VAG tietäjät hoi!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Joker
Viestit: 112
Liittynyt: 02.2.2006 11:43
Paikkakunta: Oulu

VAG tietäjät hoi!

Viesti Kirjoittaja Joker »

Tuttavan VW Borasta levis vaihdelaatikko, 1,6 -99 kilometrit 160th.
Onko yleinenkin vika 5v-laatikkojen hajoaminen?
Ja mistähän kannattaisi kysellä vaihtolaatikkoa tilalle?
Onkos IV golfissa sama laatikko?
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laatikosta tyyppinumero paperille ja tutkimaan

www.varaosahaku.fi

Sopivuuksista ja ongelman yleisyydestä tietää ainakin Ville S.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Tuliko vetopyörästökoteloon reikä? :lol:
Tuo niissä yleensä tapahtuu, ei kuitenkaan kovin usein. Sopivan vaihtolootan etsintää kannattaa laajentaa Seat Toledoon, Leoniin, IV Golfiin, Audi A3:een,
Laatikon tyyppikirjaimet löydät helpoiten huoltokirjan kannesta.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Saattaa olla huonolla tuurilla isompikin työmaa laatikon löytämisessä;
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=7198
Raato
Viestit: 8
Liittynyt: 20.11.2005 13:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Raato »

Tästä voisi olla apua www.fbt.se eli ruotsin varaosahaku. On vähän niin, kuin tyyppivika tuo laatikon hajoaminen tuosta 1.6:sesta kahdella kaverilla ollut 1.6:nen toisella a3 toisella bora molemmilla laatikko meni paskaksi.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Eikä ole ainoa Volkkarin malli josta laatikot porsii.
Avatar
Joker
Viestit: 112
Liittynyt: 02.2.2006 11:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joker »

En itse ole nähnyt tuota laatikkoa mutta kertoman mukaan tuo laatikko oli mennyt halki ja öljyt tullut pihalle.

Autovahinkokeskukselta oli löytynyt käytetty laatikko, oli vaimon siskonmies sen tilannut. Tuli vaan mieleen että, mitenkähän kauan tuo käytetty kestää.
Oulussa Nikuselle kuulemma laitettavana parhaillaan..
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Avatar
Joker
Viestit: 112
Liittynyt: 02.2.2006 11:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joker »

Olipa tullut Bora kuntoon, reilut 1000e töineen hintaa tullut.
Merkki kuului vaihtuvan seuraavaksi ei VAG laiseen :)
Corolla vahvin ehdokas vissiin...

Nyt olivat vaihtaneet Boran tojota corolla farkkuun mallia 2003, on parempi kuulemma ajaa kuin Boralla ja kyyti Mersua parempi :shock: :shock:
Viimeksi muokannut Joker, 23.9.2006 10:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Avatar
konjamiini
Viestit: 110
Liittynyt: 11.12.2005 10:36
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Lisätäämpä tänne lisää kysymyksiä nuista vageista.

Eli oikuttelijana on -01 passat 96kw pd myllyllä.

Oireyhtymä: Veto puutuu n.2100-2300rpm välillä.
Ennen tuota kierrosaluetta ja myös tuon jälkeen vetää normaalin olosesti.

Ite aattelin että voisko tuo juuttuvasiipinen tehä tepposiaan? Ilmeisesti tuosa semmonen kuitenki on?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10763
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vedot hukassa yms...
Lueppa tuosta :arrow:
viewtopic.php?t=4527
Velipojan 90hp TDI.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
konjamiini
Viestit: 110
Liittynyt: 11.12.2005 10:36
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Tuopa se oikutteleeki oli kone kylymä taikka kuuma :lol:

Vikakoodit luettu, kaikki ok.

Vika päällä aina, ja samoilla kierroksilla... :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10763
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuokin oikutteli kylmänä ja kuumana, kunnes tuo yksi liitos korjattiin...
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko vaihdettu softaa / vika vaan tullut ajan kanssa ?
Avatar
konjamiini
Viestit: 110
Liittynyt: 11.12.2005 10:36
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

dealer kirjoitti:Onko vaihdettu softaa / vika vaan tullut ajan kanssa ?
Vakio pska tuo on, vika ilmeisesti tullu ajan kans. oli tuommonen jo hankittaesa.

Ai niin, ja ajettukkaan ei oo ku alle 130tkm. aivan oikiasti.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Kuinka pahasti se puutuu?
Ainahan kiihdyttäessä ahdot tekee piikin ~2000 kohdalla, kunnes säätö ehtii tasaamaan sen. Tämä saattaa tuntua että veto katkeaa, ja tai säätösiivet on sen verran jumissa että se ylikorjaa ja ahdot todella tippuu aika alas tuolloin, ennenkuin säätö taas ehtii niitä nostamaan.
Melkein laittaisin esim. vag-comin kiinni ja loggalisin ahtoja kiihdytyksessä.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
konjamiini
Viestit: 110
Liittynyt: 11.12.2005 10:36
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

No sen verran se puutuu että veto ikäänkuin loppuu,1sek,ja jatkuu.
N.100-200rpm tuo väli.
Avatar
mannesman
Huima mies
Viestit: 392
Liittynyt: 30.9.2005 18:30
Paikkakunta: Onttola

Viesti Kirjoittaja mannesman »

Volskit on ihan paskoja, sen takia Skodakin käyttää samoja osia :oops:
ML 270 CDI -00
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Testerin kanssa tuota pitäisi päästä ajamaan, näkisi miten ahtopaine käyttäytyy. Yks mahdollinen on auki läpsähtävä EGR; tulpatkaa se. Ja sitten oikeastaan aina kannattaa kokeilla ilmamassamittaria vaihtaa, voi aiheuttaa jos jonkinlaisia oikkuja.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Tuota maffia minäkin ekana kokeilisin vaikka oireet ei aivan passaakaan...
Avatar
konjamiini
Viestit: 110
Liittynyt: 11.12.2005 10:36
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Ville S. kirjoitti:Testerin kanssa tuota pitäisi päästä ajamaan, näkisi miten ahtopaine käyttäytyy. Yks mahdollinen on auki läpsähtävä EGR; tulpatkaa se. Ja sitten oikeastaan aina kannattaa kokeilla ilmamassamittaria vaihtaa, voi aiheuttaa jos jonkinlaisia oikkuja.
Joo kyllä on tulpattuna tuo kierrätys :) Täytyy koittaa vaihtaa tuo mittari josain välisä.
Avatar
Joker
Viestit: 112
Liittynyt: 02.2.2006 11:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joker »

Taas VAG kymysys.

Tuossa kakkos kulkineessa, (Audi A6 2,4 V6 30v quattro C5) oli vuosihuollon yhteydessä luettaessa vikamuistit, päällä kaksi vikaa. Mitäköhän nämä mahtaisi tarkoittaa. 4664 Ohjainlaite väärä koodaus, 463A Moottorin ohjainlaite estotilassa?
Oireitahan tuossa ei ole ollut muuta kuin, starttauttaa pitkään niin lämpimänä kuin kylmänä. Luulin tuota jo ominaisuudeksi!
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Joker kirjoitti:....kyyti Mersua parempi....
No eihän tuo nyt aivan paikkaansa pidä, toki ei se huonokaan ole. Avensis taksina on kylläkin mukavempi kyyissä istuttava kuin c-mersu.

Noniin, ja sitten aiheeseen. Onkos nuo sitten ainoastaan bensakoneiden vikoja noi lodjun poikimiset, entäs miten vag-tomaatti kestää esim, 1.8T:n perässä?
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

1: Ohjainlaite väärin koodattu, koodaa uusiksi tehtaan ohjeilla
2: Josainvaiheessa ollut ajonesto aktiivisena? Jos auto kuitenkin käynnistyy eikä vikoja ajonestossa, en välittäisi mitään.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Joker
Viestit: 112
Liittynyt: 02.2.2006 11:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joker »

Siis mistä koodaan uusiksi ohjainlaitteen? Ja mistä saan tehtaan ohjeet?
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Eikö ne tyhnentäneet vikamuistia , jos kerran lukivat sen?
Omistatko vag-com kaapelin ja ohjelman läppäriin? Nollauta vikamuisti ja tarkista vähän ajan kuluttua onko vika uusiutunut?
big jopo
Avatar
Joker
Viestit: 112
Liittynyt: 02.2.2006 11:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joker »

Kyllä ne nollasi ne vikakoodit, ei vaan laitteita itellä tarkistella onko tullut koodit takaisin.
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Autokuume on jonkin asteinen :lol:

8pätkä volvon tilalle mielessä tänä iltana vw passat jotain tuommosta mallia :?

Etupään nuppi/pusla jutut tiedän onko muuta?
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Faijalla muistaakseni -97 noin 300tkm ajettu tdi tuonti passatti. Lukot poikii helposti ja takaovissa niin ettei ovea saa auki kuin verhoilun poistamalla ja sisältä purkamalla. Keskuslukko temppuilee mukavien mikrokytkimien takia. Kattoluukku aukeaa välillä itsekseen :roll: Sähköisten lasinnostimien mekanismissa on käytetty sellaisia pieniä muoviosia jotka poikii ja sitten joutuu ostamaan koko mekanismin kun ei sitä kahden euron muoviosaa saa ostaa erikseen. Muutenkin osat ja huollot kalliita verrattuna vaikkapa toyotaan vaikkei laadullisesti yllä lähellekkään samaa.

Onhan tuo muuten suhteellisen ok ja kohtuullisen mukava ajaa varsinkin kun tuossa faijan autossa on joku aavikkovälitys joten viitosta ei tartte käyttää kun vasta satasen vauhdissa. Rengasäänetkään ei tuossa niin paljoa vaivaa mutta ainakin 300tkm jälkeen kitinät ja natinat sisustan muoviosista häiritsee kun on tottunut tuohon 124 kitinättömään sisustaan. Sisustan osat ovat ainakin faijan autossa suhteellisen heikot ja esim hanskalokeron lukko ja avausmekanismi on levinnyt. Eipä taida tuo passatti olla kovin kulutuskestävä. Vähemmän ajettu tai tuoreempi voi toki olla ihan toista maata.

Kai se ihan hyvä auto on, minua vaan hämää nuo lukot ja vastaavat perusjutut mitkä ovat todella raivostuttavia kun eivät toimi. Laatu tuossa ei vaan yllä kovinkaan korkealle ainakaan pitempiaikaisessa käytössä...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Kiinnostaisi lähinnä tuon 1,8 bensiini koneen kestävyys eri variaatioissaan :shock: Luonnollisesti turbo kone kiehtoo eniten :D
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Harju kirjoitti:Kiinnostaisi lähinnä tuon 1,8 bensiini koneen kestävyys eri variaatioissaan :shock: Luonnollisesti turbo kone kiehtoo eniten :D
Ei kai niitä ole hajonnut? :roll: Sama remmin vaihto kuin volvossa. Ja eivät merkkaa tonttiaan! :ope:
big jopo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”