Autokatsastusta ? ? ?
Autokatsastusta ? ? ?
Tarinan "sankari" on muutaman vuoden ikäinen VAG-konsernin tuote joka kävi heinäkuun lopussa vuosikatsastuksessa, ajokilmetrejä takana reilu 80tkm.
Katsastus sujui hienosti; pakokaaasu-, iskunvaimennin ja jarrutestit läpäistiin moitteetta, leima napsahti helpolla.
Katsastuksen yhteydessä sankarimme omistaja mainitsi etupään kolahtelusta joka kuuluu toisinaan kovemmissa montuissa.
- "toinen koiranluu on hieman väljä mutta ei aiheuta hylkäystä" oli katsastajan vastaus.
Lomista yms. johtuen autolla ei ajettu elokuussa käytännössä lainkaan ja sekin vähä mitä ajaa piti oli miltei mahdotonta koska auto pyrki halukkaasti ojaan.
Lupauduin vaihtamaan koiranluut ja iskaritkin kunhan omistaja hommaa osat.
Sitten hommiin; Prrrrrrr, prrrrrrr ja koiranluu uusiksi, ähkupuhku - McPherson alta pois ja ruuvipenkkiin kiinni.
Prrrrrrrr, prrrrrrrr jousi puristimilla kasaan, prrrrrrrr yläpään mutteri auki, yläpään laakeri pois ja jousi puristimineen pois.
Iskari pois ruuvipenkistä ja KLONK ?
Arvon Foorumilaiset; mikä kolahti ja autohan oli juuri katsastettu !
Ja vielä tämän entisen AinoanoikeanKatsastajan toimesta, ei mikään pelleyksityinenuusi.
Katsastus sujui hienosti; pakokaaasu-, iskunvaimennin ja jarrutestit läpäistiin moitteetta, leima napsahti helpolla.
Katsastuksen yhteydessä sankarimme omistaja mainitsi etupään kolahtelusta joka kuuluu toisinaan kovemmissa montuissa.
- "toinen koiranluu on hieman väljä mutta ei aiheuta hylkäystä" oli katsastajan vastaus.
Lomista yms. johtuen autolla ei ajettu elokuussa käytännössä lainkaan ja sekin vähä mitä ajaa piti oli miltei mahdotonta koska auto pyrki halukkaasti ojaan.
Lupauduin vaihtamaan koiranluut ja iskaritkin kunhan omistaja hommaa osat.
Sitten hommiin; Prrrrrrr, prrrrrrr ja koiranluu uusiksi, ähkupuhku - McPherson alta pois ja ruuvipenkkiin kiinni.
Prrrrrrrr, prrrrrrrr jousi puristimilla kasaan, prrrrrrrr yläpään mutteri auki, yläpään laakeri pois ja jousi puristimineen pois.
Iskari pois ruuvipenkistä ja KLONK ?
Arvon Foorumilaiset; mikä kolahti ja autohan oli juuri katsastettu !
Ja vielä tämän entisen AinoanoikeanKatsastajan toimesta, ei mikään pelleyksityinenuusi.
. . .
ÄÄÄhhhhhh . . . tiileri , olis pitäny kieltää proporukkaa vastaamasta.
Kun totesin iskarin kunnon niin pyysin nähdä rekisteriotteen ja leimahan siinä tottavie oli.
Eli iskari oli niin sökö että putos pohjaan.
Autosta tuli taas niin hyvä ajettava ilman kolinoita kun nyt folsu voi ylipäätään hyva ajettava olla.
Kun totesin iskarin kunnon niin pyysin nähdä rekisteriotteen ja leimahan siinä tottavie oli.
Eli iskari oli niin sökö että putos pohjaan.
Autosta tuli taas niin hyvä ajettava ilman kolinoita kun nyt folsu voi ylipäätään hyva ajettava olla.
. . .
Mitähän mahtoi katsurin iskaritesti antaa arvoksi tuolle?
(Sekin testeri pitää perkule katsastusmaksuissa maksella... )
(Sekin testeri pitää perkule katsastusmaksuissa maksella... )
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Juuei sillä testillä ole mitään merkitystä. Oma Sierra meni aikanaan läpi hyvillä arvosanoilla, vaikka etuiskareiden tehosta ei ollut jäljellä oikeastaan yhtään mitään.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Mulla oli tuossa 2 vuotta sitten iskaritestissä uuden veroisten iskareitten lukemat, vaikka iskarit oli alkuperäiset ja sit kun alustasarja tuli, niin antoi lähes vaihtoavailla olevia lukemia. Tuumasin katsastusmiehelle, että kannattas vaihtaa nuo teidän iskaritesti laitteet.. eipä tuumannu mitään. Tuntuu, et ihan hatusta noi iskaritestit. Niillä ei ole mitään arvoa koko testeillä. Perstuntuma on se paras testi.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i