillä.
Vähemmän vikakohteita satkussa, mutta myös vaatimattomampi matkustusmukavuus.
Itse olen valintaa tehdessä miettinyt haluanko tämän ja viimekädessä kuitenkin päättynyt tonnariin, juuri ominaisuuksien takia. Varsinkin CS tarjoaa äänetöntä matkantekoa ja eroa on jonkinverran tuohon CC:n muutenkin.
CS on melkein karvalakki, tosin turbolla sekin, vaikka ilmankin pärjäisi hyvin. Itse olen laittanut vakkarin siihen ja laajemman ajotietokoneen.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

et kirjoitti:Tonnarin konepellis oli moottorin korjausvalo katkaisijana sellainen pieni putkisulakkeen kokoinen lasimokkula missä sisällä oli varmaan Gato Negroa. Konepellin kun nosti niin se viina siellä sisällä johti jännitteen. Saako tuollaisia mistään varaosaliikkeestä? Huomattavasti parempi kuin joku kytkin.
Elohopeakytkin :idea:

(http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=19889)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Kiitos. Tuollaisen pitää tilata.
Naamakostaja
Viestit: 56
Liittynyt: 31.12.2012 17:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Naamakostaja »

Kysymykseen onko tonnari parempi kuin 900 niin puhutaanko nyt og vai ng satkusta? Og on kyllä niin kivikautisen näköinen laitos että varmasti jo senkin takia jakaa ihmiset kahteen ryhmään. Ng jo sitten vähä tuoreempi mutta kori on ymmärtääkseni lähes hengenvaarallinen talvikeleillä perän suhteen. Mutta jos ng satkun aerona löytäisi ja kolme ovisena niin mikä jottei!
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Olen ajanu kaverin Italiasta hakemaa ng900aeroa ja oli pirteä peli vaikka tais olla vakio. Ei kai noita saa kuin saapasmaasta tai sieltä tuotuja 2 litrasia.
Saksas mukava ajaa kun paikalliset ei pysyny peräs niiden herrasmies sopimuksen vuoksi.
Yli 10 vuotta aikaa enkä muista montako ovea oli.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Easy Rider kirjoitti:Okei tonnari jossa on täys karvalakkivarustus ja kaikki kunnossa. Sillon jää satku tai ysikymppi kakkoseksi. Edelleen on talvella 90 paras etenijä. 160km/h motarilla tuiskussa keskivallin yli ohitukseen ja menee ku juna.
Taita olla vähän legendaa.... :lol:

.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Satkussa on kyllä akseliväliä hiven enemmän joka tuo vakautta, mutta takapäässä myös enemmän massaa, sillä ysikymppi on parempi etenemään talvella. Vakaus pahassa kelissä on molemmilla uskomaton. Satku vaan on lämpösempi. :?

Itse koettua legendaa. Kaverin omistamalla "90-Vikkenillä" jossa ite olin hyvänä haltijana. Noin 60tkm meni muutamassa vuodessa tuo peli raskaalla jalalla, nyt väisty 900:sen tieltä. Itelleni en heti ottas, oireet ei sovi siihen tauvinkuvaan. Hattua nostan niille jotka niitä jaksaa ja autoille joita edelleen pidetään samaan tapaan vaalien kuin vanhoja Lankkuja. Olis muuten jännä laittaa Audi/VW pikittäis TDi tuollaseen.. :D

Uudempaa turbo-Saabia voisin harkita virityspotentiaalin ja hinnan takia, vaan ku ei oo mahollisuuksia harrastaa just nyt just mitään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Naamakostaja
Viestit: 56
Liittynyt: 31.12.2012 17:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Naamakostaja »

Easy Rider kirjoitti:Satkussa on kyllä akseliväliä hiven enemmän joka tuo vakautta, mutta takapäässä myös enemmän massaa, sillä ysikymppi on parempi etenemään talvella. Vakaus pahassa kelissä on molemmilla uskomaton. Satku vaan on lämpösempi. :?

Itse koettua legendaa. Kaverin omistamalla "90-Vikkenillä" jossa ite olin hyvänä haltijana. Noin 60tkm meni muutamassa vuodessa tuo peli raskaalla jalalla, nyt väisty 900:sen tieltä. Itelleni en heti ottas, oireet ei sovi siihen tauvinkuvaan. Hattua nostan niille jotka niitä jaksaa ja autoille joita edelleen pidetään samaan tapaan vaalien kuin vanhoja Lankkuja. Olis muuten jännä laittaa Audi/VW pikittäis TDi tuollaseen.. :D

Uudempaa turbo-Saabia voisin harkita virityspotentiaalin ja hinnan takia, vaan ku ei oo mahollisuuksia harrastaa just nyt just mitään.
Mulla olis tossa aura-auton alla yks 9-5 aero. Tosiaan niissä virityspotenttiaalia löytyy kun pelkällä softalla 270/420 tehot bensoidilla ja viinallakin pikkumuutoksilla 305/450. Ja ai että kun pelkällä hyrrällä, coolerilla, putkistolla ja ev14:lla pääsee jo melkein kuuhun asti 8) Pitääkin huikata tolle höylälle ettei ihan paskaksi sitä runno jos vaikka kesällä jaksais liikuttaa sitä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”