Käynnistysongelmia ja ESP:n herjaa

Vastaa Viestiin
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Käynnistysongelmia ja ESP:n herjaa

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Näyttää tuo serkkupojan S211 keksivän kaikkea pientä jännää. Joskus pirssi keksii, että hänpä ei lähdekään käyntiin. Kun virta-avaimen pukkaa sisään, niin virtalukko surahtaa pois päältä – samoin virrat saa päälle. Startti ei kuitenkaan puhu mitään. Tuossa tilanteessa ei kai avaimessa pitäisi olla vikaa, vai kui? Vaiva myös toistuu molemmilla avaimilla, joten... Yleensä on kuulemma auttanut kun valikon pyöräyttää läpi (tainiinseainakinsanoi). :shock:

Sama auto alkoi valittaa ESP:n vikaa. Tämä alkoi, kun siihen vaihdettiin eteen jarrupalojen kulumisanturit. Jos pyörimisnopeusantureissa olisi vikaa, herjaisiko kosla myös ABS:stä? Onko niissä liittimiä pyöränkoteloissas vai moottoritilassa?

Liekö muuta neuvoa kuin perinteinen: "Testerin päähän"?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Uusi akku.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Pitääpä ehdottaa tuota akkua.

OT:
Kurkisteltiin samaisen koslan konehuoneeseen ja samalla tarkistettiin sisäilman suodatin. Mitäs suodattimen kotelon alta löytyi.... Mopon akku! :shock: :lol: Liekö tietokoneiden varmistusta varten laitettu tuommoinen muutaman amppeeritunnin lisäakku vai mikä lie ollut ingenjöörien taka-ajatuksena. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve taas,

Käynnistysvaivat tuntuvat vain pahenevan. Kuulemma pitää temppuilla aika pitkään, että saa kulkimen käyntiin. Testerissä ei löytynyt vikaa ainakaan avaimista. Jotain ohjausboksia epäiltiin ja myöhemmissä pohdinnoissa myös virtalukkoa.

ESP:n häiriö ei tule jokaisella epäonnistuneella starttauksella vaan silloin tällöin. Ihme vehkeitä.

Akku pitäisi olla kunnossa (mitattu). :nocando:

OT:
Tuo oma vanha ropponen on jättänyt käynnistymättä kerran. Silloinkin syynä oli omistajan tyhmyys – tankissa liian vähän bensaa. :oops:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
wee211
Viestit: 7
Liittynyt: 29.12.2005 10:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja wee211 »

Voi mennä offtopic, mutta pari kertaa olen joutunut ottamaan akun irti omastani ja sen jälkeen näyttö on herjannut ESP:stä ja kehoittanut korjaamokäynnille. Mutta ko herjan saa pois esim kiihdyttämällä riittävästi (sutii). Ei tarvitte Veholla käyttää..

-harri-
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Väliaikatietoja.
wee211 kirjoitti:Voi mennä offtopic, mutta pari kertaa olen joutunut ottamaan akun irti omastani ja sen jälkeen näyttö on herjannut ESP:stä ja kehoittanut korjaamokäynnille. Mutta ko herjan saa pois esim kiihdyttämällä riittävästi (sutii). Ei tarvitte Veholla käyttää..
Onko sulla ollut käynnistysongelmia?

Nyt pirssi on käynyt Kuusamon "Veholla". Tuoltakin tuli ristiriitaista kommenttia. Asentaja epäili jotain ohjausboksia (1200 euroa) mutta isompi herra virtalukkoa (500 euroa). Vaihtoivat virtalukon. Jo ensimmäisellä starttauksella samat oireet. Serkku soitteli jo Helsinkiin asti ja haukkui Vehon toiminnan. Toivottavasti menee tuo virtalukkoepisodi talon piikkiin. Olivat käyttäneet myös sen boksin irti mutta päällepäin ei mitään näkynyt. Eikä ko. lootaa tietenkään ole Suomessa.

Perstaina kuulostelin vieressä, kun autoa kokeiltiin käynnistää. Melkein suoraan ajosta ei yrittänytkään käynnistyä, vaan pukkasi vikaa. Reilun puolen tunnin seisotuksen jälkeen taas starttasi. Itsekin olin tuolloin sitä mieltä, ettei vika varmaan virtalukossa ole – kun avaimen käänsi starttiasentoon, kuului moottoritillasta naksaus,niinkuin rele olisi vetänyt.

Kun häiriö tulee päälle, niin samalla tuuletin menee täysille, eikä reagoi säätimiin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

aiheesta olen pihalla kuin lumiukko, mutta kerron yhden onkelma tapauksen, sallittiin se tai ei

tutulla oli uusi renault megane joka sammuili välillä ja jätti lähtemättä käyntiin sillon tällön. auto oli 2kk merkkiliikkeessä remontissa ennenkuin vika löytyi :shock: takalasin pesimen maadotus oli huono ja sieltä kautta löi jotenkin ajoneston päälle :shock: :shock:

voisko mersussa olla land problem :?:
Viimeksi muokannut Harju, 20.9.2006 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kaverin cdi rintteri oireili viime syksynä samallalailla... Lopuksi ei lähteny edes värkkäämällä käyntiin...

Startin heräte kiertää jonkun tietokoneboxin kautta. Eli ei mene suoraan virtalukolta startille... Autoon laitettiin herätejohtoon hyppyjohto boxin "yli"

On toiminut nyt kohta vuoden moitteetta. :D
wee211
Viestit: 7
Liittynyt: 29.12.2005 10:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja wee211 »

...ei ole ollut (220 CDI) minulla käynnistys- tai muita ongelmia vaikka kilometrejä on huimat 53 tuhatta.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mika.T kirjoitti:Startin heräte kiertää jonkun tietokoneboxin kautta. Eli ei mene suoraan virtalukolta startille... Autoon laitettiin herätejohtoon hyppyjohto boxin "yli"
Hyvä idea mutta ei ainakaan vähän modifioidussa testissä toiminut. :( Startti kuulemma pyöritti mutta moottori ei lähtenyt käyntiin. Ihan tarkkoja speksejä en tiedä, miten tuon testin tekivät mutta täytynee palata lähtökuoppiin.

Voisikohan ESP:n häiriö estää käynnistyksen? Toisaalta jotain muutakin häikkää on, kun se puhallin pelleilee omiaan. :?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Ohjausboksi vaihdettiin ja nyt kottero taas käy ja kukkuu. Arvoituslaatikko lähti Veholle (tai Mersulle) tutkittavaksi, menisikö se vielä takuuseen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Sielä boxissa on varhmaan joku liitos huonola tinala, ko paikat lämpiää niin yhteys katkeaa :roll:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

pp d kirjoitti:Sielä boxissa on varhmaan joku liitos huonola tinala, ko paikat lämpiää niin yhteys katkeaa :roll:
Hyvinkin todennäköistä. Laatikko oli kuitenkin "sinetöity" sen verran tiiviiksi, ettei sitä viitsitty avata. Noissa uusissa vehkeissä alkaa vielä ne juotoksetkin olla sen verran pieniä, ettei niihin peruskolveilla kannata mennä turailemaan. :(

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”