Mikä lämpöeriste kestää 124:n konepellissä?
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Mikä lämpöeriste kestää 124:n konepellissä?
Appiukon farkkuun tehtiin sitten syysvahaus. Ihmetys oli melkoinen, kun reissun jälkeen seuraavana aamuna oli konepellissä sylinterikannen pään kohdalla/pakosarjan yläpuolella vaaleahko läikkä. Vaha perkules oli kaiketi "kiehunut" tms.
Eikun pelti auki: lämpöeristematto pellin alapuolelta oli periaatteessa kadonnut, reunoilla oli jonkinlaista riekaletta jäljellä. Se on saattanut olla häviksissä jo aika päivät, nyt siihen vasta kiinnitettiin huomiota tuon väri-ilmiön myötä. Pappahan ei pellin alle katsoessaan katso ylöspäin, ainoastaan pissapojan säiliöön ja öljytikkuun.
No niin, Motonetissä on äänieristematon nimellä kulkevaa 1 cm paksua lasivillan tyyppistä mattoa (11 € / puolisen neliötä) , jossa toisella puolen on liimapinta ja toisella folio. Kestääkö tämä tuolla konepellin alla ja estääkö se pellin liiallisen kuumenemisen. Vai millaista eristeen pitäisi olla?
Alkuperäistä konepellin eriste-elementtiä ei taida heti löytää ja se maksaneekin enemmän kuin auton arvo on
Toinen sivujuonne: hommasin ko. autoon takkuavan virtalukon sylinterin tilalle tarvikeosan, koska lukon sarjoittamista yksiavainhommaksi ei vaadita. Lukkopesän paketissa luki Elbi (tai Ebri tjsp) ja Bilstein. Tekeekö tuolla mitään? Sylinteri on vielä asentamatta, paketissa kun on 126-alkuinen varaosanumero, mutta se sopinee silti?
Eikun pelti auki: lämpöeristematto pellin alapuolelta oli periaatteessa kadonnut, reunoilla oli jonkinlaista riekaletta jäljellä. Se on saattanut olla häviksissä jo aika päivät, nyt siihen vasta kiinnitettiin huomiota tuon väri-ilmiön myötä. Pappahan ei pellin alle katsoessaan katso ylöspäin, ainoastaan pissapojan säiliöön ja öljytikkuun.
No niin, Motonetissä on äänieristematon nimellä kulkevaa 1 cm paksua lasivillan tyyppistä mattoa (11 € / puolisen neliötä) , jossa toisella puolen on liimapinta ja toisella folio. Kestääkö tämä tuolla konepellin alla ja estääkö se pellin liiallisen kuumenemisen. Vai millaista eristeen pitäisi olla?
Alkuperäistä konepellin eriste-elementtiä ei taida heti löytää ja se maksaneekin enemmän kuin auton arvo on
Toinen sivujuonne: hommasin ko. autoon takkuavan virtalukon sylinterin tilalle tarvikeosan, koska lukon sarjoittamista yksiavainhommaksi ei vaadita. Lukkopesän paketissa luki Elbi (tai Ebri tjsp) ja Bilstein. Tekeekö tuolla mitään? Sylinteri on vielä asentamatta, paketissa kun on 126-alkuinen varaosanumero, mutta se sopinee silti?
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Kai siellä kaikki mineraalivillatyyppiset eristeet kestää.
Eihän konehuoneessa ole kuin ehkä sata - kaks sataa astetta lämmintä.
Eri asia on löytää sopiva liima Tosin itse aikanaa laitoin 123:seen ihan tavallisella kontaktiliimalla ja hyvin pysyi.
Mulla olisi Sahalahdella akustiikkalevyä muutama kappale
Ei kiinnostais
Ja munkin uudessa lukkopatruunassa lukee että 126
Tästä se ässäily alkaa
Eihän konehuoneessa ole kuin ehkä sata - kaks sataa astetta lämmintä.
Eri asia on löytää sopiva liima Tosin itse aikanaa laitoin 123:seen ihan tavallisella kontaktiliimalla ja hyvin pysyi.
Mulla olisi Sahalahdella akustiikkalevyä muutama kappale
Ei kiinnostais
Ja munkin uudessa lukkopatruunassa lukee että 126
Tästä se ässäily alkaa
® Mesen linttaklubi
450SE:hen laitoin aikanaan jotain superloonia joka oli ensin jauhettu mössöksi, ja sitten liimattu loogisesti takaisin kasaan. Folio oli siinäkin toisella puolella, liima sitten päinvastaisella eli toisella. Comprende? Varmistin kiinni pysymisen voitelemalla eristeeseen litran Bostikkia, ja autotallin ovet ja ikkunat tottakai tiukasti kiinni. En muista mikä remontti olisi viimeksi naurattanut niin paljon, suosittelen kokeilemaan.
Hyvin kesti liimaukset, metakkakin tippui runsaasti, jos sitä nyt oli alunperinkään...
Hyvin kesti liimaukset, metakkakin tippui runsaasti, jos sitä nyt oli alunperinkään...
Jyväskylästä ostin, Bilsteinin tekemä ja mersun numerot löytyy.AM kirjoitti:Onko tuo tosiaankin orkkismalli?Joskushan ainakin kooällä möi sellaisia tee-se-itse eristeitä?Jos orkkis niin tuohon hintaanhan aika edullinen.luokyio kirjoitti:KL:ltä orkkis 40 euroa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Eipä kai noista tarvikekauppojen metritavarasta kannata alkaa eristettä askaroimaan, jos mittojen mukaan alkuperäisen oloisen saa 4-kympillä.
Konepellillinen Motonetin mattoa maksaisi sekin jo yli 20 ekkua.
Ja kai tuossa KL:n tavarassa jokin kiinnityskikkakin on, sillä mieluusti vaihtaisin sen Bostikin ihan asennuskaljaan.
Tapaus HVM:n kohdalla seuraukset nimittäin näkyvät edelleen melko selkeästi
Konepellillinen Motonetin mattoa maksaisi sekin jo yli 20 ekkua.
Ja kai tuossa KL:n tavarassa jokin kiinnityskikkakin on, sillä mieluusti vaihtaisin sen Bostikin ihan asennuskaljaan.
Tapaus HVM:n kohdalla seuraukset nimittäin näkyvät edelleen melko selkeästi
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Juuri näin, Kaapo sai oitis juonesta kiinni. Asennusmusaksi sopii erinomaisesti vaikkapa Led Zeppelinin kakkonen, tiukkapelissä välttää Piirpaukkeen plättykin. Asennusfiilikset ovat erittäin tärkeä osa onnistunutta liimausurakkaa, esimerkiksi kumiliima-Aperita -yhdistelmä ei tee muuta kuin etovan olon, lopputuloskin on vähän niin ja näin.Kaapo kirjoitti: Konepellillinen Motonetin mattoa maksaisi sekin jo yli 20 ekkua.
Ja kai tuossa KL:n tavarassa jokin kiinnityskikkakin on, sillä mieluusti imuroisin lätkäkassillisen asennuskaljaa sen Bostikin kaveriksi.
Tapaus HVM:stä huomaa selkeästi että Bostikki ja asennushiiva sopivat ilmatiiviiseen autotalliin kuin isä äitin selekään.
No kumiliimaa on kyllä krapulastressissä kivempaa sormista näprättävää...
Kannattaa käydä paikan päältä niin näkee mikä se on. Tuo, jonka itse sain, on satavarmasti orkkis.Spudenius kirjoitti:Itte en kyllä toiste laita sitä KL:n makuualustaa konepeltini alle.
123 :een kerran laitoin ja on melkein sama kun ei olis mitään.
Se ei ole alkuperäinen.
Paremman saa kun ostaa niitä mattoja ja tekee itte....
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
kl:n vohveli
Mulla on ollut KL:n vohveli 124:n pellissä kiinni reilun 6 vuotta eikä mitään ongelmaa ole ollut.
Konarilla liimattava versio.
Konarilla liimattava versio.
Semmoinen KL:n mittojen mukaan tehty makuualusta itselläkin on. Tixolla yhtenä iltana liimailitiin se serkkupojan kanssa paikoilleen. On se varmaan sen reilun vuoden verran siellä ollut ja ainakin se lämpöä eristää, eli lumi sulaa konepelliltä vasta tunnin ajosession jälkeen.
t.
Risto
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
itse tein valmispaloista :
valmispala 1000 X 500 X 20 MM :
3 kpl 36 egee, liimat valmiina. Joko kiiltävällä pinnalla tai mattamustalla. Löytyy turusta useastakin paikasta. Puolet paksumpi mitä orkkis->vaimentaa paremmin ja antaa kassakaappi efektiä myös konepellissä.
orkkis :
40 egee + pk:t , liimat vielä päälle (vähintään 9egee).
ite valitsen valmispalat
valmispala 1000 X 500 X 20 MM :
3 kpl 36 egee, liimat valmiina. Joko kiiltävällä pinnalla tai mattamustalla. Löytyy turusta useastakin paikasta. Puolet paksumpi mitä orkkis->vaimentaa paremmin ja antaa kassakaappi efektiä myös konepellissä.
orkkis :
40 egee + pk:t , liimat vielä päälle (vähintään 9egee).
ite valitsen valmispalat
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Juu, tuollaiset valmiilla liimalla olevat foliopintaiset palat sinne lopulta tulivat. Taisi olla tuo ohkaisempi versio ja niitä kaksi kpl, yht. 22€ Motonetistä. Hyvin ovat pysyneet ja toimineet, taas pysyy vaha konepellissä eikä metelikään ole aivan yhtä kova kuin paljaalla pellillä
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
peesaan luokyioa..jos ceehen joutuu joskus uusimaan niin kl:ltä haen.luokyio kirjoitti:KL:ltä orkkis 40 euroa.
noista foliopintaisista tulee tilkkutäkin näköinen minun mielestä, ja jos paksumman tekee foliopintaisella niin kyllähän se paremmin eristää. Joskus ois vaan kiva että se jää yms. sulais konepellin pinnasta
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Oma ongelmani on seuraavanlainen:
Vanhan makuualustan oli moniurahihnan ympäriinsä roiskima öljy tehnyt niin painavaksi että putoili etureunastaan tunnollisen öljytikun ylösvetäjän niskaan hetkenä jolloin tuota vähiten osasi odottaa. Lähtöpassit sai vaahtomuovi yhden merkkikauluspaidan turmelemisen jälkeen. Uusi eriste on nököttänyt lähtökuopissaan komeron nurkassa jo kauan aikaa. Eli asennusta vailla valmiina.
Mutta milläs ilveellä ne vanhan makuualustan rämmäleet ja lasimaiseksi kovettuneet sahalaitaiset liimanrepaleet saan pois sieltä konepellin ei-paraatipuolelta? Tällä nykyisellä kynsienkasvuvauhdilla saan paljain sormin pellinalusen siistiksi joskus myöhemmässä eläkeiässä. Teräsharjat ym "pakkokeinot" lienevät myöskin turhan groteskeina väkivallan välineinä poissuljettuja. Jääraapalla eivät lähde, joku puolipehmeä naarmuttamaton harjantapainen voisi ehkä olla kova sana.
Liikeneekö arvon raadilta päteviä suosituksia? Vai rappaanko vain sisäpintaan vanhojen makuualustanpalasten ja uskomattoman kovien ja terävien liimansirpaleiden ylle kumilastalla tuhdin kerroksen bostikkia ja tällään muovin paikoilleen ennenkuin pinkit elefanttilaumat alkavat oikealta ja vasemmalta rymistellä ylitseni?
Vanhan makuualustan oli moniurahihnan ympäriinsä roiskima öljy tehnyt niin painavaksi että putoili etureunastaan tunnollisen öljytikun ylösvetäjän niskaan hetkenä jolloin tuota vähiten osasi odottaa. Lähtöpassit sai vaahtomuovi yhden merkkikauluspaidan turmelemisen jälkeen. Uusi eriste on nököttänyt lähtökuopissaan komeron nurkassa jo kauan aikaa. Eli asennusta vailla valmiina.
Mutta milläs ilveellä ne vanhan makuualustan rämmäleet ja lasimaiseksi kovettuneet sahalaitaiset liimanrepaleet saan pois sieltä konepellin ei-paraatipuolelta? Tällä nykyisellä kynsienkasvuvauhdilla saan paljain sormin pellinalusen siistiksi joskus myöhemmässä eläkeiässä. Teräsharjat ym "pakkokeinot" lienevät myöskin turhan groteskeina väkivallan välineinä poissuljettuja. Jääraapalla eivät lähde, joku puolipehmeä naarmuttamaton harjantapainen voisi ehkä olla kova sana.
Liikeneekö arvon raadilta päteviä suosituksia? Vai rappaanko vain sisäpintaan vanhojen makuualustanpalasten ja uskomattoman kovien ja terävien liimansirpaleiden ylle kumilastalla tuhdin kerroksen bostikkia ja tällään muovin paikoilleen ennenkuin pinkit elefanttilaumat alkavat oikealta ja vasemmalta rymistellä ylitseni?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Elefantit ja niillä ratsastavat pienen pienet intialaiset maharadjat saa näkyviin myös Kaapon apen auton konepelliin käytetyllä metodilla - kunhan muistaa pitää autotallin oven kiinni .
Vanhojen rippeiden liuottimena käytettiin niinkin tavallista ainetta kuin Talousspriitä. Ajetaan auto teuraalle ja aletaan painella tenua vanhalla vampulla (tohmain kieltä) eli siis pesusienellä ns. ongelmakohtiin.
Siinä kun tenttu muhii aikansa, niin ainakin tässä tapauksessa roitteet irtosivat muovisella jääraapalla vetelemällä. Mutta puhtaasti mekaanin keinoin ei kuonan poisto onnistunut.
Kumihanskoja saa käyttää, etenkin jos kemikaaleja pitää tuosta vielä vahventaa. Eiköhän tinnerillä saa norsuille vielä kokoakin lisää
Vanhojen rippeiden liuottimena käytettiin niinkin tavallista ainetta kuin Talousspriitä. Ajetaan auto teuraalle ja aletaan painella tenua vanhalla vampulla (tohmain kieltä) eli siis pesusienellä ns. ongelmakohtiin.
Siinä kun tenttu muhii aikansa, niin ainakin tässä tapauksessa roitteet irtosivat muovisella jääraapalla vetelemällä. Mutta puhtaasti mekaanin keinoin ei kuonan poisto onnistunut.
Kumihanskoja saa käyttää, etenkin jos kemikaaleja pitää tuosta vielä vahventaa. Eiköhän tinnerillä saa norsuille vielä kokoakin lisää
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Näin meidän kesken.... Tuota päällipuolelle liimaamista toki yritetty on, mutta irtosi 200D:n kyydistä kesäkuumalla paikallistiellä 190km/h vauhdissa, kun yhtä T5R:ää piti vähän opettaa... Siinähän Volvoilija ihmetteli kun JuMu joutui loppupätkän ajelemaan ihan Timo Mäkisenä.Harju kirjoitti:tuota laita se eriste siihen julukisivun puolelle taikka polta kosaanilla vanhat jämät pois
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Homma edistyy, lisäsuunnittelua
No niin, arvon äänieristematerialistit.
Nyt on satalankun konesuojan sisäpinnalla parin kuukauden ajan komeillut säästin_ja_tein_itse-periaatteella tekaistu eristekerrostuma. Materiaalin ostin Etolasta, neliön pala maksoi vajaat parikymmentä Euroa. Kaikkiaan levyä jouduin ostamaan 1,5 neliötä, ja jääneistä rippeistä voi askarrella joulukoristeita tai vaikka kätevän pullotelineen pannuhuoneeseen. Alkuperäinen eristemateriaali jota KL myy, hävisi pudotuspeleissä lähinnä liimattomuutensa takia.
Homman toteutus antoi odottaa itseään reilun puolen vuoden ajan, mutta ensimmäisen tyynen ja sateettoman kevätpäivän koitettua sujui homma kotoisalla pihamaalla naapuruston haukankatseiden alla melko sutjakkaasti.
Kyseessä on sama mustan värinen pvc-pintainen rouhepuriste jota myös Motonet myy. Varmuudeksi tulin ostaneeksi myös rajusti tarraavaa asennusliimaa, mutta salaiset kevättalven mittaan läpiviedyt kenttäkokeet osoittivat eristemateriaalin liiman purevan lujasti kiinni puhtaaseen pintaan.
Ja kyllä. Hiljeni korviinkuultavasti nelisylinterisen voimanpesän rohina. Nyt on käynyt mielessä, josko liimailisi ko jäämäpaloja paikoille joissa alunperinkin on jotain vaahtomuovikökköä ollut, eli sinne konetilan sivuille runkopalkkien alapuolille. Mahtaako moinen vaikuttaa melutasoon, aika pienethän ne alkuperäiset matonpalatkin lie noissa paikoissa olleet? Pohjapanssarin päällystys jollain eristyksellä voisi hiljentää tuota kalkatusta kaikista tehokkaimmin, tosin mahdollisen öljynvaihtoturaamisen jäljet säilyisivät moottoritilassa ikuisesti... Vaihdelaatikon alle tulevan isomman muovilevyn päällystäminen tuolla ylijäämämateriaalilla taitaa kuitenkin olla parempi vaihtoehto.
Bitumihan tuohon panssarin päälle olisi luonnostaan parasta ja tehokkainta vaimennusainetta, tosin öljypohjaisen iloisesti palavan materiaalin soveltuvuus moiseen paikkaan ei täyttäne vaatimuksia.
Nyt on satalankun konesuojan sisäpinnalla parin kuukauden ajan komeillut säästin_ja_tein_itse-periaatteella tekaistu eristekerrostuma. Materiaalin ostin Etolasta, neliön pala maksoi vajaat parikymmentä Euroa. Kaikkiaan levyä jouduin ostamaan 1,5 neliötä, ja jääneistä rippeistä voi askarrella joulukoristeita tai vaikka kätevän pullotelineen pannuhuoneeseen. Alkuperäinen eristemateriaali jota KL myy, hävisi pudotuspeleissä lähinnä liimattomuutensa takia.
Homman toteutus antoi odottaa itseään reilun puolen vuoden ajan, mutta ensimmäisen tyynen ja sateettoman kevätpäivän koitettua sujui homma kotoisalla pihamaalla naapuruston haukankatseiden alla melko sutjakkaasti.
Kyseessä on sama mustan värinen pvc-pintainen rouhepuriste jota myös Motonet myy. Varmuudeksi tulin ostaneeksi myös rajusti tarraavaa asennusliimaa, mutta salaiset kevättalven mittaan läpiviedyt kenttäkokeet osoittivat eristemateriaalin liiman purevan lujasti kiinni puhtaaseen pintaan.
Ja kyllä. Hiljeni korviinkuultavasti nelisylinterisen voimanpesän rohina. Nyt on käynyt mielessä, josko liimailisi ko jäämäpaloja paikoille joissa alunperinkin on jotain vaahtomuovikökköä ollut, eli sinne konetilan sivuille runkopalkkien alapuolille. Mahtaako moinen vaikuttaa melutasoon, aika pienethän ne alkuperäiset matonpalatkin lie noissa paikoissa olleet? Pohjapanssarin päällystys jollain eristyksellä voisi hiljentää tuota kalkatusta kaikista tehokkaimmin, tosin mahdollisen öljynvaihtoturaamisen jäljet säilyisivät moottoritilassa ikuisesti... Vaihdelaatikon alle tulevan isomman muovilevyn päällystäminen tuolla ylijäämämateriaalilla taitaa kuitenkin olla parempi vaihtoehto.
Bitumihan tuohon panssarin päälle olisi luonnostaan parasta ja tehokkainta vaimennusainetta, tosin öljypohjaisen iloisesti palavan materiaalin soveltuvuus moiseen paikkaan ei täyttäne vaatimuksia.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Väliaikatietona kirjattakoon, notta farkkulankkuun liimattu eriste on edelleen lujassa kuin se kuuluisa kuona Junttilan tuvan seinässä.
Ja vot, tarkkapiirtoisesta muotoonleikkauksesta ylijääneillä siipaleilla juurikin tilkittiin myös noita JuMun mainitsemia paikkoja. Hyvin tuntuvat pysyvän, eikä äänestä ole ylimääräistä haittaa. Ja mikä parasta, auto ei edelleenkään edes yrittänyt syttyä palamaan .
Ja vot, tarkkapiirtoisesta muotoonleikkauksesta ylijääneillä siipaleilla juurikin tilkittiin myös noita JuMun mainitsemia paikkoja. Hyvin tuntuvat pysyvän, eikä äänestä ole ylimääräistä haittaa. Ja mikä parasta, auto ei edelleenkään edes yrittänyt syttyä palamaan .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
No sillä vetäsin just pari-kolme viikkoa sitten ässän peltivällyn kiinni. Siellähän tuo on, tai sitten hihnojen välissä. Edelliseen autoon vetelin sutilla postikkia, se kestää ainakin.Daimler kirjoitti:Mitähän liimaa Original-Teile und Zubehör-jannut suosittelee? Tuskin ainakaan maston 3 euroa sprayliimaa..
Minä vetelin sekä peltiin että eristeeseen kontaktiliimaa ja hetken kuivatuksen jälkeen länttäsin lärpykän peltiin kiinni. Kaipa se pysyy - on ainakin toista vuotta jo pysynyt Ja lärpykkä oli siis KL:n malli "ei-alkuperäis-varaosa" vaan sellainen kummallisen malliseksi leikattu makuualusta.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.