Myllytys
Re: Myllytys
No sanoisinko että mustasta pahoin naarmuuntuneesta väristä saa hetkellisesti siistin, mutta ei hirmu pitkäksi aikaagoslar kirjoitti:Tuntuu mersun maali olevan keskimääräistä heikompaa. Naarmua on että hirvittää... Onko tuo "myllytys" mustalle värille turhankin kovakourainen käsittely. Itse en sitä tekisi, vaan tarkoitus olisi viedä ammatti fiksaajalle.
Onko kokemuksia?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ei tarvi olla ammatilainen, mutta laiska ei saa olla
Sen hiovan myllytyksen jälkeen olisi syytä tehdä yksi välimyllytys hienommalla tahnalla ja sitten vasta vahaus
...muutoon se auto on ku "lehemä olis nuallu"
Musta tai tummat värit ylipäätäänkin ovat ne pahimmat
Sen hiovan myllytyksen jälkeen olisi syytä tehdä yksi välimyllytys hienommalla tahnalla ja sitten vasta vahaus
...muutoon se auto on ku "lehemä olis nuallu"
Musta tai tummat värit ylipäätäänkin ovat ne pahimmat
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Mitäs ne on nämä "Brilliant" sun muut maalipinnan suojauskäsittelyt, joita mm. autohaarniska tekee? Niillä käsittelyillähän on takuukin. Mutta mahtavat olla arvokkaita.
Täytyy itsekkin todeta, että 203:n lakkapinta on aika pehmoinen, mutta nano-vahalla ja hellällä hoidolla tilanne pysyy hallinnassa. 2004:ljä vuonna taisi tulla mersuihin se "nano"-teknologiaan perustuva lakkapinta, ja kyseiset laitteet näyttävät ainakin kiiltävän hillittömästi. Todennäköisesti aika kova lakka. Seuraava kysymys kuuluukin, voidaanko tällainen "nano" lakkaus suorittaa jälkeenpäin?
Täytyy itsekkin todeta, että 203:n lakkapinta on aika pehmoinen, mutta nano-vahalla ja hellällä hoidolla tilanne pysyy hallinnassa. 2004:ljä vuonna taisi tulla mersuihin se "nano"-teknologiaan perustuva lakkapinta, ja kyseiset laitteet näyttävät ainakin kiiltävän hillittömästi. Todennäköisesti aika kova lakka. Seuraava kysymys kuuluukin, voidaanko tällainen "nano" lakkaus suorittaa jälkeenpäin?
BMW 318d -09
Musta väri on paha myllyttää koska pintaan tahtoo jäädä hologrammit, eli juurikin pyörimis jäljet.
Mutta esim. Prestalta löytyy hyvä ja toimiva litku holojen poistoon.
http://www.signalpack.com/reg/shp/presc ... Product=15
Mutta esim. Prestalta löytyy hyvä ja toimiva litku holojen poistoon.
http://www.signalpack.com/reg/shp/presc ... Product=15
Kuten tummat yleensäkin, itse olen myllyttänyt molemmat autot jo pariin kertaan, ei se maalipinta siinä kärsi, muuta kuin hieman ohenee eikä sekään ohene liikaa kun on malttia, vaikka sanoovatten että 3-4 myllytystä per auto, siis voi tehdä, että ei mene vielä ihan kortsun paksuseksi (0.06mm) mutta itse sanosin että kestää paikoin jopa enemmän, riippuu aineista välineistä ja tekijästä.
noissa vanhemmissa autoissa on vielä oikeaa maalia ja lakkaa, toista se on nämä nykyset vesiohenteiset.
noissa vanhemmissa autoissa on vielä oikeaa maalia ja lakkaa, toista se on nämä nykyset vesiohenteiset.
BENZO kirjoitti:
noissa vanhemmissa autoissa on vielä oikeaa maalia ja lakkaa, toista se on nämä nykyset vesiohenteiset.
Mitä vikaa on vesiohenteisissä värimassoissa?
Haihtuvat vähän hitaammin ja ovat käyttäjälle myrkyllisempiä, ei sen kummempaa
Samat värit (toki on joitain poikkeuksia) niistä saa tehtyä kuin liukkareistakin
Kovuus luokka ei ole samaa luokkaa kuin "liuotinväreissä", valitettavasti_Antti kirjoitti:BENZO kirjoitti:
noissa vanhemmissa autoissa on vielä oikeaa maalia ja lakkaa, toista se on nämä nykyset vesiohenteiset.
Mitä vikaa on vesiohenteisissä värimassoissa?
Haihtuvat vähän hitaammin ja ovat käyttäjälle myrkyllisempiä, ei sen kummempaa
Samat värit (toki on joitain poikkeuksia) niistä saa tehtyä kuin liukkareistakin
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Tulipa tässä tänään myllytettyä tuo joukkojen kuljetus välineen metallinhohto sininen maalipinta. Alku lähtökohta oli todella masentavan näköinen 10 vuotta vanha naarmuinen ( aika ja pienten lasten käsittelyn jäljet ) pinta.
Ensin pesin auton pesuaineella ja sitten levitin Farcelan karkeampaa hiomavahaa pahimpiin naarmukohtiin märällä sienellä. Kiillotus koneeksi valitsin Gelb merkkisen Tarjoustalon ( 39€ ) ihmen säädettävällä ( 700-3900rpm) kierrosnopeudella ja aidolla lampaan talja laikalla ( vaahtomuovinen olisi ollut parempi vaihtoehto, muttakun tän SuloVilenin tallista sitä ei löytynyt) .
Ensin kävin läpi pahimmat paikat vähintään kolmeen suuntaan kiillottaen ja runsaasti vettä lisäen "tahnaan". Sitten otettiin hienoa Farcelan kiillotusvahaa ja levitettiin se märällä sienellä kokoauton pinnalle ja kiiloititettiin märällä laikalla auto kauttaaltaan kolmeen suuntaan kiillottaen.
Tämän jälkeen auto taas pestiin hyvin vahvalla pesuaine liuoksella ja huuhdeltiin hyvin. Kuivattiin ja otettiin tallin nurkasta löytynyttäperus Turtlevaxin kova vaha käyttöön. Levitys trasselilla kauttaaltaan ja annetaan kuivua. Ja ei muutakuin kiillotus koneella.
Kyllä nyt auto kiiltää kuin "PAPIN MULKKU" eikä sitä meinaa tunnistaa samaksi maalipinnaksi joka aamulla auton pinnassa oli.
Ensin pesin auton pesuaineella ja sitten levitin Farcelan karkeampaa hiomavahaa pahimpiin naarmukohtiin märällä sienellä. Kiillotus koneeksi valitsin Gelb merkkisen Tarjoustalon ( 39€ ) ihmen säädettävällä ( 700-3900rpm) kierrosnopeudella ja aidolla lampaan talja laikalla ( vaahtomuovinen olisi ollut parempi vaihtoehto, muttakun tän SuloVilenin tallista sitä ei löytynyt) .
Ensin kävin läpi pahimmat paikat vähintään kolmeen suuntaan kiillottaen ja runsaasti vettä lisäen "tahnaan". Sitten otettiin hienoa Farcelan kiillotusvahaa ja levitettiin se märällä sienellä kokoauton pinnalle ja kiiloititettiin märällä laikalla auto kauttaaltaan kolmeen suuntaan kiillottaen.
Tämän jälkeen auto taas pestiin hyvin vahvalla pesuaine liuoksella ja huuhdeltiin hyvin. Kuivattiin ja otettiin tallin nurkasta löytynyttäperus Turtlevaxin kova vaha käyttöön. Levitys trasselilla kauttaaltaan ja annetaan kuivua. Ja ei muutakuin kiillotus koneella.
Kyllä nyt auto kiiltää kuin "PAPIN MULKKU" eikä sitä meinaa tunnistaa samaksi maalipinnaksi joka aamulla auton pinnassa oli.
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
Mutta se vesiohenteinen värimassahan jää sinne lakan alle. Kun tuon vesiohenteisenhan joutuu kuitenkin lakkaamaan normaalilakalla? Onko nuo vesikamat muuten tulleet jo yksikerrosväreihinkin?BENZO kirjoitti:Kovuus luokka ei ole samaa luokkaa kuin "liuotinväreissä", valitettavasti
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Annoitko ton fareclan kuivua ennen kun kiillotit?adenauer300 kirjoitti:Tulipa tässä tänään myllytettyä tuo joukkojen kuljetus välineen metallinhohto sininen maalipinta. Alku lähtökohta oli todella masentavan näköinen 10 vuotta vanha naarmuinen ( aika ja pienten lasten käsittelyn jäljet ) pinta.
Ensin pesin auton pesuaineella ja sitten levitin Farcelan karkeampaa hiomavahaa pahimpiin naarmukohtiin märällä sienellä. Kiillotus koneeksi valitsin Gelb merkkisen Tarjoustalon ( 39€ ) ihmen säädettävällä ( 700-3900rpm) kierrosnopeudella ja aidolla lampaan talja laikalla ( vaahtomuovinen olisi ollut parempi vaihtoehto, muttakun tän SuloVilenin tallista sitä ei löytynyt) .
Ensin kävin läpi pahimmat paikat vähintään kolmeen suuntaan kiillottaen ja runsaasti vettä lisäen "tahnaan". Sitten otettiin hienoa Farcelan kiillotusvahaa ja levitettiin se märällä sienellä kokoauton pinnalle ja kiiloititettiin märällä laikalla auto kauttaaltaan kolmeen suuntaan kiillottaen.
Tämän jälkeen auto taas pestiin hyvin vahvalla pesuaine liuoksella ja huuhdeltiin hyvin. Kuivattiin ja otettiin tallin nurkasta löytynyttäperus Turtlevaxin kova vaha käyttöön. Levitys trasselilla kauttaaltaan ja annetaan kuivua. Ja ei muutakuin kiillotus koneella.
Kyllä nyt auto kiiltää kuin "PAPIN MULKKU" eikä sitä meinaa tunnistaa samaksi maalipinnaksi joka aamulla auton pinnassa oli.
Ittellä oli vähän ongelmaa ton fareclan kanssa, kun en oikein tajunnu että miten sitä "käytetään"
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Farcela ei saa kuivua, muuten tulee pyörteitä /kulmat hioutuu puhki. Vettä suihkepullolla tai sitten märällä sienellä levitys.
Jos olet hionut maalipinnan 1500-1800 :sella vesihioma paperilla, on veden käyttö vieläkin tärkeämpää, koska hiomapaperin jäljiltä maalipinnassa on pyörteitä ja pinnan paksuus on jo ohuempi.
Jos olet hionut maalipinnan 1500-1800 :sella vesihioma paperilla, on veden käyttö vieläkin tärkeämpää, koska hiomapaperin jäljiltä maalipinnassa on pyörteitä ja pinnan paksuus on jo ohuempi.
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
No täällähän mielipiteitä!
Ei niitä nuolu jälkiä (pyörteitä) jää kun vaha levitetään myös koneella.
Muistakaa tarkistaa että aineet on tarkoitettu koneelliseen kiillotukseen.
Älkää hyvät ihmiset lyökö karkeaa fareclaa pintaan!!!!!!!.
Prestalta löytyy hyviä ammattikäyttöön tarvittavia aineita sekä laikkoja.
Ei niitä nuolu jälkiä (pyörteitä) jää kun vaha levitetään myös koneella.
Muistakaa tarkistaa että aineet on tarkoitettu koneelliseen kiillotukseen.
Älkää hyvät ihmiset lyökö karkeaa fareclaa pintaan!!!!!!!.
Prestalta löytyy hyviä ammattikäyttöön tarvittavia aineita sekä laikkoja.
Prestalta löytyy myös paketti mihin kuuluu 1200w kone, tarralaikka, kiillotuslaikka, kennolaikka, 3 pikku purkkia eri karkeuksisia hiomatahnoja, pieni purkki hologrammien poistoon, kiillotusainetta myöskin pieni puteli, 1L nopeavaha, 2 levitys 'sientä' ja mikrokuituliinaviilu kirjoitti: Prestalta löytyy hyviä ammattikäyttöön tarvittavia aineita sekä laikkoja.
Ja hinta ei päätä huimaa, 160€
Vallan toimiva paketti näin kotimyllyttelyyn, aineet ovat suht riittosia, ei tarvii läträtä.
Ainut miinus tos paketis on toi kone, mikä on aika surkea, mut mitä nyt voi odottaa ton hintaselta paketilta, ei hirveen korkeelta tipahda, jos vielä firaapelina tekee pari autoa ja sillä saa paketin maksuun...
Näinhän se on. Vesiohenteinen on pelkkä värimassa joka jää aivan tavallisen lakan alle joka edelleen on liuotin ohenteinen. Se massa on kyllä ohkainen mutta eipä sillä pintaa vedetäkkään vaan vain väri.Heavy kirjoitti: Mutta se vesiohenteinen värimassahan jää sinne lakan alle. Kun tuon vesiohenteisenhan joutuu kuitenkin lakkaamaan normaalilakalla? Onko nuo vesikamat muuten tulleet jo yksikerrosväreihinkin?
Sehän oli aikasta pian muuten kun piti vesiväreihin siirtyä.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Joo, mutta eihän näissä yksikerrosväreissä eli lakkaamattomissa siirrytä vesikamoihin. Niillä ns. haisoliittiväreillä voi vieläkin vetää entiseen malliin. Muutenhan olisi hankala juttu esimerkiksi paikkailla liuotinpohjaisella maalattua lakkaamatonta autoa.Generig kirjoitti:Näinhän se on. Vesiohenteinen on pelkkä värimassa joka jää aivan tavallisen lakan alle joka edelleen on liuotin ohenteinen. Se massa on kyllä ohkainen mutta eipä sillä pintaa vedetäkkään vaan vain väri.Heavy kirjoitti: Mutta se vesiohenteinen värimassahan jää sinne lakan alle. Kun tuon vesiohenteisenhan joutuu kuitenkin lakkaamaan normaalilakalla? Onko nuo vesikamat muuten tulleet jo yksikerrosväreihinkin?
Sehän oli aikasta pian muuten kun piti vesiväreihin siirtyä.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Ei minunkaan käsitykseni mukaan yksikerros väreissä olla vielä minnekkään siirtymässä. Tiedä sitten koska se aika koittaa että niihinkin on muutoksia tehtävä.Heavy kirjoitti:[
Joo, mutta eihän näissä yksikerrosväreissä eli lakkaamattomissa siirrytä vesikamoihin. Niillä ns. haisoliittiväreillä voi vieläkin vetää entiseen malliin. Muutenhan olisi hankala juttu esimerkiksi paikkailla liuotinpohjaisella maalattua lakkaamatonta autoa.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Miksi ei?HVM kirjoitti:Myllytystä ei muuten kannata teetättää ihan huvin päiten ja turhamaisuuttaan, auton maalipinta ei ole hionnan jälkeen entisensä, etenkään säänkeston osalta.
Autoissa on yleensä ns. "täyskiiltävä" Maali. Siis pinnasta pohjaan....(ei keinohartsi)
Sitä voi kiilloittaa niin kauan , kuin pikmenttejä löytyy.( ei ei tule pohjamaali)
esim :musta kiiltää yhtä kauan kuin uusi , jollei hio puhki!
Ai niin en mä tiijä....
big jopo
presta
on hyvä provahana mutta pienin pakkauskoko on 3litraa.ota prestan hiontavaha mikä poistaa 1500:sen jäljen ja vedä myllykoneella.puhdistus rasselilla.vahat ylle ja viimeinen voitelu autoglymin ultra deep shinella palauttaa mustan mustaxi.värivahat voi heittää suoraan roskakuiluun ellei ole myymässä autoa.....ainakin w210 on normaali mustanakin lakattu eli se on vaan lakkapinta mikä on nuhjaantunu joten värivaha ei tässä tapauksessa edes auta ainakaan pidemmän päälle.
Totta mutta ei kannata toimia kuten eräs kaverini sukulainen teki;kehuttiin sille sitä kliinerivahaa ja sitten äijä eräänä aurinkoisena kesälomapäivänä levitti koko pullolisen kliineriä haalistuneeseen maalipintaan.Oli kuulemma jämähtänyt "hieman" tiukkaan kiinni.Sanoi vaan että ei vahaa autoa enää ikinä..Kehotettiin tutustumaan käyttöohjeisiin..JaniH kirjoitti:hyvä vaihtoehto myllytykselle on Korrekin kliineri, ainaki haalea punainen muuttui takaisin kiiltäväksi sillä...
Mikäs se olisi sitten se paras tämmösen tavan tallaajan hiontavaha! Omani jyystin jollain Mirkan mönjällä. Jostain olis mukava saaha ihan tarkkoja ohjeita ko. hommaan! Anteeks nyt että olen tyhmä, mutta paljonko sitä keskimäärin pitää levittää ja onko tarkotus hiontakoneella jo saada vaha ns. näkymättömiin vai hinkataanko vielä käsin..
Häh...! Neuvokaa nyt tyhmää......
Häh...! Neuvokaa nyt tyhmää......