Optimointi / lastutus

Katso myös W210
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Optimointi / lastutus

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Minkälaisia kokemuksia arvon voorumilaisilla on jos ylipäätänsä on, 220 CDI:n lastuttamisesta :?:
Kumpi on parempi, optimointi vai boksin sennnus :?:
Mitä vaikutusta sillä on käytännössä muuta kuin sen 500€ meno :shock:
Mites vaihdelaatikko suhtautuu, kyseessä tiptronik 5 v automaatti ja autohan on 202 220 C farkku v 2000.
Onko kellään pääkaupunkiseudulla, jos vois käydä koeajamassa..
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Itse kun olen noita cdi juttuja lukenut, niin ilmeisemmin uuden ohjelman vaihto vanhan tilalle on se paras vaihtoehto. Moottorin luonteeseen kun voi siten itse vaikuttaa, tehdään siis sellainen kuin itse haluat.
Ainakin kyseisellä herralla on kokemusta näistä nelipyttysistä cdi koneista:
www.turbotec.com/Mika Karala. Ja tuolla toisella voorumilla nimim. tuikku on kirjoitellut paljon 200cdi koneen muutoksista.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ohjelmointi on se ainut ja oikea vaihtoehto tänä päivänä :shock:.

Itsehän olen asennellut noita Digituningin tuotteita, mutta periaate on kaikilla sama noissa softissa. Imastaan vanha > muokataan > pukataan muokattu softa sisään. Tässähän on se hyvä puoli, että auton palauttaminen alkuperäistilaan on myös erittäin helppoa, koska orkkis softa laitetaan ainakin meillä aina talteen.

Tehoja tulee yleensä lisää 30 - 40 heppaa ja vääntö lisääntyy 50-80 Nm, noin karkeasti esitettynä. Huomattavin ja tuntuvin on tuo väännön lisääntyminen, katoaa se kulmikkuus...ahtaa ei ahda siinä 2000 rpm kohdalla ( varsinkin 200CDI:ssä), alakierroksilla tai alemmilla kierroksilla.

Ohitustilanteissa vaikutus on myös melkoinen.

Ajotavasta riippuen pa:n kulutus voi jopa laskea :shock:

Tiukinta softaa en suosittele vaan tuo, Digin käyttämä melko mieto softa on varsin käypää tasoa ( muillakin toimittajilla on vastaavaa).

Paljon ajetuissa automaateissa saattaa vaihteisto ruveta luistamaan.
Tuosta Sinun vaihteistostasi ei ole kokemuksia.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mulla on tuossa -99 C 220cdi:ssä Digituningin ohjelma. Auto on pirteämpi varsinkin keski- ja yläkierroksilla. 5v automaatti toimii kuin ennenkin. Mukavampi se on ajella, kuin vakiona. Tosin ero vanhaan ei ole mitenkään järisyttävä, mutta huomattava kuitenkin.

Gtecillä mitattuna putosi sekunti pois varttimaili ja 0-60mph ajoista.

Imusarja kannattaa tarkistaa ennen ohjelmointia, mulla oli ainakin egrventtiilin luota tosi tukossa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään ajelin 200CDI väykyllä ja 109CDI Vitolla jotka kumpikin ohjelmoitu uudelleen.

Voimaa on, muutos entiseen vetää taatusti omistajan leukaperät hymyyn.

Väykyllä on ajettu muutama kymmenetuhatta kilometriä ohjelmoituna ja hyvin on paikat kestäneet, myös automaatti.
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Jaahas.... :shock:
Että apua tuosta ohjelmoinnista taitaa olla.. :idea:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Pikkuhannu
Viestit: 9
Liittynyt: 21.7.2006 11:22
Paikkakunta: Jyväskylän Mlk

Viesti Kirjoittaja Pikkuhannu »

Paljonko tuo ohjelmointi maksaa??? C200 CDI ja hiukan liian laiska...
Auttaako muuten siihen, että kun paikaltaan lähtee, niin kerää todella hitaasti kierrokset, kunnes yhtäkkiä ampaisee, kyseessä siis automaatti...
Välillä hirvittää lähteä tiukkaan paikkaan kiihdyttelemään... :shock:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ohjelmoinnin hinta on 500 €.

Siitä alaväännön puutteesta eli laiskuudesta paikaltaan lähtiessä :arrow:
Lucky-Dog kirjoitti: Tehoja tulee yleensä lisää 30 - 40 heppaa ja vääntö lisääntyy 50-80 Nm, noin karkeasti esitettynä. Huomattavin ja tuntuvin on tuo väännön lisääntyminen, katoaa se kulmikkuus...ahtaa ei ahda siinä 2000 rpm kohdalla ( varsinkin 200CDI:ssä), alakierroksilla tai alemmilla kierroksilla.

Ohitustilanteissa vaikutus on myös melkoinen.
Täsmennyksenä edelliseen voisi todeta juuri tuon 200 CDI:n olevan melekoisen "kuollut" juuri 0 - 2000 rpm kierrosalueella.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Kannattaa ainakin automaateilla ajavien huomata, että 200/220CDI:ssä on laatikon tyyppi W5A330 jonka laskennallinen väännönkesto on tehtaan ilmoituksen mukaan nuo kolme viimeistä lukua. Vasta 270CDI:ssä tulee laatikko tyypiltään W5A580.
Se, voiko tehtaan antamiin arvoihin enää luottaa, on taas toinen juttu eli en halua pelotella ketään.
Toisaalta sellanen päivitys, jossa vääntöarvoa olisi leikattu hieman pienillä kierroksilla ja makstehoa siirretty suuremmille kierroksille, olisi laatikolle armeliaampi.
Uudelleennohjelmoinnin yhdeydessä kannattaisi samalla poistaa se EGR:n toiminta kokonaan ettei imusarja paskottus.
Muuten ehdottamasti kannattava toimenpide sillä miksi pitäisi antaa vapaaehtosesti tasotusta ja ajaa vajaatehosella kun noin pienellä summalla saa liki yhden sylinteri lisää.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mulla on semmonen tuntuma, että tuo digituningin ohjelma lisäsi tehoa / vääntöä juuri yläkierroksille. Ohjelmoija kysyy, onko auto automaatti, onko ilmastointia yms. , joten kai Guntherit ottaa jotain huomioon ohjelmaa vääntäessä. Erilaiset boxit, kuten PSI, lisäävät syöttöä koko aluelle, joten ne todennäköisesti rasittaa tuota automaattia enemmän.

Käykö tuo 270 cdi:n laatikko muuten 220:en perään?
Pyrstötähti
Viestit: 115
Liittynyt: 30.9.2005 22:39
Paikkakunta: Oulandia

Viesti Kirjoittaja Pyrstötähti »

mb300sd kirjoitti:Kannattaa ainakin automaateilla ajavien huomata, että 200/220CDI:ssä on laatikon tyyppi W5A330 jonka laskennallinen väännönkesto on tehtaan ilmoituksen mukaan nuo kolme viimeistä lukua. Vasta 270CDI:ssä tulee laatikko tyypiltään W5A580.
Se, voiko tehtaan antamiin arvoihin enää luottaa, on taas toinen juttu eli en halua pelotella ketään.
Toisaalta sellanen päivitys, jossa vääntöarvoa olisi leikattu hieman pienillä kierroksilla ja makstehoa siirretty suuremmille kierroksille, olisi laatikolle armeliaampi.
Uudelleennohjelmoinnin yhdeydessä kannattaisi samalla poistaa se EGR:n toiminta kokonaan ettei imusarja paskottus.
Muuten ehdottamasti kannattava toimenpide sillä miksi pitäisi antaa vapaaehtosesti tasotusta ja ajaa vajaatehosella kun noin pienellä summalla saa liki yhden sylinteri lisää.
Nomuttatuota, tohtiiko sitä sitten kireintä versiota ees laitattaa, vai meneekö kuten JP74 kertoili, että automaatin väännönkesto otetaan huomioon jo softaa muokatessa :?

Kun nyt tuli just vuosi täyteen, takuu loppu ja softapäivitys kovasti kiinnostas, mutta kun pelotellaan tuolla tavoin että ei loota kestä. :shock:

Jos vaan ajelee sitte pintakaasulla, ettei lainkaan revittele... 8)
Ei oo riemulla rajaa ku mesellä ajaa.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Yksi yli 500 tkm ajettu entinen kaupunki taksi alkoi oirehtimaan.
Nakkasi tämän tuosta hätäkäytölle ja pienen tutkimisen jälkeen totesimme vaihteiston luistavan. Omistajalla vieläpä melko agressiivinen ajotyyli, on - off. Mitään vahinkoa vaihteistoon ei tullut ja alkuperäisellä softalla toimii pois tiehensä.

Ohjainlaite mittaa moottorin ja vaihteiston pyörintänopeuksia. Jos vaihteisto luistaa > on pyörintänopeuskin väärä > auto menee ns. hätäkäytölle. Eli luistavalla askilla on melko mahdoton oikein pitkään ajella.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Jos omistaa 200CDI:iin niin välittömästi kannattaa suunnata kohti viripajaa. On meinaan niin iso ero.
Eikä se mersu niin vain hajoa, omaa typeryyttä ennenminkin.
Ajatelkaa että Saksassakin ne pysyy nipussa ja siellä on sentään oikeat konetiet kilometrien mäkineen. Täällä korkeintaan yksi rekan ohitus ja sitten huilaus. Tarkoitin lähinnä niitä stage2 juttuja eli suurempaa ahdinta ja AMG:n suuttimia varten saattais tarvita vahvemman tomaatin.
Ei muutakuin lastuttamaan!
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Lucky-Dog kirjoitti: Täsmennyksenä edelliseen voisi todeta juuri tuon 200 CDI:n olevan melekoisen "kuollut" juuri 0 - 2000 rpm kierrosalueella.
Juuri näin. Taitaa olla isälläni ollut 200 CDI ainut dieseli, minkä olen liikkeelle lähtiessä vahingossa sammuttanut :shock: Bentsiinivehkeitä tulee satunnaisella ajolla silloin tällöin sammuteltua, kun ei muista ohutta vääntöä ottaa huomioon :roll:
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Mahtavimmat lupaukset kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Muutaman hv,n tai nm,n eroa ei varmasti huomaa, muuten kuin lyhentyneenä käyttöikänä.
Kaikki nykyaikaiset, ahdetut diiselit antaa vääntöjä rutkasti enemmän, kuin tekniikka kestää, kaikki.
Se on minun mielestäni osoitus jostain ammattitaidosta, että ne on älytty rajoittaa jollekkin tasolle, ei se, että kehutaan mahdottomilla arvoilla.


Automaateista on mulla vaan "juttelutietoa" veholta.
Enkä muutenkaan niistä älyä mitään.
Neloskoneissa on oma automaatti, viisi- ja kuusipyttyisissä yhteinen, mutta vahvempi.
Suurin ero on kuulemma planeettapyörien(-pyörästöjen) määrässä, pienemmässä niitä on kaksi, suuremmassa kolme.
Voiko pienemmästä tehdä suuremman- en tiedä.
Silloin ei yhteensopivuudessa olisi ainakaan ongelmia.

Ainakin hiukan uudemmissa.
Manuaali 200-220 erot ovat minimaalisia, riippuen tilatun auton varusteista, voi olla, ettei niitä olekkaan.
Automaatti 200=220.

Autojen välinen tehoero on tehty vähentämällä 220 tehoa, jolloin on saatu mallistoon vähän halvempi malli.

Toisaalta tämä on hieno kädenojennus valmistajalta.
Toisaalta, miksi ei 220,sen hintaa ole voitu kerralla laittaa kohdilleen.
200cdi on varmasti niitä suurimman "edun" lastutuksessa antavia moottoreita.
Johtuen em. seikoista.
Pyrstötähti
Viestit: 115
Liittynyt: 30.9.2005 22:39
Paikkakunta: Oulandia

Viesti Kirjoittaja Pyrstötähti »

Vielä pitää tätä aihetta herätellä, kun mielessä tämä softapäivitys pyörii.

Miten käytännössä homma toimii, eli jos haen tiukemmat softat ja huollatan autoa kuitenkin veholla. Kuitenkin jossain vaiheessa tulee joku jarrusoftapäivitys, joka laitetaan huollossa virisoftan päälle.

Toisinsanoen, voiko veholle antaa ukaasin, että jos softia päivittelettä omin lupinenne, tulee nokkaan että tärisee? :shock:

Ja ilmeisesti esim digituningilla on mahdollista testata että luistaako loota esim kireimmällä paketilla, tai tuleeko muuta ongelmaa?

Kauanko päivitys vie kun auton pajalle karauttaa?
Ei oo riemulla rajaa ku mesellä ajaa.
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Lue mesemies 49 jutut

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Lue mesemies 49 jutut siinä uudelleen ohjelmoinnista huippu homma.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Onko tuohon 'lastutetun' auton muutoskatsastukseen mitään mahkuja. Olen itse kauan himonnu uutta softaa tuohon 200cdi:n mutta jotenkin tuntuu että ei arvaa laittaa. Meikäläisen tuurilla se on kuitenkin mälli ja joku kusipää vakutusasiamies joka kieltää korvaukset :?
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Tuskinpa ne kolariautosta alkavat ensimmäisenä tutkimaan moottorinohjaussoftaa.

Muutoskatsastukseen pitäisi olla TÜV-hyväksytty lastu/ohjelma ja sellaiset laput joista käy ilmi teho lastutuksen jälkeen ja päästöjen pysyminen sallitulla tasolla. Sitten toivotaan ettei alustaan tarvi päivittää esim jarruja jne.

Luultavasti suomessa ei ole muutoskatsastettu yhtään lastutettua autoa.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Itse softaus on melko nopea toimenpide noin 15 min.
Se aikaaviepä osuus on uuden softan odottaminen Saksasta 30 min - 2 tuntia.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Luultavasti suomessa ei ole muutoskatsastettu yhtään lastutettua autoa.
Ei varmaan niin, mutta on varmaan ajan kysymys kun ensimmäinen ennakkotapaus vakuutuksen korvaamattomuudesta syntyy. Käytännössä lastutettu autohan on täysin laiton.
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja tasty »

entäs onko kenelläkään tietoa/hyvää arvausta/mielipidettä josko 320cdi:tä "kannattaa" lastuttaa..? Ja automaattiko kestää lisää vääntöä?
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jos minulta kysytään, niin juu iliman muuta :happy:

Jokuseen laitettu tiukinta softaa.....bout 280 heppaa ja eivät ainakaan ole vielä paukkuneet.

Kannataa muistaa ettei riskintöntä viritystä ole vielä keksittykään :!:

Toisaalta sen vakiopirssinkin saa hajalle kun vain "oikein" ajelee

:lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
WK
Viestit: 237
Liittynyt: 30.9.2005 23:04
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja WK »

Omaan vitoon tehtiin 2003 uus softa ja ei oo kyl sen takia ongelmaa ollu :!:vielä..
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ensimmäinen perusjuttu:
Ohjelmanmuutos on laiton toimenpide.
Toinen perusjuttu:
Kukaan kait ei ole, ainakaan vakavissaan kehuskellut, että lastutukset lisäisi auton ja moottorin käyttöikää.
Kolmas ja tärkein perusjuttu:
Jos vähänkään huolettaa, tai mietityttää, niin kannattaa jättää tekemättä.
Hommailee sitten itselleen oikeita huolenaiheita, tästä ei kannata sellaista itselleen tehdä.

Mersulla on runsaasti eritehoisia malleja, joista valita.
Vaihtaa sitten seuraavan tehokkaamman, jos asia huolettaa.




Sitten itse ohjelmanmuutoksesta.
Ohjelmanmuutosta on käytännössä jälkeenpäin ilmeisen mahdoton pätevästi todistaa.
Ne alkuperäiset kun on tekjän "suuria salaisuuksia".
Edes lastuttajat, siis kukaan heistä, ei kyllä tiedä, mihin kaikkeen heidän tekemänsä muutokset lopulta vaikuttavat.
Ainoastaan ohjelman alkuperäiset tekijät tietäisivät.

Lastutuksessahan muutetaan vaan siinä mikropiirissä olevaa tietoa, joka ohjaa moottorin käyntiä, tehon muodostumista, ei siinä ole tarvis muuhun koskea.
Vanhemmissa autoissa tämä piiri ei välttämättä ole uudelleen ohjelmoitavaa mallia, niihin silloin täytyy vaihtaa ko. piiri uudeksi (=lastun vaihto, siitä nimitys).
Kuitenkin muutoksenkin jälkeen, kunhan kaikki tehdään "oikein", niin kaikki, siis aivan kaikki moottorin tekemät toiminnot ovat edelleenkin valmistajan sinne alkuperäiseen käyttöjärjestelmään ohjelmoimien raja-arvojen puitteissa, tämä varmistaa sen, että muutetun ohjelman tiedetään myös toimivan, siksi ei tarvi kaikkia alkuperäisen järjestelmän toimia tietääkkään ja kuitenkin voidaan sanoa, että kaikki edelleenkin toimii luotettavasti.
Pointti siis on, että alunperin valmistaja on jättänyt sinne järjestelmään "pelivaraa", eri syistä, joiden kirjoitamiseen menisi piiiiitttkä aika.
Tätä sitten lastuttaja ottaa vaan "hyötykäyttöön".
Todellisen, moottorista saatavan tehon ja erityisesti sen tehon ja väännön joka kannattaa, tai on viisata ulosmitata, määrää kuitenkin aina se, millaisista osista moottori on alunperin kasattu, rautaa ei voi ohjelmalla muokata paremmaksi.

Poikkeuksena nyt sitten se kierrätyksen poisto.
"oikein" tehdyn muutoksen jälkeen käyttöjärjestelmä ei pyydä kierrätystä ollenkaan, tai sitten hyväksyy sellaisenaan kaikki kierrätyksestä tulevan informaation ilman herjaa.

Jarrut, huollot, ym, ym, .......
Toimii, kuten ennenkin ja niitä voi päivittää, mikäli on tarvetta.
Samoin katsastukset, päästömittaukset..........

Ohjelmanmuookkauksella saatu lisäteho ei ole mikään taikatemppu, tai utopiaa.
Se perustuu ihan järjellisiin juttuihin, valitettavasti. :lol:

Jos se haaveisiin perustuisi, minulla olisikkin universumin tehokkain mese.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aihetta löyhästi sivuten: Vito 109 CDI:ssä on 65 kW / 240 Nm ja 111 CDI:ssä 80 kW / 290 Nm.

Sataysiin ohjemointi ja kas, tuntuu ettei 111 kiihdy mihinkään "pikkuveljeen" verrattuna. 8)
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

tuikku kirjoitti:.
Mersulla on runsaasti eritehoisia malleja, joista valita.
Vaihtaa sitten seuraavan tehokkaamman, jos asia huolettaa.
Onhan se tietysti noinkin, mutta se mutta :lol:

Mitä eroa on esim.
- W211, 200 vs 220 CDI
- W164, 280 vs 320 CDI, v koneiset
- W639, 111 vs 115 CDI.......:roll:

Maksatko liikkeelle vaikka sen 5000 egee lisää, että saat 220 CDI tekstin takaluukkuun vai.......nolla pois perästä :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Mitä eroa on esim.
- W211, 200 vs 220 CDI
- W164, 280 vs 320 CDI, v koneiset
- W639, 111 vs 115 CDI.......
Uutena tuota hintaeroa on todellakin järjettömästi, mutta jostainhan sitä katettakin kaiketi täytyy tehdä. Käytettynä ero ovat huomattavasti pienempiä, joten sinänsä suosittelen Tuikun tapaan auton vaihtoa. Itse pähkäilin kauan tuon softahomman kanssa ja päädyin sitten lopussa vaihtamaan koko auton tehokkaampaan, uudempaan ja vähemmänajettuun.

ps. harrastaminen on sitten eri juttu ja tässä tapauksessa tietenkin kannattaa tehdä vaikka mitä muutoksia. Tuikulta voi kysellä.... se on ihan guru tuon dieselin kiusauksen saralla :ope:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Ters!
Onko Oulussa luotettavaa "gurua", joka saisi tohon minun 200 cdi:hin vähän potkua lisää? Karalan paja kuulemma hyvä ja ei nyt niin kovinkaan kaukana täältä. Autolla ajettu nyt 240 tkm, automaatti tuntuu toimivan niinkuin pitääkin, maltillinen softa ajatuksissa jottei paikat hajoa heti kättelyssä.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

haju kirjoitti:Ters!
Onko Oulussa luotettavaa "gurua", joka saisi tohon minun 200 cdi:hin vähän potkua lisää?...., maltillinen softa ajatuksissa jottei paikat hajoa heti kättelyssä.
Digituning/Kimmo Paakkonen p. 045-6786056
No Merc at the moment
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”