4-Matic Farkun madallus?
4-Matic Farkun madallus?
Onko hyviä ideoita millä sais tuollaisen farmarin hieman alemmas? Saako jostain alustasarjaa. Onko jollain kokemuksia 4-maticin jousien laikkaamisesta? Mitä mahtaa maksaa nelimaticin etujousi?
En yrittäisikään muuten, mutta kun tuo laite on niin häiriintyneen korkea, että maallikko-mummotkin kyselee "miksi se on noin korkea?" Olisin ihan tyytyväinen jos sen saisi ihan "normaali"-korkeuteen. Vai lähdenkö rengaskaupasta ostamaan BF Goodrichin All-terraineja (On sekin käynyt mielessä, köyhän miehen ML )
...ainut millä sitä voit säätää on kumien vaihto ...siis jousien yläpään kumit ....jos kajoat jollain muulla tavalla niin yks on varma ....ongelmat ....satuin kerran vehoon paikalle samaan aikaan kun asentaja tuskaili yhden 4 matikin kanssa mistä oli omistaja lyhentänyt jousia (....siis kaikki tämä oli W124 4matik) ...ai niin vielä yks juttu W124 farkkua EI madalleta tasonsäädöstä oli 2 tai 4 vetonen
ei ainakaan mun farkkun takapää madaltunu yhtään ykkösen kumeilla ja madallusjousilla joten ihan tangosta laskettiin perää.dry kirjoitti:Jotenkin kuvittelin että sen perän korkeuden säädön tehtävä olisi... perän korkeuden säätöcuuno kirjoitti:...ai niin vielä yks juttu W124 farkkua EI madalleta tasonsäädöstä oli 2 tai 4 vetonen
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Eivät käy ristiin. Ovat vielä ainakin tuplahintaiset normilimppuihin verrattuna. Nimimerkki kilander on aikoinaan vaihdellut noita 4-Maticin kumeja. Siitä taisi olla topikkikin mutten sitä äkkiseltään löytänyt.Meesu kirjoitti:Meneekös 4-maticciin samat kumit kuin tavalliseen, siis nuo jousikumit?
OT:
Äh. Jos jouset on OK niin ei perän pitäisi tyhjänä ollessa edes sieltä tangosta säätämällä laskea. Tottakai systeemi pitää säätää uudelleen, kun vaihtaa alle matalammat jouset / kumit, niinkuin EzKo on varmaankin tehnyt. Jos pilkkua viilataan, niin eihän tuolla systeemillä ole tarkoitus säätää perän korkeutta vaan pitää perän korkeus koko ajan samana. Eli perän pitäisi tyhjänä ollessa olla jousten ja sen iskareissa olevan peruspaineen varassa.EzKo kirjoitti:ei ainakaan mun farkkun takapää madaltunu yhtään ykkösen kumeilla ja madallusjousilla joten ihan tangosta laskettiin perää.dry kirjoitti:Jotenkin kuvittelin että sen perän korkeuden säädön tehtävä olisi... perän korkeuden säätöcuuno kirjoitti:...ai niin vielä yks juttu W124 farkkua EI madalleta tasonsäädöstä oli 2 tai 4 vetonen
OT²:
16v 201:iin on ollut saatavana korkeudensäätösysteemikin. Kojelaudan nappulasta on voinut joko nostaa tai laskea autoa. Vaatii etupäähän spetsiaali-iskarit, hydrauliikkakilkkeitä ja erikoiset hydrauliset väli-/säätötangot.
Lähtipä se taas hanskasta.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)